Thunder Tiger F-91S

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
marous1
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 05.04.2018 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Thunder Tiger F-91S

#1 Příspěvek od marous1 »

Zdravím,
prosím o radu. V rámci dědictví mě do klínu spadl čtyřtaktní motor Thunder Tiger F-91S. Ten motor, i když je starší, tak nikdy nebyl použitý a neběžel ani vteřinu. Patří k Cessně 182 Skylane od firmy CMPRO o rozpětí 1650mm.

Motor se mě podařilo nastartovat a snad i dobře zaběhnout na bohatou směs (cca 1,5 hod provozu na volnoběh). Problém je ten, že ho nedokážu seřídit. Jakmile prudce přidám, tak chcípne. Motor mám upnutý mimo letadlo. Je osazen třílistou vrtulí.
Zkušenost mám s dvoutaktním žhavíkem FORCE R.21, který jsem v pohodě zaběhl a seřídil. Ten běhá parádně jak má (v RC BUGGY).

Tady ten karburátor je jinak dělaný a nevím si s tím rady. Nechci do toho bezhlavě vrtat. Nevím, jestli se hýbalo s nastavením toho karburátoru. Já osobně jsem to nějak zkoušel, ale vždy jsem to ve finále vrátil do polohy, tak jak se mě dostal do ruky. Ten motor na volnoběh běží, dokážu naštelovat otáčky na volnoběh od minima až po dobu, než se při zvýšených začne dusit. Ale pokaždé když přidám plyn, tak prostě zdechne.

Je nějaký postup třeba na základní nastavení toho karburátoru, popřípadě nějaký podrobný návod, jak ho seřídit? Nebo ještě lépe, nenašel by se někdo z okolí Ústí nad Labem, kdo by byl ochotný ho seřídit a zároveň mě to vysvětlit (abych neumřel blbej) ? Nemám problém s tím i někam dojet mimo UL a pod..

Díky za odpověď
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Thunder Tiger F-91S

#2 Příspěvek od JardaRůžička »

marous1 píše:Patří k Cessně 182 Skylane od firmy CMPRO o rozpětí 1650mm.
Nepsal jsi původně, že ta Cessna je trochu větší??
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9607
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Thunder Tiger F-91S

#3 Příspěvek od DAF »

Ono snad někdy záleželo na velikosti? :lol: Tedy jak které. :wink:

K motoru, co jsi dělal s hlavní jehlou po záběhu? Bohatá směs znamená velké otevření. Předpokládám, že jsi jí pak stáhnul, ale možná moc. Nebude směs teď příliš chudá? Zkus jehlu o pár zoubků otevřít. Jinak nejdřív se šteluje vršek, tedy maximální otáčky, a pak spodek - volnoběh. Je to můj názor podle popisu.
Hitec Aurora 9X
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“