Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 16:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.2.2016
Příspěvky: 381
Ahoj,

díky všem za odpovědi. Zapomenu na EPP, kuličky apod. Při přemýšlení mě uvízli v hlavě dva modely. Od Leoše Svobody - Etalon 3000 a od Karla Svobody K 3000. Máte s nimi prosím Vás zkušenosti? Jde mě o rozumné lovení a kroužení v termice při zachování pronikavosti proti větru a pomalém přistávání na klapkách. Létam vždy na rovině, ne na svahu. Na pidibubliny mám Django, potřebuji těžší model, od cca 1,3 do 2 kilogramů letové váhy a rozpětí křídel do 3 metrů. Chápu, že to asi nebude speciál, spíš trochu univerzálnější model.

Předem děkuji za cenné rady zkušeným pilotům.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 18:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 951
Bydliště: stud. zbys.
A kolik do toho chceš strčit..... Nový či olitaný...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 18:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.10.2010
Příspěvky: 232
Bydliště: Zlaté Moravce Slovensko
K3000 mám a je to skôr termik ako univerzál. Na nejaké "razantnejšie" lietanie, poprípade jemné blbnutie pri ňom možeš zabudnúť. podarilo sa mi ho rozflatrovať (našťastie bez totálky) už pri trochu rýchlejšom úniku z termiky ktoré napríklad Robin od Azera bez problémov zvládol, ktorý je tiež konštrukčný vetroň.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 19:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.2.2016
Příspěvky: 381
SKAY píše:
A kolik do toho chceš strčit..... Nový či olitaný...


Ahoj,

přál bych si nový model. Peníze k dispozici jsou, extra omezovat se nemusím, pokud to nebudou drahé kompozitové speciály, které nechci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 20:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 3.3.2019
Příspěvky: 135
Ahoj no modelu je mnoho. Mne se osvedcil treba elektro-Genesis od Kostky, tvrde a pevne kridlo sneslo hodne a chtelo to tuhe nahony na motyla dozadu aby se neroztrepal,roz. 2500 akorat. Lital jsem s nim bez ohledu na to jestli fouka a kolik, bezva ero.Ahoj Jirka. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 21:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 3143
Bydliště: Praha Letňany
Co něco od Arthobby.pl? Mám od nich Oriona právě jako náhradní model do větru, když už i na naložené Django fouká moc.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.12.2021 21:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12157
Bydliště: praha 5
Petronel píše:
Jde mě o rozumné lovení a kroužení v termice při zachování pronikavosti proti větru a pomalém přistávání na klapkách. Létam vždy na rovině, ne na svahu..


Ještě taková technická, ono létání termiky ve větru je vždy tak trochu na prd, nejde pouze o to, kolik ten model váží, ale jde právě o tu velikost. S modelem o velikosti cca 2m se kuli viditelnosti placatím v kruhu třeba 300m---letím 150m proti větru, tam najdu bublinu a s bublinou unášenou větrem jdu přez hlavu po větru zase cca 150m.

Pokud mám ale model o rozpětí cca 3,5m mohu jít proti větru 250m a za hlavu dalších 250m.

Ty metry odhaduji, nikdy jsem to neměřil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.12.2021 1:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 9695
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Já se chystám na podobnej účel pořídit do větru Flipa od TopModelu a dát mu sklopku, protože mě nikdo nechce tahat.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.12.2021 7:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 5899
Bydliště: Praha ČR
Sluggish píše:
K3000 mám a je to skôr termik ako univerzál. Na nejaké "razantnejšie" lietanie, poprípade jemné blbnutie pri ňom možeš zabudnúť. podarilo sa mi ho rozflatrovať (našťastie bez totálky) už pri trochu rýchlejšom úniku z termiky ktoré napríklad Robin od Azera bez problémov zvládol, ktorý je tiež konštrukčný vetroň.


Dovolím si podotknout, že naložený Django bude navíc proti větru pronikat ve srovnání s K3000 spíš lépe...

Jinak bych ale rád upozornil, že pokud fičí tolik, že je s Djangem už problém, tak se obvykle nedá mluvit o moc příjemném létání ani se špičkovým F5J. Pokud je silná termika, tak se dá s velkým těžším modelem více nastoupat, ale člověk musí s termikou odcházet po větru a následuje návrat a hledání dalšího dobrého vzduchu. Na soutěži se s tím člověk nějak musí srovnat, ale upřímně při rekreačním poletování bych si v silném větru už skoro radši vzal na blbnutí klasickou "warmlinerovou" Optimu či klasickou Ariane V6 a blbnul si s průlety atd. Případně když bude více peněz něco v F3B stylu - Viking, staré menší těžší F3J atd.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.12.2021 9:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12157
Bydliště: praha 5
tomashr píše:
Pokud je silná termika, tak se dá s velkým těžším modelem více nastoupat, ale člověk musí s termikou odcházet po větru a následuje návrat a hledání dalšího dobrého vzduchu. Na soutěži se s tím člověk nějak musí srovnat, ale upřímně při rekreačním poletování bych si v silném větru už skoro radši vzal na blbnutí klasickou "warmlinerovou" Optimu či klasickou Ariane V6 a blbnul si s průlety atd. Případně když bude více peněz něco v F3B stylu - Viking, staré menší těžší F3J atd.


Vidím to naprosto stejně, já jsem si právě jako alternativu k windsurfingu--polétání ve větrném počasí pořídil Funrae i když větroně, které vítr zvládají mám.Ale to létání s větroněm a za větru mimo svah tak trochu postrádá smys a alespon mě nic moc nepřináší.

