Jo a ten bazén byl samozřejmě recese
Tak jsme asi přišli o letiště
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
- kope
- Příspěvky: 3221
- Registrován: sob 30.04.2011 0:00
- Bydliště: Praha Letňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Jsme těžce OT, ale Phonix odstartuje i bez fólie, stejně jako tak startoval Bristol i Tabloid a předpokládám, že ani Gotha s tím nebude mít problém.
. Nicméně už delší dobu uvažuju o tom, že bych vozil 2-3 slepené karimatky právě pro starty prcků. Sice to bude jako přistávat na letadlové lodi, ale zase to bude dobrý tréning. A mimochodem, minulý rok jsm se bavil se správcem a prý uvažoval o tom, nainstalovat podél jednoho delšího kraje letiště pás koberce nebo silnější gumy právě pro starty a přistávání menších modelů. Ale proti prý byli piloti velkých, což tak trochu chápu.
Jo a ten bazén byl samozřejmě recese
Jo a ten bazén byl samozřejmě recese
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Větší modely to samozřejmě potřebovat nebudou. Petr to, pokud jsem ho dobře pochopil, chtěl na překlenutí rýh po jezdičích.
Pamatuju si, že jsem se na stejné téma se správcem bavil také. Bylo by to natrvalo, jen to prozatím nějak usnulo. Ale už tak toho vozím na letiště dost, ještě tahat nějakou fólii... to by se mi tedy vůbec nechtělo. A jinak ty slepené karimatky, jak to chceš zatížit? Pokud to budeš připichovat nějakými stanovými kolíky, brzo ji zlikviduješ. Když to zatížíš třeba kameny, hrozí poškození modelu. Pluto i RC Basic Trainer v pohodě startují z posekané trávy.
Pamatuju si, že jsem se na stejné téma se správcem bavil také. Bylo by to natrvalo, jen to prozatím nějak usnulo. Ale už tak toho vozím na letiště dost, ještě tahat nějakou fólii... to by se mi tedy vůbec nechtělo. A jinak ty slepené karimatky, jak to chceš zatížit? Pokud to budeš připichovat nějakými stanovými kolíky, brzo ji zlikviduješ. Když to zatížíš třeba kameny, hrozí poškození modelu. Pluto i RC Basic Trainer v pohodě startují z posekané trávy.
Hitec Aurora 9X
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Tak ještě jednou,asi se špatně vyjadřuji ale nepsal jsem že folie je trvalou náhražkou a už vůbec né pro obrovská letadla(i když taková velkoplošná bazénovka...) ale je to jedna z možností jak si zalítat když není plocha v pořádku s letadlem které tu náhražku zvládne,viděl jsem letadlo odlepit se na 4m. Pokud Pavle píšeš dnes že by ti to dělalo problémy něco pořád navíc vozit tak se podívej co jsi psal někdy včera? jak musíš hakovat a vytvářet hodnoty a nemůžeš být imrvére za zábavou.Takže pokud dedukuji tak si zalítáš sotva 2x do měsíce.Jo divočáci a motorkáři tak to asi jako celek srovnávat nelze ,jak jsem psal koleje hráběma zahrnu ale dokonalou prasečí podmítku to bych ani nezkoušel..Já jsem tento návrh předestřel jen jako variantu pro milovníky létání pro které je to třeba součástí běžného života a nikoliv pro pohodlné lidi.A to jsem ještě ani nemluvil třeba o geotextilii,jutafol.......komu by létání chybělo tak si určitě poradí.Jo a s uchycováním jakékoliv podložky do země asi taky moc zkušeností nemáš ale vysvětlovat něco co okamžitě bez zkušeností zavrhneš už dělat nebudu. Takže k tomuto dobrému leteckému víkendu -14letů všem zdar a zdraví.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Vytahuješ to do extrémů. Chtěl jsem říct, že není možné být na letišti furt a hlídat, jestli ho někdo neničí, že také chodíme do práce a máme i rodiny. Samozřejmě si najdu chvilku, abych si dojel zalétat, ale nejde to každý den.
