Spalenej regec - prosim o radu

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Zpráva
Autor
Karas
Příspěvky: 1720
Registrován: ned 16.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

Spalenej regec - prosim o radu

#1 Příspěvek od Karas »

Zdravim, tak po tydne co jsem sveho Braníka posadil na topol a tydnu oprav jsem sel znovu litat. Predletova kontrola, ale byla konecna. Pripojim baterii, zavru kryt a odzkousim serva. Serva OK, ale kdyz zkousim motor tak do pul plynu se neroztaci. Až v pulce se roztoci. Stahnu plyn na nulu a zkusim to znovu. Motor se opet roztoci az v pulce plynu a v tom se jakoby zaskubne a zavrci, pak nasleduje kourovy efekt.
Nevim co s tim, regec je urcite v haji ale ted mam strach o motor, kdyz k nemu cuchnu tak smrdi, mozna od regulatoru nebo je v pr... Bojim se motor zapojit na jiny regec abych ho neodelal taky. Co vy na to?? :(
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od arda1 »

Nebyl spíš načlej motor a neodpálil regl?
ICQ 638556901
Karas
Příspěvky: 1720
Registrován: ned 16.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Karas »

arda1 píše:Nebyl spíš načlej motor a neodpálil regl?

Nevim no, motor se chvilku tocil.
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od arda1 »

Když jsi přidával plyn-vrčel nějak motor?
ICQ 638556901
Karas
Příspěvky: 1720
Registrován: ned 16.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Karas »

Ne
Uživatelský avatar
Jiří Kolář-BAN2
Příspěvky: 368
Registrován: čtv 29.01.2009 0:00

#6 Příspěvek od Jiří Kolář-BAN2 »

arda1 píše:Nebyl spíš načlej motor a neodpálil regl?



Obráceně to být nemohlo? Třeba pustil víc, než má. Ale nechám si poradit.
Uživatelský avatar
steno1883
Příspěvky: 786
Registrován: pát 11.04.2008 0:00

#7 Příspěvek od steno1883 »

Něco podobného se nedávno stalo i mně s Potenským. Nejdřív za normálního chodu občas jen zavrčel a pak šel dál, teď už jenom vrčí. Motor ale nesmrdí, díval jsem se dovnitř, nic spáleného v něm není. Regl s jiným motorem funguje bez problému. Tak zatím nevím ani já.
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Nakadah »

Rozeber motor, mrkni na vinuti - ze je spalene snad pujde videt. Z regleru odrizni smrstovacku a hod sem fotku...

Jinak kdyz mi shorel regulator v eru, tak mi od toho smrdelo uplne vsechno. Pravda uz to skoro vycichlo, ale model smrdi furt. Nak
Karas
Příspěvky: 1720
Registrován: ned 16.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Karas »

Nakadah píše:Rozeber motor, mrkni na vinuti - ze je spalene snad pujde videt. Z regleru odrizni smrstovacku a hod sem fotku...

Jinak kdyz mi shorel regulator v eru, tak mi od toho smrdelo uplne vsechno. Pravda uz to skoro vycichlo, ale model smrdi furt. Nak

Zkusim zmerit vinuti.
Uživatelský avatar
Jiří Kolář-BAN2
Příspěvky: 368
Registrován: čtv 29.01.2009 0:00

#10 Příspěvek od Jiří Kolář-BAN2 »

Karas píše:
Nakadah píše:Rozeber motor, mrkni na vinuti - ze je spalene snad pujde videt. Z regleru odrizni smrstovacku a hod sem fotku...

Jinak kdyz mi shorel regulator v eru, tak mi od toho smrdelo uplne vsechno. Pravda uz to skoro vycichlo, ale model smrdi furt. Nak

Zkusim zmerit vinuti.


A když zmeříš to vinutí, zjistíš co? Pokud bude motor šlehlý, musíš se ptát proč. A jsi opět u regulátoru. Motor je konec toho procesu. Pokud to máš poskládané v poho, motor sám od sebe neklekne. Nebo je to špatný kus.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#11 Příspěvek od JMalik »

gituna píše:
arda1 píše:Nebyl spíš načlej motor a neodpálil regl?



Obráceně to být nemohlo? Třeba pustil víc, než má. Ale nechám si poradit.



nemohlo, začalo to v tomto případě motorem (ten následně mohl odpravit regl)
Změř to, ale nedokážeš doměřit "záviťák" (mezizávitový zkrat) - na to mysli před pokusem s dalším reglem !
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od arda1 »

Přesně-DMM dokáže změřit pouze jestli nejsou ulomený drátky v přívodu do vinutí popřípadě zkrat -jinak nic.
ICQ 638556901
Karas
Příspěvky: 1720
Registrován: ned 16.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Karas »

JMalik píše:
gituna píše:
arda1 píše:Nebyl spíš načlej motor a neodpálil regl?



Obráceně to být nemohlo? Třeba pustil víc, než má. Ale nechám si poradit.



nemohlo, začalo to v tomto případě motorem (ten následně mohl odpravit regl)
Změř to, ale nedokážeš doměřit "záviťák" (mezizávitový zkrat) - na to mysli před pokusem s dalším reglem !

Nj, ale jak to mám zkusit, nechci oddělat další regec.
Vulcan72
Příspěvky: 45
Registrován: pon 03.08.2009 0:00
Bydliště: Středočeský kraj

#14 Příspěvek od Vulcan72 »

To samý se stalo mě u vrťase, originál motor a regl Align. Zkusil sem to roztočit naprázdno (bez pastorku) a motor běžel hrozně pomalu a nějak divně vrčel, regl se rychle rozehřál a potom zakouřil, když jsem rozstříhnul tu smršťovačku tak 3 švábi odkouřený. Taky nevím čím to bylo jestli opravdu jen špatnej regl. nebo ho načal ten motor?? Poraďte, bojim se zkusit nový regl abych neudělal i ten.
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JirkaA »

JMalik píše:
gituna píše:
arda1 píše:Nebyl spíš načlej motor a neodpálil regl?



Obráceně to být nemohlo? Třeba pustil víc, než má. Ale nechám si poradit.



nemohlo, začalo to v tomto případě motorem (ten následně mohl odpravit regl)
Změř to, ale nedokážeš doměřit "záviťák" (mezizávitový zkrat) - na to mysli před pokusem s dalším reglem !


Teď budu spekulovat - nemohlo to být třeba tak, že na reglu je profláklý spínací FET jedné fáze? Potom by jedním vinutím tekl proud furt a rotační magnetické pole schopné pohnout rotorem, drženým v jedné poloze polem z té trvale napájené fáze by vznikalo až od nějaké vyšší hodnoty proudu resp. úhlu otevření zbylých fází. Bylo by samozřejmě silně nesymetrické, z motoru by se ozývaly divné zvuky neboť by tam vznikaly síly snažící se dostat rotor z jeho osy.... Tahle teorie by docela odpovídala popisovanému chování sestavy motor - regulátor...
Jak diagnostikovat vadný regl? Osobně bych odstranil smršťovačku a změřil ohmetrem jednotlivé FETy, proražený tranzistor bude mít malý odpor mezi elektrodami Source a Drain (v těch 8 pinových TSSOP pouzdrech to jsou ty piny, kterých je spojeno víc paralelně, zbylý co je zapojen jen jeden je Gate), pokud přes něj ale tekl větší proud delší dobu, bude to na něm poznat pouhým okem (puklé pouzdro případně cín na vývodech zašedlý - zřetelně vykrystalizovaný přehřátím)... Taky se dá při zapojeném regulátoru měřit napětí mezi fázemi, v klidu by mělo být nulové.
OK2WY
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“