Elite
Zapoměl jsem se zmínit. Ano mám v planu baterii 3S.
Ten odběr mě trochu děsí,budu tedy vybírat motor do 300w. Hlavně ty otacky aby nedelely problém.
Ještě mám k elitu jeden dotaz. Výrobce uvádí, ze je mozno křídlo udělat odnimatelne, mate s tím někdo zkušenosti? Nechával jsem si to od někoho z VA model vysvětlovat po telefonu, ale marně.
Porad mi není jasné kde presne vyriznout trup a kde a jak udělat šrouby na držení křídla.
Díky za pomoc.
Ten odběr mě trochu děsí,budu tedy vybírat motor do 300w. Hlavně ty otacky aby nedelely problém.
Ještě mám k elitu jeden dotaz. Výrobce uvádí, ze je mozno křídlo udělat odnimatelne, mate s tím někdo zkušenosti? Nechával jsem si to od někoho z VA model vysvětlovat po telefonu, ale marně.
Porad mi není jasné kde presne vyriznout trup a kde a jak udělat šrouby na držení křídla.
Díky za pomoc.
Mám ELITE a motor jsem taky řešil,
určitě koukni se tady:
http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20001&highlight=
nakonec jsem vybral tuto konfiguraci:
Motor:
Nyní: DualskyXM3536CA-8 (350W)
Vrtule: APC SF 11x4,7 (10x4,7)
(dal jsem na doporučení uživatele LV - koukni na elektromodely.sk - sekce modely nebo motory)
Letový čas: motorový cca 7minut - a to moc nešetřím
Původní motor: DualskyXM3530CA-14(250W)
(ten jsem "uvařil" vrtulí APC SF 12x3,6)
Serva: GWS NARO PRO
Regl: 44A (MGM-COMPRO.cz) - trochu předimenzováno.
Aku: 3S Kokam 2400mAh (od MGMcompro), 3S Kokam (červený z Jino Hradec Králové), plánuju 4S A123 1100mAh (2300mAh jsou už dost těžký)
změny na letadle:
kola: větší mechovky 50mm
(uvažuji ještě o větších, letiště je trochu hrbolatý)
VOP: přidány malé plastové panty MPJET (urazil jsem hned poprvé výškovku)
Zatím mám jen pár letů, můžu ale porovnat doporučený motor od VA-models DualskyXM3530CA-14(250W) a použitý DualskyXM3536CA-8 (350W). Výkon je pochopitelně znát, ale hodně víc než jsem čekal. Samozřejmě, že je to je lehce na úkor času, ale jsem velmi spokojený. ....Svět je otázkou kompromisů.
PS: Jen mám problémy s podvozkem, po mých přistáních se většinou lehce ohne - jasně je to rukama
určitě koukni se tady:
http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20001&highlight=
nakonec jsem vybral tuto konfiguraci:
Motor:
Nyní: DualskyXM3536CA-8 (350W)
Vrtule: APC SF 11x4,7 (10x4,7)
(dal jsem na doporučení uživatele LV - koukni na elektromodely.sk - sekce modely nebo motory)
Letový čas: motorový cca 7minut - a to moc nešetřím
Původní motor: DualskyXM3530CA-14(250W)
(ten jsem "uvařil" vrtulí APC SF 12x3,6)
Serva: GWS NARO PRO
Regl: 44A (MGM-COMPRO.cz) - trochu předimenzováno.
Aku: 3S Kokam 2400mAh (od MGMcompro), 3S Kokam (červený z Jino Hradec Králové), plánuju 4S A123 1100mAh (2300mAh jsou už dost těžký)
změny na letadle:
kola: větší mechovky 50mm
(uvažuji ještě o větších, letiště je trochu hrbolatý)
VOP: přidány malé plastové panty MPJET (urazil jsem hned poprvé výškovku)
Zatím mám jen pár letů, můžu ale porovnat doporučený motor od VA-models DualskyXM3530CA-14(250W) a použitý DualskyXM3536CA-8 (350W). Výkon je pochopitelně znát, ale hodně víc než jsem čekal. Samozřejmě, že je to je lehce na úkor času, ale jsem velmi spokojený. ....Svět je otázkou kompromisů.
PS: Jen mám problémy s podvozkem, po mých přistáních se většinou lehce ohne - jasně je to rukama
joseff píše:Zapoměl jsem se zmínit. Ano mám v planu baterii 3S.
Ten odběr mě trochu děsí,budu tedy vybírat motor do 300w. Hlavně ty otacky aby nedelely problém.
