Tak mi konečně (překvapivě z Vietnamu) přišly objednané díly od Microheli.
Objednal jsem si jejich celou nabídku pro msR s výjimkou hřídele hlavního rotoru a všeho co souvisí s ocasem.
Připomínky a postřehy z montáže:
První překvapení se konalo při montáži hlavního rotoru. Spodní průměr byl těsný. Uvolnil jsem jej pomocí jemného smirkového papíru alespoň tak, aby pastorek zabíral do ozubeného kola hřídele rotoru v celé délce. Než se mi to povedlo, tak jsem neustálým nasouvání a vysouváním motoru jeden fungl nový zničil.
Druhé překupko se konalo při montáži ocasní trubky. Ta byla axiálně i radiálně volná (stejně tak jako platový distanční díl. Někde jsem tu a fóru četl, že s tunikovou ocasní trubkou to bylo to samé. Po několika marných pokusech něco kloudného vymyslet, jsem ji natvrdo přilepil ( už se těším na výměnu).
Montáž cykliky a rotoru byla bez problémů. Trochu těsný byl jeden průměr pro hřídelku v držáku rotorových listů, ale to jsem uvolnil několikerým protažení hřídelky ( asi jen otřep).
Celková váha takto tunikové verze se od provedení s originálními díly nijak neliší. Na kuchyňské digitální váze ( ano vím, je to plus minus) jsem v obou případech naměřil bezprostředně po sobě 26 g.
Zkušenosti s prvními lety ( místnost 4x4 m):
DX6i, žádné mixy, křivky, jen základní trimy.
Oproti verzi s originálními díly je řízení tuninové verze plynulejší a přesnější. Kovové tělo nemá oproti originálu provedeno vyosení hřídele hlavního rotoru. Vrtulník proto nestartuje kolmo vzhůru, ale má snahu vybočovat doleva. Po troše zkoušení se mi to ale daří vcelku slušně kompenzovat, stejně je ale nutno startovat z hladké podložky. Na straně druhé se ale vrtulník chová podstatně lépe při zatáčení.
Můj celkový dojem je veskrze dobrý.
Závěrem pár fotek:
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243953&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243954&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243956&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243957&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243958&Action=Max
Blade msR - tunning
Re: Blade msR - tunning
zablabla píše:Tak mi konečně (překvapivě z Vietnamu) přišly objednané díly od Microheli.
Objednal jsem si jejich celou nabídku pro msR s výjimkou hřídele hlavního rotoru a všeho co souvisí s ocasem.
Připomínky a postřehy z montáže:
První překvapení se konalo při montáži hlavního rotoru. Spodní průměr byl těsný. Uvolnil jsem jej pomocí jemného smirkového papíru alespoň tak, aby pastorek zabíral do ozubeného kola hřídele rotoru v celé délce. Než se mi to povedlo, tak jsem neustálým nasouvání a vysouváním motoru jeden fungl nový zničil.
Druhé překupko se konalo při montáži ocasní trubky. Ta byla axiálně i radiálně volná (stejně tak jako platový distanční díl. Někde jsem tu a fóru četl, že s tunikovou ocasní trubkou to bylo to samé. Po několika marných pokusech něco kloudného vymyslet, jsem ji natvrdo přilepil ( už se těším na výměnu).
Montáž cykliky a rotoru byla bez problémů. Trochu těsný byl jeden průměr pro hřídelku v držáku rotorových listů, ale to jsem uvolnil několikerým protažení hřídelky ( asi jen otřep).
Celková váha takto tunikové verze se od provedení s originálními díly nijak neliší. Na kuchyňské digitální váze ( ano vím, je to plus minus) jsem v obou případech naměřil bezprostředně po sobě 26 g.
Zkušenosti s prvními lety ( místnost 4x4 m):
DX6i, žádné mixy, křivky, jen základní trimy.
Oproti verzi s originálními díly je řízení tuninové verze plynulejší a přesnější. Kovové tělo nemá oproti originálu provedeno vyosení hřídele hlavního rotoru. Vrtulník proto nestartuje kolmo vzhůru, ale má snahu vybočovat doleva. Po troše zkoušení se mi to ale daří vcelku slušně kompenzovat, stejně je ale nutno startovat z hladké podložky. Na straně druhé se ale vrtulník chová podstatně lépe při zatáčení.
