Vybavení modelu Vekamodel Boeing XF8B-1

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

Vybavení modelu Vekamodel Boeing XF8B-1

#1 Příspěvek od Vladanmyska »

Zdravim

V blízké budoucnosti bych si chtěl koupit tento model, na elektropohon. Jen nevim jak ho osadit.

Technické údaje:

rozpětí: 1300 mm
délka: 1100 mm
hmotnost: 1450-2100g
motor: 4,6ccm -8ccm, nebo ekvivalentní elektromotor
ovládany: křidélka, výškové a směrové kormidlo , motor

takže ekvivalent pohonu 6,5-8ccm.

Rychlost lítání 90-120 , max 140-150 Km/h
Model bude bez podvozku, takže konečná hmotnost 1600-1900g takže podle toho taky tah motoru.

co tento ?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=4907

Vrtuli co tam píšou ? 5cell:14x9 / 6cell: 14x8
Jakou baterii - 5ti nebo 6ti článek ? A kapacita ?
A co serva ? (doporučení na křidelka HS 85MG na každý křidélko jedno), a výškovka směrovka HS 77bb, HS 300, HS 422 ) ??
Regl 80A jak mají napsáno?


www.vekamodel.cz , tam R/C stavebnice.

Díky moc za rady !
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Uživatelský avatar
pajax007
Příspěvky: 846
Registrován: sob 28.01.2006 0:00
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od pajax007 »

Zdarec
Zbytečně velkej a těžkej motor. Na modely o rozpětí 140 - 160 cm používám TGY 4250 SK a 5S Lipol 3000mAh . Statický tah s vrtulí 12/7 cca 3 kg při odběru cca 42 A. Superchipmunk (162cm) s touto konfigurací letí kolmo do mraků. Možná by stálo za úvahu mrknout na nějakou variantu 35/48 s 4-5 S Lipol. Já měl Spita r. 125 cm a váze cca 1,7 kg a s motorem Dualsky 35 48 - 4 na 3S Lipol lítal jako drak. Serva v takovýmhle modelu HS81 MG, HS225 MG. Standarní serva typu 311 nebo 422 jsou zbytečně velká. Pajax 007
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

#3 Příspěvek od Vladanmyska »

pajax007 píše:Zdarec
Zbytečně velkej a těžkej motor. Na modely o rozpětí 140 - 160 cm používám TGY 4250 SK a 5S Lipol 3000mAh . Statický tah s vrtulí 12/7 cca 3 kg při odběru cca 42 A. Superchipmunk (162cm) s touto konfigurací letí kolmo do mraků. Možná by stálo za úvahu mrknout na nějakou variantu 35/48 s 4-5 S Lipol. Já měl Spita r. 125 cm a váze cca 1,7 kg a s motorem Dualsky 35 48 - 4 na 3S Lipol lítal jako drak. Serva v takovýmhle modelu HS81 MG, HS225 MG. Standarní serva typu 311 nebo 422 jsou zbytečně velká. Pajax 007


http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8506 ???
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Uživatelský avatar
MirekZ
Příspěvky: 291
Registrován: ned 15.04.2007 0:00

#4 Příspěvek od MirekZ »

Vladane,
což to rovnou zkusit u Mistra Kováře:) ? Uživatel Veka1 tady na fóru je z firmy Vekamodel, myslím, že by ti poradil nejlépe, protože ten model zná.

Mirek
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

#5 Příspěvek od Vladanmyska »

MirekZ píše:Vladane,
což to rovnou zkusit u Mistra Kováře:) ? Uživatel Veka1 tady na fóru je z firmy Vekamodel, myslím, že by ti poradil nejlépe, protože ten model zná.

Mirek


píšu si s ním na skypu :-) dohodli jsme se na tom že se ale poptám zde kluků :-)
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Uživatelský avatar
pajax007
Příspěvky: 846
Registrován: sob 28.01.2006 0:00
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od pajax007 »

Tenhle motor neznám, ale typově by to mělo být ono. Já vždycky když osazuju letadlo tak koukám na váhu modelu, k tomu motor cca 1/10 hmotnosti modelu. Potom motor osadím ,měním vrtule a měřím odběr a tah.
Přičemž tah pro mě není až tak důležitý, na prvním místě je odběr. Dnes je zažitý trend že tah motoru = min.hmotnost letadla. Na 3D to beru ale jinak je to zbytečný. Chtělo by to spíš posoudit, jak se dá hýbat s vybavením kvůli dovážení. Je zbytečný kupovat lehčí motor a pak cpát do čumáku olovo. Jinak si stále myslím že kvalitní 3548 s tím letadlem musí hýbat bez problémů. Pajax 007
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

#7 Příspěvek od Vladanmyska »

pajax007 píše:Tenhle motor neznám, ale typově by to mělo být ono. Já vždycky když osazuju letadlo tak koukám na váhu modelu, k tomu motor cca 1/10 hmotnosti modelu. Potom motor osadím ,měním vrtule a měřím odběr a tah.
Přičemž tah pro mě není až tak důležitý, na prvním místě je odběr. Dnes je zažitý trend že tah motoru = min.hmotnost letadla. Na 3D to beru ale jinak je to zbytečný. Chtělo by to spíš posoudit, jak se dá hýbat s vybavením kvůli dovážení. Je zbytečný kupovat lehčí motor a pak cpát do čumáku olovo. Jinak si stále myslím že kvalitní 3548 s tím letadlem musí hýbat bez problémů. Pajax 007


jasan :-) ale říká se, že čínské motory lepší brát o třídu výš než normal :-) tak nevim no :lol:
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Uživatelský avatar
diablotin
Příspěvky: 1451
Registrován: ned 18.01.2004 0:00
Bydliště: chocerady

