Nezkusil jste teda někdo dát tam motůrek z toho spirita?
Blade mSR by E-flite
Gattor píše:1/ padla, listy, cyklika, podlozky v hlave
2/ zadni motorek, vrtulka
Výstižné, ale to panu kolegovi moc nepomůže.
Záleží na počtu utrpěných ran,ale
podle mých celkem bohatých zkušeností:
1- pomocí červeného čudlu dotlačit desku cyliky
2 - zkontrolovat volný chod kloubů na táhlech serv
3 - zkontrolovat axiální vůli osiček serv - případně dotlačit ty fixační gumové čudlíky - na to se zapomíná a většinou to pomůže
4 - zkontrolovat rotorovou hlavu (u těch držáků listů se vedení rádo rozštípe a listy pak nejsou v rovině) a utažení listů v rotorové hlavě - já osobně to mám tak, že listy jsou relativně pevně a před startem podržím vrtulník dám na chvíli plné otáčky - listy se musí vyrovnat.
jinak po každém nepovedeném setkání s překážkou se mi osvědčilo na chvíli odpojit napájení, aby se znovu iniciovalo gyro. - po připojení napájení musí do rozsvícení modré ledky zůstat vrtas v klidu - taky to může mít vliv.
P.S.
pro fajnšmekry - pokud máte tuningová pádla od microheli tak to mletí spolehlivě způsobuje nevývaha pádel - ale to u klasické plastové verze nepřipadá v úvahu, jedině snad pokud by ten vnitřní průměr vedení na hřídeli byl hodně vymletý nebo pádla poškozená (to ale platí pro všechny poškozené díly) - pak pádla vyměnit- výrobce dodává jako ND.
pokud nic z toho nepomůže tak pak jak psal kolega gattor, a to včetně elektroniky.
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG
demolátor píše:Mohl bych jse zeptat co přesně jsou podložky v hlavě a kde jsou umístěny???
Když rozebereš držáky rotorových rotorových listů, tak ti na hřídelce ,která prochází rotorovou hlavou (a je v ní fixována dvěma gumovýmu okroužky) zůstane (nebo vypadne) z každé strany jedna malá mosazná podložka. Je tam proto, aby zajistila volný pohyb držáku rotorových listů v rotorové hlavě. Nouzově se dá lítat i bez těch podložek, jinak se dodávají (ale i s hřídelkou a okroužky) jako ND. Taky jsem tu někde četl, že je kdosi vyloudil v prodejně brýlí
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG
a to je presne ono. nikdy jsem tak nechtel dopadnout (a poucovat timto zpusobem), ale proste tak dopadne kazdy.
toto forum ma 62 stran. je v nem popsano uplne vse, co se muze tomuto malemu vrtulniku stat. neni nic, co by uz nebylo psano. drive jsem trpelive vse a do NAPROSTEHO DETAILU kazdemu vysvetloval. ale nejde to pokazde, kdyz si nekdo novy tohoto prcka poridi a prida se do diskuze. a znovu a znovu opakovat prestane bavit. vite, kdyz hledam problem, prolezu uplne vse (klidne 62 stran) abych mel odpoved hned a neprudil ostatni. nevim co je vyhodnejsiho na polozeni otazky a cekani na odpoved? docili se tim toho, ze ti, co maji vrtulnik dele, maji maximalni zkusenosti a vedi presne co je za problem, uz sem nenapisi, protoze je nebavi porad dokola psat to same.
proto mne prosim omluvte kdyz napisu neco ve zkratce. porad lepsi nez napsat, ze odpoved se nalezne ve foru o par desitek stran drive (to by snad mela byt automaticka odpoved na temer kazdy polozeny dotaz zde).
omlouvam se za prudu, ale je to tak.
toto forum ma 62 stran. je v nem popsano uplne vse, co se muze tomuto malemu vrtulniku stat. neni nic, co by uz nebylo psano. drive jsem trpelive vse a do NAPROSTEHO DETAILU kazdemu vysvetloval. ale nejde to pokazde, kdyz si nekdo novy tohoto prcka poridi a prida se do diskuze. a znovu a znovu opakovat prestane bavit. vite, kdyz hledam problem, prolezu uplne vse (klidne 62 stran) abych mel odpoved hned a neprudil ostatni. nevim co je vyhodnejsiho na polozeni otazky a cekani na odpoved? docili se tim toho, ze ti, co maji vrtulnik dele, maji maximalni zkusenosti a vedi presne co je za problem, uz sem nenapisi, protoze je nebavi porad dokola psat to same.
proto mne prosim omluvte kdyz napisu neco ve zkratce. porad lepsi nez napsat, ze odpoved se nalezne ve foru o par desitek stran drive (to by snad mela byt automaticka odpoved na temer kazdy polozeny dotaz zde).
omlouvam se za prudu, ale je to tak.
- miravandas
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned 24.01.2010 0:00
Jdou tam motorky ze Solahttp://www.rcking.eu/91-free-spirit-micro-solo. Jenom musíš stáhnut opartně pastorky. Z PRO II má o malinko menší průměr, takže nedrží v držáčku.gamer007 píše:Chvilku jsem lítal i bez obou těch podložek a s lepeným unašečem listu. Fungovalo to celkem normálně, jen se trochu víc vrtěl...![]()
Nezkusil jste teda někdo dát tam motůrek z toho spirita?
E-flite BLADE mCX, mSR, CX2
- miravandas
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned 24.01.2010 0:00
Ještě k tomu kroužení a nestbilitě. Červený přípravek se používá, když vám vyskočí ložisko z futra cikliky. Jak máte utažené listy, nebo jestli vám chybějí podložky v rotor. hlavě až tolik nezáleží. V jednoduchosti: vůle jsou vítány o vystředění se postará odstředivá síla. Listy jsou skoro neznečitelné, spíše se vám poškodí unašeč rotor. listů. Problém ze servy nemám, jen podvozek vám může drhnout o kolečka serv ,nebo je poškodí. Proč to vlasně píšu? Nikdo tady snad ještě nezmínil, že by měl hnutou hlavní hřídel. I uhlík se nechá ohnout. Komu krouží cca v 1m. kruhu, rozeberte, vložte hřídel do vrtačky a uvidíte, zda-li má výchylku. Sebe menší výchylka má na stabilitu větší vliv, než výchylka na servech apod.
E-flite BLADE mCX, mSR, CX2
tak jsem skusil dat motorek vrtulky z levné staré modely vrtulnička průměr souhlasil tak jsem ho tam šupnul tak lítala helinka ale byla pomalejší a baterka vydržela kratší dobu ?? tak jsem koupil origo moturek z ocasem
a zase blbnu
dotaz nevite někdo kde se da koupit moturek samotny na vrtulku 
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /
vasylp píše:tak jsem skusil dat motorek vrtulky z levné staré modely vrtulnička průměr souhlasil tak jsem ho tam šupnul tak lítala helinka ale byla pomalejší a baterka vydržela kratší dobu ?? tak jsem koupil origo moturek z ocasema zase blbnu
![]()
dotaz nevite někdo kde se da koupit moturek samotny na vrtulku
Jsou to stejné motorky jako má mCX, ale jeden stojí cca 250 Kč. Na RCKINGu jsou pro Nina Eagles Solo za cca250 Kč dva. Jen Nina Eagles používá jiný konektor. Proto ustřihnu kablíky z původního motorku až u motorku, opatrně odizoluji a pouhým stočením měděných licen spojím kablíky k sobě a zaizoluji. Při poslední upravě jsem nalepil na motorek tři hliníkové praporky jako chladič. Použil jsem Al pásku, která se používá ve stavebnictví - střechy, sádrokartony. Ale i pomůže i obyč. alobal. Motorek se nezahřívá. Tím se mu prodlužuje jeho životnost. Odkaz na motorky - http://www.rcking.eu/free-spirit-micro- ... 02001.html.
jinak strana 55 tohoto vlákna
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG