Zaujalo ma, že aj na niektorých úplne smiešne lacných motoroch, aj Turnigy napríklad e-Drive, alebo tom halovom 19g turnigy, sú magnety vložené do domčeka tvoreného hliníkovými zubami, vybraním v čele rotoru. Presne sedia na svoje miesto aspoň z jednej strany..
Odlepiť sa vplyvom tepla, to je podľa mňa celkovo rizikové, hlavne u motorov kde materiál magnetov nie je príliš známy. Keď som pred lepením nahrial magnetky na ktorých som chcel aby držala kabínka, zistil som že zalepené sú len kúsky kovu bez použiteľných magnetických vlastností, proste sa odmagnetovali.
V súvislosti s mäkkou oskou a ložiskami čo sa rozpadajú, by som skorej tipol na rýchly sled udalostí kde vibrácie zničia celý motor pričom v závere opadajú aj magnety. Inak predsa odstredivá sila magnety drží.
Poznámka pod čiaru- to je tam toľko miesta medzi rotorom a statorom??? Veď presnosť a minimalizácia medzery mali dosť zásadný vplyv na účinnosť motora. To znamenalo že po odlepení sa magnet už len zotrvačnosťou vrtule a rotora, pomlel na kašu..
Ešte jedna možnosť - keď ložisko pustí rotor do strany až tak že magnet zavadí o stator, samozrejme sa utrhne, a potom môže so sebou zobrať aj väčšinu ostatných, rovnako len pri dotočení rozbehnutého pohonu. Magnet mi odpadol len na VM2020 pred rokmi, a na Ray CD2830 pred jedným rokom, ale to bol motor s rotorom z konzervového plechu ktorý sa deformoval ako chcel..
