Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Zdravím, mám starého poletucha pro večerní poletování , něco jako PIPER rozpětí 1m. Byl osazen motorem Junior , ten byl vyběhaný tak jsem koupil v podstatě náhradu motor MVVS 2.0 s černým laďákem. Motor jsem zaběhnul poctivě . Ale nějak se ho nedaří seřídit . svíčku mám doporučenou od výrobce . Vrtule 8x4 . Motor nastartuju a ta potvora nechce jít do otáček . Zhruba do třičtvrtě otevřeného karburátoru otážky jsou v pohodě. Po přidání plynu na max se motor jakoby začne dusit . Po ubrání se pomalu vzpamatuje a běží dál . Po cca 5 minutách jdou z ničeho nic otáčky dolů a motor chcípne .Palivo jde do motoru bez bublin . šroubek volnoběhu je zhruba zašroubovaný v půlce. zkoušel jsem s ním otáčet cca o půl otáčky na obě strany bez výrazného výsledku . Napadá mě ještě zkusit menší vrtuli .
žhavím 1 nicd článek na trubce , palivo od pelikanu 80/20, výfuk utěsněný, palivová soustava zkontrolovaná . Nádrž umístěná jak má být .
Neporadil by někdo s nastavením ? Díky za každou radu .
žhavím 1 nicd článek na trubce , palivo od pelikanu 80/20, výfuk utěsněný, palivová soustava zkontrolovaná . Nádrž umístěná jak má být .
Neporadil by někdo s nastavením ? Díky za každou radu .
- BambiSpP
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv 09.12.2010 0:00
- Bydliště: Spálené Poříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Pravděpodobně je bohatej přitáhnout hlavní jehlu
Futaba T8FG/ABSOLUTION/Rytmus mini VH model/Excel 2000+Asp 7,5/Easy star II
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
To já zas myslím, že by to chtělo naopak obohatit směs. Pokud tam pustí šoupátkem víc vzduchu a motor nechce běžet, má asi málo paliva.
Ještě se zeptám co myslíš tím "šroubek volnoběhu je zhruba zašroubovaný v půlce. zkoušel jsem s ním otáčet cca o půl otáčky na obě strany bez výrazného výsledku", to je volnoběžná jehla?
Ještě se zeptám co myslíš tím "šroubek volnoběhu je zhruba zašroubovaný v půlce. zkoušel jsem s ním otáčet cca o půl otáčky na obě strany bez výrazného výsledku", to je volnoběžná jehla?
Naposledy upravil(a) mnov dne ned 13.05.2012 19:43, celkem upraveno 1 x.
- slunek1
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv 27.09.2007 0:00
- Bydliště: Kašperské Hory,letiště Bolešiny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Ahoj.Vrtuli dej určitě menší,tak 7x4.Motor je nový a chce víc oleje,přidal bych ještě tak 3%,po pěti minutách se pravděpodobně ještě utahuje.
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Nemám zkušenost s tímto konkrétním motorem, ale s 6,5 ccm MVVS a tam se mi také neosvědčilo dávat větší vrtule. Prostě ten motor potřebuje otáčky a tak mu dát radši menší vrtuli.
-
banderas
- Příspěvky: 97
- Registrován: sob 03.09.2011 13:55
- Bydliště: Praha a Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Taky jsem ho zkoušel ladit a mám úplně stejný problém. Přijde mi, že na každou stranu to zkouším ladit, tak je to jen horší. Takže se mi zdá že to mám vyladěné na max, jen to není při maximálním otevření karburátoru.
A vrtuli mám 180/100. Podle výrobce...
A vrtuli mám 180/100. Podle výrobce...
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
mnov píše:Ještě se zeptám co myslíš tím "šroubek volnoběhu je zhruba zašroubovaný v půlce". zkoušel jsem s ním otáčet cca o půl otáčky na obě strany bez výrazného výsledku", to je volnoběžná jehla?
Na těchto motorech je ještě "starý" typ karbecu, jednojehlový. Zepředu je otvor, který uzavírá právě ten šroubek volnoběhu, vlastně jakoby druhá jehla. Vyšteluješ max, pak to stáhneš a přivíráním či otvíráním toho šroubku reguluješ vzduch při volnoběhu. Před štelováním se má právě uzavřít na půlku otvoru a pak podle potřeby se má buď otvírat, nebo zavírat.Tenhle typ karbecu MVVS používá už jen na malých kubaturách 2.0 a 2.5 ccm. Větší "Brno" jsem nikdy neměl, tam systém karbecu neznám.
Jinak souhlas s tím, že nejspíš bude v max otáčkách chudý. Při nastavení to chce nejdřív vyladit horní běh, když dosáhneš maxima, jehla se o 2 - 3 zoubky otevře (v luftu se to srovná). Pak se dělá spodek. Já mám na MVVS 2.0 jehlu otevřenou o 1 a 3/4 ot., nutno ale štelovat dle konkrétního kusu motoru (každý to bude mít o maličko jinak). Ještě ti doporučím si na čelo jehly (nebo do vroubkování) udělat malou, ale viditelnou rysku, víš potom, jak je jehla otevřená.
P.S. klidně používám i vrtule MA 8x5.
Hitec Aurora 9X
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
díky všem za reakce a rady , trápím se s tím už týden a nějak se nemůžu dobrat k nějakým výsledkům.
co se týká bohatosti směsi , zkoušel jsem na jehle ubírat i přidávat až na hranice chcípání v obou směrech ale opět žádný stabilní stav .
Stane se to že ho naladím na max otáčky co to jde a po 5-10 vtřinách začnou klesat otáčky . stáhnu plyn cca slabě pod půlku a zase se vzpamatuje. pak je schopnej běžet zase stabilně . Zkoušel jsem v tomhle stavu i letět . Motor nemá tah , takže moc poletuch nestoupá no a když není spoleh na motor tak se bojím cokoliv ve vzduchu dělat . Prostě pakárna . Nevěřím že ty motory jsou špatné . Jen by to chtělo nějakou kuchařku na to jak ho spolehlivě nastavit .
Třeba se jen ještě utahuje . volal jsem i na Mvvs a tam řekli jen řekli at to pošlu, konkrétní tip nebo rada žádná . Na vrtuli mi řekli že každej výrobce je jinej .... zkusím na éro dát zítra 7x4 - to je další nižší v řadě doporučená výrobcem . Pak poreferuju .
Ještě mě napadá , může se motor dusit když má moc těžkou vrtuli ? Jak se projevuje když se motor "utahuje " ?
co se týká bohatosti směsi , zkoušel jsem na jehle ubírat i přidávat až na hranice chcípání v obou směrech ale opět žádný stabilní stav .
Stane se to že ho naladím na max otáčky co to jde a po 5-10 vtřinách začnou klesat otáčky . stáhnu plyn cca slabě pod půlku a zase se vzpamatuje. pak je schopnej běžet zase stabilně . Zkoušel jsem v tomhle stavu i letět . Motor nemá tah , takže moc poletuch nestoupá no a když není spoleh na motor tak se bojím cokoliv ve vzduchu dělat . Prostě pakárna . Nevěřím že ty motory jsou špatné . Jen by to chtělo nějakou kuchařku na to jak ho spolehlivě nastavit .
Třeba se jen ještě utahuje . volal jsem i na Mvvs a tam řekli jen řekli at to pošlu, konkrétní tip nebo rada žádná . Na vrtuli mi řekli že každej výrobce je jinej .... zkusím na éro dát zítra 7x4 - to je další nižší v řadě doporučená výrobcem . Pak poreferuju .
Ještě mě napadá , může se motor dusit když má moc těžkou vrtuli ? Jak se projevuje když se motor "utahuje " ?
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
DAF píše:mnov píše:Ještě se zeptám co myslíš tím "šroubek volnoběhu je zhruba zašroubovaný v půlce". zkoušel jsem s ním otáčet cca o půl otáčky na obě strany bez výrazného výsledku", to je volnoběžná jehla?
Na těchto motorech je ještě "starý" typ karbecu, jednojehlový. Zepředu je otvor, který uzavírá právě ten šroubek volnoběhu, vlastně jakoby druhá jehla. Vyšteluješ max, pak to stáhneš a přivíráním či otvíráním toho šroubku reguluješ vzduch při volnoběhu. Před štelováním se má právě uzavřít na půlku otvoru a pak podle potřeby se má buď otvírat, nebo zavírat.Tenhle typ karbecu MVVS používá už jen na malých kubaturách 2.0 a 2.5 ccm. Větší "Brno" jsem nikdy neměl, tam systém karbecu neznám.
Jinak souhlas s tím, že nejspíš bude v max otáčkách chudý. Při nastavení to chce nejdřív vyladit horní běh, když dosáhneš maxima, jehla se o 2 - 3 zoubky otevře (v luftu se to srovná). Pak se dělá spodek. Já mám na MVVS 2.0 jehlu otevřenou o 1 a 3/4 ot., nutno ale štelovat dle konkrétního kusu motoru (každý to bude mít o maličko jinak). Ještě ti doporučím si na čelo jehly (nebo do vroubkování) udělat malou, ale viditelnou rysku, víš potom, jak je jehla otevřená.
P.S. klidně používám i vrtule MA 8x5.
jen doplním jak postupuju , nastartuju motor . to startování je taky trošku věda ale to už jde . Pak se otvírám pomalu karbec , když ho otevřu najednou tak to hned chcípne . Současně se snažím ladit jehlu tak aby motor nechcípal na max otáčky . Povede se mi to trošku poladit . Motor chviličku vrčí hezky ve vysokých otáčkách ale pak začne snižovat otáčky . stáhnu plyn na půlku a on se pomalu stabilizuje . Přidám na plný plyn a on zase chvilku točí . Celé se to opakuje . Jsem schopný ho vyladit tak na 75% max otáček na ne úplně otevřený karbec . Běží tak 5 minut a pak huuuu a jde otáčkama rychle dolů a chcípne . tohle celé se trošku mění když pohnu volnoběžnou tryskou . Pokud ji víc otevřu tak je to horší .
