Beta 1400 - stavba

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ticcino
Příspěvky: 2303
Registrován: pon 22.11.2010 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Beta 1400 - stavba

#2116 Příspěvek od Ticcino »

K tomu brždění otočením směru vrtule, ve zkratce, co se psalo v RC revue...

- Jde to a funguje to. Jak pro sklopky, tak pro pevné vrtule.
- Není to ale tak jednoduché, zejména co se nastavení a odladění týče.
- Je na to potřeba lodní nebo autíčkový regulátor.
- Je na to potřeba sofistikovaný vysílač, umožňující nastavení letových režimů.
- U modelů s motorem vpředu je brždění vrtulí snažší než u těch s vrtulí vzadu.

Takže bych to shrnul asi takto: Pro začátečníka nevhodné, nadělá s tím víc škody než užitku, resp. začátečník bez znalostí to dohromady vůbec nedá. Pokud je někdo experimentátor a neví co roupama, může to vyzkoušet. Výsledek se dostaví.
Uživatelský avatar
Chavez
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 13.10.2011 21:53
Bydliště: Bratislava

Re: Beta 1400 - stavba

#2117 Příspěvek od Chavez »

No chlapi tak vcera som mal aspon chvilu na trapenie sa s taziskom a vo verzii 3 je to celkom sranda...
kupil som aku Rhino 2250 ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9612 ) a akokolvek som tu baterku dal co najviac dozadu, tak mam trochu viac dole nos pri vazeni (merani taziska)....lietadlo po nose nepadne z vazenia ale ma naklon aspon 20 stupnov...

rozlozenie : Regulator som dal dozadu co najviac...je skoro na urovni nabeznej hrany. Prijimac bude bud na jednom boku co najviac posunute do zadu (je to optima 7) alebo bude na spodku kabinky (to este uvidim)...vsetko uchopene suchym zipsom.
baterku som natlacil co najviac dopredu....az na uroven EPP mriezky sluziacej na uchopenie serva vyskovky a semrovky (vid. obrazok - ze ktoru mriezku myslim.


mate nejake rady, napady? nechcem velmi riesit pridavanie zavazia na chvost...predsa len chcem mat co najlachsie lietadlo...dakujem
Přílohy
b_4.jpg
Uživatelský avatar
Ticcino
Příspěvky: 2303
Registrován: pon 22.11.2010 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Beta 1400 - stavba

#2118 Příspěvek od Ticcino »

Není v čumáku ještě nějaké závaží? Nevím jak je to u verze III, ale u první verze tam závaží bylo.
Další možností je zlehčení kabiny.
Závaží na ocas je v pohodě, protože bude jen v řádu několika gramů. Já jsem dal dozadu ostruhu, aby to "závaží" mělo aspoň nějakou jinou funkci, než jen vyvažovací.

Letadlo těžší na čumák ti bude lítat. Furt lepší než těžší na ocas.
Uživatelský avatar
Surgical
Příspěvky: 1201
Registrován: ned 17.09.2006 0:00

Re: Beta 1400 - stavba

#2119 Příspěvek od Surgical »

Když chceš mít co nejlehčí letadlo, tak do něj nedávej tak těžkou baterku...
Uživatelský avatar
Chavez
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 13.10.2011 21:53
Bydliště: Bratislava

Re: Beta 1400 - stavba

#2120 Příspěvek od Chavez »

Ticcino píše:Není v čumáku ještě nějaké závaží? Nevím jak je to u verze III, ale u první verze tam závaží bylo.
Další možností je zlehčení kabiny.
Závaží na ocas je v pohodě, protože bude jen v řádu několika gramů. Já jsem dal dozadu ostruhu, aby to "závaží" mělo aspoň nějakou jinou funkci, než jen vyvažovací.

Letadlo těžší na čumák ti bude lítat. Furt lepší než těžší na ocas.


ahoj,

no toto forum som precital uplne cele a o tom zavazi viem...ze vraj valcek bol zapusteny v EPP aj vo verzii 2. ale ked som presvietil moj cumak tak som tam ziadne tmave miesto nevidel...takze predpokladam ze tam nemam nic.

dakujem za tipy.
Uživatelský avatar
Chavez
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 13.10.2011 21:53
Bydliště: Bratislava

Re: Beta 1400 - stavba

#2121 Příspěvek od Chavez »

Surgical píše:Když chceš mít co nejlehčí letadlo, tak do něj nedávej tak těžkou baterku...


:-) ano da sa aj takto odpovedat na moju otazku...ale samozrejme ja som moju otazku myslel skor tak ze v ramci mojich moznosti co sa da s tym robit.

baterku som bral dost tazku ja viem, ale na forach to vypadalo ze to bude ok...aj ked viem ze to bol trochu risk.
Uživatelský avatar
rafa242
Příspěvky: 220
Registrován: pát 13.05.2011 0:00

Re: Beta 1400 - stavba

#2122 Příspěvek od rafa242 »

Tak sprava zo záletu nového lietadla, bola to jedna katastrofa, lietadlo krásne vyletelo úplne rovno potom som dal jemne doprava len uplne na sekundu a zaseklo sa to lietadlo smerovalo vo výkrute k zemi a nevedel som s tým nič robiť, proste na nič nereagovalo. Keď som po neho šiel čumák bol odtrhnutý a dve kvalitné záseky v krídlach. Prvé čo ma napadlo tak že nemalo dostatočnú rýchlosť alebo niečo som spravil zle no prečo by sa celý čas točilo a nereagovalo ani na plnú výchylku v ľavo. Keď som videl lietadlo zaseknuté v kríku krídelká boli ešte stále vychýlené do polohy náklonu v pravo a tak som následne vyskúšal príjmač, bol nový, mal som ho vyskúšať pred záletom možno som ho poškodil pri montáži alebo už taký prišiel no po asi 50 metroch nemal dosah ked bola anténa bokom ako tak niečo chytil s anténou kolmo na vysielačku nereagoval vôbec. Následne kontrola doma a porovnanie z druhým, ten ktorý som mal v lietadle nereagoval už cez dve steny kontrolka blikala a servo sa občas pohlo. Z druhým nebol žiadny problém. Tak teraz som na seba nahnevaný že som to nevyskúšal skôr a dúfam že lietadlo sa mi nejako podarí dať dokopy, aspoň sa na ňom niečo skúsim naučiť a potom snáď elektroniku prehodím do druhého, tomuto ten krík značne ublížil. Keď som prišiel domov ešte som zistil že mi došiel aj sekunďák :D tak oprava sa odkladá čiže mal som "šťastný deň". Tak ja len toľko, chcel som dať vedieť ako som dopadol.
Douda1981
Příspěvky: 19
Registrován: úte 06.09.2011 11:24
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Beta 1400 - stavba

#2123 Příspěvek od Douda1981 »

Beta ve verzi 3 žádné závaží v čumáku nemá.

Osobně létám s baterií Li-Poly Turnigy 2200mAh 3S1P, regulátor mám umístěný na levém boku, přijímač na pravém boku. Baterku umisťuji zhruba 15 mm před začátek toho výstupku na serva. Těžiště mi vychází zhruba 65 mm od náběžky.

Včera jsem byl létat s vrtulí APC 6x4 no z Bety se stala rázem téměř stíhačka. Zvětšil jsem si výchylky na křídélkách a zkouším začátky akrobacie, looping zvládám, výkrut taktéž, pokud dnes navečer přestane foukat, začnu trénovat let na zádech.
Přílohy
imag0043ay.jpg
Uživatelský avatar
Chavez
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 13.10.2011 21:53
Bydliště: Bratislava

Re: Beta 1400 - stavba

#2124 Příspěvek od Chavez »

Douda1981 píše:Beta ve verzi 3 žádné závaží v čumáku nemá.

Osobně létám s baterií Li-Poly Turnigy 2200mAh 3S1P, regulátor mám umístěný na levém boku, přijímač na pravém boku. Baterku umisťuji zhruba 15 mm před začátek toho výstupku na serva. Těžiště mi vychází zhruba 65 mm od náběžky.

Včera jsem byl létat s vrtulí APC 6x4 no z Bety se stala rázem téměř stíhačka. Zvětšil jsem si výchylky na křídélkách a zkouším začátky akrobacie, looping zvládám, výkrut taktéž, pokud dnes navečer přestane foukat, začnu trénovat let na zádech.


