walter2 píše:Prosím o radu, kterou vychytávku Futaby využít pro popisovaný režim pro přechod F3K ze stoupání do „letu“.
Manuál mám přečtený a mám představu, jak mít nastavený režim hod a režim normal, ale úplně nevím odkud se pustit do toho jak nastavit přechod mezi režimy tak, jak popisuje JMalik. Tj. že nejdříve přijde flaperon lehce a pak s prodlevou následuje návrat flaperonu do nuly.
Přidávám odkaz na původní příspěvek a výtah z příspěvku.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=19&t=57270
....F3K je správně seřízené tak, aby to stoupalo po křivce, která se v konečné fázi blíží vertikále. Tam je třeba na konci stoupání maximálně potlačit a následně to podchytit krátkým ostrým přitažením do horizontu. Je jasné, že přepnutí přepínače letových režimů musí přijít ještě před tím potlačením, protože jinak by letadlo zůstalo zbytečně v konfiguraci menšího vztlaku a výrazně by to na té malé rychlosti prosedlo.
Pokud se nastaví režim přechodu tak, že nejdříve přijde flaperon lehce dolů (protože už to na konci stoupání nemá rychlost), tak se to dá zalomit do horizontu s minimální ztrátou výšky. Pak následuje návrat flaperonu do nuly (stále je třeba lehce korigovat výškovkou) a Káčko se normálně rozjede dopředu bez prosednutí.
Lepší vysílače to umožňují nakonfigurovat přímo..... na jednodušších to jde obejít tak, že si dám před hodem knypl řízení flaperonu lehce k sobě, přepnu do režimu "HOD", hodím to tam a po vystoupání těsně před vrcholem nejprve přepnu přepínač letových režimů ( navztlakuji to) , potom potlačím, přitažením to srovnám do horizontu a pomalu vrátím knyplem flaperon do nuly.
Na tomhle TX začni třeba tak, že si dáš dva základní režimy.
Jeden bude pro "START" a druhý pro "LET".
Režim START:
flaperon má pevně danou výchylku (cca 1-2mm nahoru) a není možné s ním pohybovat knyplem plynu, jeho řízení je možné pouze křidélky. V tomto režimu nepotřebuješ nutně ani mix křidélek do směrovky, nepotřebuješ mix do výškovky.
Režim LET:
Flaperon je plynule řiditelný na knyplu plynu. Mám to nakřivkované tak, že kolem středu cca v rozmezí těch dvou prvních rysek na knylu kolem středu je to necitlivé, nahoru je max. výchylka cca 2,5mm pro přeskok, dolů to jde vyklopit na maximum pro brzdění flaperonem.
V tomto režimu máš aktivovaný mix křidélek do směrovky (můžeš to mít i přes přepínač, ne jen fixně) a nutně potřebuješ mix flaperonu do výškovky (ideálně vícebodovou křivku, ne lineární). (Stopky mám spouštěné přepínačem letových režimů = spustí se po přepnutí na "LET", zastaví se přepnutím na "START, nuluje se to tím páčkovým přepínačem bez aretace).
Funguje to takhle:
Navolíš "START a knypl plynu posuneš do takové polohy, která odpovídá flaperonu cca 2 - 3mm dolů pro polohu "LET".
Hodíš to. Flaperon je poloze cca 1-2mm nahoru. Těsně před dosažením max výšky stoupání přepneš přepínač letových režimů. Flaperon se vyklopí na cca 2-3mm dolů a následně výrazně potlačíš do horizontu ( to potlačení je nutné následně korigovat ještě přitažením po přechodu do horizontu, jinak zbytečně ztratíš výšku) a vrátíš knypl plynu do neutrálu = flaperon v nule.
Je třeba si jen nacvičit prodlevu mezi přepnutím přepínače letových režimů a tím potlačením do horizontu a druhou prodlevu , kdy vrátit flaperon do nuly.
Mezi letovými režimy si musíš navolit zpoždění. Stačí cca 2s, aby flaperon plynule přejížděl z těch poloh.
(Určitě jsem na něco zapoměl, nebo něco napsal špatně, tak se buď zeptej, nebo mě upozorni na případnou chybu)