#8 Příspěvek od diablotin »

sice vám nedoporučim elektromotor,ale já jsem s těmhle érama lítal kombat a byly poháněné 3,5kou.Výkonu to mělo dost a normálně to závodně lítalo.
Takže si myslím že pohon na úrovni osmičky je nesmysl
Naděje umírá až po nás.
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od tks »

Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od veka1 »

Boeing XF- 8B1 byl původně navržen pro ACES combat.

Pro pohon byl použit MVVS 4,5 ccm , serva pro výškovku a křidélka standartní, nebo HS 225 ,případně HS 77bb - provozní zatížení v bojích vyžaduje trochu robustnější vybavení.
Výškovka ,rozdělená na dvě samostné a nezávislé poloviny je , naháněna jedním servem přes dva samostatné bowdeny.
Křidélka (po celém rozpětí) mají trozní náhon, který je naháněný přes krátká táhla jedním standartním servem.
Směrovka u combatů není pohyblivá, ale někteří uživatelé "komerčních" verzí s motory 6,5 nebo 7,5ccm, už mají řízenou směrovku , která je spolu s řízenou ostruhou ( dva samostatné bowdeny) naháněna standartním, servem HS422 .

Pokud by jsme uvažovali o elektrifikaci , viděl bych to na pohon AXI 2826/12 s vrtulí APCE 12/6 ,accu 4S1P LiPol cca 3000mAh 40C
(uvedný pohon používám v modelu Arsenal VB-10 ,což je rozměrově a hmotnosně srovnatelný model) .
Serva výškovky, směrovky a křidélek HS 77bb, nebo HS 225, v případě samostaného serva na každé křidélko použít HS 85MG.

Pozn. uvedené komponenty mám ověřeny v dlouhodobém provozu prototypových i bojových strojů a vím, že snesou celkem hrubé zacházení - holt jsou namontovány v combatech. :)

veka1
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

#11 Příspěvek od Vladanmyska »

tks píše:Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?


no jo, ale novej axi stojí 2000,- a tam ten mužu mít za 25$ plus poštovný. To se mě zdá trochu rozdíl... Mít za 2000 skoro celou výbavu, nebo jen motor, je rozdíl...
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od veka1 »

Vladanmyska píše:
tks píše:Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?


no jo, ale novej axi stojí 2000,- a tam ten mužu mít za 25$ plus poštovný. To se mě zdá trochu rozdíl... Mít za 2000 skoro celou výbavu, nebo jen motor, je rozdíl...


... což voto , začít můžeš i s tím čínským ekvivalemtem, pokud vydržíš ty i letadlo, časem se možná i ten AXIk urodí. :lol:

veka1
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

#13 Příspěvek od Vladanmyska »

veka1 píše:
Vladanmyska píše:
tks píše:Tak proč tam nedáš normální motor (Axi, Scorpion, Hyperion)? Takový krásný (a i docela drahý) stroj, tam už ta tisícovka navíc nebude problém, ne?


no jo, ale novej axi stojí 2000,- a tam ten mužu mít za 25$ plus poštovný. To se mě zdá trochu rozdíl... Mít za 2000 skoro celou výbavu, nebo jen motor, je rozdíl...


... což voto , začít můžeš i s tím čínským ekvivalemtem, pokud vydržíš ty i letadlo, časem se možná i ten AXIk urodí. :lol:

veka1


tak nemyslím že ten turnigy je zas tak strašnej abych s ním nepřežil :roll:
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Uživatelský avatar
pajax007
Příspěvky: 846
Registrován: sob 28.01.2006 0:00
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od pajax007 »

Teď asi naštvu zastánce "značkových" motorů ale já létám téměř výhradně motory TURNIGY a za cca 2 roky jsem neměl jediný problém. A jsou mezi nimi i motory větší než 1 kW příkonu. A i když na motory AXI nedám dopustit (mám dva menší 2212) tak pustit 3k za motor jehož ekvivalent se dá pořídit za cca 600 Kč se mi prostě nechce.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _770W.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 70kv_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 000Kv.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... %2F12.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... F_700W.htm
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _815W.html
Vypsal jsem ti pár motorů , bohužel jsou v BK nebo mínusu. Obecně hledej motor o váze cca 160 - 200 g a příkonu od 600 - 900 W.
Pajax 007
Uživatelský avatar
Vladanmyska
Příspěvky: 126
Registrován: pon 28.03.2011 0:00
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem/Brno

#15 Příspěvek od Vladanmyska »

ok, mám na to stejny názor. Koupíš motor za 3k, a pak s tím spadneš a máš vyděláno :D Jinak díky :-)
Hitec Optic 6----------------Blade DancerEasy GliderCessna 480Beta 1400 , 6x4 APC , více lepidla než EPP :-D
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“