2.4 Ghz nebo 35(40) Mhz

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MaxKin
Příspěvky: 434
Registrován: sob 24.04.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

#16 Příspěvek od MaxKin »

No a co TX od Walkery ,nekdo řikal že mají problem s dosahem
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#17 Příspěvek od JMalik »

MaxKin píše:

...........Mám stareho multiplexe jestě na 40Mhz a před cca 2 lety jsem koupil futabu na 2.4GHZ (s muttiplexem letam snad se vším a s futabou raději jen malé poletuchy).........


Tomuto dost dobře nerozumím.
Ty neuvažuješ o nákupu a výměně 2,4 za 40MHz. Ty máš doma tu Futabu. Jakou a s jakým systémem 2,4GHz?
Uživatelský avatar
MaxKin
Příspěvky: 434
Registrován: sob 24.04.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

#18 Příspěvek od MaxKin »

JMalik píše:
MaxKin píše:

...........Mám stareho multiplexe jestě na 40Mhz a před cca 2 lety jsem koupil futabu na 2.4GHZ (s muttiplexem letam snad se vším a s futabou raději jen malé poletuchy).........


Tomuto dost dobře nerozumím.
Ty neuvažuješ o nákupu a výměně 2,4 za 40MHz. Ty máš doma tu Futabu. Jakou a s jakým systémem 2,4GHz?


T6EX je to asi jedna s nejjednodušších TX ale pro rekreacní letani snad OK.

Neverily jsme ale kolega je dost silný kalibr :?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#19 Příspěvek od JMalik »

Jaký systém 2,4 v tom máš a kolik máš nakoupených přijímačů 2,4?
Uživatelský avatar
j.e.n.i.k.82
Příspěvky: 428
Registrován: pát 09.01.2009 0:00
Bydliště: Praha / Protivín

#20 Příspěvek od j.e.n.i.k.82 »

Te Futaby bych te mozna mohl zbavit :)
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: 2.4 Ghz nebo 35(40) Mhz

#21 Příspěvek od zdekar »

stilet3 píše:Pouze několik hodin zkouším létat s 2,4, ale stalo se mi omylem , že jsem vysílač zabouchnul v autě a vrtulník zůstal venku na zemi. Oboje samozřejmě zapnuté. Vrtulník si ale stále myslel, že vysílač vidí protože pokud ne, přešel by do stavu "bez signálu" . Když jsem si to uvědomil, docela ve mně hrklo. Fungovalo to i přes plech. Možná, že na blízko je to jedno nebo mám pro 2,4 průhledný plechový obal přibližovadla.

Zkoušel jsem dosah s Assanem (čínský systém 2,4Ghz kdo neví :) ) a to tak že jsem jel autem s letadlem a vysílač zůstal na louce. Do failsafe to přešlo až po asi 500m. Takže dosah 500m na zemi přes plech auta a ještě mezi letadlem a vysílačkou bylo pár stromů. Takže dosahu u 2,4 bych se vůbec nebál (teda až na ty setový 2,4Ghz rádia).
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Uživatelský avatar
Petricius
Příspěvky: 241
Registrován: úte 24.11.2009 0:00
Bydliště: Košíře, Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Petricius »

Mam od rijna 2.4. Nadmiru spokojen. Zkousel jsem dosah na vejsku s 2m vetronem. Letadlo jsem videl jen tak, tak, ovladal jen intuitivne, ale slo to. Problem byl, kdyz mi pes prebeh prez nohy a ja se podival na nej. Trvalo mi snad 2 minuty, nez jsem letadlo znovu nasel nad hlavou. Muzu rict, ze to byla pekne dlouha doba a defakto jsem zacal premejslet jak budu hledat letadlo:). Zkousem jsem taky litat pod vysokym napetim, zda se signal nebude diky tomu stracet a vse bylo ok bez jedineho vypadku.

Takze experimentalne jsem si overil, ze 2.4 je fakt bezpecna:)
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#23 Příspěvek od coro »

Podpichnem: pri hľadaní lietadla, ak zostane príjmač napájaný, je zase raz najlepší Jeti Duplex. Ukazuje totiž silu príjmaného signálu na príjmači, dá sa podľa toho šlapať za modelom a na istotu ho nájsť...

Očakávala sa rovnaká funkcia aj od ostatných 2,4GHz, ale pokiaľ viem, u nikoho iného nefunguje.. Samozrejme že to má význam aj na overenie funkčnosti a umiestnenia antén a celku, alebo orientačne kontrolu dosahu že či ešte letím v pohode alebo už blízko nuly (nula začne pípať, ale ešte stále v pohode funguje.. a aj tak na takú vzdialenosť už nikto nič neuvidí).

Používať 2,4GHz len ako náhradu na jednosmerný prenos rovnaký ako na FM 35/40MHz, je trošku škoda, možnosti sú oveľa lepšie..
Ale samozrejme, že to funguje aj tak a je to jednoduchšie než stráčiť frekvencie a kolíčky či kamionistov alebo deti s hračkami či rybárov...

Jedna vec sa ale na 2,4GHz musí brať do úvahy - príjmač už nie je pár tranzistorov a cievok, ale počítač (dokonca viaceré), a ten potrebuje normálne napájanie.
Keď človek vidí čo sa deje na napájaní v modeloch, normálne nemôže uveriť že to dokáže fungovať! Nie je to ale nič až také zložité, len treba použiť slušné aku a slušné konektory a káble.
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od arda1 »

Assan mi doma fungoval naprosto bez problémů přez několik zdí (stejně jako WIFI router) -takže zaclonění stromem bych se asi vůbec nebál. :wink:
Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 1294
Registrován: stř 01.02.2006 0:00
Bydliště: Praha, Sobín

#25 Příspěvek od Jiri »

JMalik píše:2,4 GHz má proti 35 MHz víc výhod, než nedostatků.
Pokud se ptáš, protože uvažuješ o pořízení TX,RX, tak asi jediné, co by mohlo situaci zvrátit ve prospěch 35MHz je cena (kdyby jsi šel do jetého TX).

No, právě cena byla jedním z důvodů, proč jsem šel do 2.4 (Assan) - přijímačů s FailSafe za 20 babek můžu mít hromadu, abych nemusel nic přendavat. Slušné MHzové přijímače stojí tak 3x tolik + krystaly + značný rozdíl v hmotnosti...
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#26 Příspěvek od JMalik »

coro píše:Podpichnem: pri hľadaní lietadla, ak zostane príjmač napájaný, je zase raz najlepší Jeti Duplex. Ukazuje totiž silu príjmaného signálu na príjmači, dá sa podľa toho šlapať za modelom a na istotu ho nájsť...


Tak zareaguji aspoň já:
- akrobata hledat nemusíš, měl by jsi to mít zaryté kousek od sebe, stačí to jenom sesbírat do igelitky
- hotlinera, pyloňáka..., tím těžko najdeš, protože to bude na šrot, vysílat zpátky to nebude
- větroň by ti měl odletět po nějaké mimořádné příhodě mimo dosah

Pokud hledáš jiné stroje, měl by jsi se nad sebou zamyslet a něco s tou pilotáží dělat :wink:
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#27 Příspěvek od coro »

JMalik: máš v podstate pravdu... ale nie vždy je to tak ako píšeš.
Kolegovi kedysi odletel akrobat (Z-50L od reicharda), a vďaka krásnemu počasiu ho sledoval autom až ho po takmer 10 minutách motorového letu v rovine, našiel... Na kopci sa nám stratili už aspoň dva EPP kombaty (niekto asi vzal), raz som hľadal dve hodiny miniEllipsu lebo sedela v tráve a nevedel som ju nájsť (chodil som okolo nej a bál sa že ju zafúklo za kopec a je pár km ďalej pod kopcom alebo v lese).. Jeden model som hľadal tri dni lebo som lietal v noci a na sklade oproti mi zapli do očí halogén.. bol cca 6m od chodníka ktorým com tam chodil..

Ale aj na zamyslenie sa nájde, raz som zabudol že letím s babyGrobom a nevedel som ani kde je ani ktorým smerom letel... našiel som ho v noci keď nastalo ticho, podľa zvuku serv a reglu - nepoškodený, pristál cca 500m od letiska.. Kolega dal riadiť synovi a ten na to zabudol tak isto :) aj on to našiel...
Ale zaberie to strašne veľa času, to hľadanie :)
Jasné že to nie je vôbec podstatná funkcia. Ale z detailov sa skladá život.
Uživatelský avatar
MaxKin
Příspěvky: 434
Registrován: sob 24.04.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

#28 Příspěvek od MaxKin »

JMalik píše:
coro píše:Podpichnem: pri hľadaní lietadla, ak zostane príjmač napájaný, je zase raz najlepší Jeti Duplex. Ukazuje totiž silu príjmaného signálu na príjmači, dá sa podľa toho šlapať za modelom a na istotu ho nájsť...


Tak zareaguji aspoň já:
- akrobata hledat nemusíš, měl by jsi to mít zaryté kousek od sebe, stačí to jenom sesbírat do igelitky
- hotlinera, pyloňáka..., tím těžko najdeš, protože to bude na šrot, vysílat zpátky to nebude
- větroň by ti měl odletět po nějaké mimořádné příhodě mimo dosah

Pokud hledáš jiné stroje, měl by jsi se nad sebou zamyslet a něco s tou pilotáží dělat :wink:



červenám se
Nevím co má spolecného frekvence a to jaký kdo kdy rozbil nebo ješté rozbije model.
Moc dobře vím jaké to je když se čelně potkají 2 akrobaty v průletu proti sobě a jedense řítí na frekventovanou silnici....

A právě proto byl první dotaz co je lepší .

Nebo bychom mohli vytvořit nové vlákno s názvem kdo je schopen udělat nej (tedy pitomost při letání)
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#29 Příspěvek od JMalik »

MaxKin píše:.......Nevím co má spolecného frekvence a to jaký kdo kdy rozbil nebo ješté rozbije model......



Coro dával jako příklad možného řešení pro 2,4Ghz systém Duplexu.
Pokud ztratíš model a máš v něm Duplex 2,4, je větší šance ,že to dohledáš pomocí zobrazování síly signálu na Jetiboxu.
Jiné systémy 2,4 touto možností zatím nedisponují. Já jsem na to reagoval, že je to dobré, ale osobně to nepovažuji za podstatné.
Uživatelský avatar
kocour
Příspěvky: 2657
Registrován: sob 24.01.2009 0:00
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od kocour »

To hledání s pomocí síly zpětného signálu z přijimače Duplex je dobrá věc. Nejde o hledání modelu, který se mi ztratil ve výšce, ale nejčastěji jde o příliš krátké přistání ve silném větru, turbulenci a podobně do kopřiv a podobných plodin, kde je podezřelé území třeba 50 x 50 metrů. Stačilo projít několikrát ono území, vysilač dávat na zem a při větší vzdálenosti od modelu vysilač hlásil ztrátu zpětného signálu, při menší signál z modelu zachytil. Doba hledání se zkrátila na minuty. Ani nebylo třeba na Jetiboxu sledovat sílu signálu z modelu.
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“