T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#766 Příspěvek od Woita »

Jojo tak už jsem to pobral, to je jasný, dík...
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#767 Příspěvek od Woita »

Včera jsem si všimnul při pohledu zezadu na vrtulník, že vrtulka (svisle postavená) není pěkně kolmo dolů, ale trochu šikmo doprava. Chtěl jsem tedy pootočit zadní domeček na objímce, abych to srovnal pěkně do roviny. Pak jem ale vrtulkou otočil o 180°, a situace byla opačně - tentokrát to bylo nakloněné doleva! Ten náklon je jasně patrný při pohledu zezadu ...
Koukám na to a nic nemůžu vykoukat, v principu je to jen jedna hřídelka uložena v ložiscích.

Myslím že takto by to šmajdalo, kdyby byla ohnutá hřídelka vrtulky, ale není, při otáčení osička sedí přesně na jednom místě (kontroluju pohledem na střed roztočené osičky).
Tedy každý list vrtulky opisuje jinou dráhu, má svou kružnici a ta je posunutá oproti kruhu který opisuje druhý list, ty dráhy nejsou v zákrytu. Tohle asi není dobře že?

Tedy: Čímpak toto může být způsobené :?:
A jaké to může mít důsledky?
Pravda ale že za letu nic špatného nepozoruju.

Děkuju za nápady...
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
SlezY83
Příspěvky: 321
Registrován: pát 16.08.2013 9:26
Bydliště: Hlinsko v Č.

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#768 Příspěvek od SlezY83 »

Ahoj,
Pravděpodobně ti ještě může šmajdat držák rotorových listů. Ten se nasazuje na hřídelku a drží gripy listů zadní vrtulky.
Viz foto v příloze.

Roman
Přílohy
Tail Rotor Hub for Align T-REX 450(ALI-H45184)
Tail Rotor Hub for Align T-REX 450(ALI-H45184)
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#769 Příspěvek od Woita »

Jo díky, to bude ono, budu večer zkoumat.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#770 Příspěvek od Woita »

Tak jsem vyzkoumal:Byla křivá příčná hřídelka držáku vrtulkových listů, a navíc se osička viklala v držáku, asi to dostalo nějakou ranku. Je vyřešeno, vše chodí jak má, děkuji za pomoc.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#771 Příspěvek od Woita »

A teď mám ještě otázku na zkušenější harcovníky T-450tek, kteří už párkrát přistávali:

Pročko má náhon kardanem, takže při případném škrtnutí vrtulky o cokoliv se povinně strhnou převody - buď vzadu u vrtulky, a/nebo vepředu u hl. kola.

Já už je několikrát měnil, když jsem dříve konal letecké pokusy s Pročkem na travnatém letišti, stačil dotek vrtulky s trávou.
Znamená to, že se na trávě prostě nesmí s Pročkem přistávat? Nebo se to dá zachránit třeba tím, že budou listy vrtulky hodně navolno, aby se "uhnuly", nebo je třeba rychle sahat po přepínači autorotace, nebo přímo přistávat na autorotaci? (Mimochodem, jak moc máte listy vrtulky přitažené?)
Já si vždycky na trávu nosil kus kartonové krabice, z toho jsem startoval, ale ne vždy jsem se na něj trefil při přistání :?

Jaké s těmi strženými převody máte zkušenosti?
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
petrct
Příspěvky: 2787
Registrován: sob 27.10.2007 0:00
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#772 Příspěvek od petrct »

startuji jenom z trávy menší i větší není problém vrtulka při startu nesmí být dole v trávě aby se mohla roztočit pak jsi udělá místo sama :lol: a na přistání to samé. Ale jestli nemáš velkou vůli v převodech to je pak hned mázneš . Jsou takové tenké vymezovací podložky která se narazí na ten plastový převod co je na kardanu a pak teprve ložiska ja používám asi po 2 na každé straně
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
Uživatelský avatar
ddano007
Příspěvky: 2896
Registrován: čtv 18.03.2010 0:00
Bydliště: Zavar, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#773 Příspěvek od ddano007 »

petrct píše:... Jsou takové tenké vymezovací podložky která se narazí na ten plastový převod co je na kardanu a pak teprve ložiska ja používám asi po 2 na každé straně

Tak to by zaujimalo aj mna. Nemas nejake foto?
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
Uživatelský avatar
petrct
Příspěvky: 2787
Registrován: sob 27.10.2007 0:00
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#774 Příspěvek od petrct »

Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
Uživatelský avatar
ddano007
Příspěvky: 2896
Registrován: čtv 18.03.2010 0:00
Bydliště: Zavar, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#775 Příspěvek od ddano007 »

Diky, clovek sa do smrti uci... :D
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
Uživatelský avatar
petrct
Příspěvky: 2787
Registrován: sob 27.10.2007 0:00
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#776 Příspěvek od petrct »

není zač :wink: ja už to používám tak 2-3 roky :wink:
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#777 Příspěvek od Woita »

Zjistil jsem, že mám hodně velkou vůli mezi volnoběžným kolem a tím malým vodorovným kolečkem v převodu na náhon kardanu. Jde to pootočit tak o půl zoubku, asi to už je opravdu moc. Jak bych jí mohl zmenšit? Napadlo mě jedině propilovat došišata díry v bočnicích, za které je přišroubovaný ten plastový domeček co drží převody a trubku. Pak bych mohl pěkně tu vůli doladit při povolených šroubkách a nakonec je přitáhnout. Myslím že by to mohlo takto makat.
Máte někdo lepší nápad? Dík...
ozub_kola_vule.jpg
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#778 Příspěvek od pkotatko »

Napadlo te to spravne. Takhle to delam na vsech Trexech. Od 450 do 700.
Dopasovavam zubovou vuli na uhlovych prevodech pridanim vymezovaci podlozky. Ta lze vystrihnout treba z pivni plechovky, pripadne i z papiru pokud je treba. Pak, kdyz je komplet ocas slozeny, propiluji ram a posunutim komplet ocasu si nastavim vuli u volnobezneho kola.
Cela heli pak krasne ztichne a prevody jsou pak daleko mene nachylne na poskozeni pri pristani.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#779 Příspěvek od Woita »

Děkuju ti za potvrzení, šlo mi hlavně o tu odolnost převodů na poskozeni pri pristani (škrtnutí vrtulky o trávu). Ztišení to bude už jen příjemný bonus.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Andrews
Příspěvky: 321
Registrován: čtv 25.03.2010 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

#780 Příspěvek od Andrews »

Jako ochranu zadní vrtulky jsem si prodloužil zadní ploutev o cca 1cm. Teď vrťas když stojí tak i zadní ploutev se dotýká země. Pomohlo to docela dost. Přistávám hlavně na polní cestě kde jsou občas kamínky a teď už o ně při dorovnávání těsně před dosednutím neškrtám... Jinak zadní listy mám dotažený jen velice lehce.
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“