Walbro membrány

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#16 Příspěvek od Celeron »

miho píše: Do ROTO 25 to byla tato https://www.hsparts.cz/sada-membran-wal ... -wat_p4508 ty budeš mít ale určitě jinou sadu.

Zase ten samej problém, třídění podle strojů. Navíc ta Tvoje je na malý Walbro se středovým šroubem. Tu moji tam při zběžným pohledu nevidím. Ale nevadí, už mi přišel email ze zásilkovny, že mě ji už z odkazu co dával RadekH posílají. :)
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#17 Příspěvek od HavelAircraft »

Celeron. Jaký papír? Je to normální benzín 95oktanů.
Označený jako Mogas.
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#18 Příspěvek od Celeron »

HavelAircraft píše:Jaký papír? Je to normální benzín 95oktanů.
Označený jako Mogas.

Díky, myslel jsem, jestli tam není potřeba něco kolem spotřební daně, neboť mi před pár lety jeden Vivatista z Hořic tvrdil, že ji mají nižší.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#19 Příspěvek od Celeron »

Dnes v poledne dorazily nový menbrány. Celkem rychlej e-šop a Zásilkovna, objednáno v neděli večer.
Hned jsem je namontoval, motor do Funtány a v podvečer jen s holým trupem bez haupny na letiště seřídit H a L jehlu.
Na první start jsem stříknul do trombónu, na asi čtvrtý protočení motor blafnul a za dvě sekundy konec. Chvíli jsem ho zkoušel nahodit rukou a nic. Tak znova benzín do trombónu a zase stejný, dvě sekundy a konec. Aby šlo lepší nastříknout palivo do trombónu jsem postavil Funtanu na čumák cca 45 st. a koukám, pod motorem louže benzínu, co tekla z jedný dírky na víku čerpadla a membrán Walbra.
Motor jsem vyndal, sundal víko čerpadla a koukal proč z tý dírky tekl benzín. No a zjistil jsem při porovnání s starou membránou, že nová má pod tou dírkou na víku co tekla v membráně 3 mm dírku, která na starý membráně není.
membrány.jpg

Černá je původní, laminát je nová, díra navíc označená šipkou.
Takže buď mám pešek, že mi do sady dali jinou membránu a nebo katalogy Walbro lžou a do Walbra WJ-71 sada membrán označená D10-WJ nepatří.
Kouknul jsem se na další velký Walbro na DLE 111 a už mi to je jasný, má přívod paliva úhlovou fajifkou přes víko membrán, kdežto ZDZ 90 má přívod paliva zahnutou trubkou do vlastního bloku Walbra. Tak jsem tu dírku ve víku zaklepal hliníkovým nejtkem namázlým epoxydem. Doufám, že epoxyd chvíli v benzínu vydrží. Asi bych dodavateli dost blbě vysvětloval, že chci membránu s dírkou namíň.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#20 Příspěvek od Celeron »

Tak jsem byl dnes prohnat Funtánu. Včera pozemní motorová zkouška s novejma membránama naprosto v pohodě.
Dnes ZDZ 90 chytla na první cuknutí. Start a.... po cca 3 minutách z plnýho výkonu motor chcípnul. Úplně stejně po podobným letovým čase jako se starejma membránama. Přistání bez motoru bez problému. Na zemi motor blafnul na druhý protočení a zase jel v pohodě.
Tak nevím, kde je problém. :cry: Veškerý hadice a bimbátko vyměněný, karbec vyčištěnej v ultrazvuku. Že by něco se zápalkem a ty membrány nebyly ještě hlavní problém?
4S bílej Enellop napětí má, test kapacity skoro 1800 mAh. No testovat za letu bojím, bojím, kdyby to udělalo hned po startu, nebo v malý výšce, mohlo by to být zajímavý, kolem je řepka. :cry:
zean
Příspěvky: 54
Registrován: sob 16.02.2019 20:40
Bydliště: čr

Re: Walbro membrány

#21 Příspěvek od zean »

Měl jsem stejní problém vloni. Nepíšeš jakým proudem jsi vybíjel. Stejné baterky, při vybíjení 0,5 A - OK, když jsem dal vybíjení 1 A spadlo napětí na 4 V, jeden článek byl KO. :?:
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#22 Příspěvek od Celeron »

Vybíjel jsem 0,5A. Bílý Enellopy jsou spíš na menší proudy a velkou kapacitu. Úvaha byla, že zápalko žere určitě míň. Mám odzkoušíno, že vybitá baterka zápalka postupně nepustí motor do otáček. Mě to ale vždy umřelo rázem.
Možná jsem ale přišel na problém. Nevím kdy zmizela (možná vystřelila) ale vevnitř fajifky jsem nenašel pružinu kontaktu kostry fajifky s kovovou částí svíčky. Možná zápalko nějak zareagovalo na vibracema způsobený nekontak kostry, třeba narostlo příliš zapalovací napětí a ochrana zápalka vypnula. Dal jsem taky úplně novou svíčku a našel vhodnou tlačnou pružinu do fajifky. Docela by mě zajímalo, jak se provozně liší CM-6 NGK svíčky. Mám tady dvě se střední elektrodou tvaru tupý váleček průměru cca 1,5 mm a další dvě, kde je střední elektroda kónicky stažená do jehly tlustý cca 0,5 mm. Na jedný tupý a jedný jehlový je navíc nápis DLE.
Uvidíme zítra.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10859
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Walbro membrány

#23 Příspěvek od Celeron »

Tak to byla ta chybějící pružina kostry v fajifce zapalování. Dnes 3 lety po cca 12 mimutách a motor naprosto bez problémů.
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“