Závada FS GT3C

Všechno co souvisí s modelářskými vysílači, výběr, programování, napájení
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rakos
Příspěvky: 1319
Registrován: pát 04.01.2008 0:00
Bydliště: Praha

Závada FS GT3C

#1 Příspěvek od rakos »

Zdravim přátelé, mám problém s pistolovým vysilačem FS GT3C na řízení lodě. Přišel z alíku včera a hned jsem to zkoušel. Chodilo by to dobře, ale servo na 2. kanále pro řízení rychlosti jde dobře pouze od středu na jednu stranu (jako směr dopředu v případě regulátoru) ale při chodu na druhou stranu (jízda dozadu) servo sice reaguje, ale od začátku pohybu cuká sem/tam a při zvětšování výchylky se zvětšuje i rezsah kmitání. Takže plný reverz - servo na konci výchylky kmitá hodně, odhadem 10mm. Vykoušel jsem jiné přijímače, přikoupil jsem jich ještě 4 kusy (výhodná cena) a dělají to všechny stejně, takže něco bude s vysilačem. Ostatní kanály 1 a 3 chodí jak mají. Myslíte, že se to dá odstranit? Díky za odpovědi. :-)

edit - samozřejmě jsem zkoušel i jiná serva - dělají to všechny přijimače i serva.
edit2- ještě mě napadlo, že přijimač "vyžaduje" na 2. kanále mír regulátor a se servem se mu to nelíbí. Tak jsem připojil od DSYS regl MDE32
- a je to to samé, na zpátečku žárovka bliká, asi 2 Hz. Od min. plynu až po plný :-(
Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 4170
Registrován: pát 06.01.2012 9:48
Bydliště: Řečkovice

Re: Závada FS GT3C

#2 Příspěvek od prikrylm »

Střelím od boku, že to je zapnuté ABS (manuál - 12.10 ABS - v en. je to strana 22).
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Uživatelský avatar
rakos
Příspěvky: 1319
Registrován: pát 04.01.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Závada FS GT3C

#3 Příspěvek od rakos »

to prikrylm - no to je dobrá možnost, přesně tak se to chová, pokusím se to najít v manuálu jak to vypnout, zatim ten velký displej a spousta nastavení mi nedělá dobře ... dík.
ABS tam je, tak jdu do nastavení...
Uživatelský avatar
rakos
Příspěvky: 1319
Registrován: pát 04.01.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Závada FS GT3C

#4 Příspěvek od rakos »

to prikrylm - tak pane kolego velký dík, chodí to jak z praku ... taky mě to mohlo napadnout (deb-la) a ABS byl zrovna nastaven na max. tak si to dovedeš představit, co to dělalo. Ještě jednou dík :) :mrgreen:
Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 4170
Registrován: pát 06.01.2012 9:48
Bydliště: Řečkovice

Re: Závada FS GT3C

#5 Příspěvek od prikrylm »

Rádo se stalo. Nedávno jsem si ABS "vyráběl" na rádiu MT-12 - podle mě hodně dobrý počin od Radiomaster - a popisované chování se mi zdálo "podezřelé". Manuál navíc tvrdil, že ABS lze jen na ch2, to už byla vcelku velká pravděpodobnost, že je TO ono.

Můžu se zeptat, jak se to ABS na GT3C chová? Jen přerušuje nastavenou velikost výchylky? Jak rychle? Dá se interval nastavit? Na plnou brzdu taky přerušuje nebo už drží brzdu naplno? Jak se pak řeší couvání? Nebo se neřeší?
Tuhle jsem nastavoval Konect ESC a je tam jakýsi "racing" režim, který couvání ani nemá. Ale pro "normální smrtelníky" mi couvání přišlo jako plus. :) Takže jsem ESC nastavil tak, že couvat může a ABS vypínám pokud brzda šla "nějakou dobu" naplno - tím se u ESC taky vypíná brždění a po uvedení plynu do "nuly" a opětovném pokusu o brždění/couvání už couvá...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Uživatelský avatar
rakos
Příspěvky: 1319
Registrován: pát 04.01.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Závada FS GT3C

#6 Příspěvek od rakos »

...no, já teda auta neřešim, mám to výlučně na větší lodě (s letadlama jsem skončil už dávno, ) To ABS má tři stupně a vypnuto. To jsi jistě viděl i v návodu. Dám si na servo "ručičku" a podívám se, jak se to chová, ale interval se jinak už nastavit asi nedá. Já mám tu GT3C teprve teď chvíli, před tím jsem měl jen GT2 a tam se nic takového nenastavovalo (teda aspoň o tom nevim - nehledal jsem to). Tak já to v noci trochu potrénuju a pak napíšu, jak se mi zdá, že to chodí. Já vlastně ani nevim, jak ty auta brzdí. Jsem se domníval, že jen stáhnou plyn a nějak dynamicky to brzdí motorem. Tak mám obavu, že na tom asi nic moc nevykoukám. Ale zkusím to aspoň...

... tak jsem to trochu zkoušel na el. motoru a moc jsem toho nevykoukal :-( takže když motor roztočím jako dopředu a pak dám zpátečku, tak cítím, jak to v něm škube (asi ty dva Hz) ale v podstatě se to pořád točí. Fakt nevím, jak to mají autíčkáři vymakaný, pro mě (lodě) je to všechno zbytečný. Mužu brzdit zpátečkou naplno a pak couvat a je to v pohodě.
Pořád nemužu přijít jak nastavit třeba D/R když na to najedu dám entr a chci s nějakou šipkou hnout, tak to na displeji ujede hned třeba na TRIM (ten mi jde nastavit) to samé na E.POINT, ten bych mohl občas použít, ale když na něj najedu a dám entr, aby se to jako zafixovalo a chci nějak změnit procenta, tak kurzor ulítne zase na TRIM. Potřeboval bych příručku nastavení jako pro blby. No pojedu dál způsobem pokus/omyl. Tak sorry, že jsem Ti nepomohl a dík aspoň za tvoji radu
:mrgreen:
Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 4170
Registrován: pát 06.01.2012 9:48
Bydliště: Řečkovice

Re: Závada FS GT3C

#7 Příspěvek od prikrylm »

V pohodě, jsem jen zvědavý, jak TO dělají jiní - díky za výzkum.

Brzda u auta je v podstatě jen zkratování motoru. Někdy je to zkratování moc "brzdící", tak se použije to ABS, tedy přerušované zkratování...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Odpovědět

Zpět na „Vysílače“