Mil Mi2 Vario
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Re: Mil Mi2 Vario
Tak horní kryt a pár dalších dílů šlo opravu. Dneska jsem smontoval podvozek.Chtěl jsem sehnat tužší pružiny, protože při kompletním osazení to sedne skoro na maximum a to tam nebylo ještě 3 litry kerosinu, ten taky něco váží. Bohužel jsem nenašel žádné co by mi tam pasovaly. Ty které pasují, už mám kopec, ale jsou slabé. Nechám to tak a uvidím. Dále jsem osadil hadičku, která vede od kokpitu až k zadnímu podvozku. Dle fotek má být hnědá, ale takovou nemám a tuším 0718 měla taky černou. Jako poslední jsem dělal zadní anténu mezi třemi držáky. V originále je anténa z ocelových lan. Nejprve jsem ji chtěl táhnout z černé bavlnky, ale to se k tomu moc nehodilo. Na předloze to je šedé. Tak jsem vzal šedou nit. Je sice jiného odstínu, ale jinou nemám. Musel jsem smotat 4 nitky dohromady aby to udělalo tlustší lanko. Jen část, která vede do toho kuželu se mi mrcha trochu rozplétá, protože není napnutá jako ty ostatní. Zkoušel jsem to namočit vodou a mýdlem. Je to lepší ale, nic moc.
Nevíte čím tu nit lépe splácnout dohromady? Napadlo mě voda a nějaký škrob nebo něco takového.
Nevíte čím tu nit lépe splácnout dohromady? Napadlo mě voda a nějaký škrob nebo něco takového.
Re: Mil Mi2 Vario
Protáhnout čirým nitrolakem, odebrat mezi prsty přebytek laku a vypnuté nechat chvilku vyschnout. Na vodní bázi ředěný Hercules, jakákoliv disperze, funguje i vaječný bílek, ten je po uschnutí nerozpustný ( něco jako vodní sklo, proto se používá do barev jenom žloudek ).
Ty chlupy z toho musí pryč v každém případě i kdyby to byl nakonec stříknutý silon lepený vteřinovkou. Lepidla na vodní bázi budou chlupům vzdorovat víc jak nitro. Nebo to protahovat mezi prsty celou dobu co to bude schnout.
Ty chlupy z toho musí pryč v každém případě i kdyby to byl nakonec stříknutý silon lepený vteřinovkou. Lepidla na vodní bázi budou chlupům vzdorovat víc jak nitro. Nebo to protahovat mezi prsty celou dobu co to bude schnout.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Mašina vypadá perfektně, bylo by škoda to kazit nějakým detailem horší kvality.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Horní kryt má už posunuté nýty a pasuje jako dřív. Tu spodní anténu z nitě jsem nahradil několika prameny měděného jemně laněného kabelu. Celé jsem to dvakrát natřel přímo už namontované na modelu. Odstín jsem si musel namíchat, ale úplně jsem ho netrefil. Pak jsem osadil dveře, které jsou na pantech. Ale musel jsem panty podložit, protože dveře byly víc utopené v trupu.Nyní už se krásně otevírají. Namontoval jsem i kokpit, páka kolektivu a pedály jsem musel přilepit napevno (jsou trošku křivě
) Páka cykliky jde demontovat, abych byl schopen vytáhnout přístrojovou desku do které chci v případě potřeby dát olověné závaží. Zkoušel jsem osadit i pilota, ale je o jedno číslo měřítka menší. Mám i namontované poziční světla a přistávací světlo. Přistávací světlo se tam parádně hodí, ale ty poziční se mi tam moc nehodí. Nevypadají dle originálu. Už loni jsem hledal kde to koupit a nic vhodného jsem nenašel, tak jsem tam dal tyhle.
Pak jsem připevnil na obě strany vnitřní konstrukce držák na Lipolky, který jsem slepil s překližky. Nakonec do horního krytu turbíny co byl na opravě kvůli špatně umístěným nýtům jsem vlepil zpět imitace sání motorů co mi lakýrník urval. Pokoušel jsem se natřít lopatky na stříbrno a středový kužel na černo. Není to dle mé představy, barvy se trošku táhly, hlavně ta stříbrná a to ikdyž jsem ji naředil.
