frantaletec píše:Nevím zcela přesně,jak to bylo,ale přišlo mi na email registrace na Pay Play se všemi potřebnými čísly jako č. mého účtu atd.,které zeť zadal do příkazu pro českou spořitelnu.To že do zprávy napsal,aby peníze převedly na Pay Pal byl jen nepodstatný detail.
Problém je ovšem v tom, že to vůbec není nepodstatný detail, protože do zprávy pro příjemce se zapisuje
PayPal Transfer ID příslušné cílovému PayPal účtu, na který se peníze mají poslat. Kde ho získat včetně správného čísla bankovního účtu PayPal zde v ČR to je popsáno viz tento odkaz
Jak nabít PayPal účet z bankovního účtu. Teď vám nezbývá než doufat, že to zeť provedl správně dle tohoto postupu a že neposlal peníze na nějaký jiný účet nějakého podvodníka.
Pokud zeť vše provedl správně a do zprávy pro příjemce uvedl správné
PayPal Transfer ID příslušné pro vás založenému PayPal účtu pak může být problém v tom, pokud vlastník bankovního účtu z něho se peníze převádějí není totožný s vlastníkem cílového PayPal účtu. Je vyžadováno shodné jméno i příjmení, protože tzv. Top Up převody z bankovního účtu na PayPal účet jsou určeny jen výhradně pro nabíjení PayPal účtu jeho majitelem a nikoli pro platby od jiných osob. Pokud přijdou Top Up převodem peníze na PayPal účet jehož majitel má jiné jméno nebo příjmení než je jméno a příjmení majitele bankovního účtu z něhož peníze přišly v takových případech může PayPal převod na cílový PayPal účet pozdržet z důvodu ověřování a případně i odmítnout přijmout tj. po určité době vrátit peníze na bankovní účet z něhož byly zaslány. Základní informace o tom je uvedena i
na webu PayPalu v úvodu popisu Top Up převodu viz následující citace.
PayPal píše:The money must come from a bank account that's in the same name as your PayPal account...
Takže pokud prováděl převod zeť ověřte si dotazem u něj zda to udělal správně dle uvedeného postupu a zda do zprávy pro příjemce zapsal správné
PayPal Transfer ID příslušné pro vás založenému PayPal účtu a také si u něj ověřte zda jméno i příjmení, které uvedl při zakládání toho PayPal účtu je totožné se jménem a příjmením vlastníka bankovního účtu, ze kterého ten převod dělal.
Pokud ne tak je to patrně ten problém a peníze se mu za nějakou dobu vrátí zpět. V takovém případě je potřeba poslat na PayPal účet peníze jedním ze dvou dále uvedených způsobů.
1. Buď z takového bankovního účtu jehož jméno i příjmení majitele se shoduje se jménem a příjmením uvedeným při registraci příslušného PayPal účtu. Při bankovním převodu to trvá cca 2 až 4 pracovní dny než peníze naběhnout přímo na cílový PayPal účet.
2. Nebo prostřednictvím poštovní složenky typu A z pošty viz tento odkaz
Jak nabít PayPal účet složenkou z pošty. V tomto případě je potřeba jako odesílatele platby na složence uvést totožné jméno i příjmení s tím co bylo uvedeno při registraci PayPal účtu a rovněž do kolonky zpráva pro příjemce uvést
PayPal Transfer ID příslušné danému Paypal účtu a pak peníze budou přijaty na cílový PayPal účet. Při použití složenky to může trvat i týden či déle než peníze naběhnout přímo na cílový PayPal účet, protože pošta je v tomto ohledu co do rychlostí převodu někdy "lemra líná".