Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Trek
Příspěvky: 25
Registrován: pon 07.01.2013 19:16

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#421 Příspěvek od Trek »

BoBik_CZ píše:
To máš jako nosník ocasních ploch lešenářskou trubku? :D


Nikoliv. Slepeno z dodaných komponentů od výrobce. Nic víc. Záleží jak je trubka "upečena". Táhla mám z uhlíku.
Také jsem plánoval 900 mAh
Ale létá skvěle!!!
Uživatelský avatar
mch
Příspěvky: 93
Registrován: pát 13.11.2009 0:00
Bydliště: Čtyřkoly

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#422 Příspěvek od mch »

Papir píše:Pozor, serva VOP + SOP - DS843MG co chceš použít, se do trupu NEVEJDOU.
Respektive nevejdou se do zadní části díry pod křídlem kde mají být.
Vejdou se o prsa Vietnamky do přední části pod křídlem, nebo pak do kabiny, ale pak je málo místa pro baterku.
Určitě bych doporučoval menší, třeba BMS-A10H. Já vím, cenovka dost jiná. Nebo prostě něco takhle menšího. Jde hlavně o výšku.


Nevyžádaná rada:
všiml jsem si, že na Hořejší model je změna, přesnost a spolehlivost bývala, a snad i je, zaručena
05.02. Serva DYMOND D47/60: Virus zpozdil i jejich výrobu. Aktuálně už je máme konečně na skladě, byť v omezeném množství.
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=1625
PRESTIGE 2PK UltraLight (1120-1260), Light (1430-1850), Windy (1540-2100), Demon F3F
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4068
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#423 Příspěvek od juraj.jurej »

Vhodné servá na S, V by mohli byť Bluearrow BA 8-1, ale kde ich zohnať?
https://www.hobbyclub.com/index.php?mai ... ts_id=1698

alebo Bluearrow AF D43S-6.0-MG Myslím, že aj 13eur cena je super.
https://it.aliexpress.com/item/40000026 ... web201603_
FrSky Tandem X20
RC_FB
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 20.02.2020 19:21

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#424 Příspěvek od RC_FB »

Omluva za spoustu kecání:

Přes zimu jsem trochu měřil, vážil a udělal si v Excelu "strašně chytrou" tabulku o momentech setrvačnosti jednotlivých částí a komponent v Djangu. Zjištění, že zkrácením ocasní trubky o 5-6 cm (úspora nakonec 1,3 g), použitím tenčích bowdenů (úspora 5g) a náhradě ocelových táhel za uhlík (to jsem ještě neudělal, úspora kolem 4g) ušetřím 20-25% momentu setrvačnosti na ocase mne docela překvapilo a vysvětlilo vlastně úplně všechno, co jsem oproti zde publikovaným videím viděl ve vzduchu jinak. A taky začalo dávat smysl p. t. panem továrníkem udávané těžiště.
Takže jsem se odhodlal k tupírování a zkrátil ocas letitého předsériového Djanga z celkové délky trupu (s FAI kuželem) 1415 na 1350.

Rozpůlenou žiletkou odpitvat původní kozlík (lepeno pětiminuťákem, takže to šlo), našroubovat VOP, přilepit o požadovaný kus dopředu a brát kolmost od SOP, pak stejně odříznout SOP, zkrátit trubku, SOP nalepit. Vyšlo to perfektně, podařilo se i napravit původní asi 0,8 mm kix v rovinnosti VOP-křídlo. Úhel seřízení se podle všeho podařilo zachovat, rozhodně není větší (spíš o fous menší). V-bloky pod frézku jsou prostě výborná věc...
Bowden výškovky už nikam necvičí, běží perfektně po tečně k dráze páky na VOP, u SOP jsem neodhadl vlastnosti bowdenu a není to tak dokonalé, ale taky mnohem lepší než to bylo-což je hodně znát i na odporu táhel.
Přes původní díru pro bowden výškovky jsem udělal výplň z kousku uhlíkového rovingu a přetáhl malou záplatou ze skla, zevnitř mi dělaly formu špunty do uší z paměťové pěny, navlečené do malíku nitrilové rukavice.
Hint pro kuchání starých bowdenů lepených řídkým vteřiňákem: očko z ocelové struny 0,6 skřípnuté mezi kování a jag (hlavičku) puškového vytěráku a na bowden navlečené od strany serv umožňuje jemnou prací bowden pomalu a postupně otrhat/odříznout. Je vhodné/nutné do něj strčit nejsilnější ocelovou strunu, která se vejde-jinak se bowden v prvním lépe přilepeném místě zlomí.

Do letadla přišel Altis, drobná úprava kabeláže a nová motorová přepážka (asi zbytečně bytelná, ale původní byla křivě nalepená a gondolka tak už dávno přede mnou utržila pár záseků). Celková váha s aku 95g kolem 760g (jo, je to hodně), těžiště 86-87.
Ve vzduchu samé překvapení-úplně jinak poměry trimů jednotlivých FR, mixy na motor a na butterfly mnohem brutálnější (jakože trojnásobné výchylky). Potřeba zvětšit výchylky na VOP, kormidla by slušela větší (tak 8%), nebo aspoň větší řídící plochy (12-15% VOP, na SOP klidně o třetinu, řekl bych). Ale dá se létat i tak, jen úplně plochá zatáčka je hodně velká a obtížná, bez aspoň minimálního náklonu ji směrovka prostě pořádně neurve a je vidět, jak dobré a stabilní to křídlo je.
A to hlavní-obratnost a živost. Naprosto nesrovnatelné, se stejným náklonem a menší výchylkou kormidla jde rychleji točit ostřejší zatáčka a v těch úplně utažených už nemám pocit, že má ocas tendenci cestovat ven jako kladivo na odhodu (obvykle přicházela snaha potopit vnitřní ucho a nutnost mohutně kontrovat). Při letu šikmo od větru už se taky nechová jako korouhvička, kdy ho každý kosí pšouk postavil přímo proti větru.
V původní konfiguraci bylo ovládání odtokovky pákou plynu dost obtížné (aspoň při mém nulovém skillu) a snapflaps jsem nedokázal namíchat, protože křídlo poslušně nadskočilo nahoru a než se za ním rozhoupal a vyhrabal ocas (bez ohledu na páčkování výškovkou), přišlo obvykle přetažení. Teď to půjde.
Mix na butterfly-sice s většími výchylkami, ale při pomalejším vytažení brzdové konfigurace se nemusí sahat do výškovky ani s těžištěm kolem 90 a dokázal jsem s lehkou baterkou a těžištěm někde kolem 92-93 letět a hlavně přistát, i když se uprostřed letu z větru 2-4 metry stalo 6-10 m/s (změřených-kus za mnou po větru se utrhla bublina, který vyrobila menší čertík za mnou a jeden pak vznikl přede mnou). V původní konfiguraci fakt nevím, jestli bych ho dostal na zem bez roztřískání.
Naložení o 50g do šachet letadlo zklidní citelně víc, než v původní dlouhé verzi.

V plánu jsou nová serva (BMS-A10H na výškovku, PDI 0902 na směrovku), protože Geningy D90 mají moc dlouhé páky, takže se nedá pořádně využít celá dráha serva a ten zbytek je s dostupným přepákováním takový neplynulý. Na jiné přepákování není kvůli jejich výšce místo pod křídlem.
Další v úvaze je pohon, protože ten současný udělá spolehlivě a pohodlně jen asi 5,5 m/s, v klidném vzduchu s čerstvou baterkou "když trefím správný úhel" pak asi 7,3 m/s, což je trochu málo (nemluvě o balastu).
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 2445
Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#425 Příspěvek od Kuba78 »

Dnes probehlo zaletnuti meho Djanga s novym setupem. Osazeni DUALSKY XM2830EA-9,Aeronaut cam carbon 9x5, H-KING 30A UBEC,
Mvario2, pridano MUI30 EX a baterku jsem povysil z puvodni 3S 800mah na 1300mah co mam doma unifikovanou pro vetsi cast moji luftwaffe. vejde se jen tak tak aby sla protahnout dirou do trupu a zasadit tak, aby bylo vyvazeno. Termika nebyla a foukalo, pristaval jsem po 47 minutach letu, z toho 4:33 motoroveho letu, vycucano z baterek 1270mah. Rekl bych, ze spokojenost. Me to letadlo proste bavi, takova podvecerni pohoda..
Petronel
Příspěvky: 358
Registrován: ned 21.02.2016 19:19

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#426 Příspěvek od Petronel »

Ahoj pánové,

prosím Vás o radu. Django mám krátce, je perfektní, zatím ho poznávám a ladím. Z letadel mám zažité létání vždy plyn na kniplu, létám mód 2. Na bočním pravém slideru mám nastavené buterfly na přistání. Mám tři režimy na třípolohovém přepínači - Start - Termika a Přistání. Start je normální s plynem, termika má upravenou odtokovou hranu pro kroužení v termice a přistání má buterfly, vždy na slideru.

Pokoušel jsem si nastavit v režimu přistání na páku plynu buterfly, kde od 80 procent a více se zapíná plyn naplno a od 80 procent směrem dolů se zvětšuje buterfly. Zkoušel jsem i obrácený postup, kde se od 0 do 80 procent zvětšují výchylky a od 80 procent se zapíná plyn. Prošel jsem i nastavením, že buterfly na přistání je pouze na páce plynu a dalším dvoupolohovým tlačítkem se zapíná motor pro případ krizovky.

Upřímně řečeno, ani jedna z variant se mě zatím moc nelíbila a hodně u toho zmatkuju. Nevím, jestli to je pouze zvykem nebo jsou to všechno blbá nastavení. Neporadíte mě prosím Vás Vaše způsoby nastavení, příp. doporučení? Nebo Váš názor, jestli boční slider by nestačil na ovládání buterfly při přistání a jenom vymýšlím kraviny. Soutěžní větroňáři mají na páce plynu, co vím, právě ladění přistání bez plynu, tak jsem to chtěl zkusit. Vím, že Django je pomaloušek, ale chci to naladit i na svých rychlejších větroních. Moc děkuji za rady.
Uživatelský avatar
TomasC
Site Admin
Příspěvky: 11246
Registrován: pát 25.04.2003 0:00
Bydliště: Praha Hloubětín
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#427 Příspěvek od TomasC »

Nevím jak to mají profesionální větroňáři... Ale já to dělám takto.

Celková logika ovládání je RYCHLOST je větší, když mám ovládací prvek od sebe. Funguje tak výškovka, motor, klapky, atd..

Létám na tři letové režimy, které přemínám přepínačem v knyplu (létám pultově), mezi režimy je časová prodleva, aby serva nešílela.
1) Start (motor na páce plynu)
2) Termika (plynová páka nemá žádnou funkci)
3) Přistání (na plynové páce mám klapky/křidélka)


Vše mám pod kontrolou a ovládám stále co potřebuji.


Na pyloňáku to mám podobně, je tam není režim Termika :wink: zpoždění serv je 1,5sec, tak když přepínám ze staženého motoru, tak se začnou zvedat křidélka, ale za 1,5sec, snadno stihnu dát páku plynu dopředu.
Jen mám navíc letový režim KONTROLA, který je svázaný se zámkem plynu. V tomto režimu kontroluji, že je vše v naprosté rovině. Prostě kontrola, že se servo někam nevydalo :oops: .

Za mě je strategie dvě funkce "80%" atdd.. nešťastná. Musíš na to myslet a to odsává soustředění.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14359
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#428 Příspěvek od pepin »

Petronel píše:Ahoj pánové,

Z letadel mám zažité létání vždy plyn na kniplu,


s větroni jsem řešil stejný problém, také jsem zvyklý mít plyn vždy na plynové páce, protože třeba s foxem i jinými větroni létám na motor i akrobacii.
nakonec jsem to vyřešil částečně jak je klasické--bud na plynové páce motor--páka od sebe, plný plyn, nebo druhý letový režim--plynovou pákou ovládaná odtokovka, v tomto režimu vypnutý plyn-páka od sebe maximální výchylka odtokovky--brzdy

ale pokud jsem na přistání krátký, a potřebuji si přimotorovat,už nepřepínám znovu letový režim, ale spínačem na který dosáhnu v plném rozsahu plynové páky prstem si jen tím spínačem přepnu přez zpomalený letový režim pro odtokovku z brždění na motor, kde mám na regulátoru pro motor nastavený pomalý rozběh.
v reálu--mám plné klapky a křidélka--páka od sebe--jsem krátký--zmáčknu tlačítko, pomalu se rozebíhá motor a pomalu se zaklápějí klapky a křidélka, pustím tlačítko, vypíná se motor a opět se vysouvají klapky a křidélka, případně během toho přimotorování stáhnu pákou plyn k sobě a už přistávám bez vyklopených klapek a křidélek.

Hodně jsem létal s většíma maketama na Rané mezi padáčkáři, často jsem se mezi nimi musel nějak při přistání promotat, tak jsem se snažil už z dálky držet model nízko nad zemí a na přistání si ho jen dotáhnout, navíc často i po větru, nebo na boční vítr, tak jsem musel i udržovat co nejmenší, ale pořád takovou rychlost, aby se model nepropadnul, nebo nevrtnul.
přepínání letových režimu mám na třípolohovém přepínači-1-motor-2 nic-3 přistávací režim.

pokud neakrobatím a jen termičím za občasné pomoci motoru, po prvním nastoupání--plný plyn už plynovou páku vubec nepřitahuji k sobě, plyn vypnu jen přepnutím přepínače do středové polohy, pokud znovu potřebuji motor, zase jen přepnu přepínač do plynové polohy, když jdu na přistání, jen zase přepnu přepínač do polohy brzdy a s plynovou pákou zmenším výchylku odtokovky jen když jsou plné klapky zbytečně hodně.

na přistávací režim mám model seřízený tak, aby automaticky přiměřeně klesal, je příjemnější si muset model jemně přitáhnout, než potlačit, navíc když chci přistát, musím výšku vytrácet a né udržovat, nebo dokonce stoupat.
S_H
Příspěvky: 51
Registrován: pon 14.05.2018 17:34
Bydliště: Blansko

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#429 Příspěvek od S_H »

Přidám i svoji zkušenost, ačkoli jsem začátečník.

Ovládání motoru i brzd (crow, butterfly) mám na páce plynu. Létám mód 2. Nastaveno to tak mám pro všechny režimy stejně, tak nic nikde nepřepínám. V režimu Termika páku plynu nepoužívám-odtokovka je na slideru. Dráha páky plynu je rozdělena na 3 části. Střední oblast je malá a tvoří pouze malé pásmo mezi brzdou a plynem, tak aby neobtěžovalo příliš přesné vystředění páky plynu pro let bez motoru i brzd. Od středu k sobě jsou prop. brzdy a od středu od sebe je prop. motor. Abych věděl kdy se začne cestou od středu spouštět motor nebo brzdy, tak mám nastaveno pípnutí vždy při překročení hranice středního pásma.
Prakticky je to takto - začínám s pákou plynu ve středové poloze, posunu páku drobně od sebe ozve se pípnutí spouští se motor a dále přidávám. Z polohy plyn max. pohybem páky k sobě ubírám plyn - pípnutí - střední pásmo bez motoru - pípnutí - roztahují se brzdy.
Skvěle to funguje v případě nepovedeného přistání, nic nikde nepřepínám, logika pohybu páky plynu je zachována.
Na co je třeba dát pozor je nechtěné přidání plynu při zavírání brzd těsně před dosednutím. Zde je užitečné to střední mrtvé pásmo, kam se lze docela dobře trefit a pákou nepřejet.
Jan Kubica
Příspěvky: 52
Registrován: ned 27.01.2019 18:52
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#430 Příspěvek od Jan Kubica »

Ahoj pánové,

co člověk, to názor :-). Kdysi dávno jsem dospěl k názoru, že jeden "čudlík" = jedna funkce. Prozření se dostavilo na soutěži, když jsem kvůli přepínání zkazil let. Ono někde na louce vypadá ovládání jednoduše, ale ve stresu chci, aby vše fungovala "samo", bez přemýšlení. Ona ta stresová situace nemusí souviset se soutěžením, stačí porucha modelu, průlet velkého letadla nad plochou, pobíhající pes, atd. Zkuste si představit řízení auta s jedním pedálem a přepínačem na palubní desce, jestli má pedál fungovat jako brzda nebo plyn.

U elektrovětroňů se motor stejně používá jen pro stoupání, takže mi stačí třípolohový přepínač, kde prostřední poloha slouží jen k letu v horizontu.

Druhou zásadu mám, že všechny přepínače mám stiskem vypni, tahem zapni. Takže od sebe nebo dolů je vypnuto, k sobě nebo nahoru zapnuto.

Ale nejsem dobrý pilot, každý nechť se baví, jak je mu libé.

Hezký den,
Honza
Uživatelský avatar
clouseau
Příspěvky: 810
Registrován: pon 01.03.2004 0:00
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#431 Příspěvek od clouseau »

TomasC píše:Nevím jak to mají profesionální větroňáři... Ale já to dělám takto.

Celková logika ovládání je RYCHLOST je větší, když mám ovládací prvek od sebe. Funguje tak výškovka, motor, klapky, atd..

Létám na tři letové režimy, které přemínám přepínačem v knyplu (létám pultově), mezi režimy je časová prodleva, aby serva nešílela.
1) Start (motor na páce plynu)
2) Termika (plynová páka nemá žádnou funkci)
3) Přistání (na plynové páce mám klapky/křidélka)


Vše mám pod kontrolou a ovládám stále co potřebuji.


Na pyloňáku to mám podobně, je tam není režim Termika :wink: zpoždění serv je 1,5sec, tak když přepínám ze staženého motoru, tak se začnou zvedat křidélka, ale za 1,5sec, snadno stihnu dát páku plynu dopředu.
Jen mám navíc letový režim KONTROLA, který je svázaný se zámkem plynu. V tomto režimu kontroluji, že je vše v naprosté rovině. Prostě kontrola, že se servo někam nevydalo :oops: .

Za mě je strategie dvě funkce "80%" atdd.. nešťastná. Musíš na to myslet a to odsává soustředění.


Létám to stejně, 3 letové režimy a plyn / brzdy jsou na kniplu plynu - záleží na letovém režimu. Brzdím kniplem k sobě - protože zatažené brzdy = plný plyn :).
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 2445
Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#432 Příspěvek od Kuba78 »

ja to mam teda obycejne, plyn je porad plyn a brzdy mam na tripolohovem prepinaci jako rezim. jelikoz nejsem nijak trenovany na nejaky vykony s vetronem ni nemam souteznich ambici, Django mam jako pohodovy letoun a termika musi byt obzvlaste vypecena, aby vytahla Django i bez kouzleni s odtokovkou.
jak to delate pri pristani kdyz zjistite ze ste treba kratky nebo moc dlouhy na pristani nebo ve vetru potrebujete tesne nad zemi kousek "popoletet" a potrebujete trochu plynu? to rychle prepinate? nebo tyhle situaci celi jen takovy vetronarsky dreva jako jsem ja? :-)
Uživatelský avatar
Luboš ZLÍN
Příspěvky: 663
Registrován: pon 26.09.2011 19:56
Bydliště: Holešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#433 Příspěvek od Luboš ZLÍN »

Kuba78 píše:ja to mam teda obycejne, plyn je porad plyn a brzdy mam na tripolohovem prepinaci jako rezim. jelikoz nejsem nijak trenovany na nejaky vykony s vetronem ni nemam souteznich ambici, Django mam jako pohodovy letoun a termika musi byt obzvlaste vypecena, aby vytahla Django i bez kouzleni s odtokovkou.
jak to delate pri pristani kdyz zjistite ze ste treba kratky nebo moc dlouhy na pristani nebo ve vetru potrebujete tesne nad zemi kousek "popoletet" a potrebujete trochu plynu? to rychle prepinate? nebo tyhle situaci celi jen takovy vetronarsky dreva jako jsem ja? :-)


ANO, když potřebuji při přistání zapnout motor, tak přepnu z režimu přistání (butterfly na páce plynu) do režimu Normal, kdy je plyn opět plyn. Sám si musíš vyhodnotit, kdy je lepší přistát dál od sebe (před sebou či za sebou) nebo zda je lepší přepnout režim a přidat plyn. V reálu nastane i ta nejnepravděpodobnější situace, takže je potřeba být soustředěný a předvídat/plánovat a ... trénovat :-)
YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
clouseau
Příspěvky: 810
Registrován: pon 01.03.2004 0:00
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#434 Příspěvek od clouseau »

Kuba78 píše:ja to mam teda obycejne, plyn je porad plyn a brzdy mam na tripolohovem prepinaci jako rezim. jelikoz nejsem nijak trenovany na nejaky vykony s vetronem ni nemam souteznich ambici, Django mam jako pohodovy letoun a termika musi byt obzvlaste vypecena, aby vytahla Django i bez kouzleni s odtokovkou.
jak to delate pri pristani kdyz zjistite ze ste treba kratky nebo moc dlouhy na pristani nebo ve vetru potrebujete tesne nad zemi kousek "popoletet" a potrebujete trochu plynu? to rychle prepinate? nebo tyhle situaci celi jen takovy vetronarsky dreva jako jsem ja? :-)


vzhledem k tomu, že s Djangem lítám "v závodním" módu, tak nejsem schopen přidat plyn, prostě to musí vyjít. Nebo-li jsem vždycky trochu dlouhej a zabrzdím, odbrzdím etc. jak je potřeba.
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 2445
Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
Kontaktovat uživatele:

Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

#435 Příspěvek od Kuba78 »

no, ja si na nasem letisti muzu vyhodnotit akorat tak jestli se trefim presne nebo ne, protoze vsude mimo nasi malou vymezenou plochu je rosti a nepripada v uvahu tam sedat:-) zrovna minuly tyden jsem pristaval pri silicim narazovem vetru (chytnul jsem na litani okno mezi dvema destovyma prehankama) a byl jsem rad ze se vejdu a muzu bleskove pridat plyn. tak nejak asi nemam natrenovani prepnuti, u tehle situace jsem nestih ani vypnout brzdy tak jsem si ty dva metry nastoupal i s nima..

mam hozene na prepinaci tri rezimy, start-termika-pristani pricemz start je kridlo v nule letadlo tahne dost nahodu, tak rucne potlacuju vyskovku at stoupam pod stejnym uhlem - nechtel jsem resit mix do vyskovky, stejne nepotrebuju u tohohle letadla litat pod plynem rovne a mohlo by mi to zpusobit problem treba pri pristani kdyz potrebuju kousek nad zemi trochu motoru.
na termiku mam klapky mirne dolu dle navodu od VP a na pristani mam butterfly s mixem na vyskovku a zpozdena serva at se letadlo moc necuka pri otevirani.. a to mi zatim bohate staci, asi jsem nedospel a ani nedospeju k tomu, abych behem letu v termice nejak rucne ladil odtokovku pres paku plynu.

ted jeste musim na DS-12 doladit hlaseni varia o vysce, at se nemusim koukat na displej a budu spokojenej.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“