Protos 500 pokračování
- pheek
- Příspěvky: 725
- Registrován: sob 04.01.2014 21:54
- Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protos 500 pokračování
Tomu teď moc nerozumím. Myslel jsem že mám měřit křidélka v nulovém kolektivu a ne v max nebo min kolektivu.
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6
Re: Protos 500 pokračování
Tsisters píše:Tak určitě je nás víc kdo lítá s PROTOSEM, ale na konkrétní otázku ohledně nastavení Braina asi ne každý dokáže odpovědět. Já mám Beasta a tam je myslim úhel křidélek jen 6°
Ahoj,
a nepleteš si těch 6 stupňů s úhlem pro ladění geometrie hlavy, která je v Beastu i třeba Spiritu 6 st.
Jinak já mám u karbonového Protose kolektiv +- 12 st a cykliku +- 9,5 st. a výkruty to točí poměrně rychle.
Původně jsem měl kratší páky na servech a taky mě páky serv naráženy při min kolektivu do rámu při cyklice už cca 8 st. Tak jsem prodloužil páky o dírku a s nima je maximum cykliky kolem 10 st. - limit je v tomto případě daný deskou cykliky, která už naráží do hlavní hřídele.
Naposledy upravil(a) habe dne ned 15.03.2015 22:24, celkem upraveno 1 x.
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
Ještě jsem se chtěl zeptat na motor MVVS 8/950.
Zjistil jsem, že mám velkou vůli v ložiskách na motoru a tak přemýšlím o výměné ložisek.
Nikdy jsem to ale ještě nedělal, a tak se chci zeptat, jestli s tím má někdo zkušenosti. Prostě jestli je potřeba nějaké speciální nářadí, přípravky, jaká zvolit ložiska, na co si dát pozor, atd?
Díky.
Zjistil jsem, že mám velkou vůli v ložiskách na motoru a tak přemýšlím o výměné ložisek.
Nikdy jsem to ale ještě nedělal, a tak se chci zeptat, jestli s tím má někdo zkušenosti. Prostě jestli je potřeba nějaké speciální nářadí, přípravky, jaká zvolit ložiska, na co si dát pozor, atd?
Díky.
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
Tsisters píše:Tak určitě je nás víc kdo lítá s PROTOSEM, ale na konkrétní otázku ohledně nastavení Braina asi ne každý dokáže odpovědět. Já mám Beasta a tam je myslim úhel křidélek jen 6°
Těch 6°je při nastavování Beastu jen pro ověření dostatečného rozsahu, skutečný úhel na křidélkách je větší - zkus si změřit....
Re: Protos 500 pokračování
habe píše:Ještě jsem se chtěl zeptat na motor MVVS 8/950.
Zjistil jsem, že mám velkou vůli v ložiskách na motoru a tak přemýšlím o výměné ložisek.
Nikdy jsem to ale ještě nedělal, a tak se chci zeptat, jestli s tím má někdo zkušenosti. Prostě jestli je potřeba nějaké speciální nářadí, přípravky, jaká zvolit ložiska, na co si dát pozor, atd?
Díky.
Koukni nejdřív,jestli nemáš vyběhanou hřídel motoru,já to měl na takovém motoru,co jsem koupil s Protosem
Protos 500 se Spiritem
Re: Protos 500 pokračování
Len tak dalej! Som rad, ze ta debata o Protos je ziva. Dnes je hromada elektrovrtunikov, ale Protos dodnes je rozumna volba podla mna. Aspon tolko debaty urcite si zasluzi, ako ostatne treba aj novsie vrtulniky. Treba okolo Protos vsetko prestudovat, davat ho pekne do hromady a potom lietat a lietat.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Xt-mAz0cU8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Xt-mAz0cU8[/youtube]
Naposledy upravil(a) helipali dne pon 16.03.2015 0:48, celkem upraveno 1 x.
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Re: Protos 500 pokračování
rade píše:Koukni nejdřív,jestli nemáš vyběhanou hřídel motoru,já to měl na takovém motoru,co jsem koupil s Protosem
Motor jsem ještě rozdělaný neměl, pořád je ještě v rámu, jen když jsem sundal řemen, tak jsem zjistil, že můžu hýbat pastorkem i s hřídelí možná i o 2 mm do stran (+- 1 mm)
Nějak se mi nezdá, že by se tak moc vybrousila hřídel.