Ahoj, no mas to podobne ako ja. Mas tam mensi prijimac, a aj ten regulator je asi iny nez zaklad...tam si urcite usetril nejake tie gramy :-)
ale naozaj pekne usporiadanie kablikov, urcite sa necham inspirovat :-)
Uživatelský avatar
kazdiccc
Příspěvky: 61
Registrován: úte 06.09.2011 19:10
Bydliště: Lysá n. L.

Re: Beta 1400 - stavba

#2125 Příspěvek od kazdiccc »

Ahoj,
mám dotaz ohledně baterky do Bety.. Chci si pořídit novou ať si taky pořádně zalítám nežli na tu setou, kdy vyběhnu na pole, lítám 15minut a běžím domů :-) nějak sem tu nenarazil jaká baterka je nejideálnější.. všichni mají Li-polky 11,1V 2200mAh 3S1 a dál přemýšlím nad tím označení 20C nebo 25C v tomhle nějak nejsem kovanej... měl by někdo odpověď jaký je mezi tím rozdíl? A co je lepší?
Díky moc :wink:
Turnigy T9x-Frsky Open9x, Beta 1400 v3.0, Mustang P-51 EPP
Uživatelský avatar
Ancistrus01
Příspěvky: 2481
Registrován: úte 08.03.2011 0:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Beta 1400 - stavba

#2126 Příspěvek od Ancistrus01 »

Ahoj, no 20C znamená že z baterky můžeš odebírad proud 44A a 25C znamená že z baterky můžeš odebírat 55A takže BOHATĚ stačí 20C.

Výpočet: 2200 mAh x 20C = 2,2Ah x 20C = 44A (maximalní odběr)
Uživatelský avatar
jožino
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.09.2011 8:58
Bydliště: PN

Re: Beta 1400 - stavba

#2127 Příspěvek od jožino »

Ahoj, skúšal niekto na Bete 1400test dosahu vysielača CADET4 po stlačení tlačidla PDM malo by to byť 40-50m,ale mne to funguje tak na 10m. V čom to môže byť?

Dˇakujem za radu.

Letu zdar.
Uživatelský avatar
Mrkvak
Příspěvky: 182
Registrován: pon 09.05.2011 0:00
Bydliště: Praha

Re: Beta 1400 - stavba

#2128 Příspěvek od Mrkvak »

Moje Alpha i bráchova beta - stejný výsledek, ale pokud letadlo leží na zemi. Pokud ho zvednu, tak se na těch 40-50m dostanu.
Alpha 1500 a nějaký ten plackolet /* T9X (ER9X) */
Uživatelský avatar
Klubas
Příspěvky: 603
Registrován: ned 28.11.2010 0:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Beta 1400 - stavba

#2129 Příspěvek od Klubas »

U země je dosah menší. Anténa na modelu by neměla mířit přímo na model ale kolmo na něj.
Multiplex FunCub // Konstrukční větroň // Beta 1400 // Mitshubishi Zero (Hacker) // Flysky TH9X //
Uživatelský avatar
Mc_Green
Příspěvky: 103
Registrován: pát 29.07.2011 0:00
Bydliště: Králův Dvůr

Re: Beta 1400 - stavba

#2130 Příspěvek od Mc_Green »

kazdiccc píše:Ahoj,
mám dotaz ohledně baterky do Bety.. Chci si pořídit novou ať si taky pořádně zalítám nežli na tu setou, kdy vyběhnu na pole, lítám 15minut a běžím domů :-) nějak sem tu nenarazil jaká baterka je nejideálnější.. všichni mají Li-polky 11,1V 2200mAh 3S1 a dál přemýšlím nad tím označení 20C nebo 25C v tomhle nějak nejsem kovanej... měl by někdo odpověď jaký je mezi tím rozdíl? A co je lepší?
Díky moc :wink:

Taky záleží jakym stylem lítáš. Já občas lítám na setovou a vydržim ve vzduchu v pohodě 30 minut. Jestly lítáš na plný plyn tak si dlouho nezalítáš ani s lepší baterkou
Zamčeno

Zpět na „Letadla - začátečník“