Ještě mám k elitu jeden dotaz. Výrobce uvádí, ze je mozno křídlo udělat odnimatelne, mate s tím někdo zkušenosti? Nechával jsem si to od někoho z VA model vysvětlovat po telefonu, ale marně.
Porad mi není jasné kde presne vyriznout trup a kde a jak udělat šrouby na držení křídla.
Díky za pomoc.
Taky mne zajímala možnost oddělitelného křídla, má to ale pro i proti.
+ snadný transport, velké plus
(ale, celé letadlo bez sundávacáho křídla se vejde do auta)
- zvýšení hmotnosti, velké mínus
- snížení pevnosti
-změna „homogenity“ materiálu EPP –pokud nakombinujem v podstatě celé letadlo z EPP a „vložíme“ do celkem exponovaných míst stí, které mají jinou mez pevnosti,
Ptal jsem se i ve "Va-models", došli jsme k závěru, že: Elite není plánované pro oddělitelné křídlo, kdyby to bylo plánované jako éro s oddělitelným křídlem, byla by trochu jinak řešená konstrukce v oblasti spoje trup - křídla. Oddělitelné křídlo je možné udělat, tak že se odřízne spodní část trupu pod křídlem ta se přilepí ze spoda ke křídlu, do trupu "před" i "za" křídlem se udělá přepážka na kterou se připevní/přilepí závit pro "plastový" šroub, a skrz křídlo se potom šroubuje, musí se vyřešit i odpojování a připojování serv - což je už z celé "operace" jednodušší část. Je to jen zjednodušený postup.
Po mnoha konzultacích s modeláři bych do toho určitě nešel, ačkoliv jsem kupoval ELITE s tím, že ho kvůli transportu- bez využití auta udělám s oddělitelným křídlem.
Místo toho jsem radši koupil auto
-
Jirak
- Příspěvky: 657
- Registrován: pon 24.09.2007 0:00
- Bydliště: Praha - sever, Kokořín
- Kontaktovat uživatele:
joseff: sešlo se několik dotazů, takže to vezmu postupně:
motor do 300w
proč tohle omezení ? z mého pohledu mi nejlépe Elite lítal při kombinaci příkonu ~360W.
pohon Turnigy
z typové řady turnigy bych to viděl na 35-36 nebo slabší 35-30
KV zvol spíše malootáčkový, kolem 1100
vrtuli 10×4.7 až 11×4.7
regulátor
nepoužil bych méně než 40A
odnímatelné křídlo
postup velmi pěkně popsal wisiwig.
Osobně bych to ale odnímatelné nedělal, Elite na to není nijak připraven. Raději než křídlo bych řešil spíše podvozek, za letu drnčí. Dále původní malá kolečka jsem nahradil mechovými o průměru 80mm, teď už přistává Elite i v poli.
motor do 300w
proč tohle omezení ? z mého pohledu mi nejlépe Elite lítal při kombinaci příkonu ~360W.
pohon Turnigy
z typové řady turnigy bych to viděl na 35-36 nebo slabší 35-30
KV zvol spíše malootáčkový, kolem 1100
vrtuli 10×4.7 až 11×4.7
regulátor
nepoužil bych méně než 40A
odnímatelné křídlo
postup velmi pěkně popsal wisiwig.
Osobně bych to ale odnímatelné nedělal, Elite na to není nijak připraven. Raději než křídlo bych řešil spíše podvozek, za letu drnčí. Dále původní malá kolečka jsem nahradil mechovými o průměru 80mm, teď už přistává Elite i v poli.
Všem díky za cenné rady, ale k věci.
Motor mi takto doporučil výrobce. Říkal ze nedoporučuje davat víc než 300-320W proto sem se ptal. Otacky to samé, do 1350kv. (zde mám mezery ve vzdělaní a musím dostudovat) vrtule mám nakoupene na zkousku všechny zmiňované.
Bohužel je pro mě elektrika Španělska vesnice a tak bych se rad vešel do 30A regulatoru. Důvod jsou finance. 40A je jednou tak drahy a zrejme by na nej nezbylo. No tak snad to a temi 300W bude létat na me schopnosti obstojně.
Ještě jednou díky.
Motor mi takto doporučil výrobce. Říkal ze nedoporučuje davat víc než 300-320W proto sem se ptal. Otacky to samé, do 1350kv. (zde mám mezery ve vzdělaní a musím dostudovat) vrtule mám nakoupene na zkousku všechny zmiňované.
Bohužel je pro mě elektrika Španělska vesnice a tak bych se rad vešel do 30A regulatoru. Důvod jsou finance. 40A je jednou tak drahy a zrejme by na nej nezbylo. No tak snad to a temi 300W bude létat na me schopnosti obstojně.
Ještě jednou díky.
- supermario.cze
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř 08.10.2008 0:00
I ja nyni resim otazku volby motoru a rozhoduji se mezi temito turnigy...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2140
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=3883
77g vs 106g mi subjektivne prijde velky rozdil, take resim velikost - zda se tam v poradku vejde...
Nemam dost zkusenosti abych byl schopen se sam rozhodnout :/
Diky tedy za radu!
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2140
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=3883
77g vs 106g mi subjektivne prijde velky rozdil, take resim velikost - zda se tam v poradku vejde...
Nemam dost zkusenosti abych byl schopen se sam rozhodnout :/
Diky tedy za radu!
Jirak píše:joseff: sešlo se několik dotazů, takže to vezmu postupně:
motor do 300w
proč tohle omezení ? z mého pohledu mi nejlépe Elite lítal při kombinaci příkonu ~360W.
pohon Turnigy
z typové řady turnigy bych to viděl na 35-36 nebo slabší 35-30
KV zvol spíše malootáčkový, kolem 1100
vrtuli 10×4.7 až 11×4.7
regulátor
nepoužil bych méně než 40A
odnímatelné křídlo
postup velmi pěkně popsal wisiwig.
Osobně bych to ale odnímatelné nedělal, Elite na to není nijak připraven. Raději než křídlo bych řešil spíše podvozek, za letu drnčí. Dále původní malá kolečka jsem nahradil mechovými o průměru 80mm, teď už přistává Elite i v poli.
Já v něm mám Turnigy 3536 1100ot. Ten s ním hýbe docela slušně. S tím podvozkem a kolečkama bych si nelámal hlavu, i když je fakt, že ten drát drnčí. S Elite se dá přistát prakticky bez výjezdu. Nezdá se mi, že větší kola umožňují rolování na oráčině. Hlavně dbej na hmotnost. Každý gram navíc je dost znát.
Ahoj piloti,
tak se blížím se stavbou pomalu a jistě do konce viz fotogalerie. Ještě jsem neupnul všechny fotky.
Rád bych se vás zeptal jakou vrtuli mám nasadit. Mám jich tu několik, ale rád bych slyšel zda budou OK nebo mám koupit nějakou lepší.
Osazení: motor TR 35-30C 1100kv, regl TURNIGY Plush 30amp, baterie ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C. Mám tu 3 různé vrtule APC style propeller 8x6-E, APC style propeller 9x6-E a APC style propeller 10x5-E.
Letová hmotnost zatím vychází něco kolem 660g.
Díky za návrhy a postřehy
tak se blížím se stavbou pomalu a jistě do konce viz fotogalerie. Ještě jsem neupnul všechny fotky.
Rád bych se vás zeptal jakou vrtuli mám nasadit. Mám jich tu několik, ale rád bych slyšel zda budou OK nebo mám koupit nějakou lepší.
Osazení: motor TR 35-30C 1100kv, regl TURNIGY Plush 30amp, baterie ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C. Mám tu 3 různé vrtule APC style propeller 8x6-E, APC style propeller 9x6-E a APC style propeller 10x5-E.
Letová hmotnost zatím vychází něco kolem 660g.
Díky za návrhy a postřehy
*****
cernos píše:Ahoj piloti,
tak se blížím se stavbou pomalu a jistě do konce viz fotogalerie. Ještě jsem neupnul všechny fotky.
Rád bych se vás zeptal jakou vrtuli mám nasadit. Mám jich tu několik, ale rád bych slyšel zda budou OK nebo mám koupit nějakou lepší.
Osazení: motor TR 35-30C 1100kv, regl TURNIGY Plush 30amp, baterie ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C. Mám tu 3 různé vrtule APC style propeller 8x6-E, APC style propeller 9x6-E a APC style propeller 10x5-E.
Letová hmotnost zatím vychází něco kolem 660g.
Díky za návrhy a postřehy
Vrtuli Ti nedoporučím, neb ten motor neznám a ani nechci. Jen jsem se chtěl zeptat. Pokud máš Flash od Rc factory, tak mě zajímá ta koupě toho modelu. Důvod. Určitě jsi šel o krok zpět.