Výměna celé elektroniky v RTF setu el. větroně

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Gondo

Výměna celé elektroniky v RTF setu el. větroně

#1 Příspěvek od Gondo »

Ahoj,
jsem absolutní začátečník. Koupil jsem synovi k vánocům Soaring Eagle TW-738-II, RTF set, je to verze 35 MHz. Když jsem se ale pak podíval na videa jak to lítá, tak mi to na něj přišlo dost svižné a raději jsem si to nechal a jemu koupil kvadrokoptéru, se kterou je moc spokojený. :)

Letadlo bylo už po rozbalení v hrozném stavu. Na servech ulámané úchytky, táhla dobře nechodily. Návod na pikaču, na obrázcích k montáži ukazovali nesmysly.

OK, serva jsem slepil, i když dírama po ulomených úchytkách byla uvnitř vidět ozubená kolečka. Pak nastal další problém. Serva chodila špatně. Někdy se sekla v krajní poloze, kde zůstala s vrčením, jindy chodila tak, že uprostřed chodu to poskočilo a větší skok s hrozným zvukem. Dvakrát se stalo, že najednou letadlo přestalo reagovat na povely, jako by bylo bez napájení. Pomohlo odpojení a připojení aku a zase se chytlo. No celkově tragédie.

Přesto jsem se rozhodl s tím letět. Aku jsem přichytil přesně na místo, kde k tomu byl v trupu přilepený suchý zip. Letadlo mi přišlo trochu těžší na čumák, ale někde zde na fóru jsem se dočetl, že lepší tak, než aby byl těžký zadek.
Dal jsem plný plyn a hodil ho. Okamžitě šlo prudce po čumáku k zemi. Ještě že se louka svažovala. Zvedl jsem ho výškovkou a letadlo stoupalo cca pod 45° rychle vzhůru. A pak začalo jančit. Na povely reagovalo divně. Výškovku jsem dal do neutrálu a hned zase nastal pád k zemi. Taktak jsem stihl nějak podrovnat a padlo do trávy. Výsledkem je odtržená výškovka.

A co teď? Serva jsou o ničem, dokonce jsou od výrobce přelepená průhlednou páskou, jinak by upadla dna! Rozhodl jsem se pro jejich výměnu, ale ukázalo se že mají pětipinové konektory, což - jak jsem se dozvěděl - není standard. :)