2.4 Ghz nebo 35(40) Mhz
MaxKin píše:
...........Mám stareho multiplexe jestě na 40Mhz a před cca 2 lety jsem koupil futabu na 2.4GHZ (s muttiplexem letam snad se vším a s futabou raději jen malé poletuchy).........
Tomuto dost dobře nerozumím.
Ty neuvažuješ o nákupu a výměně 2,4 za 40MHz. Ty máš doma tu Futabu. Jakou a s jakým systémem 2,4GHz?
JMalik píše:MaxKin píše:
...........Mám stareho multiplexe jestě na 40Mhz a před cca 2 lety jsem koupil futabu na 2.4GHZ (s muttiplexem letam snad se vším a s futabou raději jen malé poletuchy).........
Tomuto dost dobře nerozumím.
Ty neuvažuješ o nákupu a výměně 2,4 za 40MHz. Ty máš doma tu Futabu. Jakou a s jakým systémem 2,4GHz?
T6EX je to asi jedna s nejjednodušších TX ale pro rekreacní letani snad OK.
Neverily jsme ale kolega je dost silný kalibr
- j.e.n.i.k.82
- Příspěvky: 428
- Registrován: pát 09.01.2009 0:00
- Bydliště: Praha / Protivín
Re: 2.4 Ghz nebo 35(40) Mhz
stilet3 píše:Pouze několik hodin zkouším létat s 2,4, ale stalo se mi omylem , že jsem vysílač zabouchnul v autě a vrtulník zůstal venku na zemi. Oboje samozřejmě zapnuté. Vrtulník si ale stále myslel, že vysílač vidí protože pokud ne, přešel by do stavu "bez signálu" . Když jsem si to uvědomil, docela ve mně hrklo. Fungovalo to i přes plech. Možná, že na blízko je to jedno nebo mám pro 2,4 průhledný plechový obal přibližovadla.
Zkoušel jsem dosah s Assanem (čínský systém 2,4Ghz kdo neví
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
- Petricius
- Příspěvky: 241
- Registrován: úte 24.11.2009 0:00
- Bydliště: Košíře, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mam od rijna 2.4. Nadmiru spokojen. Zkousel jsem dosah na vejsku s 2m vetronem. Letadlo jsem videl jen tak, tak, ovladal jen intuitivne, ale slo to. Problem byl, kdyz mi pes prebeh prez nohy a ja se podival na nej. Trvalo mi snad 2 minuty, nez jsem letadlo znovu nasel nad hlavou. Muzu rict, ze to byla pekne dlouha doba a defakto jsem zacal premejslet jak budu hledat letadlo:). Zkousem jsem taky litat pod vysokym napetim, zda se signal nebude diky tomu stracet a vse bylo ok bez jedineho vypadku.
Takze experimentalne jsem si overil, ze 2.4 je fakt bezpecna:)
Takze experimentalne jsem si overil, ze 2.4 je fakt bezpecna:)
Podpichnem: pri hľadaní lietadla, ak zostane príjmač napájaný, je zase raz najlepší Jeti Duplex. Ukazuje totiž silu príjmaného signálu na príjmači, dá sa podľa toho šlapať za modelom a na istotu ho nájsť...
Očakávala sa rovnaká funkcia aj od ostatných 2,4GHz, ale pokiaľ viem, u nikoho iného nefunguje.. Samozrejme že to má význam aj na overenie funkčnosti a umiestnenia antén a celku, alebo orientačne kontrolu dosahu že či ešte letím v pohode alebo už blízko nuly (nula začne pípať, ale ešte stále v pohode funguje.. a aj tak na takú vzdialenosť už nikto nič neuvidí).
Používať 2,4GHz len ako náhradu na jednosmerný prenos rovnaký ako na FM 35/40MHz, je trošku škoda, možnosti sú oveľa lepšie..
Ale samozrejme, že to funguje aj tak a je to jednoduchšie než stráčiť frekvencie a kolíčky či kamionistov alebo deti s hračkami či rybárov...
Jedna vec sa ale na 2,4GHz musí brať do úvahy - príjmač už nie je pár tranzistorov a cievok, ale počítač (dokonca viaceré), a ten potrebuje normálne napájanie.
Keď človek vidí čo sa deje na napájaní v modeloch, normálne nemôže uveriť že to dokáže fungovať! Nie je to ale nič až také zložité, len treba použiť slušné aku a slušné konektory a káble.
Očakávala sa rovnaká funkcia aj od ostatných 2,4GHz, ale pokiaľ viem, u nikoho iného nefunguje.. Samozrejme že to má význam aj na overenie funkčnosti a umiestnenia antén a celku, alebo orientačne kontrolu dosahu že či ešte letím v pohode alebo už blízko nuly (nula začne pípať, ale ešte stále v pohode funguje.. a aj tak na takú vzdialenosť už nikto nič neuvidí).
Používať 2,4GHz len ako náhradu na jednosmerný prenos rovnaký ako na FM 35/40MHz, je trošku škoda, možnosti sú oveľa lepšie..
Ale samozrejme, že to funguje aj tak a je to jednoduchšie než stráčiť frekvencie a kolíčky či kamionistov alebo deti s hračkami či rybárov...
Jedna vec sa ale na 2,4GHz musí brať do úvahy - príjmač už nie je pár tranzistorov a cievok, ale počítač (dokonca viaceré), a ten potrebuje normálne napájanie.
Keď človek vidí čo sa deje na napájaní v modeloch, normálne nemôže uveriť že to dokáže fungovať! Nie je to ale nič až také zložité, len treba použiť slušné aku a slušné konektory a káble.
JMalik píše:2,4 GHz má proti 35 MHz víc výhod, než nedostatků.
Pokud se ptáš, protože uvažuješ o pořízení TX,RX, tak asi jediné, co by mohlo situaci zvrátit ve prospěch 35MHz je cena (kdyby jsi šel do jetého TX).
No, právě cena byla jedním z důvodů, proč jsem šel do 2.4 (Assan) - přijímačů s FailSafe za 20 babek můžu mít hromadu, abych nemusel nic přendavat. Slušné MHzové přijímače stojí tak 3x tolik + krystaly + značný rozdíl v hmotnosti...
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
coro píše:Podpichnem: pri hľadaní lietadla, ak zostane príjmač napájaný, je zase raz najlepší Jeti Duplex. Ukazuje totiž silu príjmaného signálu na príjmači, dá sa podľa toho šlapať za modelom a na istotu ho nájsť...
Tak zareaguji aspoň já:
- akrobata hledat nemusíš, měl by jsi to mít zaryté kousek od sebe, stačí to jenom sesbírat do igelitky
- hotlinera, pyloňáka..., tím těžko najdeš, protože to bude na šrot, vysílat zpátky to nebude
- větroň by ti měl odletět po nějaké mimořádné příhodě mimo dosah
Pokud hledáš jiné stroje, měl by jsi se nad sebou zamyslet a něco s tou pilotáží dělat
JMalik: máš v podstate pravdu... ale nie vždy je to tak ako píšeš.
Kolegovi kedysi odletel akrobat (Z-50L od reicharda), a vďaka krásnemu počasiu ho sledoval autom až ho po takmer 10 minutách motorového letu v rovine, našiel... Na kopci sa nám stratili už aspoň dva EPP kombaty (niekto asi vzal), raz som hľadal dve hodiny miniEllipsu lebo sedela v tráve a nevedel som ju nájsť (chodil som okolo nej a bál sa že ju zafúklo za kopec a je pár km ďalej pod kopcom alebo v lese).. Jeden model som hľadal tri dni lebo som lietal v noci a na sklade oproti mi zapli do očí halogén.. bol cca 6m od chodníka ktorým com tam chodil..
Ale aj na zamyslenie sa nájde, raz som zabudol že letím s babyGrobom a nevedel som ani kde je ani ktorým smerom letel... našiel som ho v noci keď nastalo ticho, podľa zvuku serv a reglu - nepoškodený, pristál cca 500m od letiska.. Kolega dal riadiť synovi a ten na to zabudol tak isto
aj on to našiel...
Ale zaberie to strašne veľa času, to hľadanie
Jasné že to nie je vôbec podstatná funkcia. Ale z detailov sa skladá život.
Kolegovi kedysi odletel akrobat (Z-50L od reicharda), a vďaka krásnemu počasiu ho sledoval autom až ho po takmer 10 minutách motorového letu v rovine, našiel... Na kopci sa nám stratili už aspoň dva EPP kombaty (niekto asi vzal), raz som hľadal dve hodiny miniEllipsu lebo sedela v tráve a nevedel som ju nájsť (chodil som okolo nej a bál sa že ju zafúklo za kopec a je pár km ďalej pod kopcom alebo v lese).. Jeden model som hľadal tri dni lebo som lietal v noci a na sklade oproti mi zapli do očí halogén.. bol cca 6m od chodníka ktorým com tam chodil..
Ale aj na zamyslenie sa nájde, raz som zabudol že letím s babyGrobom a nevedel som ani kde je ani ktorým smerom letel... našiel som ho v noci keď nastalo ticho, podľa zvuku serv a reglu - nepoškodený, pristál cca 500m od letiska.. Kolega dal riadiť synovi a ten na to zabudol tak isto
Ale zaberie to strašne veľa času, to hľadanie
Jasné že to nie je vôbec podstatná funkcia. Ale z detailov sa skladá život.
JMalik píše:coro píše:Podpichnem: pri hľadaní lietadla, ak zostane príjmač napájaný, je zase raz najlepší Jeti Duplex. Ukazuje totiž silu príjmaného signálu na príjmači, dá sa podľa toho šlapať za modelom a na istotu ho nájsť...
Tak zareaguji aspoň já:
- akrobata hledat nemusíš, měl by jsi to mít zaryté kousek od sebe, stačí to jenom sesbírat do igelitky
- hotlinera, pyloňáka..., tím těžko najdeš, protože to bude na šrot, vysílat zpátky to nebude
- větroň by ti měl odletět po nějaké mimořádné příhodě mimo dosah
Pokud hledáš jiné stroje, měl by jsi se nad sebou zamyslet a něco s tou pilotáží dělat
červenám se
Nevím co má spolecného frekvence a to jaký kdo kdy rozbil nebo ješté rozbije model.
Moc dobře vím jaké to je když se čelně potkají 2 akrobaty v průletu proti sobě a jedense řítí na frekventovanou silnici....
A právě proto byl první dotaz co je lepší .
Nebo bychom mohli vytvořit nové vlákno s názvem kdo je schopen udělat nej (tedy pitomost při letání)
MaxKin píše:.......Nevím co má spolecného frekvence a to jaký kdo kdy rozbil nebo ješté rozbije model......
Coro dával jako příklad možného řešení pro 2,4Ghz systém Duplexu.
Pokud ztratíš model a máš v něm Duplex 2,4, je větší šance ,že to dohledáš pomocí zobrazování síly signálu na Jetiboxu.
Jiné systémy 2,4 touto možností zatím nedisponují. Já jsem na to reagoval, že je to dobré, ale osobně to nepovažuji za podstatné.
- kocour
- Příspěvky: 2657
- Registrován: sob 24.01.2009 0:00
- Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
- Kontaktovat uživatele:
To hledání s pomocí síly zpětného signálu z přijimače Duplex je dobrá věc. Nejde o hledání modelu, který se mi ztratil ve výšce, ale nejčastěji jde o příliš krátké přistání ve silném větru, turbulenci a podobně do kopřiv a podobných plodin, kde je podezřelé území třeba 50 x 50 metrů. Stačilo projít několikrát ono území, vysilač dávat na zem a při větší vzdálenosti od modelu vysilač hlásil ztrátu zpětného signálu, při menší signál z modelu zachytil. Doba hledání se zkrátila na minuty. Ani nebylo třeba na Jetiboxu sledovat sílu signálu z modelu.
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz