Google Sketchup

Pokrok se nedá zastavit. Nástroje řízené pomocí počítače ulehčují výrazně práci. Výroba strojů, příprava podkladů výkresů. I poptávky a nabídky mezi rcmaniaky.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7223
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#256 Příspěvek od Woita »

Mě SU dělá výstup do DXF taky správně a nic jsem nenastavoval, co by se tohoto týkalo.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Ancistrus01
Příspěvky: 2481
Registrován: úte 08.03.2011 0:00
Bydliště: Trutnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#257 Příspěvek od Ancistrus01 »

Mě už to taky šlape, špatně jsem to exportoval a neměl jsem ten Paralel Projection :lol:
mrazoun
Příspěvky: 1
Registrován: ned 30.11.2014 17:48

Re: Google Sketchup

#258 Příspěvek od mrazoun »

Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.

Můj dosavadní postup
- tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části.
- model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem)
- jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048.
- na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku.
- hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu.
- pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde

Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ?
Dík předem.
Uživatelský avatar
hates
Příspěvky: 1219
Registrován: pát 05.10.2007 0:00
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem

Re: Google Sketchup

#259 Příspěvek od hates »

Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?
Telemaster
Příspěvky: 104
Registrován: ned 16.10.2011 21:48

Re: Google Sketchup

#260 Příspěvek od Telemaster »

Zeptám se,
nemá někdo plugin do Sketchupu, na zaoblení a zkosení rohů, a dále hledám vícebodovou křivku.



Děkuji
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: Google Sketchup

#261 Příspěvek od mlike »

Ahoj. nezkoušels na ty tohy ROundcorner?? Marek
Uživatelský avatar
petrcorrado
Příspěvky: 779
Registrován: pát 21.09.2007 0:00
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#262 Příspěvek od petrcorrado »

mrazoun píše:Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.

Můj dosavadní postup
- tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části.
- model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem)
- jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048.
- na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku.
- hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu.
- pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde

Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ?
Dík předem.


SU neumí (zatím) napojit plochy těčně. Takže je to při modelaci problém. Je potřeba několik pluginů. Od beziérových křivek až po surface tools. Tam je možné editovat jednotlivé vertexy - definiční křivky a pracovat tak s plochou. Je to ale dost omezené. Je možné si doinstalovat organické modelování (plugin je placený) to posouvá modelaci blíž k nurbs plochám. A otevírá to další možnosti pro práci s plochami. Nicméně filozofie organického modelování nevychází úplně s přesnosti, což u modelů je trochu problém.

Třípohleďák většinou bývá nepřesný. Většinou je potřeba si to dokreslit křivkami při obkreslování a všelijak si s tím hrát.
P.
Přílohy
org. modelace
org. modelace
zde je použito organické modelování
zde je použito organické modelování
therccustomjets.cz
customwings.cz
Uživatelský avatar
petrcorrado
Příspěvky: 779
Registrován: pát 21.09.2007 0:00
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#263 Příspěvek od petrcorrado »

hates píše:Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?


naimportoval jsi si přímo dxf? pak pokud je koplanární (rovinné), stačí spojit protilehlé strany a vyznačí se plocha. Pokud ne, je tam mezi úsečkami díra, nebo to není v jedné rovině.
therccustomjets.cz
customwings.cz
Uživatelský avatar
petrcorrado
Příspěvky: 779
Registrován: pát 21.09.2007 0:00
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#264 Příspěvek od petrcorrado »

Telemaster píše:Zeptám se,
nemá někdo plugin do Sketchupu, na zaoblení a zkosení rohů, a dále hledám vícebodovou křivku.



Děkuji


To máš v základním menu na liště , je to ten půlkruh.
therccustomjets.cz
customwings.cz
Telemaster
Příspěvky: 104
Registrován: ned 16.10.2011 21:48

Re: Google Sketchup

#265 Příspěvek od Telemaster »

petrcorrado píše:
To máš v základním menu na liště , je to ten půlkruh.


Jo o tom vím. To jsem používal, akorát při exportu do dxf a následně načtení do Gravosu, mi to dělá chybu , nekorektní napojení. I když se to samo přichytí za koncové body.
Měl jsem na mysli něco jako je v CAD programech . Mám roh který potřebuji zaoblit, zvolím zaoblit roh, určím rádius zaoblení a vyberu roh který potřebuji zaoblit , to mohu pouhým klikem opakovat.