Ale nechci to nikomu rozmlouvat, si myslím, že nejlepší je si na to postupně přijít sám, jde jen o to, kolik to školné bude stát a jestli zvolí model, který bude nějakou smysluplnou alternativou k jinému modelu, nebo ne a to si myslím, že třeba kombinace Django/ Etalon 3000 nic moc nevyřeší a bud časem odloží Django, nebo Etalona.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.12.2021 12:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.2.2016
Příspěvky: 381
pepin píše:

Vidím to naprosto stejně, já jsem si právě jako alternativu k windsurfingu--polétání ve větrném počasí pořídil Funrae i když větroně, které vítr zvládají mám.Ale to létání s větroněm a za větru mimo svah tak trochu postrádá smys a alespon mě nic moc nepřináší.

Ale nechci to nikomu rozmlouvat, si myslím, že nejlepší je si na to postupně přijít sám, jde jen o to, kolik to školné bude stát a jestli zvolí model, který bude nějakou smysluplnou alternativou k jinému modelu, nebo ne a to si myslím, že třeba kombinace Django/ Etalon 3000 nic moc nevyřeší a bud časem odloží Django, nebo Etalona.


Ahoj, díky zda info. Domníval jsem se, že při váze Djanga cca 800 gramů a Etalonu, který váží cca 1 500 gramů je tady právě značný rozdíl ve váze při létání při silnějším větru a mohlo by to splňovat kritéria dvou odlišných modelů. Nevím, třeba to chápu špatně, prosím o případné vysvětlení nebo o radu jiného, vhodného modelu. Jinak FunRay mám na rychlé lety a blbinky ve vzduchu. Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.12.2021 13:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 5899
Bydliště: Praha ČR
Pronikavost modelu je dána minimálně třemi věcmi - hmotností, profilem a čelním průřezem (obecně odporem), není to jen o hmotnosti. Django je poměrně lehké, ale v druhých dvou bodech je na tom naopak docela dobře. Srovnával jsem s K3000 a tam si myslím, že fakt ve výsledku dopadne Django velmi podobně a možná i lépe. Etalon 3000 také není aerodynamicky ideální, tedy aspoň pokud se nechá v té "Leošově klasice" s nalakovanou dýhou, drsnost povrchu je cítit, nicméně tady by aspoň neměly být pevnostní problémy a je ještě o něco těžší a celkově vzato tady asi už jistý bonus bude, to už ano.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.12.2021 18:47 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 9.6.2013
Příspěvky: 67
Bydliště: Pardubice
No nechci dělat reklamu. Ale pokud někdo přemýšlí o éru jako je Django, tak bych doporučil jeho většího brášku Cubica. Je to takový univerzál. 3400 rozpětí už je slušně vidět. Tohle éro o hmotnosti těsně nad 1 kg má výbornou pronikavost i obratnost. O výkonech nebudu ani hovořit. V letošním roce jsem s ním odlétal i pár soutěží F5J a RCEP s celkem slušným umístěním (to mohlo být i lepší, kdyby byl lepší pilot). Dalším plusem je, že výrobce udělá i pevnější variantu, kterou létají v Alpách. Já používám tu lehčí s větším vzepětím.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.12.2021 1:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.2.2016
Příspěvky: 381
manta píše:
No nechci dělat reklamu. Ale pokud někdo přemýšlí o éru jako je Django, tak bych doporučil jeho většího brášku Cubica. Je to takový univerzál. 3400 rozpětí už je slušně vidět. Tohle éro o hmotnosti těsně nad 1 kg má výbornou pronikavost i obratnost. O výkonech nebudu ani hovořit. V letošním roce jsem s ním odlétal i pár soutěží F5J a RCEP s celkem slušným umístěním (to mohlo být i lepší, kdyby byl lepší pilot). Dalším plusem je, že výrobce udělá i pevnější variantu, kterou létají v Alpách. Já používám tu lehčí s větším vzepětím.


Díky za tip. Nevíš prosím Tě, kolik by Cubic vážil v pevnější variantě, resp. o kolik by se přibližně zvedlá váha? Balast tam jde dát, nebo to není možné? A poslední dotaz - křídla jsou dvou nebo třídilná? Dvou by byla zajímavější. Pokud by to zvládlo silnější vítr, tak by měl Django staršího bráchu a dva modely by tak měly smysl.

Děkuji za odpověď


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.12.2021 10:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 9.6.2013
Příspěvky: 67
Bydliště: Pardubice
Díky za tip. Nevíš prosím Tě, kolik by Cubic vážil v pevnější variantě, resp. o kolik by se přibližně zvedlá váha? Balast tam jde dát, nebo to není možné? A poslední dotaz - křídla jsou dvou nebo třídilná? Dvou by byla zajímavější. Pokud by to zvládlo silnější vítr, tak by měl Django staršího bráchu a dva modely by tak měly smysl.


V pevnější variantě bych odhadoval tak 1200 g, ale lepší by bylo napsat Vláďovi Papírníkovi a domluvit se s ním. Původně měl prototyp křídla dokonce čtyřdílná, ale na můj popud se udělala jen dvoudílná. jinak dle mých zkušeností s tím kilovým érem, jsem začínal stát tak při větru okolo 7 m/s aniž bych při tom použil rychlostní klapky. Balast do křídla nejde, je hodně štíhlé, ale do trupu jde dát trubka a balast normálně dávat kabinou do ní. Ještě také myslím, že do těch Alp se dělá na tu pevnější verzi menší vzepětí křídel, já naopak na soutěžní létání chtěl větší. Vše se dá s výrobcem domluvit.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz