AXN Floater-Jet (hobbycity.com)

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sakulajda
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 27.12.2007 0:00
Bydliště: Dolní Kounice
Kontaktovat uživatele:

#511 Příspěvek od sakulajda »

Kicker píše:
sakulajda píše:takhle to mám já

Zaujimave... to si tam cim prilepil? Resp. ako hlboko si urobil dieru do toho kridla na ten magnet? Lepil si potom to kridlo este aj lepidlom, alebo ti to drzi "len" na magnetoch?
A ktore magnety si tam daval?

Dakujem :)


vyriznute diry tak akorat, aby byl magnet zapusten, nevycnival, ale ani prilis utopen
prilepeno lepidlem a prelepeno paskou
kridla se k sobe nelepi, aby jsi je mohl rozlozit pri preprave
kridla drzi diky zamkum a nasunute tyci
magnety jsou jen vypomoc kdyz se ti zamek vycvachta

magnety zakoupeny na HC, odkaz je zde ve foru od Sejviho

bez magnetu v kridlech jsem letal dlouho a vse OK, dodelal jsem je jen tak kdyby neco
mnohem dulezitejsi pro mne byl suchy zip na baterku
Uživatelský avatar
qq
Příspěvky: 516
Registrován: stř 30.06.2010 0:00
Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
Kontaktovat uživatele:

#512 Příspěvek od qq »

Kicker: Ahoj, jestli můžu přispět svou začátečnickou troškou do mlýna, tak bych rozhodně olaminoval. Nestojí to moc, váhový přírustek je rozumný a pevnost o dost lepší. Ač někteří hlásají nezničitelnost "kuličkových" letadel, tak po ráně na čumák, bude o kousek kratší a měkčí... Já jsem koupil floatera z druhé ruky a ten měl po křídlo tak nehezký trup po kolizích, že jsem ho po jedné vlastní ráně uříznul, udělal náhradní z polystyrenu, vyztužil nosníky z balsy a hodně olaminoval.
Uživatelský avatar
oscar
Příspěvky: 552
Registrován: pon 18.05.2009 0:00
Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
Kontaktovat uživatele:

#513 Příspěvek od oscar »

qq píše:Kicker: Ahoj, jestli můžu přispět svou začátečnickou troškou do mlýna, tak bych rozhodně olaminoval. Nestojí to moc, váhový přírustek je rozumný a pevnost o dost lepší. Ač někteří hlásají nezničitelnost "kuličkových" letadel, tak po ráně na čumák, bude o kousek kratší a měkčí... Já jsem koupil floatera z druhé ruky a ten měl po křídlo tak nehezký trup po kolizích, že jsem ho po jedné vlastní ráně uříznul, udělal náhradní z polystyrenu, vyztužil nosníky z balsy a hodně olaminoval.

Ja jsem z boku pod samolepky vlepil jenom uhlikove tycky a staci. Nez jsem se to naucil hazet a jedna kolize na cumak, ale i tak bych do laminatu nikdy nesel. Jenom muj nazor, nikomu nevnucuji.
Letadla, auta.
Uživatelský avatar
sakulajda
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 27.12.2007 0:00
Bydliště: Dolní Kounice
Kontaktovat uživatele:

#514 Příspěvek od sakulajda »

kdybych nedělal kraviny, asi bych ho na čumák nikdy nenaboural (pravda je, že jsem už kdysi dávno za mlada lítal s větroněm a tak už něco v ruce mám)

moje havárie na čumák byly v podstatě dvě:

jedna, když mi při obratu vypadla aku (v té době jsem neměl udělané fixování aku suchým zipem), model nešlo samozřejmě řídit a pak tvrdě dopadl

a druhá, let na zádech - cca 2metry nad zemí mi do toho foukl silný vítr a já to zkrátka neukočíroval a schytal to zase čumák

Čumák je teď lehce zmáčklý, (je to poznat i na kabině).

Spodek mám odřený i přes to, že je polepen páskou se skelným vláknem. Chodím lítat za barák na pole a přistávám buď do ruky (když se zadaří), nebo na polňačku (kde jsou kamínky)

Moje resume : Laminát není nutný, ale kdybych to uměl (aby to vypadalo pěkně jako u Rimra), tak nevidím důvod si ho neolaminovat. Záleží na stylu a místu létání, samozřejmě taky na vkusu každého pilota. Rozhodně nebudu nikomu vnucovat tak či onak, ať si to každý zkusí sám - od toho je to modelařina.
Uživatelský avatar
qq
Příspěvky: 516
Registrován: stř 30.06.2010 0:00
Bydliště: Brandýs n.L., (Zl a HK, ale málo)
Kontaktovat uživatele:

#515 Příspěvek od qq »

oscar píše:
qq píše:

Ja jsem z boku pod samolepky vlepil jenom uhlikove tycky a staci. Nez jsem se to naucil hazet a jedna kolize na cumak, ale i tak bych do laminatu nikdy nesel. Jenom muj nazor, nikomu nevnucuji.
Určitě to není nutnost, ale na druhou stranu je podstatně odolnější, než samotný původní materiál. U mě byla jedním z důvodů už zmíněná špatná kondice předku, která už svůj původní tvar, jen vzdáleně připomínala. Po tom, co jsem předek amputoval a provedl syntézu jiným druhem polystyrenu, to bylo vhodné krom pevnosti i proto, že to vytvořilo monolitický povrch trupu. Jak RiMr sám uvádí, olaminoval jeden model pro začátečníka, který i takto vyztužený model dokázal zničit :)
Uživatelský avatar
Miloush
Příspěvky: 5
Registrován: stř 12.01.2011 0:00
Bydliště: Praha 6

AXN floater - zkušenosti

#516 Příspěvek od Miloush »

Přidávám pár postřehů začátečníka + seznam použitého materiálu a postup "stavby" a začátků obecně. Zkušení třeba zavzpomínají na své začátky, začátečníkům jako jsem já možná přijde nějaké info vhod (a taky se potřebuji vykecat z prvních zážitků :-)):

MATERIÁL:

v první várce jsem koupil (z HK):
    - letadlo: AXN Floater-Jet w/ Servo, Motor, ESC (EPO)
    - příslušenství: Male XT60 connectors
    - baterku: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C
    - zdroj: Turnigy T-20Pro Quality 16A Power Supply 180
    - nabíječku: Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger
z jiných zdrojů jsem si koupil (dostal, měl doma) a v začátcích použil:
    - Turnigy 9X 9Ch Transmitter + 8ch Receiver v2, mode 1 (od kamaráda, originál z HK)
    - Turnigy 4mm Heat Shrink Tube (lze sehnat na HK)
    - 2x 15CM Servo Lead Extention 26AWG (lze sehnat na HK)
    - Purex Rapid 100ml (PeckaModel.cz)
    - Kyanoakrylátové (CA - vteřinové) lepidlo střední konzistence (PeckaModel.cz)
    - Aktivátor pro kyanoakrylátová lepidla (PeckaModel.cz)
    - Spray STYRO RC color č. 110 - červená barva (PeckaModel.cz)
    - Spray STYRO RC color č. 212 - modrá (PeckaModel.cz)
    - Překližka letecká 1 mm (PeckaModel.cz)
    - Unašeč pro vrtuli na hřídel průměru 3mm/M5 (PeckaModel.cz)
    - Páska se skelným vláknem křížová šířka 50 mm (PeckaModel.cz)
    - Tavná pistole s tyčinkami
    - Smirkový papír 150
    - Maskovací páska 2x (šíře cca 3 a 5cm)
    - Kousky suchého zipu
    - Kousek tkalounu
nyní z HK dokupuji (po prvních zkušenostech):
    - baterku: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C (náhradní)
    - baterku: Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge (do vysílačky)
    - příslušenství: Polyester Hook & Loop Velcro V-STRONG
    - příslušenství: Strong Rare-earth Magnets
-------------------------------------------------------

ÚVOD a SIMULACE:

V první várce jsem z HK objednal jen základ, o kterém jsem věřil, že mi bude stačit, nabíječku a zdroj jsem trochu předimenzoval "pro budoucí růst" :-). Ještě než mi přišel balík z HK (trvalo to docela dlouho - Vánoce, celníci chtěli doklady apod.), tak jsem studoval internet a narazil na stránky RCmanie a RiMra. Zjistil jsem, že model bude potřebovat možná více než jen sestavit a slepit a tak jsem dokoupil další vybavení (viz výše). Protože se mi však nechtělo čekat na další balík z HK, tak jsem investoval trochu více peněz a zakoupil zboží od Pecky s osobním odběrem v OC Šestka v Praze. Když už jsem byl u Pecky, tak jsem si pořídil i propojovací kabel do PC, abych mohl létat na simulátoru. Je to podstatně dražší, než třeba z HK nebo ebay, ale máte to hned. Simulace tedy probíhala na:
    - USB kabel pro RC vysílače Hitec (PeckaModel.cz)
    - Simulátor AeroFly s dotaženým modelem EasyStar (download - na detaily se neptejte)
    - Turnigy 9X 9Ch Transmitter + 8ch Receiver v2, mode 1 (HK)
Pro instalaci a kalibraci vysílačky v PC a SIMu jsem využil RiMrovo poznatky:
http://www.ok-rimr.com/cs/jak-na-to/turnigy-t9x/24-8-t9x-a-rc-simulatory

Pro začátek jsem si vysílací modul z vysílačky pouze vyndal, otočil o 180° a pomocí standardní izolepy opatrně přilepil zpět. Udělá to na zadní straně vysílačky takový hrb, často by se to asi měnit nedalo, ale drží to pevně bez dalších pohybů a na úvod mi to stačilo. Do otevírání vysílačky a letování odporu jsem se pouštět nechtěl nota bene v tu dobu to ještě nebylo vymyšleno.

Jako první jsem zkusil létat tak, že jsem měl nastaveno "pevné stanoviště" a na letadlo koukal ze země, ale protože jsem nikdy předtím nelétal a vysílačku jsem držel v ruce prvně, tak to bylo hodně špatný. Proto jsem přešel na létání "za letadlem", což je mnohem názornější (a zábavnější). Ve chvíli, kdy jsem si byl trochu jistější, přešel jsem opět na létání "pevné stanoviště". Posun byl značný a létat už šlo podstatně lépe. Největší problémy jsem měl s letem "k sobě", kdy máte ovládání náklonu letadla opačně, takže jsem to posílal každou chvíli k zemi. Tady mi pomohla rada kamaráda "když letíš proti sobě, padá Ti to na stranu a chceš vyrovnat, tlač páku na tu stranu, na kterou Ti to padá".

-------------------------------------------------------

STAVBA:

při samotné stavbě jsem postupoval z velké části podle RiMra:
http://picasaweb.google.com/RiMr71/FloaterJetCustomFinishing#

provedené úpravy:
    - stržení samolepek
    - prořez křidélek, výškovky a směrovky
    - přilepení serv tavnou pistolí (natvrdo)
    - zakápnutí matiček kloubů serv vteřiňákem + aktivátorem
    - nastříkání trupu a křídel barvou
    - zalepení magnetů motoru
    - přeletování T konektoru na reulátoru (za samce XT60)
    - nový unašeč vrtule (bez ořezu starého)
    - ořez prostoru pro baterku 3S 2200mah
    - větší vykrojení trupu u prostupu kabelů k servům ve křídlech
    - olepení trupu (nos a spodek) a hran křídel skelnou páskou
    - vytvoření přepážky mezi baterií a servy + sucháč
    - na sucháč se vedle sebe vejde Turnigy přijímač i AOXAN regulátor (oboje nastojáka)
    - vylepení prostoru pod baterií sucháčem + spodní strana baterie
    - vytvoření přepážky tlačící kabely pod táhla serv
zjištění obecné:
    - mám pocit, že se Floater-jet stále vyvíjí, takže některé rady a informace z minula přestávají platit. Původně se dodávalo letadlo s reglem AOXAN AE 18A, poté AOXAN AE 20A, můj je vybaven již AOXAN AE 25A. To s sebou kromě vylepšení nese i jednu nepříjemnost a to nekompatibilitu s programovací kartou Turnigy (vyzkoušeli jsme dvě ani jedna se nechytla, přitom na jiném reglu obě šlapaly jak víno). Naštěstí úvodní nastavení se kromě brzdy motoru zdá OK.

    - zvuk motoru je i ve vyšších otáčkách docela slušný. Žádný ječák se nekoná, na druhou stranu se mi zdá, že motor netáhne tak, jak zde uvádí ostřílení Floater-bardi (a podle příspěvků ostatních nováčků nejsem sám, kdo má toto zjištění). Síly má stále dost, stoupání je ostré, ale kolmý let vzhůru nedá ani při plném plynu. Ačkoliv díky 3S 2200mah baterce (173g) ho mohu mít výrazně těžší než s doporučeným 2S 1300mah.
zjištění ke stavbě:
    - na smirek se při strhávání lesklé vrstvy nebojte trošku přitlačit. Trup se mi povedlo osmirkovat natolik zlehka a jemně, že se barva nechytila a dost se loupe. Křídla jsem vzal víc a drží lépe

    - osobně jsem smirkoval až po zamaskování, což má výhody i nevýhody. U krajů musíte smirkovat ve směru pásky, jinak si ji ohnete a následně podfouknete barvou, ale na druhou stranu zbytek plochy letadla máte netknutý a lesklý

    - maskování páskou provádějte těsně před stříkáním barvou. Já maskoval večer, nechal to přes noc a ráno jsem měl z křídel "ježka" - konce pásky se odlepily a odstávaly. Dalo docela práci je zase přilepit

    - chladící otvory na čumáku jsem zevnitř zandal odličovacími polštářky, abych neměl barvu v interiéru :-). Po nastříkání jdou bez problémů vyndat (ale to je fakt jen kosmetické)

    - použitá barva od Pecky neleptala a schnula opravdu rychle (cca 20-30minut), takže nemusíte vyčlenit na lakování několik dnů, ale pouze pár hodin

    - při přeletovávání konektoru na reglu (nebo baterce) nezapomeňte na drát předem navléknout smršťovací bužírku a při letování ji mějte co nejdále od letovaného místa. Povedlo se mi jednu smrštit již při pájení. Také doba pájení musí být krátká aby se Vám nehřály dráty - doporučuji kápnout cín na konektor, ohřát a poté přiložit kabel, krátce zacelit a rychle s pájkou pryč

    - v mém případě byla nutnost zakápnout matičky kloubů serv aby se neprotáčely. Povedlo se mi 2x matičku ztratit, než mi to došlo. Takže dotáhnout, aby se kloub ještě točil, poté kapku vteřiňáku na konec šroubku, spojit kapku s matkou a přestříkat aktivátorem. Pozor na zatečení do kloubu a jeho znehybnění (!!!)

    - také při lepení VOP a SOP si dejte pozor na zatečení lepidla do pouzdra táhla výškovky, které je hned pod lepeným spojem. Při tuhnutí se mi tam minimum lepidla přece jen dostalo a měl jsem co dělat abych pak výškovku (táhlo) vůbec rozpohyboval

    - při práci s tavnou pistolí buďte sice opatrní na teplotu, ale zase to nepřehánějte. Pasta, která teče po prvním nahřátí je hustá a špatně drží, takže si dejte chvilku víc času na její natavení, než s ní začnete lepit

    - díky rozměrově větší baterce jsem nemohl dát regl do čumáku (mohl bych, pokud bych rozpájel a prodloužil kable od motoru, ale do toho jsem nešel), takže jsem regl přichytil stejným principem jako RiMr přijímač. Regl a přijímač se vejdou na přepážku vedle sebe, žádné rušení jsem nezaznamenal.

    - z tohoto důvodu také baterku dávám "obráceně" - tedy výstupy kablů z baterky mám v čumáku a konektor sám od sebe směřuje přirozeně "dozadu" odkud napojuji regl

    - toto uspožádání má nevýhodu v klubku kabelů, které se nebezpečně kroutí okolo pák serv. Proto jsem na suchý zip přidal ješte překližkovou přepážku, která tlačí kabely pod páky. Obrázek níže

    - aby se mi baterka samovolně neposunovala, nechal jsem ji dost natěsno (ořez pěny lůžka jen cca 1mm celkem). Napoprvé jde ztuha, ale necestuje. Toto jsem si ještě pojistil suchým zipem zespoda baterky + protikusem na dně kabiny

    - abych baterku vůbec dokázal vyndat, při její instalaci ji podvléknu kusem tkalounu tak, že mi oba volné konce nahoře trčí. Zatažením za ně ji vytahuji ven. Tkaloun se chystám na baterku přilepit

    - místo laminace jsem provedl pouze opáskování (důvod je pouze to, že laminovat neumím a neměl jsem při ruce rádce, jinak bych do toho šel)

    - vrtuli pořádně dotáhněte (pokud použijete kleštinový unašeč). Já dotáhl málo a při půlce plynu se začala drnčivě protáčet (což ale vypadá jako problém na reglu nebo motoru). To, že to dělá vrtule mi trvalo zjistit delší dobu

    -Y kabel ke křídlům jsem zaměnil za dva nezávislé a při nastavování vysílačky postupoval podle:
    http://www.ok-rimr.com/cs/jak-na-to/turnigy-t9x

    - nastavoval jsem menší výchylku kormidla (60%), exponenciálu na kormidlo, trimoval citlivost plynu (běžel i při plném stažení), diferenciaci křidélek a brzdící klapky s přimixovanou výškovkou
zjištění z provozu:
    - pokud létáte prvně, létejte s někým, kdo Vás bude dozorovat, ale netahejte tam zbytečně další čumily, jen Vás to rozhodí. Mně pár pokřikujících kamarádů z práce stálo první ránu na čumák

    - nelétejte do slunce, ztrácíte pak orientaci. Mně to stálo druhou ránu na čumák

    - jedete-li dál od domova (třeba na vílend) berte s sebou kompletní výbavu, co k letadlu máte. Díky páskám, purexu, nožíku a dalším věcem jsem mohl letadélko po nárazech opravit na místě (prasklo mi EPP mezi kabinou a křídlem) a druhý den jsem létal znovu

    - snažte se létat okolo sebe, nelétejte nad sebou, ztrácíte pak orientaci

    - ačkoliv jsem si nastavil mix na brzdící klapky, tak jsem ho zatím nevyužil. Na začátek tedy úplně v pohodě stačí křidélka na Y kabelu a bez mixů

    - při úpravách jsem se snažil být pečlivý a dotahoval každý detail. Po první ráně jsem zjistil, že jsem stejně nedotáhl vše a naopak pečlivost byla leckde zbytečná (vytlačování všech bublin ze skelné pásky x zcela shrnutá páska na čumáku po prvním nárazu; stříkání spodku trupu "dokonale" x odřený trup od přistávání atd.
budoucí úpravy:
    - výměna textilních suchých zipů za kvalitnější z HK
    - doplnění suchého zipu přes baterku dle RiMrovo návodu (spodní fixace nestačí)
    - doplnění 2+2 magnetů do křídel (po nárazech jsou velmi volné)
    - výměna AA NiMH článků ve vysílačce za LiPol pack
    - uvažuji o uhlíkových výztuhách trupu, ale to pořeším asi až po případném dalším nárazu


Tak jsem se vykecal, Vás doufám neotrávil .... a jdu zase něco lepit :-)

řešení pilotního prostoru:
Obrázek
Uživatelský avatar
ross4435897
Příspěvky: 328
Registrován: ned 24.10.2010 0:00
Bydliště: Brno

#517 Příspěvek od ross4435897 »

Super ... spousta dobrych informaci, diky!
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#518 Příspěvek od RiMr »

Moc pěkná "rozvaha"!

Budu teď během pár dnů dělat to zpevnění uhlíkem u Rookiho, tak to zrovna střihnu i u FLoatera co mi tam čeká na stavbu na jaro pro jednoho kamaráda a přidám to k těm fotkám.
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
bighugo
Příspěvky: 243
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#519 Příspěvek od bighugo »

Mám Floatera už delší dobu, takže poslední dobou už se tak často do vzduchu nedostane, ale nikdy jsem ho nešetřil, dávám si s ním i takovou tu větroňovou akrobačku atd., ale nikdy jsem neměl pocit, že by bylo potřeba nějak dodatečně vyztužovat. Jak jsem se před časem dočetl v nějakém jiném vlákně - základ je napadat. Snažit se dělat nerozbitná letadla je zbytečné, protože po ráně to stejně odejde, a díky váze navíc to často hůř po těch extra zpevňovacích úpravách lítá. Krása toho pěnového materiálu je v tom, že si dá něco líbit, prostě uhne a zase se vrátí. Mně se osvědčily následující věci: magnety do křídel, 1 proužek skelné pásky na náběžku a na břicho, po prasknutí trupu za motorovým pylonem zalepení s vyztužením dvěma bambusovými párátky. Mám tam standart motor a zatím pořád jede jak drak, aku 3S 1800 - není potřeba vyřezávat materiál, sedí tam perfektně, regulátor před servy, přijímač už za servy a těžiště je naprosto ideální (tedy na můj vkus), je to obratné a svižné. Rozdvojku na serva do křidýlek jsem taky vyměnil za 2 prodlužováky, nastavil diferenciaci křidýlek a potom je to samozřejmě ještě lepší.
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#520 Příspěvek od RiMr »

