Graupner MZ-24 (PRO) HOTT

Všechno co souvisí s modelářskými vysílači, výběr, programování, napájení
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MarthiR
Příspěvky: 2574
Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#556 Příspěvek od MarthiR »

Je lepší tahle nová verze 1.032, teď sem ji stáhnul a člověk když mění model nemusí vypínat radio, čož je super ale stopky na plynu se zastavuji jen ESC, už to nejde nastavit :-( ale to mě nevadí (problém vyřeší starší verze komu to vadí)
Jinak MZ 24 cca 40 startu a žádný restart ale je pravda že od začátku jedu na 1,021 a verzi přijimače sem aktualizoval na nejnovější u GR12L to je 1.80
Podslední týden sem měl verzi 1.024 a také fungovala (přinesla snad jen v menu nastaveni hlasitost varia) to sem ale řešil zde a dokonce i mnou neznalost jak funguje přijimač GR12L :-)
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=17&t=71496&start=15
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Uživatelský avatar
Vojc29
Příspěvky: 837
Registrován: úte 15.03.2011 0:00
Bydliště: Skorošice u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#557 Příspěvek od Vojc29 »

Myslím že se tady řešilo že 1.021 je poslední verze před nějakou EU změnou. Jyrry a spol. to psali mám dojem.
Graupner/SJ MZ 24 , PA CZ , VA models CZ , SU-26MM Hangar 9 2,5m
varok
Příspěvky: 2765
Registrován: stř 04.07.2012 19:47
Bydliště: Havířov

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#558 Příspěvek od varok »

Dobrý večer, chtěl jsem poprosit o radu. Jak se prosím nastavuje mechanicky MOD na vysílači MZ-24? V obchodě to prodavač vysvětloval tak, že se má na zadní straně odšroubovat nějaký kryt, ukazoval ty pogumované a pod tím prý se má nějak přepnout. Softwarově nebude podle manuálu problém, ale mechanicky se neví. Nyní to je tam, že jsou obě páčky stejně přes tu pružinu vraceny dolů. Zkusili jsme sundat ty gumové rohy, pod tím je v jedné dírce vidět maličké šroubečky a kovové pásky. Tím se to nějak nastavuje? na netu jsem nic nenašel, v manuálu nic není, nebo to tam je napsané moc složitě. Tady jsem tohle téma trošku přeletěl a nic. Na podrobnosti se mě prosím neptejte, já za nic nemůžu. Děkuji
Uživatelský avatar
semi
Příspěvky: 1173
Registrován: sob 19.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#559 Příspěvek od semi »

Pro MODE1(plyn vpravo), pro MODE2 (plyn vlevo) je to ST3 :

Pod krytem baterky-

ST1 tension release bolt - rušení vlivu pružiny (vracení do neutrálu)

Pod gumovým gripem-
kombinace těchto dvou:
ST1 tension adjustment bolt for helicopter type (hladká brzda-tuhost kniplu bez zoubků)
ST1 tension adjustment bolt for airplane type (zoubková brzda-tlak na zoubky)

Gumový grip opatrně podebrat a pomalu vytáhnout z dírek, dá se to potom dobře vrátit aniž by to nějak odstávalo.
Přílohy
NastaveniPlynu.jpg
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
varok
Příspěvky: 2765
Registrován: stř 04.07.2012 19:47
Bydliště: Havířov

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#560 Příspěvek od varok »

Pod ten gumový roh jsme se dívali a v jedné dírce jsou dva takové plíšky s malinkými šroubky. Tak tím se tedy nastavuje ta rohatka a pod krytem baterky se dotahuje šroubek na pravé straně v nějaké obdélníkové díře? Nebo i ten nad ním, ten v kulaté díře? Chceme MOD 2, takže všechno pravá strana, když máme vysílač obrácený zády vzhůru.
Uživatelský avatar
semi
Příspěvky: 1173
Registrován: sob 19.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#561 Příspěvek od semi »

varok píše:Pod ten gumový roh jsme se dívali a v jedné dírce jsou dva takové plíšky s malinkými šroubky. Tak tím se tedy nastavuje ta rohatka a pod krytem baterky se dotahuje šroubek na pravé straně v nějaké obdélníkové díře? Nebo i ten nad ním, ten v kulaté díře? Chceme MOD 2, takže všechno pravá strana, když máme vysílač obrácený zády vzhůru.

V tom případě místo ST1 si dosaď ST3, zkus podle toho návodu a obrázku, mělo by to fungovat.
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
varok
Příspěvky: 2765
Registrován: stř 04.07.2012 19:47
Bydliště: Havířov

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#562 Příspěvek od varok »

Ano, to jsem pochopil, tam co je na obrázku červená šipka, tak to je asi ta dírka, ve které jsou ty plíšky se šroubky, na kterou jsme se už dívali. Použijeme ale tu opačnou než je na obrázku, tedy na pravé straně ST 3. A pak ještě tedy ten šroubek v obdélníkové dírce pod krytem baterek, taky na pravé straně? Vyzkoušíme. Moc děkuji.
Uživatelský avatar
semi
Příspěvky: 1173
Registrován: sob 19.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#563 Příspěvek od semi »

varok píše:Ano, to jsem pochopil, tam co je na obrázku červená šipka, tak to je asi ta dírka, ve které jsou ty plíšky se šroubky, na kterou jsme se už dívali. Použijeme ale tu opačnou než je na obrázku, tedy na pravé straně ST 3. A pak ještě tedy ten šroubek v obdélníkové dírce pod krytem baterek, taky na pravé straně? Vyzkoušíme. Moc děkuji.
Přílohy
NastaveniPlynu_1.jpg
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
varok
Příspěvky: 2765
Registrován: stř 04.07.2012 19:47
Bydliště: Havířov

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#564 Příspěvek od varok »

Ahtak jsem to pochopil správně. Dáme asi přes tu řehtačku, je to na letadlo. Tak ještě jednou moc děkuji.
Uživatelský avatar
MarthiR
Příspěvky: 2574
Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#565 Příspěvek od MarthiR »

Zde sem to řešil, stačilo dát hledat :-)
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=38&t=71459
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
varok
Příspěvky: 2765
Registrován: stř 04.07.2012 19:47
Bydliště: Havířov

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#566 Příspěvek od varok »

Hm, jsem našel i to druhé vlákno, ale už pozdě. Ale děkuji. majitel už to má udělané. Dotáhnul jsem ty dva šroubky a funguje to jak má. Děkuji
Uživatelský avatar
Vojc29
Příspěvky: 837
Registrován: úte 15.03.2011 0:00
Bydliště: Skorošice u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#567 Příspěvek od Vojc29 »

Ahoj kluci. Narazil jsem na problém s nastavením VOP u většího letadla mám výškovku každou polovinu zvlášť tzn. 2 serva výškovky celkem. Jedno servo je standardně v kanálu č.3 a druhá je v 8čce. Mám to přes volný mix namixované aby to chodilo společně ale problém je v tom že mi jedna polovina VOP chodí rychleji nahoru a druhá jakoby dotahuje tzn nechodí souměrně. Asi to souvisí nějak s EXPEM předpokládám. Ale vůbec nevím jak to nastavit aby to chodilo stejně u MZ 24 pro ten mix a 8 kanál nedokážu nastavit Expa. Dá se to nějak řešit?
Graupner/SJ MZ 24 , PA CZ , VA models CZ , SU-26MM Hangar 9 2,5m
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21640
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#568 Příspěvek od jyrry »

Vojc29 píše:... Dá se to nějak řešit?

Nastav to v menu které je pro to určené. U mojí Mx-20 se to možná jmenuje jinak ale prostě to je předdefinovaný mix pro 2 serva výškovky.

edit: u Mx-20 to je v Model type, podmenu Tail type, volby "normal", V-tail", "delta" a "2HRSv3+8" - to je ono.

edit2: u Mz-24 to najdeš na str. 66 českého manuálu... Modelltyp ....
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
MiSe
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 02.09.2010 0:00
Bydliště: Vysočina ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#569 Příspěvek od MiSe »

MarthiR píše:Je lepší tahle nová verze 1.032, teď sem ji stáhnul a člověk když mění model nemusí vypínat radio, čož je super ale stopky na plynu se zastavuji jen ESC, už to nejde nastavit :-( ale to mě nevadí ....

A to mě to tedy zase vadí a to řádně :cry: Že do firmware přidali automatickou dotazující hlášku, zda chce uživatel při volbě změny modelu vysílat nebo ne (což jsme tu jako nedostatek v minulosti řešili), je moc fajn, na to jsem čekal. Ale proč odebrali možnost měřit "motorový" čas, to mi hlava vážně nebere, vždyť to mají skoro všechny vysílače :roll: Třeba já u takových těch EPP elektro poletuch (ani akrobat ani větroň) pro relax, kde člověk třetinu doby letí na baterky a dvě třetiny plachtí a často se ten režim mění, jsem to hodně využíval (bez senzoru odebraného náboje) a dala se úroveň nabití baterie dost přesně odměřit. Fakt to tam není někde schované (já to tam tedy nenašel)? Nedovedu si představit, že bych pokaždé, když stáhnu plyn, šátral rukou po ESC :roll: Pokud to tam není, tak doufám, že to v nějakém dalším firmware zase vrátí...
Cellpro10, C60, iCharger106b; Graupner MZ-24 Hott; Jeti DS-16
www.letadelka.com
Uživatelský avatar
MarthiR
Příspěvky: 2574
Registrován: čtv 21.04.2011 0:00
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR

Re: Gr-SJ MZ-24 HOTT

#570 Příspěvek od MarthiR »

Ja se vratil k verzi 1.021
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
Odpovědět

Zpět na „Vysílače“