Easy Glider Electric PRO

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Surgical
Příspěvky: 1201
Registrován: ned 17.09.2006 0:00

#616 Příspěvek od Surgical »

Nenašel?? Koukni na rcgroups.com, tam jsou o EGE minimálně 3-4 thready jdoucí i několik let zpátky a spousta modů. Jak vizuálních vylepšení, počínaje zasklenou kabinou a podvozkovým kolem v zatahovací i pevné variantě (to jsem si třeba udělal taky, dost výrazně to umí ochránit břicho EGEho při přistáních na něco tvrdšího, byť i schovaného v trávě) tak třeba užitečného pro transport (odnímací ocasní plochy), tak i určitý tuning - vyztužení ovládacích ploch a ocasní partie trupu uhlíkem, zavěšení kormidel na panty pro snížení odporu v ohybu - šetří serva, ale je nutné vyřešit zavětrování spár, ty účinnosti kormidel nepřídávají , svěšení klapek - tedy 4-servové křídlo, zvětšení rozpětí až do transplantace křídel od Cularise, nosiče foťáku, kamery i FPV, na co si vzpomeneš.

Ad motorizace: Záleží, co od toho očekáváš. Jsou individua, mající v EGE motory třídy Axi2820 i 2826, já tam mám origo Axi 2814/xx a s vrtulí 11x6 a malým čtyřčlánkem 2650 mAh je motorizace na hranici pevnosti draku letadla, možná už i trochu za ní, letadlo už prostě rychleji není schopné letět bez nebezpečí flutteru (i přes vyztužení a použití silnějších serv), taky se v určitých režimech může ocitnou za hranicí výkonnosti použitých serv, pak už jde nejen o letadlo, ale i o hubu. Nicméně, opravdu stoupá kolmo a opravdu do nevidím, stoupavost je opravdu 10-12 m/s, možná víc....
Když tam dáš velikostně a hmotnostně odpovídající Ray, Skorpion, Turnigy a já nevím, co ještě, určitě to bude lítat i tak velmi schopně, vrtuli pak odvodit od použitého motoru a jeho kV, zda budeš lítat 2-3-4 či více článků (obecně, čím větší točky, tím menší vrtule, orientační doporučení výrobců motorů i jiných uživatelů jako vodítko jistě postačí). Jenom pak ale musí i odpovídat regl, pod 40A už nedostaneš, lépe 60 a možná i 80A regl (skutečných ampérů, ne udávaných překupníkem).
Na druhou stranu spousta EGE lítá i s motory třídy Axi2217/xx a taky nelítají špatně, aspoň se tváří jako větroně a ne parodie na hotlinery....
Takže, univerzální rada ani recept neexistuje, s motorem v rozpětí 50g-200g EGE prostě poletí, samozřejmě, projev bude pokaždý poněkud jiný.
Jenže znovu, není to jen o motoru. Pohon sestává z motoru, reglu, pohonné baterie a vrtule, a ty by měly být sladěny jak výkonově, tak cenově, aby z toho kynul dajaký osoh.
Pak ale třeba zjistíš, že na určité vybavení už je prostě škoda nejít do odpovídajícího modelu jak technologicky, tak ale i, bohužel, cenově.
EGE je velkolepé éro a modelářský počin fy MPX, ale očekávat od něj nemožné taky nelze....Někdo se k němu rád vrací pro chvíle relaxu či nostalgie, pro někoho je třeba zatím na vrcholu jeho pilotních schopností, ale věřím, že každý, kdo jen trochu pravidelně lítá, EGE prostě za rok-dva přeroste....
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#617 Příspěvek od Dareba »

Díky za odpověď ale já tam neumím egeho najít asi jsem totální blb. Dá se tam nějak vyhledávat dle hesla nebo musím do zblbnutí listovat
Uživatelský avatar
selinak
Příspěvky: 456
Registrován: pát 24.07.2009 0:00
Bydliště: Xxx

#618 Příspěvek od selinak »

Povedlo se vám někdy někomu s EGpro VISET??
...nedávno jsem startovat kolmým startem nahoru - výkon by měl být....jen pilotní schopnosti + akrobatický faktor visení X
Xxx
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#619 Příspěvek od Dareba »

Tak jsem neodolal a taky si pořídil EG pro. Celkem mě zklamaly křídla. Dost bublinek na křídle je vypouklých ven a tvoří takové puchýřky. A navíc je každé křídlo trochu prohlé. jedno nahoru a jedno dolů :-).
Nejspíš to zkusím zalítnout tak jak to je a pak to až budu fenovat :-). Ještě jsem to nedělal, a nerad bych zmršil nové křídla.
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#620 Příspěvek od powder »

Reklamovat.
Žádné z křídel, která mi prošla rukama nemělo kazy - rovné, hladké, nezkroucené...
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#621 Příspěvek od Dareba »

ok zkusím to
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#622 Příspěvek od powder »

Tady ještě "důkaz". že normálně je vše v rovině...
Uživatelský avatar
selinak
Příspěvky: 456
Registrován: pát 24.07.2009 0:00
Bydliště: Xxx

#623 Příspěvek od selinak »

Není zbytečný dodělávat tam brzdící klapky??

...přece u tak malýho éra můžeš klapky klasicky aktivovat ve vysílači + částečná (dostatečná) funkce křidýlek stále funguje, ne!?!
Xxx
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#624 Příspěvek od powder »

To nejsou brzdy, ale vztlaky... A udělal jsem je, protože stejně mám v přijímači jinak volný kanál ;-)
Ale fungují dobře - jak pro zakřivení odtokovky, tak pro přistání "na metru".
Uživatelský avatar
selinak
Příspěvky: 456
Registrován: pát 24.07.2009 0:00
Bydliště: Xxx

#625 Příspěvek od selinak »

powder píše:To nejsou brzdy, ale vztlaky... A udělal jsem je, protože stejně mám v přijímači jinak volný kanál ;-)
Ale fungují dobře - jak pro zakřivení odtokovky, tak pro přistání "na metru".


no počkat...

jakej je mezitím rozdíl?? oboje směřuje směrem dolů= vytahuje éro nahoru :roll:
Xxx
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#626 Příspěvek od Dareba »

Chci dát serva výškovky a směrovky do ocasu. Myslíte, že by se místo lanovodů měl dát uhlík pro vyztužení trupu?
Dávali jste někdo serva dozadu. Zajímaly by mě fotky.
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#627 Příspěvek od powder »

selinak píše:jakej je mezitím rozdíl?? oboje směřuje směrem dolů= vytahuje éro nahoru :roll:

Klapky na koncích křídel způsobují zvýšení příčné nestability...
Vyzkoušel jsem oboje - křidélka jako klapky i křidélka+klapky. Rozdíl je jednoznačný...
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#628 Příspěvek od powder »

Dareba píše:Chci dát serva výškovky a směrovky do ocasu. Myslíte, že by se místo lanovodů měl dát uhlík pro vyztužení trupu?
Dávali jste někdo serva dozadu. Zajímaly by mě fotky.

Přidáním tenkostěnné uhlíkové trubky se ocasní část významně zpevní (není gumová).
Jinak osobně bych serva do ocasu necpal. Zpřesnění řízení v tomto případě to nepřinese, pouze se ti posune těžiště dozadu - to (třeba) baterkou nedovážíš...
Pokud plánuješ těžký motor (130g+) a velký aku 3S 2200mAh+, pak to může fungovat...
Uživatelský avatar
Dareba
Příspěvky: 747
Registrován: sob 03.10.2009 0:00
Bydliště: Ostrava

#629 Příspěvek od Dareba »

nskládám to na sucho a vyzkouším vyvážení. Uvidíme. Vedení v bovdenech ni zatím vždy po nějaké době přetalo chodit. Musel jsem to rozebírat čistit a rozhýbávat .-). Proto jsem uvažoval dát to do ocasu.
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#630 Příspěvek od powder »

Bowdeny používám MPJET a ty přežijí i letadlo :-D
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“