Pak jsem připevnil na obě strany vnitřní konstrukce držák na Lipolky, který jsem slepil s překližky. Nakonec do horního krytu turbíny co byl na opravě kvůli špatně umístěným nýtům jsem vlepil zpět imitace sání motorů co mi lakýrník urval. Pokoušel jsem se natřít lopatky na stříbrno a středový kužel na černo. Není to dle mé představy, barvy se trošku táhly, hlavně ta stříbrná a to ikdyž jsem ji naředil.
Re: Mil Mi2 Vario
Moc pěkné! Ale... ten pilot, i kdyby byl v měřítku, tak by to celý naprosto zkazil.
Poohlédnul bych se po někom, kdo tiskne piloty na 3D tiskárně a nechal bych si vytisknout parádního pilota ve velikosti přesně pro tvou mašinu.
Tenhle hadrový panáček vypadá jak woodoo panenka
Poohlédnul bych se po někom, kdo tiskne piloty na 3D tiskárně a nechal bych si vytisknout parádního pilota ve velikosti přesně pro tvou mašinu.
Tenhle hadrový panáček vypadá jak woodoo panenka
Re: Mil Mi2 Vario
Mašina vypadá moc pěkně, se švícovým hodnocením pilota plně souhlasím, raději nic než toto. Dnes je určitě na výběr víc cest jak to řešit, klidně časem.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- Michael Gulyj
- Příspěvky: 811
- Registrován: stř 29.07.2015 10:31
Re: Mil Mi2 Vario
Naprosto též souhlasím. Přeci z toho neuděláš parodii, když je to tak krásná mašina. Můj pilot za 700,-, musel jsem dodělat jen helmu, která pravda chtěla svoje, ale to bylo všechno. Měřítko 1:6.
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Re: Mil Mi2 Vario
Tak pilota ještě pořeším. Potřeboval bych poradit ohledně váhy a vyvážení. Celé je to strašně těžké na ocas a abych to dostal do roviny (kontroluji vodováhou na hlavě, když heli visí na provaze) tak musím do předu dát 3.5 kila olova. To se mi zdá teda mazec. Váha heli i s baterkami bez paliva a listů jen s tím olovem je 21 kilo, teď kyž připočtu 1.5 kila listy a cca 2.5 kila kerosinu tak jsem cca na 25 kilech.
Dle varia není vzletová hmotnost do 23 kilo problém, ale nevím co se do vzletové hmotnosti počítá ( jestli i to palivo které za letu zmizí)
Také bych potřeboval vědět zda pro létání s modely nad 25kg se počítá váha i s palivem, protože to by mohl možná být problém.
Mě se zdá celková váhá 25 kg až moc na tu turbínu, mám trochu obavy že se to nezvedne nebo to sice poletí, ale nějaká rezerva výkonu tam už nebude. Viděl jsem spoustu videí s mi 2 od varia i nějaké články o stavbě, ale o vyvažování jsem si tam nic nevšiml.
Vyvažujete to jen do roviny nebo trochu těžší na čumák?
Dle varia není vzletová hmotnost do 23 kilo problém, ale nevím co se do vzletové hmotnosti počítá ( jestli i to palivo které za letu zmizí)
Také bych potřeboval vědět zda pro létání s modely nad 25kg se počítá váha i s palivem, protože to by mohl možná být problém.
Mě se zdá celková váhá 25 kg až moc na tu turbínu, mám trochu obavy že se to nezvedne nebo to sice poletí, ale nějaká rezerva výkonu tam už nebude. Viděl jsem spoustu videí s mi 2 od varia i nějaké články o stavbě, ale o vyvažování jsem si tam nic nevšiml.
Vyvažujete to jen do roviny nebo trochu těžší na čumák?
Re: Mil Mi2 Vario
Dvacet pět kilo mi přijde celkem dost ale je potřeba znát názor těch kteří provozují něco podobně velkého.