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
Netreba sa z toho bat. Je to jednoduche. Opartne rozmontuj motor, aby si to neposkodil. Davaj pozor na vymedzovacie kruzky, kde boli, aby si tam mohol dat naspat. Vytuknes loziska, odmeras a podla toho kupis treba tu: http://www.avidrc.com/product/8/metric-bearings/
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Re: Protos 500 pokračování
helipali píše:Netreba sa z toho bat. Je to jednoduche. Opartne rozmontuj motor, aby si to neposkodil. Davaj pozor na vymedzovacie kruzky, kde boli, aby si tam mohol dat naspat. Vytuknes loziska, odmeras a podla toho kupis treba tu: http://www.avidrc.com/product/8/metric-bearings/
Stáhnu pojistný kroužek, rozdělám to a uvidím, jestli tam ještě nějaká kulička zbyla
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
helipali píše:Trubku som musel skacovat o 3 mm. Mam predlzenu trubku. Pastorok motora 13T. Teda prinos: Remen uz vobec netreba dotiahnut silou. Holy rotorovy hriadel tocim prstama podobne ako keby tam bol ozubeny prevod. Ked na motor nemusis tolko dotahovat, pak nemusis ani chvost. Tym padom remen toci uplne jemne. Menej sa opotrebuju vodiace kladky, loziska a remen, ziskam dlhsi cas letu, motor tolik netopi. Netreba kovova upgrades.
Ozubeny remen nie je klinovy remen. Silu prenasaju zuby. Len treba mat dostatocny velky uhol zaberu. No ten uhol som zvacsil na pinion. A vdaka kladky remen nema sancu vyskocit ani preskocit.
Mozem napisat nastavenie remena, co treba precizne vykonat, ale potom nic netreba dotahovat az do generalky. Obcas remen natieram silikonovym olejem a mam dokonaly remenovy pohon. Pak Protos konkurenciu v triede 500 urcite nema.
Zas taky mudry nie som. Napad som bral od KDS 450Q:
Docela mě ta úprava zaujala, tak jsem ze srandy zkusil vyvrtat díry do pravé bočnice a dát tam kladku. Mám krátkýho Protose a kupodivu jsem ani nemusel zkracovat trubku a ani není až tak zaražená do rámu, protože jsem měl ještě asi 4 mm rezervu na motoru. Tak to vychází, že se ocas posunul k rámu pouze asi o 4 - 5 mm. Teda z hlediska geometrie je to docela v poho.
Lítat jsem s tím zatím nezkoušel, pač nemám funkční motor viz ty ložiska.
Ale přesto jsem stále trochu na pochybách, jestli to menší napnutí řemene nemůže způsobovat problémy právě v ocasní trubce? Nemůže se třeba při tvrdší akro řemen víc rozkmitat a otírat se o rouru nebo o sebe navzájem, způsobovat třeba větší vibrace, atd?
Ne, že bych tu tvrdší akro lítal, ale co není, může být
Taky jsem se díval na stránky KDS a verze 450 QS s plastovým rámem už má pouze 1 kladku jako Protos.
Takže máš už ověřeno jak se to chová za letu?
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
Hovoris, ze si zo srandy urobil tu prestavbu s kladkou.
Pred tym si lietal bez toho a teraz uz mas tam tu kladku. Potom, ked budes lietat uvidis ten rozdiel sam. A budem rad, ked svoje skusenosti sem napises.
Neviem aky mas pastorok, ja mam 13T a medzi osi pastorka a osi kladky mam 14 mm.
Az budes mat namontovany motor vpredu dotiahni remen natolko, aby si na pastorke mohol so srobovakom docela lako hybat(smykat) remen hore-dole (axialny smer) 2 mm. Alebo nastavis tak, ze tocis rotorovy hlavu doprava bez listama s rukou a druhou rukou presunies motor dopredu natolko, kde citis, ze rotorova hlav uz toci tazsie. Najdes ten bod, kde sa zacina pohon tazsie tocit a mas motor nastaveny. A vzadu u vrtulky podobne. Musis najst tu polohu chvostovej trubky , kde zacina tocit tazsie pohon. A tam zafixujes chvostovu trubku. Tym padom remen je dotiahnuty, ale iba citom, jemne. Potom ked tocis rukou pohon ten remen nesmie medzi sebou zodriet v chvostovej rure. To mozes vyskusat, ze je to aky pocit, ked mas volny ten remen v trubke.
Este raz: remen musi byt dotiahnuty aj v predu aj v zadu natolko, aby chod celeho pohonu zbytocne nebrzdil. A pouzivaj na ten remen silikonovy spray.
Este nemam dokonceny uplne ten Protos, este som nelietal. Pohon bez listamy som mal roztoceny na 100% otacky, chodi to super, ziadna nadmerna vybracia.
Akro lietanie malo by byt bezproblemvy tak pocitam.
Podobne lietanie, co lieta Levardy Tamas mozno potrebuje troska viac dotiahnut remen, ako som napisal, ale ani v tom pripade netreba tak silne dotiahnut, ako bez tej kladky.
Pred tym si lietal bez toho a teraz uz mas tam tu kladku. Potom, ked budes lietat uvidis ten rozdiel sam. A budem rad, ked svoje skusenosti sem napises.
Neviem aky mas pastorok, ja mam 13T a medzi osi pastorka a osi kladky mam 14 mm.
Az budes mat namontovany motor vpredu dotiahni remen natolko, aby si na pastorke mohol so srobovakom docela lako hybat(smykat) remen hore-dole (axialny smer) 2 mm. Alebo nastavis tak, ze tocis rotorovy hlavu doprava bez listama s rukou a druhou rukou presunies motor dopredu natolko, kde citis, ze rotorova hlav uz toci tazsie. Najdes ten bod, kde sa zacina pohon tazsie tocit a mas motor nastaveny. A vzadu u vrtulky podobne. Musis najst tu polohu chvostovej trubky , kde zacina tocit tazsie pohon. A tam zafixujes chvostovu trubku. Tym padom remen je dotiahnuty, ale iba citom, jemne. Potom ked tocis rukou pohon ten remen nesmie medzi sebou zodriet v chvostovej rure. To mozes vyskusat, ze je to aky pocit, ked mas volny ten remen v trubke.
Este raz: remen musi byt dotiahnuty aj v predu aj v zadu natolko, aby chod celeho pohonu zbytocne nebrzdil. A pouzivaj na ten remen silikonovy spray.
Este nemam dokonceny uplne ten Protos, este som nelietal. Pohon bez listamy som mal roztoceny na 100% otacky, chodi to super, ziadna nadmerna vybracia.
Akro lietanie malo by byt bezproblemvy tak pocitam.
Podobne lietanie, co lieta Levardy Tamas mozno potrebuje troska viac dotiahnut remen, ako som napisal, ale ani v tom pripade netreba tak silne dotiahnut, ako bez tej kladky.
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Re: Protos 500 pokračování
Uvidím, já jen, že mi to připadalo za zadníma kladkama takové volnější.
Prostě vyzkouším, vyhodit nebo přitáhnout se to dá vždycky
Pastorek mám 14T a řemen je zatím napnutý od oka.
Prostě vyzkouším, vyhodit nebo přitáhnout se to dá vždycky
Pastorek mám 14T a řemen je zatím napnutý od oka.
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
Paci sa mi to!
Ja mam tie kladky presne oproti sebe, to nevadi. Ano nastelovat remen mozes hocikedy. A tu kladku tiez mozes hocikedy vyhodit. Ale nebudes.
A mas dobre urobenu (vyzbrojenu) tu masinu!
A mas dobre urobenu (vyzbrojenu) tu masinu!
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Re: Protos 500 pokračování
díry pro kladku napravo jsem navrtal do té zadnější pozice, mysle jsem totiž, že by kladka mohle škrtat o pastorek. Ale neškrtá, a i když je kladka nalevo v té přední pozici a motor úplně vzadu, tak je mezi nimi cca 2-3 mm vůle. Levou kladku jsem teda nechal vpředu.
MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
Re: Protos 500 pokračování
Takto som to vyvrtal a ja a presne kvoli tomu, ako ty.
Iba tu lavu kladku mam nasrobovanu v zadnych dierach. Potom som rozmyslal, ze na pravej strane tiez vyvrtam diery aj blizsie k motoru a premiestnim kladky, aby boli blizsie k motoru. (cim blizsie k motoru, tym viac drzi remen na pastorka, tak som uvazoval) Ale zatial necham tak, ako je.
Ze tie kladky mam v zadu, zas lepsie sedi remen na hlavne kolo.
A este k tomu: cim viac su tie kladky v zadu, tym viac beru z dlzky remena, aj s tym treba pocitat. Ked by som dal kladky hned do predu, nemusel by som skratit predlzenu trubku. Na to som prisiel neskor. Pre novych experimentatorov pisem, ze preto je lepsie hned davat tie kladky do predu. A ze z hladiska samotneho pohona, je lepsie mat kladky v predu, alebo v zadu, to teraz nepoviem.
Ze tie kladky mam v zadu, zas lepsie sedi remen na hlavne kolo.
A este k tomu: cim viac su tie kladky v zadu, tym viac beru z dlzky remena, aj s tym treba pocitat. Ked by som dal kladky hned do predu, nemusel by som skratit predlzenu trubku. Na to som prisiel neskor. Pre novych experimentatorov pisem, ze preto je lepsie hned davat tie kladky do predu. A ze z hladiska samotneho pohona, je lepsie mat kladky v predu, alebo v zadu, to teraz nepoviem.
KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)