Turnigy

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od AR1 »

vrabec1 píše:ešte malá poznámka k
POZOR pri pouzivani TURNIGY!!!!!!
Lietam akrobaty a postupne som kupil 3ks motory Turnigy 50-65A aj s Turnigy Plush 80A regulatormi. Na vsetkych mi odpadli magnety!!!! Reklamoval som to, zatial jeden posielaju ako vybavenu reklamaciu. Casom som zistil ze nie su na vine motory ale regulatory ktore doporucuje vyrobca, v tomto pripade Plush 80A. Tato kombinacia je absolutne nevhodna a nikdy ju nepouzivajte!!!!!!!!!!!


niekde na stránke pri regulátoroch majú uvedené že pre veľké motory je nutné nastaviť Timing na High inak že môžu nastať problémy


Mlho, o čem zde celou dobu hovoříme? :D
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Padre
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 23.04.2009 0:00
Bydliště: Považská Bystrica, SR

#47 Příspěvek od Padre »

Pre AR1

"Mlho, o čem zde celou dobu hovoříme? " :D

Tak tato odpoved sa Ti fakt podarila, zodpovedne som sa zasmial,
prosto kratko a vystizne :P :P :P :P :P :P :P

Ale v mojom pripade nepomohlo ziadne nastavenie ani na high high :lol:
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od AR1 »

Turnigy e-drive 2832/06 vydržel tak 70 minut provozu a má zadřené ložisko.
Přehodil jsem ho za Turnigy 42-50/700, motor vydržel 8 minut letového času a je na rozpadnutí, ani se mi ho nechce rozebrat. Vrtule 13/6, odběr na zemi max 45 A, regl 60A, časování na high. Začíná mě to docela kakat.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#49 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Turnigy e-drive 2832/06 vydržel tak 70 minut provozu a má zadřené ložisko.
Přehodil jsem ho za Turnigy 42-50/700, motor vydržel 8 minut letového času a je na rozpadnutí, ani se mi ho nechce rozebrat. Vrtule 13/6, odběr na zemi max 45 A, regl 60A, časování na high. Začíná mě to docela kakat.



Ahoj,
nepřetěžuješ náhodou ty motory

:lol:
Model: TR42-50A
Max efficiency :38A
Max Load : 43A
Kv : 700

Já si pro klid vždycky vybírám motor o -řád vyšší- pokud se mi nechce sahnout do SK -ček. Myslim si že těch několik gramů navíc větší letadlo unese.Je fakt že nemůžeš motor za 500-600 kč přetěžovat jako motory za3500kč stejné kategorie. To je něco za něco.
U jednoho motoru mi taky začalo pískat ložisko. Zkusím je vyměnit alespoň uvidím co to obnáší finančně a jestli se to z hlediska dalšího provozu vyplatí.U turnigy- SK- mi ložiska zatím drží.

http://www.tobex.cz/loziska---eshop/loz ... gufera.htm

Vidím že jsi Pražák to kdyby se ti to v hlavě rozleželo. :wink: Není to z Letnaň daleko.

Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od AR1 »

Já myslím, že by to s tím zatížením mělo být OK. Ten e-drive má nejspíš v čudu jen to ložisko, ale ten 42-50 je rozloženej. Nemyslím že by byl přetíženej, protože na zemi bral na plno 45A a řekl bych - nejsem si pochopitelně jistý - ale že za letu na to nedosáhnul.

Co bys doporučil o ten řád víc? Na 4S lipo. SK je v mínusu.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#51 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Já myslím, že by to s tím zatížením mělo být OK. Ten e-drive má nejspíš v čudu jen to ložisko, ale ten 42-50 je rozloženej. Nemyslím že by byl přetíženej, protože na zemi bral na plno 45A a řekl bych - nejsem si pochopitelně jistý - ale že za letu na to nedosáhnul.

Co bys doporučil o ten řád víc? Na 4S lipo. SK je v mínusu.


Ahoj,
já bych ti nerad radil něco co nemám odskoušeno. Lítám 6-ti čl. A 123
takže jiný motory.Domývám se že letadlo přes 2kg letové váhy potřebuje asespoň 5čl-A123 lépe 6-ti čl.Ty motory se tak nehuntujou.
Nízké napětí a vysoký proud = velký odpor velké tepelné zatížení = nízká životnost.Napětí ničím nenahradíš.A zkoušel jsi se podívat na motory Řady KD.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... Q:_2826/12

Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od AR1 »

Tenhle motor jsem zabudoval do Diamante, mám ho v galerii, se 4S lipo a dřevěnou Turnigy 13/6 dává při 51A 730W a 2,9kg statický tah, asi to už na něj bude taky docela dost.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od AR1 »

Tak u obou motorů vypochodovali magnety. U e-drive jsou dva povolené, u toho 42-50 zrušili rozestupy a jsou naskládané ve třech skupinách pěkně u sebe.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
JENDA01
Příspěvky: 2291
Registrován: sob 07.06.2008 0:00

#54 Příspěvek od JENDA01 »

AR1 píše:Tak u obou motorů vypochodovali magnety. U e-drive jsou dva povolené, u toho 42-50 zrušili rozestupy a jsou naskládané ve třech skupinách pěkně u sebe.


