FPV 250 jak letat a trenovat
FPV 250 jak letat a trenovat
Tak jsem poprve dal bryle na oci a zkusil jake to je.
1. let
Krome soku ze vubec nevim kde jsem jsem zjistil ze vubec nedavam vyskovy odhad a z kopterou lital jak na gumicce. To vse v angle modu.
Podotykam ze na oci litam akro zcela bezproblemove.
2. let
pochopil jsem ze takhle ne a zkusil si jen tak zaviset primo pred sebou kamerou otocenou na sebe abych podle te divne osoby ve "slepych" brylich odhadoval vysku. Moc to neslo navic foukal vitr a tak me to nekam furt unaselo. Navic se ve me praly reflexy, kdy neco vidim v brylych ale kopteru slysim nekde, takze nevedel kam ridit ( neco jako ze smerem k sobe je vpravo-vlevo opacne)
Opet podotykam ze pri normalnim letani si fakt pravou a levou nepletu
3. Let
Dalsi poznani bylo, ze abych neztracel orientaci musim furt letet dopredu, takze jsem zkousel kolecka mezi dvema asi 4m vysokymi stromky, z jedne strany ohraniceno halou. Jedno kolecko se mi podarilo dokonce skoro ve stejne vysce, ale vetsinou jsem se vzdy neceho lekl a z obavy pred narazem volil unik kolmo nahoru.
Dalsi lety...?
Docela by mne zajimalo jak jste zacinali vy. Zatim se potacim v angle modu - ktery mi prijde jaku puvodnimu vrtulnikari neintuitivni, ale bojim se prepnot na normal.
1. let
Krome soku ze vubec nevim kde jsem jsem zjistil ze vubec nedavam vyskovy odhad a z kopterou lital jak na gumicce. To vse v angle modu.
Podotykam ze na oci litam akro zcela bezproblemove.
2. let
pochopil jsem ze takhle ne a zkusil si jen tak zaviset primo pred sebou kamerou otocenou na sebe abych podle te divne osoby ve "slepych" brylich odhadoval vysku. Moc to neslo navic foukal vitr a tak me to nekam furt unaselo. Navic se ve me praly reflexy, kdy neco vidim v brylych ale kopteru slysim nekde, takze nevedel kam ridit ( neco jako ze smerem k sobe je vpravo-vlevo opacne)
Opet podotykam ze pri normalnim letani si fakt pravou a levou nepletu
3. Let
Dalsi poznani bylo, ze abych neztracel orientaci musim furt letet dopredu, takze jsem zkousel kolecka mezi dvema asi 4m vysokymi stromky, z jedne strany ohraniceno halou. Jedno kolecko se mi podarilo dokonce skoro ve stejne vysce, ale vetsinou jsem se vzdy neceho lekl a z obavy pred narazem volil unik kolmo nahoru.
Dalsi lety...?
Docela by mne zajimalo jak jste zacinali vy. Zatim se potacim v angle modu - ktery mi prijde jaku puvodnimu vrtulnikari neintuitivni, ale bojim se prepnot na normal.
- Liptoor86
- Příspěvky: 127
- Registrován: pon 22.08.2011 18:55
- Bydliště: Praha 5 Nové Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Pokud už zvládáš létání tam a zpátky a zjistil jsi jak koptéra asi létá, ihned se přepni do akro modu. Pokud se naučíš dobře létat v angle modu tak se ti bude hodně špatně navykat na nový styl. Létat bych určitě začínal někde výše aspon 10 metrů nad zemí a snažil bych se nějakým způsobem létat okolo sebe, nebo podle nějakých stromů. A až to začneš mít trochu v ruce, snižoval bych letovou hladinu a sem tam bych hodil nějaký roll nebo flip. Hlavní je trénink.
Auta: HPI E10 Drift ED, Mini Inferno, Mad Truck
Quadry: QAV250, F450
Quadry: QAV250, F450
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Rozumim, ale furt to asi chce drzet na rychlosti, nejvetsi problem mam rozpoznat ze se nekam pomalu sunu/ padam. Trvala dopredna rychlost by to asi eliminovala.
- Liptoor86
- Příspěvky: 127
- Registrován: pon 22.08.2011 18:55
- Bydliště: Praha 5 Nové Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Určitě to chce držet nějakou dopřednou rychlost. S náklonem kamery cca 30 st. a více, při zastavení není vidět ani zem, to samé při startu se lze dívat jen na nebe. Na začátek je dobré mít náklon kamery něco kolem 15st. a na soustředit se na to, aby byla vidět zem i kus nebe, tak lze jednoduše korigovat výšku i náklon koptéry. Já třeba nemám ještě přistání tolik natrénované, tak vždy přiletím před sebe, sundám si brýle a přistanu bez brýlí.
Auta: HPI E10 Drift ED, Mini Inferno, Mad Truck
Quadry: QAV250, F450
Quadry: QAV250, F450
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Angle mode je fajn na první návyky, orientaci a tak. Ale jakmile se tohle projde, tak je přechod do acro prakticky nutný. Ono je to docela paradoxní, ale od jisté úrovně pilotáže (a to ne nějak extra vysoké) se v angle/horizon létá naopak docela blbě, v jistém smyslu se totiž pořád pereš s deskou. Rozletíš se, začneš točit, ubereš a najednou to deska pochopí jako pokyn k srovnání a quad ti nečekaně zareaguje úplně jinak. Klidně to může skončit i ránou do země...
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Na začátek nechat kameru rovně.
Létat Acro, létat Acro, létat Acro!!!! s rovnou kamerou se ti bude dobře orientovat při nižší rychlosti.
Létat pořád dopředu, nikdy se nezastavovat nebo couvat.
Nebát se používat směrovku a křidélka. Spousta lidí dělá chybu že létá buď směrovku, nebo křidélka. Chce používat obojí. Když poletíš na Acro, tak ti nic jiného nezbyde
Létat u překážek, stromky, křovíčka. Nelétat na otevřené ploše kde nic neni.
Při získání základní jistoty postavit bránu.
Tam se skvěle trénuje orientace, držení výšky a trefování.
Postupně zvedat kameru a zrychlovat.
Nebát se s koptérou padat. Nakoupit velkou zásobu vrtulek.
Trénovat, trénovat a trénovat.
Při získání jistoty létat s kamarádem, hecovat se a tím se nevíc zlepšíš.
Létat Acro, létat Acro, létat Acro!!!! s rovnou kamerou se ti bude dobře orientovat při nižší rychlosti.
Létat pořád dopředu, nikdy se nezastavovat nebo couvat.
Nebát se používat směrovku a křidélka. Spousta lidí dělá chybu že létá buď směrovku, nebo křidélka. Chce používat obojí. Když poletíš na Acro, tak ti nic jiného nezbyde
Létat u překážek, stromky, křovíčka. Nelétat na otevřené ploše kde nic neni.
Při získání základní jistoty postavit bránu.
Tam se skvěle trénuje orientace, držení výšky a trefování.
Postupně zvedat kameru a zrychlovat.
Nebát se s koptérou padat. Nakoupit velkou zásobu vrtulek.
Trénovat, trénovat a trénovat.
Při získání jistoty létat s kamarádem, hecovat se a tím se nevíc zlepšíš.
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
chce to čas.
Je to jako poprvé v autě. Sledovat obraz spíš do dálky a pozorovat změnu obrazu.
časem si člověk zvykne.
První start s helinou - ani jsem jí nezvedl ze země.
Další starty - velké výšky a pole bylo malý a nevěděl jsem kde letím.
Po pár startech odstaruji a přistanu na zahradě a držím výšku celkem v pohodě.
Je to jako poprvé v autě. Sledovat obraz spíš do dálky a pozorovat změnu obrazu.
časem si člověk zvykne.
První start s helinou - ani jsem jí nezvedl ze země.
Další starty - velké výšky a pole bylo malý a nevěděl jsem kde letím.
Po pár startech odstaruji a přistanu na zahradě a držím výšku celkem v pohodě.
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Dejfak píše:Nebát se používat směrovku a křidélka. Spousta lidí dělá chybu že létá buď směrovku, nebo křidélka. Chce používat obojí. Když poletíš na Acro, tak ti nic jiného nezbyde![]()
A tohle je mimochodem přesně ta situace, kterou jsem měl na mysli tou poznámkou, že se člověk s angle občas spíš pere... To se právě typicky stane v momentu, kdy člověk už letí rychleji a trochu chápe souhru křidélek a směrovky - přesně v té situaci se mi ve zdánlivě jednodušším "stabilizovanějším" módu stávalo, že jsem letěl v pohodě zatáčku a najednou mě z ní deska doslova vykopla
Jinak k tomu "nelétat na otevřené ploše" - mě docela pomohlo to, že u nás na ploše (primárně leteckomodelářské) je sice spousta místa a malé riziko nárazu, ale zároveň je tam docela hodně "vodících linií" - příkopy kolem, sekaná část plochy se vzletovou dráhou také doslova bije do očí atd. To je pro učení asi ideální - člověk se neleká překážek, ale zároveň ho to automaticky vede k tomu, že drží určitou dráhu podle jasných bodů a nelétá jen chaoticky...
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
nejsem teda zadnej borec ale kdyz jsem nemel do letiste zapichle branky tak jsem aspon pohodil na plochu ctverce z polykarbonatu (30x30). Pak jsem se tocil kolem nich coz cloveka aspon donuti premejslet jak doletet "nekam" i na rovne plose.
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
-
Ing.Robinsson
- Příspěvky: 231
- Registrován: sob 18.07.2015 2:12
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Fifa píše:Tak jsem poprve dal bryle na oci a zkusil jake to je.
2. let
pochopil jsem ze takhle ne a zkusil si jen tak zaviset primo pred sebou kamerou otocenou na sebe abych podle te divne osoby ve "slepych" brylich odhadoval vysku. Moc to neslo navic foukal vitr a tak me to nekam furt unaselo. Navic se ve me praly reflexy, kdy neco vidim v brylych ale kopteru slysim nekde, takze nevedel kam ridit ( neco jako ze smerem k sobe je vpravo-vlevo opacne)
Opet podotykam ze pri normalnim letani si fakt pravou a levou nepletu
Heh s tim zvukem jsem mel taky celkem problem. Letel jsem prvni lety a kamarad co už měl s 250 trochu nalétáno letěl se mnou a jak kolem mě prolítnul já najednou sem se uplně zbláznil jakto že slyším koptéru u sebe když jsem někde uplně jinde, tak sem to zapích do země.
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
tomashr píše:Angle mode je fajn na první návyky, orientaci a tak. Ale jakmile se tohle projde, tak je přechod do acro prakticky nutný. Ono je to docela paradoxní, ale od jisté úrovně pilotáže (a to ne nějak extra vysoké) se v angle/horizon létá naopak docela blbě, v jistém smyslu se totiž pořád pereš s deskou. Rozletíš se, začneš točit, ubereš a najednou to deska pochopí jako pokyn k srovnání a quad ti nečekaně zareaguje úplně jinak. Klidně to může skončit i ránou do země...
Jo jo ja se s tim angle taky peru i s obycejnym letem dopredu, nejak nechapu proc bych mel furt tlacit pitch, ale zatim bojim bojim. No priste to zkusim v akro. V nejhorsim to tam cvaknu zpatky.
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
A čeho se bojíš?
Když někdo začíná, tak mu doporučuji kvalitní vybavení.
Pak s tím můžeš mlátit o zem hlava nehlava. A mněníš jen vrtule.
Pokud se budeš bát s tím prásknout o zem, tak se ti to učení půjde pomalu. Každý má to učení trochu jiné.
Někdo řekne že nepadá.
Já jsem názoru že musíš zjistit kde jsou hranice tvoje i stroje a poučit se z nich.
Není se čeho bát...
Když někdo začíná, tak mu doporučuji kvalitní vybavení.
Pak s tím můžeš mlátit o zem hlava nehlava. A mněníš jen vrtule.
Pokud se budeš bát s tím prásknout o zem, tak se ti to učení půjde pomalu. Každý má to učení trochu jiné.
Někdo řekne že nepadá.
Já jsem názoru že musíš zjistit kde jsou hranice tvoje i stroje a poučit se z nich.
Není se čeho bát...
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11248
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Souhlas s tím co se zde píše. Speciálně bych vyzdvihl tu partu lidí. Jde tam vše nějak rychleji. Máš možnost se poradit a tak.
Kdo nepadá, létá pod své možnosti.
Kdo nepadá, létá pod své možnosti.
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
řeším teď úplně to samé..
Mám 250ku stále v horizon a bojím se přepnout na normal. Zkouším s FP|V Freerider ale nic moc mi to nejde. Neumím se prostě točit, natož odhadovat výšku
Mám 250ku stále v horizon a bojím se přepnout na normal. Zkouším s FP|V Freerider ale nic moc mi to nejde. Neumím se prostě točit, natož odhadovat výšku
Taranis 9D, x210 race, TBS disco clone, H 450 FPV, durango desc210R
Re: FPV 250 jak letat a trenovat
Já jel podle tohoto videa s vysílačkou připojenou k PC. A lítám jen acro.
Ze začátku mi to taky vůbec nešlo, ale pak sem šel lekci za lekcí, na další sem nešel dokud sem nezvládnul vše co bylo v té aktuální a postupně se to začalo zlepšovat
https://www.youtube.com/watch?v=391D5dX7LKg
Ze začátku mi to taky vůbec nešlo, ale pak sem šel lekci za lekcí, na další sem nešel dokud sem nezvládnul vše co bylo v té aktuální a postupně se to začalo zlepšovat
https://www.youtube.com/watch?v=391D5dX7LKg
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.