Je zadní vrtulka jen atrapa ?
Je zadní vrtulka jen atrapa ?
Přemýšlím o pořízení vysílačky a přijímače z tohoto vrtulníku a pokud by zadní vrtule byla atrapa, neměl by být žádný problém, aby to pak fungovalo na easycopteru XL V8, který je momentálně bez elektroniky(púvodní je odpálená).
Počet kanálů je stejný a i napětí je stejné, jen bych si polepšil z 35 MHZ na 2,4 GHZ.
Bohužel se mi nepodařilo najít nějaké video a tak se ptám vás.
http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/11/63/12/51/1163125198
Je to Sea Hawk NAVY V6 2,4GHz CARSON
Počet kanálů je stejný a i napětí je stejné, jen bych si polepšil z 35 MHZ na 2,4 GHZ.
Bohužel se mi nepodařilo najít nějaké video a tak se ptám vás.
http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/11/63/12/51/1163125198
Je to Sea Hawk NAVY V6 2,4GHz CARSON
Před týdnem jsem lítal jak šutr, teď lítám jak postřelená kachna 
zadní vrtulka
U dvourotoráků tohoto typu je zadní vrtulky prakticky vždy jen atrapa.
U normálního vrtulníku potřebuješ zadní vrtulku k tomu, aby vyrovnávala reakční moment hlavního rotoru (a když nebude vrtulka fungovat, vrtulník se bude točit a točit a točit...a pak spadne).
U "klasických" dvourotoráků se reakční momenty rotoru vyrovnají díky tomu, že každý rotor se točí na opačnou stranu, takže zadní vrtulka není potřeba.
U normálního vrtulníku potřebuješ zadní vrtulku k tomu, aby vyrovnávala reakční moment hlavního rotoru (a když nebude vrtulka fungovat, vrtulník se bude točit a točit a točit...a pak spadne).
U "klasických" dvourotoráků se reakční momenty rotoru vyrovnají díky tomu, že každý rotor se točí na opačnou stranu, takže zadní vrtulka není potřeba.
Hups...
Drondys píše:robotmz píše:Niekedy je ale vrtuľka otočená hore a vtedy slúži na ovládanie pohybu vpred...
Nejen vpřed, ale i vzad, tak jako to umí např. můj prcek 6023-1 Hawk X Ray
...nahrazuje pohyb cykliky v podélném směru.
Pro zajímavost - i Igor Sikorsky tohle řízení zkoušel, vzadu byly tři pomocné rotory.
