F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Re: F45 - motorky
....jak se to jmenuje ? Pokud nepujdu příští rok k očnímu, pujdu pro tudle heli.... (ale co další rok ?) 
RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
Re: F45 - motorky
vlkodlak píše:....jak se to jmenuje ? Pokud nepujdu příští rok k očnímu, pujdu pro tudle heli.... (ale co další rok ?)
http://www.raraskov.cz/detail.php?zbozi=4236703
A pán o ní moc pěkně nepíše..uplně vyhozený peníze
Skyfun pulse projekt a pár poletuch
Re: F45 - motorky
Tak jsem se taky vrhl na předělávku zadního motorku na střídavý. Jelikož nemám programátor pro silab procesory, tak jsem šáhl po HK 10A ESC, který jednoduše přeflashnu pomocí Atmel programátoru. Bez problémů jsem tam nahodil SimonK firmware o kterém jsem si (bohužel asi mylně) myslel, že má také možnost sežvýkat vstupní signál z brushed motoru, který bych odebíral přímo s FETu pro řízení zadního motorku. Tento firmware bohužel na brushed signál nereaguje (na klasický servo signál ano). Samozřejmě že bych mohl signál konvertovat brushed to brushless converterem. Touhle cestou se ovšem vydat nechci zaprvé kvůli ceny a zadruhé kvůli nutnosti instalovat další destičku na už tak dost ověšený vrtulník.
Nemáte náhodou někdo nějaký tip na jiný ESC firmware, který by byl schopen ten brushed signál na vstupu správně dekódovat? Vím že existuje BlHeli firmware, ten ovšem podporuje jen omezené množství ESC.
Nemáte náhodou někdo nějaký tip na jiný ESC firmware, který by byl schopen ten brushed signál na vstupu správně dekódovat? Vím že existuje BlHeli firmware, ten ovšem podporuje jen omezené množství ESC.
Mini Titan E325 > PROTOS 500 FBL > Mini PROTOS FBL 6s, Chase 360 6s <
FrSky Taranis X9D
FrSky Taranis X9D
Re: F45 - motorky
Hlavní motor už mám přeďělaný,díky vaším informacím je to naprostá paráda ten zadní až klekne tak hold koupím origo prtože přestavba se zdá poněkud složitější
Jinak jsem dal na F45ku novej kabát původní byla zelená.
Re: F45 - motorky
Tak jsem chvilku hledal nějaký vhodný firmware ale nic jsem nenašel. Nakonec přeci jen použiji převodník signálu brushed-to-brushless. Převodníček si zkusím udělat sám s ATTiny25. Inspiroval jsem se z obdobného zapojení které používá stejně malé MCU ovšem PIC, na který nemám programátor (třeba se bude někomu hodit: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=987699).
Varianta s ATTiny bude výhodnější proto, že půjde použít stejný programátor pro přeflashnutí ESC (použil jsem HK 10A UBEC s ATMega8) i MCU pro převodník.
Varianta s ATTiny bude výhodnější proto, že půjde použít stejný programátor pro přeflashnutí ESC (použil jsem HK 10A UBEC s ATMega8) i MCU pro převodník.
Mini Titan E325 > PROTOS 500 FBL > Mini PROTOS FBL 6s, Chase 360 6s <
FrSky Taranis X9D
FrSky Taranis X9D
Re: F45 - motorky
Já šel jinou cestou. Jelikož je poměrně drahý a jednoúčelový originální programátor Silabs čipů, tak jsem použil univerzální mikropočítač Arduino Nano V3. Na Ebay přijde přibližně na 11 USD a cest jak z něho udělat programátor je víc. Zde je třeba popsaná jedna z variant s kterou jde bez problému používat Blheli firmware http://www.olliw.eu/2012/owsilprog-tutorials/
Vyzkoušený ho mám na regulátorech Turnigy Plush 12A, ale není důvod aby to nechodilo i s jinými Turnigy ESC postavenými na Silabs. Na rozdíl od ATMega stačí na propojení s programátorem 3 vodiče.
Takže ve výsledku odpadá převodník a Arduino se dá kdykoliv v budoucnu přeflashnout na libovolné jiné použití. Levnější variantu jsem zatím nenašel
Vyzkoušený ho mám na regulátorech Turnigy Plush 12A, ale není důvod aby to nechodilo i s jinými Turnigy ESC postavenými na Silabs. Na rozdíl od ATMega stačí na propojení s programátorem 3 vodiče.
Takže ve výsledku odpadá převodník a Arduino se dá kdykoliv v budoucnu přeflashnout na libovolné jiné použití. Levnější variantu jsem zatím nenašel
Re: F45 - motorky
Tuto cestu znám samozřejmě také, ale nechtělo se mi kupovat arduino a FTDI adaptér (né že by se to na pokusy nehodilo). Snad ta má cesta nebude nakonec slepou a dojdu do stejného cíle 
Mini Titan E325 > PROTOS 500 FBL > Mini PROTOS FBL 6s, Chase 360 6s <
FrSky Taranis X9D
FrSky Taranis X9D
Re: F45 - motorky
Nano V3 je už včetně integrovaného USB převodníku takže cena je konečná.
Vyzkoušeného mám už delší dobu tohoto dodavatele/výrobce, ale dá se pořídit i jinde trochu levněji.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0930532195
Vyzkoušeného mám už delší dobu tohoto dodavatele/výrobce, ale dá se pořídit i jinde trochu levněji.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0930532195
Re: F45 - motorky
Ahoj letci,
dnes jsem dostal heli f-series a bohužel jsem ulomil takový hlinikoví klobouček co je nad vrtulí.
Tak se ptám ,vadí že tam není ,nebo ho mám přilepit ,jsem nováček ,asi se budu ptát častěji ,pokud nevadí.
Děkuji a přeji krásné svátky.
dnes jsem dostal heli f-series a bohužel jsem ulomil takový hlinikoví klobouček co je nad vrtulí.
Tak se ptám ,vadí že tam není ,nebo ho mám přilepit ,jsem nováček ,asi se budu ptát častěji ,pokud nevadí.
Děkuji a přeji krásné svátky.
Re: F45 - motorky
....vítej......klobouček na funkci nemá vliv, pokud se jeho ulomením nedeformovalo nic jiného, nevadí to.....
RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
Re: F45 - motorky
Děkuji nic jiného se neulomilo naštěstí dnes to jdu zkusit na větší prostranství vrtulník super ,jen to chce trochu tréningu ,aby jsem lítal normálně... 
Myslím že základ je v nastavení trimrů?
Je pro začátek lepší dát menší úroveň citlivosti?
Děkuji
Myslím že základ je v nastavení trimrů?
Je pro začátek lepší dát menší úroveň citlivosti?
Děkuji
Re: F45 - motorky
.....budu jen opakovat, co tu bylo mnohokrát napsáno.....určitě do začátku hodně prostoru a bezvětří.....tak velký model do normálního obýváku není....úroveň citlivosti....velikost výchylek...
je potřeba najít nějaký kompromis......velké - asi to bude moc citlivé, malé - asi se venku bude špatně vracet na místo startu....nastavení plynu u MJX 45 je jen tak....prostě nějaké hodnoty...určitě to neomezuje maximální hodnotu, možná nějaký průběh....TRIMROVANÍ NENÍ, jedná se o trimování....myslím, že u začátečníka a takhle velkého modelu to nemá přílíš význam....asi to budeš řešit, až ho udržíš na místě.....pak hledej trimovací tlačítka....
Mám MJX už nějakou dobu, pořád se mi líbí. Proběhla výměna původního motoru za střídavý, výměna serv za digitální Turnigy (někdo tu uváděl, že vyměněná chodila obráceně, mě ne).
Aktuálně mám jiné barevné provedení, vlepenou samoblikací LED v ocase (vrtulníku). Protože
jako starší generace (40+) prd vidím....
je potřeba najít nějaký kompromis......velké - asi to bude moc citlivé, malé - asi se venku bude špatně vracet na místo startu....nastavení plynu u MJX 45 je jen tak....prostě nějaké hodnoty...určitě to neomezuje maximální hodnotu, možná nějaký průběh....TRIMROVANÍ NENÍ, jedná se o trimování....myslím, že u začátečníka a takhle velkého modelu to nemá přílíš význam....asi to budeš řešit, až ho udržíš na místě.....pak hledej trimovací tlačítka....
Mám MJX už nějakou dobu, pořád se mi líbí. Proběhla výměna původního motoru za střídavý, výměna serv za digitální Turnigy (někdo tu uváděl, že vyměněná chodila obráceně, mě ne).
Aktuálně mám jiné barevné provedení, vlepenou samoblikací LED v ocase (vrtulníku). Protože
jako starší generace (40+) prd vidím....
RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
Re: F45 - motorky
Zdravím,
děkuji za nápovědu a připomíňku na trimování se propadnu hanbou...
Byl jsem s heli na louce bomba nikdy jsem nelítal ,ale toto mě opravdu uneslo už jen to dostat stroj do vzduchu a užívat si každý dobrý průlet ,když to jen jde zastavit ho na místě ,pokusit se stroj téměř jako zmražený udržet na místě (pro nováčka obtížné řeknu Vám).
Ano vím ,toto asi prožíval každý ,určitě to chce minimálně ještě jednu baterii 10-12 minut uteče ,jako voda.
Zase se s ním nedá létat pořád ,zadní motor na pohon zadní vrtule sem tam trochu zahřeje ,ochladit průletem nad hlavou se dá ,ale není ještě léto a to mě trochu znepokojuje.
Pročítal jsem si toto fórum ,nějaké tipy určitě použiju ,jen to teď nemá význam seznamuji se s heli táta si chce přikoupit heli s dvěma vrtulema ,protože je o dost stabilnější.
Chci se zeptat létat se strojem na malém prostoru ,chce to opravdu hodně zručnosti ,je to tak?
Protože stroj ,když už zastavím pokouším se s ním létat pomalinku ,vau není to nic lehkého...
děkuji za nápovědu a připomíňku na trimování se propadnu hanbou...
Byl jsem s heli na louce bomba nikdy jsem nelítal ,ale toto mě opravdu uneslo už jen to dostat stroj do vzduchu a užívat si každý dobrý průlet ,když to jen jde zastavit ho na místě ,pokusit se stroj téměř jako zmražený udržet na místě (pro nováčka obtížné řeknu Vám).
Ano vím ,toto asi prožíval každý ,určitě to chce minimálně ještě jednu baterii 10-12 minut uteče ,jako voda.
Zase se s ním nedá létat pořád ,zadní motor na pohon zadní vrtule sem tam trochu zahřeje ,ochladit průletem nad hlavou se dá ,ale není ještě léto a to mě trochu znepokojuje.
Pročítal jsem si toto fórum ,nějaké tipy určitě použiju ,jen to teď nemá význam seznamuji se s heli táta si chce přikoupit heli s dvěma vrtulema ,protože je o dost stabilnější.
Chci se zeptat létat se strojem na malém prostoru ,chce to opravdu hodně zručnosti ,je to tak?
Protože stroj ,když už zastavím pokouším se s ním létat pomalinku ,vau není to nic lehkého...
Re: F45 - motorky
Dobrej, tak jsem taky nový majitel F45. Kompletně jsem toto forum dočetl ohledně stříďáku a našel jsem zajímavý odkaz:
www.topstoys.com/new-free-shipping-f45- ... 4a00c64d1d
www.topstoys.com/new-free-shipping-f45- ... 4a00c64d1d
Re: F45 - motorky
"Všimnul jsem si,že na té jejich nové vysílačce je spešl knoflík na regulaci throttle limit mode,je otázka zda to neni opět jen dekorace
.A ještě jeden detail ,který jsem zaregistroval,že nová f-45 má trochu jiný tvar závažíček na flybaru,takže předpokládám lehce ubrali na hmotnosti závažíček, jinak jestli mi zrak neklame,tak stroj bezezměn.
Prostě to vylepšili jako prase
,jsou to exoti...[/quote]"
Ahojky, mám MJX F47 a nie, ten "knoflík na regulaci throttle limit" na vysielačke nie je len dekorácia. Funguje to. Na min. ide na 69% pri plyne na max., v polovici dráhy je to 89% a pri max. vytočení toho čudlíka máš 100% plynu pri plyne na max. Okrem toho si môžeš na vysielačke zvoliť tri úrovne výchyliek serv. A ešte máš na cyklike možnosť preložiť tiahla na menšie výchylky. Takže keď si úplný začiatočník, tak sa ten vrtuľník chová skoro ako koaxiál. A keď dáš všetko na max, tak v mojej obývačke (3x4 m) takmer "neupáčkovateľné"...Skrátka lieta jak blázon. Inak je to skoro nezničiteľný stroj. Čo ten zažil....
A aj keby sa niečo posr..., tak http://www.banggood.com to istí... A už je v predaji na banggoode aj jeho väčší braško MJX F46. A ešte k tej F45 upgrade. Nová F45 má okrem nového flybaru nové uchytenie kabíny, ale najmä novú PCB kde už je modul (vylepšeného) gyra naplocho na základnej doske. Takže teoreticky by už nemalo hroziť jeho ulomenie pri nejakých krizovkách....
P.S. v tom odkaze od Hansena na "toptoys-e" je to pekne vidieť...
Prostě to vylepšili jako prase
Ahojky, mám MJX F47 a nie, ten "knoflík na regulaci throttle limit" na vysielačke nie je len dekorácia. Funguje to. Na min. ide na 69% pri plyne na max., v polovici dráhy je to 89% a pri max. vytočení toho čudlíka máš 100% plynu pri plyne na max. Okrem toho si môžeš na vysielačke zvoliť tri úrovne výchyliek serv. A ešte máš na cyklike možnosť preložiť tiahla na menšie výchylky. Takže keď si úplný začiatočník, tak sa ten vrtuľník chová skoro ako koaxiál. A keď dáš všetko na max, tak v mojej obývačke (3x4 m) takmer "neupáčkovateľné"...Skrátka lieta jak blázon. Inak je to skoro nezničiteľný stroj. Čo ten zažil....
A aj keby sa niečo posr..., tak http://www.banggood.com to istí... A už je v predaji na banggoode aj jeho väčší braško MJX F46. A ešte k tej F45 upgrade. Nová F45 má okrem nového flybaru nové uchytenie kabíny, ale najmä novú PCB kde už je modul (vylepšeného) gyra naplocho na základnej doske. Takže teoreticky by už nemalo hroziť jeho ulomenie pri nejakých krizovkách....
P.S. v tom odkaze od Hansena na "toptoys-e" je to pekne vidieť...
MJX F47...zatiaľ "na doma" úplne stačí....