Ahoj,
to vypadá na přetížení a následném vyhřátí lepidla.Ale dá se to v pohodě
spravit.Už jsem magnety lepil.Přetížil jsem motor.Zrovna ten o kterém mluvíš -KD- ale 900ot .Zkoušel jsem co vydrží :lol: na 6- ti.čl. A 123.
Ale 13500- ot. je na velkou oběžku skoro dost. Zvlášt pri statickém zatěžování když není chlazený proudem vzduchu jako v letu.Po opravě chodí tak jako předtím.
Používám tohle lepidlo:
http://jenda01.rajce.idnes.cz/LEPIDLO_NA_MAGNETY/
Je to vyzkoušený a drží to líp než originál.

Jenda
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od AR1 »

Tak aybsme to nemíchali, sám se v tom přestávám orientovat.

Turnigy C42-50/700 - tady jsem naměřil při statickým měření s vrtulí 13/6 45A a tah 3kg. Motor má vydržet 43A a já myslím, že na tuto hodnotu si za letu nesáhnul, motor je navíc kompletně odkrytý. Vycházím i z toho, že značkové motory stejné kategorie, čímž mám na mysli AXI 2826/12 nebo E-flite 32, s vrtulí 13/6 a 4S lipo lítají a je to právě setup který podle mě z nich vymáčkne to, co v těch mototech je.

Souhlasím s tím, že se motor uhřál a proto magnety nedrží. Vychází mi z toho ale spíš to, že že jsem natolik bohatej že si kupuju laciný věci a ono to nedělá to co by mělo.

Mimochodem - u toho lepení - jak jsi tam dodržel ty mezery mezi magnety? Přilepený mi zůstaly dva.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7702
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#56 Příspěvek od graup15 »

AR1 píše:Tak aybsme to nemíchali, sám se v tom přestávám orientovat.

Vychází mi z toho ale spíš to, že že jsem natolik bohatej že si kupuju laciný věci a ono to nedělá to co by mělo.


:D :D Fakt trefný :D
Obecně čekat od číny něco objevného, nebo spíš motor držák na věčné časy...je utopie.
Problém je, že neodym magnety mají zápornou teplotní roztažnost, oproti materiálu rotoru . Kvalitní výrobci to ví a používají jednoúčelové a poněkud dražší lepidlo....číňani o tom možná ani nevý..proto co kus to loterie. Může vydržet roky a nebo taky pár minut.
Rada je těžká....nejraději bych ti řekl..kup si slušný motor, jenže někdy se i číňanům povede slušný kousek...a tak proč neušetřit..že?
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#57 Příspěvek od coro »

Zaujalo ma, že aj na niektorých úplne smiešne lacných motoroch, aj Turnigy napríklad e-Drive, alebo tom halovom 19g turnigy, sú magnety vložené do domčeka tvoreného hliníkovými zubami, vybraním v čele rotoru. Presne sedia na svoje miesto aspoň z jednej strany..
Odlepiť sa vplyvom tepla, to je podľa mňa celkovo rizikové, hlavne u motorov kde materiál magnetov nie je príliš známy. Keď som pred lepením nahrial magnetky na ktorých som chcel aby držala kabínka, zistil som že zalepené sú len kúsky kovu bez použiteľných magnetických vlastností, proste sa odmagnetovali. :-(
V súvislosti s mäkkou oskou a ložiskami čo sa rozpadajú, by som skorej tipol na rýchly sled udalostí kde vibrácie zničia celý motor pričom v závere opadajú aj magnety. Inak predsa odstredivá sila magnety drží.
Poznámka pod čiaru- to je tam toľko miesta medzi rotorom a statorom??? Veď presnosť a minimalizácia medzery mali dosť zásadný vplyv na účinnosť motora. To znamenalo že po odlepení sa magnet už len zotrvačnosťou vrtule a rotora, pomlel na kašu..
Ešte jedna možnosť - keď ložisko pustí rotor do strany až tak že magnet zavadí o stator, samozrejme sa utrhne, a potom môže so sebou zobrať aj väčšinu ostatných, rovnako len pri dotočení rozbehnutého pohonu. Magnet mi odpadol len na VM2020 pred rokmi, a na Ray CD2830 pred jedným rokom, ale to bol motor s rotorom z konzervového plechu ktorý sa deformoval ako chcel.. :)
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od AR1 »

graup - asi si koupím ten lepší motor, to laborování mě už unavuje

coro - on ten odpadlý magnet nezasáhne do statoru. U e-drivu byly dva magnety posunutý a drhly o čelo, za letu to dělalo divnej zvuk ale pořád motor jel, přistál jsem jen pro jistotu pro konktrolu. Ten druhý Turnigy se okamžitě zastavil a magnety vytvořili takové tři skupiny, byly pěkně u sebe ale v obou případech stále držely na rotorech, nejen odstředivou silou ale i magnetickou. Jen nejsou malinko na svých místech. :cry: :D
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#59 Příspěvek od coro »

Magnetická sila sa v momente keď do toho regl pustí prúd, výrazne zmení a držanie o obal rotora prestane mať váhu. Tak mohli (mohol niektorý, prípadne 3 kusy čo potom vytvorili skupinky) odskočiť na stator.
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od AR1 »

coro píše:Magnetická sila sa v momente keď do toho regl pustí prúd, výrazne zmení a držanie o obal rotora prestane mať váhu. Tak mohli (mohol niektorý, prípadne 3 kusy čo potom vytvorili skupinky) odskočiť na stator.


Aha, to je možný. Já myslel tou magnetickou silou že jsem ty všiváky nemohl vytáhnout a furt se na něco magnetovali. :D
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“