Ve vlákně viewtopic.php?f=146&t=89987 jsem narazil na čínskou hračkoidní frézku.
Již předtím jsem byl nalomen informacemi od z vlákna viewtopic.php?f=146&t=64189&hilit=zastavit&start=1230#p1497504 kde jsem se poprvé dozvěděl o GRBL.
Zkoumal jsem, četl wiki, atd.. však to znáte. Nakonec jsem se rozhodl, že cca 2.700Kč za hračku dám a dozvím se co a jak. Laser jsem v domácnosti nechtěl.
https://www.aliexpress.com/item/4001272684785.html
Krabice přišlo poměrně brzy. Montáž je naprosté Lego, tak jsem mechaniku nechal na juniorovi. Bočnice jsou podle popisu "acrylic". Docela pevné, ale přeci jen plast. Tyče jsou 10mm. Šrouby jsou trapézové, matice s pružinou, ale samozřejmě zjednodušené. Šrouby drží proti axiálním silám jen uložení v krokových motorech. Na druhé straně jsou šrouby prostě v kuličkovém ložisku.
Elektronika chodila na první zapojení. Jen zacvakat konektory. Směry posuvů správně (jen je třeba myslet na to, že se v Y pohybuje stůl a nikoliv obrobek). Motor vřetena se točí. Dráty budou chtít trochu učesat. Katastrofa je koncovka do EU zásuvky, vakl v zásuvce a když podruhé prostě přestala napájet, tak letěla. Byla to chyba, měla letět hned. Zdroj má normální konektor, takže náhrada byla dostupná okamžitě v šuplíku.
Na desce je nahrané GRBL 0.9j a na CDčku je přiložen ovládací program grblControl.exe, který frézku snadno ovládá z PC. Nový Candle nechodí, ale jen jsem to zkusil a když to nešlo, tak neřešil. Koupil jsem si také ovládání přímo k frézce, a to je nějaký klon z tiskárny. Tlačítky se ovládá pojezd. Z mikroSD karty jde rovnou frézovat. Velké upozornění!! Buď ovládání z PC nebo napřímo. Po připojení ovládání prostě SW a frézka nekomunikuje. Přišel jsem na to náhodou.
Prozatím jsem ve fázi CNC "fixa". Učím se, jak je to s výškou nad stolem a tak... Tedy zatím žádné frézování, a tak o vřetenu nic nevím.