A vícebodovou křivku, myslím něco zase jako CAD . Křivka která má třeba 100 bodů.

Nevím zda je toto vůbec v Sketchup možné provést :cry:
Uživatelský avatar
dt
Příspěvky: 1145
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: Hlučín, CZ

Re: Google Sketchup

#266 Příspěvek od dt »

Telemaster píše:
Jo o tom vím. To jsem používal, akorát při exportu do dxf a následně načtení do Gravosu, mi to dělá chybu , nekorektní napojení. I když se to samo přichytí za koncové body.
Měl jsem na mysli něco jako je v CAD programech . Mám roh který potřebuji zaoblit, zvolím zaoblit roh, určím rádius zaoblení a vyberu roh který potřebuji zaoblit , to mohu pouhým klikem opakovat.

A vícebodovou křivku, myslím něco zase jako CAD . Křivka která má třeba 100 bodů.

Nevím zda je toto vůbec v Sketchup možné provést :cry:

Google: Sketchup round corner plugin
Uživatelský avatar
shevrey
Příspěvky: 459
Registrován: ned 07.02.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#267 Příspěvek od shevrey »

mrazoun píše:Poraďte prosím, jak doladit řezy trupu tak, aby kladené lišty (a následný potah) měly tvar hladkých křivek. V mých dosavadních pokusech z toho vždy vyjde v některém místě esíčko.

Můj dosavadní postup
- tvar trupu (bombarder 2VV) je od špice k centroplánu pravidelný, od centroplánu k zádi se mění tak, že vespod je bachratější a vršek je více špičatý. Problém mám v zadní části.
- model tvořím na třípohleďáku (obsahuje řezy trupem)
- jpg jsem vložil po částech, s rozlišením 2048x2048.
- na bokorys jsem naskládal řezy trupem, natrimoval výšku.
- hloubku řezů jsem v nejširším místě natrimoval podle půdorysu.
- pro vektorizaci jsem použil bezier spline, vzhledem k danému rozlišení podkladu to lepší obkreslit asi nejde

Prostě ten třípohleďák je nepřesný a jak to doladit ?
Dík předem.


Jakou mas ver su neco poslu ?!
Naposledy upravil(a) shevrey dne stř 25.11.2015 2:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
shevrey
Příspěvky: 459
Registrován: ned 07.02.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Google Sketchup

#268 Příspěvek od shevrey »

hates píše:Mam dotaz jak z importovaneho vykresu DXF nebo DWG udelat plochu. Mam ve vykrerech zebra kridel a naimportoval jsem si vykres do SU. Ten jsem si zvetsil jako podklad a mam jej ve velikosti jak potrebuji, ale ted jak udelat to, ze vezmu jiz nakreslene zebro a nejak krivky vyhladit a aby se i pospojovali a vytvorila se z nich plocha. Mate nejaky napad ?


Existuje plugin ... weld .... Uzavre kryvky a vytvori plochu. Pokud nevis ale mas po importu pospojovano jen to neni plocha udelej do objektu caru od jednoho bodu podle oka k druhemu protilehlemu a musi vzniknout plocha pokud ne nemast to pospojovane ... Reseni je weld
Uživatelský avatar
JanRumisek
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 20.09.2012 20:46
Bydliště: Louka okr. Hodonín

Re: Google Sketchup

#269 Příspěvek od JanRumisek »

poraďte prosím
všechny kruhy a radiusy mě to dělá z rovných čar a né pěkné oblouky
co s tím ? dá se s tím neco udělat??
Přílohy
Bez názvu.jpg
Aurora9, T-rex 500 CF, T-rex 250 pro dfc, Walkera V200D01, vznášedlo, Beta 1400
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Google Sketchup

#270 Příspěvek od Lark »

SketchUp už dlouho nemám, ale jestli si dobře pamatuju, tak někde v nastavení se dal změnit počet segmentů kružnice, ale zpomalovalo to vykreslování, a pro malé průměry se to ještě dalo obcházet tak, že se udělal velký průměr, a ten se pak zmenšil. Skutečně "hladkou" kružnici neuměl, ale třeba už je dnes jinak.
Odpovědět

Zpět na „CNC dílna“