S těžištěm bych šel určitě dopředu. Taky to nemám sice ideální, další zvyšování váhy ( přes 6 kilo na 600 a 6S je dost ) mě moc neláká. Teď je tam plus 246 gramů a i když visí model okolo 2 stupňů na předek, pořád to má tendenci trochu couvat. Před lety ještě s o něco lehčím Aeropowerem jsem se snažil posouváním baterky a dovažováním zjistit kam až můžu jít a nebylo to stejné v obou směrech.
Neutrální model nic moc, stačilo mít heli jenom nepatrně dozadu a byla hrozně záludná, přetáčela se jako káča a musel jsem to skoro soustavně korigovat potlačováním výškovky. V podstatě to chtělo soustavně a víc řídit komplexně. Naopak přehnáním váhy na předek, kdy už čumák docela evidentně směřoval dolů, to bylo pořád překvapivě v pohodě. Pokud má heli váhu ne moc ale viditelně na předek ( cca 2-3 stupně ) letí zpravidla nejlíp.
Váha 25 kilo mi přijde hrozná, na druhou stranu i s osmi až devíti kilama si relativně malý motor X-NOVA a pouhou 6S poradí s přehledem. Turbína bude mít určitě několikanásobně větší výkon
. Samozřejmě to chce výkonovou rezervu a s úbytkem paliva během letu bude model postupně živější.
S těžištěm bych šel určitě dopředu. Taky to nemám sice ideální, další zvyšování váhy ( přes 6 kilo na 600 a 6S je dost ) mě moc neláká. Teď je tam plus 246 gramů a i když visí model okolo 2 stupňů na předek, pořád to má tendenci trochu couvat. Před lety ještě s o něco lehčím Aeropowerem jsem se snažil posouváním baterky a dovažováním zjistit kam až můžu jít a nebylo to stejné v obou směrech.
Neutrální model nic moc, stačilo mít heli jenom nepatrně dozadu a byla hrozně záludná, přetáčela se jako káča a musel jsem to skoro soustavně korigovat potlačováním výškovky. V podstatě to chtělo soustavně a víc řídit komplexně. Naopak přehnáním váhy na předek, kdy už čumák docela evidentně směřoval dolů, to bylo pořád překvapivě v pohodě. Pokud má heli váhu ne moc ale viditelně na předek ( cca 2-3 stupně ) letí zpravidla nejlíp.
Váha 25 kilo mi přijde hrozná, na druhou stranu i s osmi až devíti kilama si relativně malý motor X-NOVA a pouhou 6S poradí s přehledem. Turbína bude mít určitě několikanásobně větší výkon
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Nádrž s palivem máš v těžišti ? Na fotkách to vypadá náramně dobře, na stole je ještě další vrtulník
.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
No hlavní nádrž není přesně svým středem pod hl. hřídelí, ale cca 3/4 před hl. hřídelí. Což při plném stavu taky trochu pomůže.
Na stole mám Bell 212, ten je menší cca 1.7 metru.
Na stole mám Bell 212, ten je menší cca 1.7 metru.
Re: Mil Mi2 Vario
Prošel jsem si všechny fotky ale nikde není komplet mechanika i s nádrží. Je tedy "někde" vepředu, číslo "3/4 před hlavní hřídelí" mi toho moc neřeklo. 3/4 čeho ? Čím víc bude nádrž vepředu, tím víc se bude projevovat ne až tak pozitivně, protože heli musí být vyvážená i na stav kdy je v nádrži už jenom rezerva paliva kterou člověk logicky nevylítá pokud nenastane nějaký problém.
Když bude nádrž plná, těžiště vyjde úplně jinak ale taky to musí letět slušně. Kolik je tam paliva, půl litru ? U tak obrovského modelu se to projevuje naštěstí víc pozvolna ale roli to hraje.
Když bude nádrž plná, těžiště vyjde úplně jinak ale taky to musí letět slušně. Kolik je tam paliva, půl litru ? U tak obrovského modelu se to projevuje naštěstí víc pozvolna ale roli to hraje.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz