Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 9:23 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Uherské Hradiště
Zdarec všichni
Jelikož nejsou mé znalosti z elektroniky nijak rozsáhlé rád bych se zeptal jakým způsobem se dá správně určit nejvhodnější typ serv. (cyklika+vrtulka) pro jakýkoliv konkrétní typ vrtulníku. Možná jinak řečeno, jaké parametry stroje potřebuji pro určení vhodného serva znát a jaké konkrétní hodnoty pro serva z těchto parametrů budou vyplývat. Předpokládám, že odpověď nebude zřejmě jednoduchá, proto bych byl vděčný i za nějakéj ten odkaz kde se dá něco o tomhle nastudovat či přečíst. (nepředpokkládám, že to všichni dělají metodou pokus-omyl)
Děkuji za odpovědi.


Naposledy upravil Rolu dne ned 15.06.2014 19:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 9:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Velikost, hmotnost, typ desky cykliky , hlava pádlová anebo bez, a typ a způsob použití vrtulníku . A to nejhlavnější, kolik si můžeš dovolit investovat. :wink: . Nejlepší ovšem bude, opisovat od zkušenějších dokud nebudeš mít dostatek vlastních znalostí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 13:52 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1404
Bydliště: Pardubice
Já bych to řekl jinak :wink: .. Primární a nejdůležitější věc je aby se tam serva vlezla a rozumě vyšla geometrie táhel na desku cykliky. Síla serva na cykliku 450 heli stačí kolem 3,5Kg, na vyrovnávací rotor stačí 1,5Kg . No a nakonec rychlost, pokud je to pádlová heli tak dostačuje na cykliku vše do 0,20s/60° pokud je to bezpádlová heli tak tam není dobré jít nad 0,10s/60° , vyrovnávací rotor je kapitola sama o sobě a čím rychlejší servo tím lepší ocas bude každopádně nechodit nad 0,10s/60° .. Ty rychlosti platí pro všechny rozměry heli a pak se jen volí dle velikosti přiměřená síla.. Poslední věc je kolik máš financí pak si totiž můžeš dovolit třeba servo které má střídavý motorek, hallův snímač polohy a takové servo potom budeš mít navěky protože v něm nemá co odejít (krom převodů) ale je to o tom že takové servo stojí proti konvenčnímu 3x tolik.. Jo a ještě není vhodné brát tu největší čínu, je potřeba aby serva držela pokaždé stejný střed a měla stejný chod, to platí hlavně pro desku cykliky kde musí serva chodit naprosto stejně při změnách kolektivu..

_________________
Goblin 500 K-BAR@MiniProtos Spirit@Sniper II Spirit@Heli-X4 simulator@Taranis RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 14:14 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 21.7.2013
Příspěvky: 81
Serva zvol nejsilnější, nejrychlejší, nejdražší, nejdokonalejší a nejspolehlivější.
A vyplivat se píše s krátkým i. V překladu česky - vyflusat. 8O P.S. bo to nějak asi nechápu.!? :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 14:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2005
Příspěvky: 19644
To zorem - copak copak? Dlouhý pobyt na sluníčku? :wink: Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 20:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Uherské Hradiště
Arcicorsa píše:
Já bych to řekl jinak :wink: .. Primární a nejdůležitější věc je aby se tam serva vlezla a rozumě vyšla geometrie táhel na desku cykliky. Síla serva na cykliku 450 heli stačí kolem 3,5Kg, na vyrovnávací rotor stačí 1,5Kg . No a nakonec rychlost, pokud je to pádlová heli tak dostačuje na cykliku vše do 0,20s/60° pokud je to bezpádlová heli tak tam není dobré jít nad 0,10s/60° , vyrovnávací rotor je kapitola sama o sobě a čím rychlejší servo tím lepší ocas bude každopádně nechodit nad 0,10s/60° .. Ty rychlosti platí pro všechny rozměry heli a pak se jen volí dle velikosti přiměřená síla.. Poslední věc je kolik máš financí pak si totiž můžeš dovolit třeba servo které má střídavý motorek, hallův snímač polohy a takové servo potom budeš mít navěky protože v něm nemá co odejít (krom převodů) ale je to o tom že takové servo stojí proti konvenčnímu 3x tolik.. Jo a ještě není vhodné brát tu největší čínu, je potřeba aby serva držela pokaždé stejný střed a měla stejný chod, to platí hlavně pro desku cykliky kde musí serva chodit naprosto stejně při změnách kolektivu..




Výborně,
alespoň nějaká základní představa k zorientování v nepřehledné záplavě serv. Také mne samozřejmě zajímá jestli lze ,,beztrestně,, použít jakýkoliv typ (analog, digital, popř.lineár) a v neposlední řadě také závislost provozního napětí a proudu serva na napětí baterie popř. dalších el.komponentech heliny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 22:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1404
Bydliště: Pardubice
Tak zásadně jen Digitální serva a to klasická, lineární používá jen E-flite a není to nic co by člověk chtěl :wink: .. Co se týče proudu tak pro 450 heli je dostačujících 6A více si serva necucnou.. No a co se týče napájecího napětí je lepší se držet maximálního povoleného, servo pak má největší možný tah a rychlost.. Jinak o napájení palubní elektroniky se stará BEC a ten udržuje konstantní napětí ve všech fázích vybití akumulátorů standardně 6V ale dnes jsou i HV serva která se napájejí přímo z 2S li-pol (to ale platí jen pro heli 550 a více) a pak samozřejmě s klesajícím napětím akumulátoru klesá i tah serva a rychlost ale není to nic s čím by si měl člověk lámat hlavu :wink: rozdíly jsou minimální..

_________________
Goblin 500 K-BAR@MiniProtos Spirit@Sniper II Spirit@Heli-X4 simulator@Taranis RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.06.2014 11:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1375
Bydliště: Zlínský kraj
já lítám na raptorovi X50 Nitro seva na cikliku Futaby S3152 Digi, 4,8-6V, stíhaj naprosto superně, stojí okolo 700kč, neříkám že jsou nejrychlejší ale se systémem Hott jsou hodně rychlé a to lítám i zasekávací obraty a jsem s nimi spokojen, na vrtulce mám savoxe 1290 a plyn taky s3152, zdroj LiFe 2100 Hyperion


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 17:26 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Uherské Hradiště
Arcicorsa píše:
Tak zásadně jen Digitální serva a to klasická, lineární používá jen E-flite a není to nic co by člověk chtěl :wink: .. Co se týče proudu tak pro 450 heli je dostačujících 6A více si serva necucnou.. No a co se týče napájecího napětí je lepší se držet maximálního povoleného, servo pak má největší možný tah a rychlost.. Jinak o napájení palubní elektroniky se stará BEC a ten udržuje konstantní napětí ve všech fázích vybití akumulátorů standardně 6V ale dnes jsou i HV serva která se napájejí přímo z 2S li-pol (to ale platí jen pro heli 550 a více) a pak samozřejmě s klesajícím napětím akumulátoru klesá i tah serva a rychlost ale není to nic s čím by si měl člověk lámat hlavu :wink: rozdíly jsou minimální..




Děkuji za stručnou, nicméně výstižnou odpověď. Tohle mi pro začátek naprosto stačí. Pokud by někdo znal nějaký ten link na obchody zabývající se těmi kvalitnějšími servy byl bych vděčný. Zatím jsem nezískal přehled která serva jsou opravdu dlouhodobě funkční a která raději nebrat.
Ještě jednou dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 18:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 5.10.2008
Příspěvky: 2815
Bydliště: Cesko
Do jak velkého vrtulníku to je? Docela důležitý parametr. Pak můžeme poradit případně i konkrétní serva.

_________________
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.06.2014 20:33 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Uherské Hradiště
boZZda píše:
Do jak velkého vrtulníku to je? Docela důležitý parametr. Pak můžeme poradit případně i konkrétní serva.



Zatím jsem neměl na mysli konkrétní vrtulník, pouze jsem si chtěl vytvořit hrubou představu, podle jakých parametrů se na heli serva osazují.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.06.2014 16:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Počítej s tím, že asi taklhle.

Pro 600 vrtulník s pádlovou hlavu jsou použitelná serva již s tahem okolo 5 kilogramů.

Pro vrtulník třídy 700 s pádlovou hlavou jsou použitelná serva s tahem okolo 6,5-7 kilogramu.

Pro vrtulník třídy 600 s bepadlovou hlavou jsou potřeba serva o něco silnější, počítej tak servo s tajem okolo 6,5Kg.

Pro 700 vrtulník s bezpádlovou hlavou je použitelné servo s tahem okolo 7,5-8Kg.

To bych považoval za optimum. Pokud budeš létat nějakou vyloženě tvrdouou akrobaci pak bych volil serva o něco silnější z důvodu větší výdrže. Dálší věc je přídržná síla, a ta by měla být vždycky větší. Pokud bude u serva označena přídržná síla stejného čísla jako tah serva, velikým obloukem se vyhni tomu to servu. Bude to pěknej šit.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 9:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 5.10.2008
Příspěvky: 2815
Bydliště: Cesko
V dnešní době řešit jaká serva jsou vhodná pro vrtulník je velmi jednoduché. Prostě koupit serva, u kterých se přímo píše, že jsou na cykliku vrtulníku, respektive na vrtulku vrtulníku a je hotovo.
Není nutné koupit neznámé univerzální servo a podle parametrů se teprve pídit po vhodnosti do vrtulníků.

_________________
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 19:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Uherské Hradiště
boZZda píše:
V dnešní době řešit jaká serva jsou vhodná pro vrtulník je velmi jednoduché. Prostě koupit serva, u kterých se přímo píše, že jsou na cykliku vrtulníku, respektive na vrtulku vrtulníku a je hotovo.
Není nutné koupit neznámé univerzální servo a podle parametrů se teprve pídit po vhodnosti do vrtulníků.


Zdarec
V dnešní době, kdy výrobci napíšou na výrobek cokoliv, jen aby prodávali, bych tomuto způsobu výběru moc nevěřil. Ale možná, že v této kategorii se pletu. Nicméně, pokud jsem vyhledával nějaká serva jako náhradu za origo na 450-ku, téměř u všech výrobků byly právě parametry serv, nikoliv možný způsob použití.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 20:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
No tak sem rovnou hoď link na která máš spadýno, a mi Ti je odborně zkritizujem. :lol: Jo?

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz