Proč nelze použít články Li-xx místo NiMH ?

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od arda1 »

Hlavně 3V/čl -celkem na nic to tam vozíš....
ICQ 638556901
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Abu »

Stejna zkusenost jako Speedy, akorat to tehdy bylo Toro na S300. Kdyz to prestalo tahnout, tak jsem pristaval a na baterce bylo naprazdno zhruba 3.6 - 3.7V na clanek.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
LUJdeCHUJ
Příspěvky: 76
Registrován: čtv 05.03.2009 0:00
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od LUJdeCHUJ »

arda1 píše:Hlavně 3V/čl -celkem na nic to tam vozíš....


jojo asi to bude na nic,ale vozim to v bugině tak to tolik neva
je to spíš pro jistotu.při 3,7V to pěkně modře bliká což by
se dalo použít i u letadla kdyby se ta ledka vytáhla ven z trupu.
ale jak se tu už psalo stačí sledovat výkon a když mám
pocit že to netáhne tak přistát a proměřit.
DX6i,Messerschmit BF-109,Parabolic-Robbe,Capriol-Scorpio,
Micron,Etalon-LSmodel,BuggyRanger-Reely
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od cassiopeus »

LUJdeCHUJ píše:
arda1 píše:Hlavně 3V/čl -celkem na nic to tam vozíš....


jojo asi to bude na nic,ale vozim to v bugině tak to tolik neva
je to spíš pro jistotu.při 3,7V to pěkně modře bliká což by
se dalo použít i u letadla kdyby se ta ledka vytáhla ven z trupu.
ale jak se tu už psalo stačí sledovat výkon a když mám
pocit že to netáhne tak přistát a proměřit.


No, používám to taky ve 2S i 3S variantě a nemůžu si stěžovat, začne pískat daleko před tím, než než vypíná regulátor a na běžný provoz to je naprosto OK.
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#20 Příspěvek od zdekar »

Psát v návodu že použití LiXX je zakázaný je dost silné slovo. Spíš by mělo být že to třeba není doporučeno. Osobně bych to zkusil nejdřív doma co to udělá (třeba ten regl s tím jenom nebude fungovat). Když to bude fungovat, tak to nechat běžet na poloviční výkon třeba 3 minuty a pak při dobití baterky zjistit kolik se vybilo. Podle toho se pak snadno spočítá, jak asi dlouho je možné s tím lítat. Pak stačí vzít nějaký obyčejný stopky do kapsy, nastavit daný čas a až to začne pípat, tak přistát.
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Uživatelský avatar
Bizon
Příspěvky: 1040
Registrován: stř 10.12.2008 0:00
Bydliště: Jižní Morava(Veseli n. M.); Praha 10 (Chodov-Kunratice)

#21 Příspěvek od Bizon »

Taky bych to tam dal. Já jsem nahradil Ni-MH lipolkou v superlevném čínském hračkovém vrtulníku a fachalo to bez problémů, jen se podstatně zvýšil výkon i letový čas=)
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od cassiopeus »

Taky bych se toho nebál. Max. použít hlídač, jak už bylo uvedeno dříve popř. vyměnit regulátor např. za Turnigy. V Easy Staru se setovým motorem jsme tak udělali 2S LiPol a ten Turnigy regl. a šlape to jak hodinky
Uživatelský avatar
Bartn
Příspěvky: 456
Registrován: ned 05.09.2010 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Bartn »

Jestli jsem dobře pochopil funkci regulátoru - pokud se nepletu - tak slouží k ochraně aku proti přílišnému vybití a musí zůstat nějaká kapacita pro zajištění funkcí přijímače a serv.Mám Wild Hawk,což je v podstatě bratr Focusu.Regulátor mně vypíná při 8,55 V což je na 1 článek 1,22 V a to si myslím,že je na NiMh tak akorát.Při tomto napětí už motor neudrží model ani ve vodorovném letu.Při tom aby šla serva je tam ještě rezerva.V návodu je uvedeno,že lze použít pouze aku NiMh.Kvalitnější regulátory jsou univerzální ovšem MUSÍ se naprogramovat podle druhu použitého aku.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#24 Příspěvek od JMalik »

Bartn píše:Jestli jsem dobře pochopil funkci regulátoru - pokud se nepletu - tak slouží k ochraně aku proti přílišnému vybití a musí zůstat nějaká kapacita pro zajištění funkcí přijímače a serv.Mám Wild Hawk,což je v podstatě bratr Focusu.Regulátor mně vypíná při 8,55 V což je na 1 článek 1,22 V a to si myslím,že je na NiMh tak akorát.Při tomto napětí už motor neudrží model ani ve vodorovném letu.Při tom aby šla serva je tam ještě rezerva.V návodu je uvedeno,že lze použít pouze aku NiMh.Kvalitnější regulátory jsou univerzální ovšem MUSÍ se naprogramovat podle druhu použitého aku.


Ano, tak nějak k tomu zatím můžeš přistupovat..
Uživatelský avatar
helis
Příspěvky: 5
Registrován: stř 03.02.2010 0:00

Proč nelze použít články Li-xx místo NiMH ?

#25 Příspěvek od helis »

Pánové, jsem rád, ze jste se pokusili můj problém rozebrat a díky !
Tím ovšem nechci debatu uzavřít.
Zamlouvá se mi to doporučení zdekara a podpora ostatních. Ovšem zatím nemám měřák na baterky a ani netuším, jak se programují regulátory.
(Když zavzpomínáte, taky jste kdysi na tom možná byli zrovna tak a bylo to pro Vás dobrodružství).
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“