Nějaký pás čehosi se dá použít, psal jsem, že jsem něco podobného na jednom (dnes již bývalém) letišti viděl. Byl to flák starého koberce. Nějaká plachta na bazén bude nejspíš kopírovat podklad, takže rygoly nesrovná. To by muselo být něco silnějšího a tužšího, aby to nekopírovalo podloží. To by tam pak muselo být nejspíš nastálo, abych tahal 2 - 3 metry široký pás, dlouhý tak 6 - 10 m, při tloušťce tak 6 - 8 mm, je nereálné. Nehledě na to, jestli jsi vzal v potaz, co s takovou plachtou - fólií, bude dělat vítr (a nemusí být moc silný).
P.S. Jednoznačně to nezavrhuju, vím, že za určitých podmínek to může fungovat. Jen to nemůže být nějaká fólie, nebo tenká plachta, aby to fungovalo.
Nějaký pás čehosi se dá použít, psal jsem, že jsem něco podobného na jednom (dnes již bývalém) letišti viděl. Byl to flák starého koberce. Nějaká plachta na bazén bude nejspíš kopírovat podklad, takže rygoly nesrovná. To by muselo být něco silnějšího a tužšího, aby to nekopírovalo podloží. To by tam pak muselo být nejspíš nastálo, abych tahal 2 - 3 metry široký pás, dlouhý tak 6 - 10 m, při tloušťce tak 6 - 8 mm, je nereálné. Nehledě na to, jestli jsi vzal v potaz, co s takovou plachtou - fólií, bude dělat vítr (a nemusí být moc silný).
P.S. Jednoznačně to nezavrhuju, vím, že za určitých podmínek to může fungovat. Jen to nemůže být nějaká fólie, nebo tenká plachta, aby to fungovalo.
Hitec Aurora 9X
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Ne ne ,nic do extrému nevytahuji,jsme akorát velcí protiklady,u mě vítězí heslo v jednoduchosti je síla a u tebe čím složitější tím lepší.Zase vytahuješ cosi z kontextu a opět třeba nemáš znalosti o možném ukotvení čehokoliv do země.Dnešní materiály jsou tak pevné že se dají velmi dobře našponovat.Platí zase jen kdo chce tak si to zjistí a máš li pochybnosti o nějaké obrovské roli tak třeba ten Jutafol 50mx2m váží 12kg ale to už je jedno,kdo chce tak si najde třeba i polní cestu když nemá letiště v pořádku aby se mohl vyblbnout,o nic jiného tady nejde
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
dratek píše:,kdo chce tak si najde třeba i polní cestu když nemá letiště v pořádku aby se mohl vyblbnout,
Ty se fakt při přistání vejdeš na polní cestu širokou 3 - 3,5m. Tak to jseš teda dobrej.
Když byla ještě u nás na letišti na dráze středová čára, tak jsme soutěžili kdo se na ní nejvíckrát trefí při přistání rozchodem podvozku. No úspěšnost byla asi tak 50% s lehkým školním hornoplošákem Fenix nebo Simplex a to nesmělo foukat jinat než po dráze a nebo nefoukat vůbec. S dolnoplošákem Espada jsem se netrefil ani jednou. S nějakou 3D vztlakotechnou nad 2m jsem to zatím nezkoušel.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Faktem je, že on (drátek) to chce vztahovat na lehké prckolety kolem metru rozpětí, ne na dvoumetrovky a obříky obecně. Pokud by nějaká taková plachta byla na přiměřeně rovném podkladu, tak by to možná mohlo fungovat. Ale pokud by podklad byl rozrytý a model už trochu těžší (metrové modely mohou mít kolem kila a půl, i možná vic), už by ta plachta musela být, dle mého názoru, dobře vyšponovaná, aby se to při pojezdu (hlavně v počátku) nepropadalo.
Hitec Aurora 9X
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Ty letadla, co jsem popsal byly kolem 1,5 metru. Myslím, že jsi je někde viděl, nebo jen plánek. 
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
...a u těch by to podle mě fungovat nemuselo. Nějaký houbolet metr na půl kila, to jo. Ale model kolem metru a půl na .40 až .60 motor, ten už bude mít tak 2,5 až 3 kila, nebo o trošku vic, tam už by to fungovat nemuselo. Nehledě, co by se stalo při zakopnutí o nějaký hrbol, skrytý pod plachtou. Plachta by za chvíli byla posekaná a s dírami, které nějaký provoz znemožňovaly. Čím víc děr, tím víc zakopnutí (a polámaných vrtulí, u elekter zohýbaných hřídelí motorů), tím pak zase víc děr a tak pořád dokola.
Hitec Aurora 9X
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
A to bych ještě chtĕl upozornit, že i trvalé umístĕní nĕjaké pokrývky (třeba ty dopravníkové pásy, jak tu nĕkdo psal) dokonale zničí travnatý porost pod ní.
Určitĕ mnozí z Vás někdy v životĕ stanovali a pamatují jak vypadal ten travnatý obdélnik po nĕkolikadenním přikrytín oodlážkou stanu.
Na letišti nám stačí problémy s vypálenou trávou na stojánce od spuštĕných motorů, co maj výfuk dodola. Zaolejované černé fleky od benziňáků, nebo vyschlé ostrůvky od žhavíků.
Na letišti nám stačí problémy s vypálenou trávou na stojánce od spuštĕných motorů, co maj výfuk dodola. Zaolejované černé fleky od benziňáků, nebo vyschlé ostrůvky od žhavíků.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
-
ploutvicka
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 12.06.2009 0:00
- Bydliště: Běrunice
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Celeron......Tak letiště je už totálně nepoužitelné?........Byl jsem tam někdy v polovině března,a kromě pár pneumatik co jsem musel uklidit to šlo.....To jsou fakt hovada....Kam teď chodíte?.....Já si vystačím s menším modelem doma na zahradě ale dmychadlo na trávě nerozjedu.....
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Nejsem Celerone vůbec dobrej ,to ani náhodou,jsem pořád samouk a ani nejsem podvozkář takže s přistáváním na kola nemám vůbec zkušenosti,jen představa z videí je taková že se mi jeví přistání jednodušší nežli start a i tak jsem to na těch polních cestách viděl.Při startu jim letadlo tancovalo z prava do leva.Já v současné době využívám toho že mi u kraje louky ujezdily cca 3m šitoký pruh té rozryté louky sousedi co si vozí dřevo a na to se dá sednou docela dobře(pokud nezazmatkuju a nesložím to na druhé straně louky, akorát to je těsně u lemujícího křoví.Znovu ale podotýkám že i polní cesta je vždy náhradní řešení,v sobotu dokonce v sousedním regionu startovali 2 kluci na přehledném úseku cyklostezky,šířka 2-2,5 m??
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
No já bych spíš řekl (a není to z mé hlavy), že start a zejména přistání jsou ty nejtěžší akrobatické obraty.
Vzlétnout můžeš, přistát musíš, tedy pokud chceš zachovat číselnou rovnost mezi jejich počty.
I proto při každém letu cca 4,5 minuty "akrobatím" a pak, když už je v nádrži méně paliva a pro extrémní akrobacii už jeho přeléváni i trochu vadí, tak potrénuji 2-3 mezipřistání. Prostě to je činnost, kterou trénuji furt, a to taky doporučuji dělat všem ostatním.
