Pohon elektrovětroně 1800mm
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
varok píše:Tam jsem koukal a občas tam jezdím nakup Ale ty jejich motory mají označení 22xx a tady mi doporučovali 28xx. Nebo to je stejná velikost? Proto jsem psal, že každý si to označuje po svém a někdy se v tom nedá vyznat.
Ano je to stejná velikost, 2830 = 2212. Mělo by zvládnout i vrtuli 10x5, ale o účinnosti (výkonu) těch zlatých čajna motorů si nedělám iluze.
Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
pepin píše:... mě jen prdí, že ta modelařina už fakt není o tom tou lupenkovou pilkou si pižlat v kuchyni ---jako že když tžo takto zveřejníš, že to takto děláš, tak budeš za deebila, to mi fakt vadí a je mií to líto.
Vůbec mi nevádí, že možná tady budu za debila, klidně si budu dál pižlat lupenkovou pilkou ...
A k tomu použiji i soustruh, frézku, pásovou piku, brusku svářečku, autogén, hoblovačku, okružnou pílu, řetězovou pilu (no to už na modelařinu asi ne, ale občas musím setnout i nějaký strom na zahradě) a v práci laser
No, asi jsem za debila, či ne?
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
-------------------------------------------------------------
Naposledy upravil(a) pepin dne stř 17.04.2024 3:08, celkem upraveno 2 x.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
VTjr píše:Vůbec mi nevádí, že možná tady budu za debila, klidně si budu dál pižlat lupenkovou pilkou ...![]()
![]()
A k tomu použiji i soustruh, frézku, pásovou piku, brusku svářečku, autogén, hoblovačku, okružnou pílu, řetězovou pilu (no to už na modelařinu asi ne, ale občas musím setnout i nějaký strom na zahradě) a v práci laser
No, asi jsem za debila, či ne?
kde jsem byl předminulý víkend si nepamatuji, někde jsem určitě byl, možná s manželkou v pasekách nad jizerou kde jsem létal s modýlkem pokud se nejezdilo na koloběžkách, tento víkend jsem byl s koloběžkama u kámoše na berounsku, následující víkend ještě uvidím, měl by být modelářský sraz na jednom letišti , uvidí se, předpověd počasí docela na prd.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
@varok (dle obr. ze dne: úte 16.04.2024 17:39) je to nějaký Mabuchi nebo Speed. Odrušovací člen 3 ks kermika. Poněkud atypický je elyt na očkách motorku. Podle bambulí cínu to pájel nějaký Graupner - Expert. Závit na osičce asi vyřízl tvůrce pohonu pro model. Asi sloužil k uchycení vrtule. Převodovka tam kupodivu asi nebyla.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
Převodovka tam musí být pokud chceš použít větší vrtuli u motoru s vyšším KV, pokud se použije dostatečně malá, tak tam být nemusí. Už z tohoto pohledu se mi ta původní motorizace nejeví jako optimální pro 1800mm větroň.
Tvůj model, vzhledem k tomu motoru a jak píšeš, že byl vybaven jakýmsi amatérským samodomo regulátorem, ten asi bude z období před víc než 20 lety, kdy byl ještě elektropohon v plínkách a věnovali se mu jen nadšenci. A tak "vařili" z toho, co bylo dostupné, na optimalizaci nebyl dostatek komponent. Pamatuji časy, kdy se převodovky vyráběly z jakýchkoli dostupných ozubených koleček, co se sehnali, například z číselníků starých telefonů, převodovek mixérů a pod a místo regulátorů se používaly kontakty spínané servem. I sklopné vrtule se pižlaly doma (balzové listy). První elektrolety v 90. letech pak létaly tak, že skoro nestoupaly, jen se sotva udržely v rovinném letu. Bylo to opravdu jen pro nadšence a vizionáře, při pohledu jak se sotva plácají ve vzduchu tomu běžný člověk nedával šanci na úspěch. A hle kde jsme dnes po 20-30 letech, když tu zvoní umíráček spalovákům (tedy aspoň těm menším určitě). I to jeden z důvodů proč bych se k tomu původnímu SS motoru nevracel, nebo aspoň do něj příliš neinvestoval a soustředil se na moderný brushless pohon (tzv. stříďák). Takže ten motorek už neřeš a soustřeď se na nějaký moderní pohon, ten i po rozbití tohoto modelu můžeš využít i v jiném modelu. Nakonec Ti to přece radí i admin TomasC, tak tomu zcela jistě můžeš věřit, když je to přední český modelářský reprezentant, jestli se nepletu, v elektrických modelech závodů kolem pylonů. Kdo lepší Ti může ještě poradit?
Tvůj model, vzhledem k tomu motoru a jak píšeš, že byl vybaven jakýmsi amatérským samodomo regulátorem, ten asi bude z období před víc než 20 lety, kdy byl ještě elektropohon v plínkách a věnovali se mu jen nadšenci. A tak "vařili" z toho, co bylo dostupné, na optimalizaci nebyl dostatek komponent. Pamatuji časy, kdy se převodovky vyráběly z jakýchkoli dostupných ozubených koleček, co se sehnali, například z číselníků starých telefonů, převodovek mixérů a pod a místo regulátorů se používaly kontakty spínané servem. I sklopné vrtule se pižlaly doma (balzové listy). První elektrolety v 90. letech pak létaly tak, že skoro nestoupaly, jen se sotva udržely v rovinném letu. Bylo to opravdu jen pro nadšence a vizionáře, při pohledu jak se sotva plácají ve vzduchu tomu běžný člověk nedával šanci na úspěch. A hle kde jsme dnes po 20-30 letech, když tu zvoní umíráček spalovákům (tedy aspoň těm menším určitě). I to jeden z důvodů proč bych se k tomu původnímu SS motoru nevracel, nebo aspoň do něj příliš neinvestoval a soustředil se na moderný brushless pohon (tzv. stříďák). Takže ten motorek už neřeš a soustřeď se na nějaký moderní pohon, ten i po rozbití tohoto modelu můžeš využít i v jiném modelu. Nakonec Ti to přece radí i admin TomasC, tak tomu zcela jistě můžeš věřit, když je to přední český modelářský reprezentant, jestli se nepletu, v elektrických modelech závodů kolem pylonů. Kdo lepší Ti může ještě poradit?
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
Dnes se chci zastavit u hnízdila, pokud nezapomenu zeptam se ho na ten graupner s převodovkou.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
Guchar: Speed to asi nebude, ještě možná ten Mabuchi, ale spíše nějaký univerzální typ, ne přímo modelářský. Převodovka tam nebyla, na hřídeli byla přímo vrtule.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
VTjr: Ano, však už jsem psal že ten ss elektromotor dávat nebudu a zkusím tedy už nějaký střídavý. Jen uvažuji jestli tam dát ten co mám doma, Surpass 2826/1350ot./V nebo koupit 2826 s nižšími otáčkami? Chci to jen na pomalé polétání, asi jen vytáhnout model motorem nahoru a pak zkusit plachtění. Popř. motor pořád v chodu, ale jen na nižší otáčky a pomaličku.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
Pokud Ti stačí menší výkon, tak si myslím, že i ten Tvůj s KV1350 postačí, ale na 2s baterku. To by mohlo snést i 9" vrtuli, pokud bys dal 3s, tak předpokládám, že vrtule by musela být 7".
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
pepin píše:Dnes se chci zastavit u hnízdila, pokud nezapomenu zeptam se ho na ten graupner s převodovkou.
Tak už ho nemá.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
@varok : "Guchare, Speed to asi nebude, ještě možná ten Mabuchi" Obou bylo hodně druhů. Dávaly se do všeho možného. Podstatná je váha, výkon (proud), napětí otáčky naprázdno a při maximální účinnosti. To či ono provedení je spíš určeno návrhem uchycení motorku a provedením hřídele (průměr, délka, na jednom/obou koncích, hladká nebo nějaké plošky, s naraženým pastorkem nebo šnekem pro pohon soukolí převodu.
High RPM DC Motor- Brushed Type /-/ Robotics & Electronics \ DC Motors /-/ Amazon: 3-12v Dc Small Electric High Speed Motor for DIY Toy /-/ Jameco - Catalog
Až bude fotka profilu křídla (+ další potřebné údaje o modelu) dá de řešit výběr (případně porovnání značení) AC (brushless) motoru. (Promiň jestli jsem to přehlédl.)
High RPM DC Motor- Brushed Type /-/ Robotics & Electronics \ DC Motors /-/ Amazon: 3-12v Dc Small Electric High Speed Motor for DIY Toy /-/ Jameco - Catalog
Až bude fotka profilu křídla (+ další potřebné údaje o modelu) dá de řešit výběr (případně porovnání značení) AC (brushless) motoru. (Promiň jestli jsem to přehlédl.)
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
@VTjr Pokud tam nebyla převodovka, tak tam musela být vrtule s malým průměrem a stoupáním listu. A stoupavý let asi nebyl žádný zázrak. Další pádný důvod proč (po osahání a úvaze) poměrně brzo přejít z DC na AC pohon.
Re: Pohon elektrovětroně 1800mm
Brzo = rovnou hned! 
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)