Jasně, prevence proti nachlazení je zbytečná, základem je nebýt nemocný... :D

Promiň, ale už jsem viděl dost zmuchlaných čumáků na ES, které byly tak zkrácené že už nešla nasadit kabinka a nepomáhala ani vařící voda.

I já sám jsem po jedné ráně s EGe, kolmo na čumák a na asfalt, jen vyměnil motor a opravil přepážku, bez jakýchkoliv škod od přepážky dál. Kdybych tam neměl uhlíkovou klec, tak je ten trup v místě kabiny zbořený.

Lítání začátečníků je pro modely rizikové jako rally pro auta.
Nevím co by ti řekli "tu titanovou klec tam nedávejte, základ je nebourat!!!" :D :D

Ale samozřejmě každého věc... :wink:
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
bighugo
Příspěvky: 243
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#521 Příspěvek od bighugo »

..
Uživatelský avatar
bighugo
Příspěvky: 243
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#522 Příspěvek od bighugo »

RiMr píše:Jasně, prevence proti nachlazení je zbytečná, základem je nebýt nemocný... :D

Přesně takhle jsem to myslel 8)

Ale jo, to je jasný, souhlasím že je to každýho věc a volba. Já jen že mi připadne olaminovávat epp letadlo takový zvláštní. Není to potom křehčí a tím pádem háklivější? Je fakt, že od dob Floatera jsem pořídil několik letadel s laminátovými trupy, a prakticky všechny lítají prostě líp než epp. Ale je taky fakt, že když mám náladu na naprosto bezstarostné kravení, rád někdy Floatera vyvětrám. Jeho odolnosti se v mém hangáru nic nevyrovná (možná kromě Tora 900). Má za sebou mimojiné dva drsné pády do lesa, a naštěstí pořád dobrý. I bez zpevnění.
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#523 Příspěvek od RiMr »

Ono to olaminování trupu váží 20-40g. Kolik váží olepení spodku trupu páskou?
Jsou typy nárazů, kdy to olaminování je spíše na škodu. Ale při těch nejběžnějších začátečnických pádech, tj při zapíchnutých přistáních a hvězdicích, prostě zabraňuje deformacím trupu v místě kabiny. A hlavně, chrání spodek trupu před doškrábáním. Ta páska některé věci nechytí, proti stlačení je bezmocná, už po jedné intenzivnější sezóně na sluníčku podle typu pásky zežloutne, zkřehne, zkrpatí, případně všechno dohromady, protože není UV stable. A můj osobní subjektivní názor, je nehezká a časem jak stárne se mění z nehezké v hnusnou... :)

Ale jak říkám, každého věc. Já jsem tu pásku taky na pár érech měl a právě po zkušenostech s páskou jsem hledal jiné řešení. První olaminování spodku trupu jsem použil na Pazgřivcovi, pod tím slováckým vzorem je tenký laminát:
Obrázek


A tady jsou obrázky po té havárce, kdy jsem to načudil kolmo do asfaltu. Kdybych tam neměl zpevnění uhlíkem, tak je ten trup zbořený až ke křídlu:
https://picasaweb.google.com/RiMr71/Hav ... directlink
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
bighugo
Příspěvky: 243
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#524 Příspěvek od bighugo »

No tak s tím souhlasím, že po čase páska začne dělat neplechu, nedrží, křehne atd. V začátku mi trochu pomohla "udržet letadlo pohromadě", jak jsem se naučil moc nepadat, tak s tím jak zestárnula, dal jsem ji nakonec pryč. Uznávám, že možná má olaminování něco do sebe, sám jsem nezkoušel (na epp letadlech), jsem na to asi moc línej, tak jsem si to nakonec vysvětlil vnitřně tak, že je to zbytečný (rozuměj: pracný) :lol:
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

#525 Příspěvek od RiMr »

No tak otravná ta laminace může být, o tem žádná... :)
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“