Můj celkový dojem je veskrze dobrý.
Závěrem pár fotek:
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243953&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243954&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243956&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243957&Action=Max
http://www.foto-album.cz/show.asp?Id=243958&Action=Max
Ano chodí to z Vietnamu, mají tam pobočku. Já skoro celý tunning mám, kromě podvozku. Celkově to vypadá hezky, ale za ty peníze to mohlo být i lepší. Tak například hlavní hřídel 3ks v jednom balení celkem fajn věc, ale ani na jednu jsem nenacpal rotorovou hlavu, vždy jsem musel použít pilník. Dokonce jedna z hřídelí nechtěla jít prostrčit přes kostru vrtulníku. Ten kovový ocas opravdu v obou kostrách ať už plastová či kovová nedrží musí lepit apod. Kapitola sama pro sebe jsou šroubky. Závity jsou tak titěrné, že po dvou zašroubování a vyšroubování je třeba použít nové. Velmi opatrně je třeba zacházet s aluminium balls. Mě se strhl závit aluminium balls na držáku listů a jeden na hlavě cykliky po několikerém sundání táhla serva. No a jako nejslabší místo celého tuningu se mi jeví zadní podpěra ocasu (vertical tail fin ) . Vypadá efektně, ale několika prudších přistáních začne praskat a zlomí se. Naštěstí se dá dokoupit samostatně, nemusí se kupovat celá ocasní část. Lítá to ale hezky, velmi pěkně to zatáčí ať už doprava či doleva. Po tuningu se jeví můj mSR těžký na zadek, musel jsem dovažovat předek.
Re: Blade msR - tunning
atsor píše: .....Kapitola sama pro sebe jsou šroubky. Závity jsou tak titěrné, že po dvou zašroubování a vyšroubování je třeba použít nové. Velmi opatrně je třeba zacházet s aluminium balls. Mě se strhl závit aluminium balls na držáku listů a jeden na hlavě cykliky po několikerém sundání táhla serva. No a jako nejslabší místo celého tuningu se mi jeví zadní podpěra ocasu (vertical tail fin ).......
Taky mi jeden kulový čep na cyklice vypadl. Ale v montážním návodu je napsáno zalepit, takže v tom jsem problém neviděl. Hřídel hlavního rotoru jsem ( jak vidět prozřetelně) neobjednával, protože jsem v tom žádný extra přínos neviděl. Jinak jsem tu otuněnou verzi vytáhl ven a podle mě se chová oproti origu "dospěleji"
- Vladimir7
- Příspěvky: 238
- Registrován: úte 16.02.2010 0:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pulec píše:Ahoj mate link na nějaký obchod z tunigovými díly.Díky
MSR příjde zítra
tady nad 150 je doprava zdarma DHL
http://www.microheli.com/index.php?cPath=2919&osCsid=87756dbdc4ac6451b7ad89ffc7e1a7d0
Re: Blade msR - tunning
zablabla píše: ...........
Můj celkový dojem je veskrze dobrý.
Taky mám tohoto dravce ...
Hornet I (v komatu), Blade 400 3D (dárek - ještě leží v krabici) , mCX, mSR, Ricco (ve výstavbě), Spectrum Dx6i
Re: Blade msR - tunning
IS píše:zablabla píše: ...........
Můj celkový dojem je veskrze dobrý.
Taky mám tohoto dravce ..., chtěl bych mu udělat radost a tak přemýšlím nad jeho tuningem. Kdyby jsi znova byl na začátku a měl dnešní zkušenosti, znova by jsi objednal celý set tuningu a nebo by jsi něco vynechal ??
Asi bych to udělal stejně. Jediný průšvih je to upevnění ocasní trubky do rámu vrtulníku. I s tím plastovým mezikusem je ta ocasní trubka volná. Já jsem tehdy vyměkl a natvrdo jsem to přilepil vteřiňákem. Když jsem potřeboval vyměnit zadní motor - pozor není věčný a cca po 10-ti letových hodinách Ti odejde - tak jsem to zatím řešil tak, že jsem starý odstřihl a nový naletoval. Jinak je podle mě lepší si s tím pohrát a vyměnit celý ocas jako u origo verze.
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG