T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Jojo tak už jsem to pobral, to je jasný, dík...
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Včera jsem si všimnul při pohledu zezadu na vrtulník, že vrtulka (svisle postavená) není pěkně kolmo dolů, ale trochu šikmo doprava. Chtěl jsem tedy pootočit zadní domeček na objímce, abych to srovnal pěkně do roviny. Pak jem ale vrtulkou otočil o 180°, a situace byla opačně - tentokrát to bylo nakloněné doleva! Ten náklon je jasně patrný při pohledu zezadu ...
Koukám na to a nic nemůžu vykoukat, v principu je to jen jedna hřídelka uložena v ložiscích.
Myslím že takto by to šmajdalo, kdyby byla ohnutá hřídelka vrtulky, ale není, při otáčení osička sedí přesně na jednom místě (kontroluju pohledem na střed roztočené osičky).
Tedy každý list vrtulky opisuje jinou dráhu, má svou kružnici a ta je posunutá oproti kruhu který opisuje druhý list, ty dráhy nejsou v zákrytu. Tohle asi není dobře že?
Tedy: Čímpak toto může být způsobené
A jaké to může mít důsledky?
Pravda ale že za letu nic špatného nepozoruju.
Děkuju za nápady...
Koukám na to a nic nemůžu vykoukat, v principu je to jen jedna hřídelka uložena v ložiscích.
Myslím že takto by to šmajdalo, kdyby byla ohnutá hřídelka vrtulky, ale není, při otáčení osička sedí přesně na jednom místě (kontroluju pohledem na střed roztočené osičky).
Tedy každý list vrtulky opisuje jinou dráhu, má svou kružnici a ta je posunutá oproti kruhu který opisuje druhý list, ty dráhy nejsou v zákrytu. Tohle asi není dobře že?
Tedy: Čímpak toto může být způsobené
A jaké to může mít důsledky?
Pravda ale že za letu nic špatného nepozoruju.
Děkuju za nápady...
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Ahoj,
Pravděpodobně ti ještě může šmajdat držák rotorových listů. Ten se nasazuje na hřídelku a drží gripy listů zadní vrtulky.
Viz foto v příloze.
Roman
Pravděpodobně ti ještě může šmajdat držák rotorových listů. Ten se nasazuje na hřídelku a drží gripy listů zadní vrtulky.
Viz foto v příloze.
Roman
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Jo díky, to bude ono, budu večer zkoumat.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Tak jsem vyzkoumal:Byla křivá příčná hřídelka držáku vrtulkových listů, a navíc se osička viklala v držáku, asi to dostalo nějakou ranku. Je vyřešeno, vše chodí jak má, děkuji za pomoc.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
A teď mám ještě otázku na zkušenější harcovníky T-450tek, kteří už párkrát přistávali:
Pročko má náhon kardanem, takže při případném škrtnutí vrtulky o cokoliv se povinně strhnou převody - buď vzadu u vrtulky, a/nebo vepředu u hl. kola.
Já už je několikrát měnil, když jsem dříve konal letecké pokusy s Pročkem na travnatém letišti, stačil dotek vrtulky s trávou.
Znamená to, že se na trávě prostě nesmí s Pročkem přistávat? Nebo se to dá zachránit třeba tím, že budou listy vrtulky hodně navolno, aby se "uhnuly", nebo je třeba rychle sahat po přepínači autorotace, nebo přímo přistávat na autorotaci? (Mimochodem, jak moc máte listy vrtulky přitažené?)
Já si vždycky na trávu nosil kus kartonové krabice, z toho jsem startoval, ale ne vždy jsem se na něj trefil při přistání
Jaké s těmi strženými převody máte zkušenosti?
Pročko má náhon kardanem, takže při případném škrtnutí vrtulky o cokoliv se povinně strhnou převody - buď vzadu u vrtulky, a/nebo vepředu u hl. kola.
Já už je několikrát měnil, když jsem dříve konal letecké pokusy s Pročkem na travnatém letišti, stačil dotek vrtulky s trávou.
Znamená to, že se na trávě prostě nesmí s Pročkem přistávat? Nebo se to dá zachránit třeba tím, že budou listy vrtulky hodně navolno, aby se "uhnuly", nebo je třeba rychle sahat po přepínači autorotace, nebo přímo přistávat na autorotaci? (Mimochodem, jak moc máte listy vrtulky přitažené?)
Já si vždycky na trávu nosil kus kartonové krabice, z toho jsem startoval, ale ne vždy jsem se na něj trefil při přistání
Jaké s těmi strženými převody máte zkušenosti?
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- petrct
- Příspěvky: 2787
- Registrován: sob 27.10.2007 0:00
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
startuji jenom z trávy menší i větší není problém vrtulka při startu nesmí být dole v trávě aby se mohla roztočit pak jsi udělá místo sama
a na přistání to samé. Ale jestli nemáš velkou vůli v převodech to je pak hned mázneš . Jsou takové tenké vymezovací podložky která se narazí na ten plastový převod co je na kardanu a pak teprve ložiska ja používám asi po 2 na každé straně
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
- ddano007
- Příspěvky: 2896
- Registrován: čtv 18.03.2010 0:00
- Bydliště: Zavar, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
petrct píše:... Jsou takové tenké vymezovací podložky která se narazí na ten plastový převod co je na kardanu a pak teprve ložiska ja používám asi po 2 na každé straně
Tak to by zaujimalo aj mna. Nemas nejake foto?
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
- petrct
- Příspěvky: 2787
- Registrován: sob 27.10.2007 0:00
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
možná to půjde koupit i jinde.
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
- ddano007
- Příspěvky: 2896
- Registrován: čtv 18.03.2010 0:00
- Bydliště: Zavar, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Diky, clovek sa do smrti uci... 
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
- petrct
- Příspěvky: 2787
- Registrován: sob 27.10.2007 0:00
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
není zač
ja už to používám tak 2-3 roky 
Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
http://petrct.rajce.idnes.cz/
http://www.helitesin.cz/
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Zjistil jsem, že mám hodně velkou vůli mezi volnoběžným kolem a tím malým vodorovným kolečkem v převodu na náhon kardanu. Jde to pootočit tak o půl zoubku, asi to už je opravdu moc. Jak bych jí mohl zmenšit? Napadlo mě jedině propilovat došišata díry v bočnicích, za které je přišroubovaný ten plastový domeček co drží převody a trubku. Pak bych mohl pěkně tu vůli doladit při povolených šroubkách a nakonec je přitáhnout. Myslím že by to mohlo takto makat.
Máte někdo lepší nápad? Dík...
Máte někdo lepší nápad? Dík...
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Napadlo te to spravne. Takhle to delam na vsech Trexech. Od 450 do 700.
Dopasovavam zubovou vuli na uhlovych prevodech pridanim vymezovaci podlozky. Ta lze vystrihnout treba z pivni plechovky, pripadne i z papiru pokud je treba. Pak, kdyz je komplet ocas slozeny, propiluji ram a posunutim komplet ocasu si nastavim vuli u volnobezneho kola.
Cela heli pak krasne ztichne a prevody jsou pak daleko mene nachylne na poskozeni pri pristani.
Dopasovavam zubovou vuli na uhlovych prevodech pridanim vymezovaci podlozky. Ta lze vystrihnout treba z pivni plechovky, pripadne i z papiru pokud je treba. Pak, kdyz je komplet ocas slozeny, propiluji ram a posunutim komplet ocasu si nastavim vuli u volnobezneho kola.
Cela heli pak krasne ztichne a prevody jsou pak daleko mene nachylne na poskozeni pri pristani.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Děkuju ti za potvrzení, šlo mi hlavně o tu odolnost převodů na poskozeni pri pristani (škrtnutí vrtulky o trávu). Ztišení to bude už jen příjemný bonus.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- Andrews
- Příspěvky: 321
- Registrován: čtv 25.03.2010 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Jako ochranu zadní vrtulky jsem si prodloužil zadní ploutev o cca 1cm. Teď vrťas když stojí tak i zadní ploutev se dotýká země. Pomohlo to docela dost. Přistávám hlavně na polní cestě kde jsou občas kamínky a teď už o ně při dorovnávání těsně před dosednutím neškrtám... Jinak zadní listy mám dotažený jen velice lehce.