I proto při každém letu cca 4,5 minuty "akrobatím" a pak, když už je v nádrži méně paliva a pro extrémní akrobacii už jeho přeléváni i trochu vadí, tak potrénuji 2-3 mezipřistání. Prostě to je činnost, kterou trénuji furt, a to taky doporučuji dělat všem ostatním.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Nevím, jak ostatní, ale u "tříkolky" je možné při startu přidat plyn a jít na start (zjednodušeně řečeno). Samozřejmě si musím hlídat směr. Při ovládání předního kola to pak až tak složité není. U "dvojkolky" musím přidat plyn pomalu, aby se letadlo rozjelo a postupně přidávat, až se zvedne ocas a dostanu se na vzletovou rychlost. Pokud jsem u dvojkolky přidal prudce, začalo to tancovat téměř vždycky. S elektrou, pokud máš ještě trochu stavy v baterce, můžeš opakovat okruh a jít na přistání znovu. Pokud jdeš na přistání s chcípnutým čuďákem, potažmo s větrákem, tam toho moc nenaděláš. Pokud se ti nepodaří udělat dobrý rozpočet, prostě sedneš kde to vyjde. Dá se odstartovat z užšího pásu, ale aby ses zase na ten pás vešel při přistání, to už musíš mít trochu nacvičené. To už je takové trochu přistání na letadlové lodi.
Hitec Aurora 9X
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Ale musíš to umět za každých okolností (tede tozumných ne ve vichřici, pochopitelně). Tedy například i s bočním větrem, menícími se poryvy a pod. V bezvětří - to není takový problém, v mírném protivětru taky.
No a přistání - to je náročnější vždy.
Ale jak píšeš, nejhorší jsou nouzáky
, kdy vysadí motor a musíš se rozhodnout správně a rychle.
Máš na to sekundu času a pokud se rozhodneš špatně, tak už to často nejde zachránit.
Zrovna dnes mi 2x po sobě ve vývrtce zhasl motor. Poprvé jsem ale měl trochu víc výšky a navzdory tomu, že to byla vývrtka na zádech jsem ho posadil hezky na dráhu. Právě proto, že byla na zadéch, jsem ji vybíral o dost výš. Podruhé zas, nevím, co se motoru znelíbilo, ale v normální vývrtce, a tam jsem jako obvykle dal o otočku víc, takže poznání, že motor nejde, přišlo už dost nízko nad zemí. Myslel jsem, že mám ještě dost rychlosti to otočit na dráhu a ne do pole, ale v zatáčce (asi přilš ostré) pád po křídle a mlynské kolo = zlomený trup na 2-krát, odlomené koncovka křídla, ale co mě nejvíc štve zlomená vrtule Master 13x5" (hned o 5-6€ jsem lehčí). Nevím, jestli toho Diablotina-mini, co už má za sebou 950 letů má cenu ještě spravovat. Ale je mi líto ten model zlikvidovat, ponevadž má takový správný rozměr do auta. No uvidím.
Celé to bylo, že jsem se dnes chtěl podívat na to letiště, co rozrýpala zvěř. Ale kluci to spravili a poválcovali, takže letiště je momentálně super. Aspoň jedna dobrí zpráva na dnešek.
No a přistání - to je náročnější vždy.
Ale jak píšeš, nejhorší jsou nouzáky
Zrovna dnes mi 2x po sobě ve vývrtce zhasl motor. Poprvé jsem ale měl trochu víc výšky a navzdory tomu, že to byla vývrtka na zádech jsem ho posadil hezky na dráhu. Právě proto, že byla na zadéch, jsem ji vybíral o dost výš. Podruhé zas, nevím, co se motoru znelíbilo, ale v normální vývrtce, a tam jsem jako obvykle dal o otočku víc, takže poznání, že motor nejde, přišlo už dost nízko nad zemí. Myslel jsem, že mám ještě dost rychlosti to otočit na dráhu a ne do pole, ale v zatáčce (asi přilš ostré) pád po křídle a mlynské kolo = zlomený trup na 2-krát, odlomené koncovka křídla, ale co mě nejvíc štve zlomená vrtule Master 13x5" (hned o 5-6€ jsem lehčí). Nevím, jestli toho Diablotina-mini, co už má za sebou 950 letů má cenu ještě spravovat. Ale je mi líto ten model zlikvidovat, ponevadž má takový správný rozměr do auta. No uvidím.
Celé to bylo, že jsem se dnes chtěl podívat na to letiště, co rozrýpala zvěř. Ale kluci to spravili a poválcovali, takže letiště je momentálně super. Aspoň jedna dobrí zpráva na dnešek.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)