Fakt nevím co s tím , ale hrozně nerad něco vzdávám
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Když vyladíš max. otáčky, pootevřeš pak malinko jehlu o ty 2 - 3 zoubky? Směs se z maxima, kdy má určitý poměr a je vlastně svým způsobem chudá, musí mírně obohatit.
Jinak šoupě při určitém otevření by mělo uzavírat otvor pro volnoběžný vzduch a mělo by to sát jen a pouze přes hlavní difuzor. Až když šoupě téměř zavřeš se zase otvírá otvor pro sání na volnoběh. Asi by bylo lepší se nakontaktovat na někoho z tvého okolí, kdo ti pomůže.
Jinak šoupě při určitém otevření by mělo uzavírat otvor pro volnoběžný vzduch a mělo by to sát jen a pouze přes hlavní difuzor. Až když šoupě téměř zavřeš se zase otvírá otvor pro sání na volnoběh. Asi by bylo lepší se nakontaktovat na někoho z tvého okolí, kdo ti pomůže.
Hitec Aurora 9X
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
DAF píše:Když vyladíš max. otáčky, pootevřeš pak malinko jehlu o ty 2 - 3 zoubky? Směs se z maxima, kdy má určitý poměr a je vlastně svým způsobem chudá, musí mírně obohatit.
Jinak šoupě při určitém otevření by mělo uzavírat otvor pro volnoběžný vzduch a mělo by to sát jen a pouze přes hlavní difuzor. Až když šoupě téměř zavřeš se zase otvírá otvor pro sání na volnoběh. Asi by bylo lepší se nakontaktovat na někoho z tvého okolí, kdo ti pomůže.
tu jehlu jsem zkoušel o dva zoubky povolit , klesly trošku otáčky ale pořád to stabilně nevrčelo při úplně otevřenym karbecu . Ještě zkusím dát tu menší vrtuli protože mi přijde jakoby to moc ta 8x4 zatěžovala . Zítra zkusím a poreferuju .
Pak se ještě zaměřím na to jestli se ještě ten motor neutahuje .
Jedna otázka, jak moc je citlivé seřízení jehly ? jeden zoubek má velký vliv ? U juniora to bylo takové "tupé " prostě se to nějak nastavilo a on běžel . Letadlo s ním létalo hezky . Dalo se s tím na půl plynu hezky maketově poletovat .
Nechci s tím dělat žádnou akrobacii , spíš mám rád takové to hezké maketové poletování .
Tohle éro mi vyhovuje , dá se to poslat do vzduchu z ruky z louky za domem . v létě , když je krásný večer tak to nemá chybu .
Jsem z Kostomlat nad Labem , takže pokud by tu byl nějaký ochotný kolebga poblíž tak bych byl moc rád .
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
Ten motor máš v letadle? Na kolik máš vytočenou jehlu z úplného zavření? Měla by být tak kolem 2 otáček, zbytek se pak individuálně doladí. Je to nějaké celé divné. Koukal jsem na mapu, Kostomlaty jsou kousek od Nymburkovic a tam určitě lidi modelářské národnosti budou.
Hitec Aurora 9X
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
No ono to není ani moc daleko od Ďáblic.
Tak se nevymlouvej a nabídni pomoc. Já ten motor nikdy neprovozoval, tak nevím jak na něj. Klidně se nechám poučit a přijdu se podívat.
Případně mohu zajistit letiště.
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
DAF píše:Ten motor máš v letadle? Na kolik máš vytočenou jehlu z úplného zavření? Měla by být tak kolem 2 otáček, zbytek se pak individuálně doladí. Je to nějaké celé divné. Koukal jsem na mapu, Kostomlaty jsou kousek od Nymburkovic a tam určitě lidi modelářské národnosti budou.
motor mám v letadle , ten motor jsem koupil protože přesně pasuje do lože po Juniorovi . Jehlu mám otevřenou 1 ,1/4 - 1,1/25 otáčky - to motor nějak pracuje 1,1/2 otážky už tarokuje a jedna otáčka to už chcípá na chudou směs . na 1,1/4 otáčky to i docela startuje . Ještě nemám úplně vychytaný správný nasátí ale dá se to natočit .
Nymburk zkusím , na letiště někdo určitě chodí . Taky jsou modeláři v Milovicích . Zatím jsem s tím nechtěl nikoho otravovat , myslel jsem že když mi šlapal junior tak tohle nemůže být těžší seřídit .
Tady ve foru to zkouším jestli nemá někdo podobnou zkušenost .
Re: Seřízení a vrtule na motor MVVS 2.0
mnov píše:No ono to není ani moc daleko od Ďáblic.Tak se nevymlouvej a nabídni pomoc. Já ten motor nikdy neprovozoval, tak nevím jak na něj. Klidně se nechám poučit a přijdu se podívat.
Případně mohu zajistit letiště.
zatím zkusím ještě něco doma , určitě tu vrtuli . zítra to tu zkusím doplnit nějakejma obrázkama a pořípadě udělám video . Přeci to nemůže být tak těžké , je to jen takovej malinkej bzučák