Coptéra Hybrid benzín/elektro
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Jenže to bys je musel mít přes převod a každý převod je další snížení učinnosti.
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Můj názor je taky, že v dnešních podmínkách je takový hybrid těžko realizovatelný. Pokud tedy je, tak hodně draze a tím pádem neefektivně, rozhodně to nepůjde s nějakým motorem z křoviňáku. Už se tu stejný nápad jednou probíral a závěr byl takový, že se to jednoduše neunese. Zkus to pohledat.
A není ti divné, že ti, kteří, narozdíl od tebe, mají mnohem víc zkušeností a znalostí, to ještě nezrealizovali? Myslíš si, že jsi první koho to napadlo?
A není ti divné, že ti, kteří, narozdíl od tebe, mají mnohem víc zkušeností a znalostí, to ještě nezrealizovali? Myslíš si, že jsi první koho to napadlo?
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
- ufon13
- Příspěvky: 1700
- Registrován: ned 30.10.2011 18:46
- Bydliště: uhlířská lhota 74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Pro románovou postavu......už jsem psal že mě zajímá možnost agregátu a váha mě fakt nebolí......spíše princip modelářsky zvládnutý a zvládnutelný..... 
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
ufon13 píše:Pro románovou postavu......
Další komunikaci z mé strany považuji za zbytečnou.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
jak psal kolega nademnou... pro koptéru je křoviňák myslím nevhodný z důvodu hmotnosti atd. a X stříďáků asi taky protože za 1/ převod = komlpikace a váha a za 2/ čím více stříďáků tím více hmotnosti, ztrát a tím tedy menší účinnost... pro jiné stroje např. lodě nebo auta třeba, ale do koptéry asi určitě ne.. tady potřebujem váhu sundat
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
pro švejka, netvrdím a ani nechci tvrdit že jsem první a už vůbec že jsem lepší než ostatní... ale to že to zavrhnul někdo před náma nebo že to nedokázal udělat ještě neznamená, že to nejde a nebo že to někdo jiný nedovede...
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Podľa mňa je tu príliš odporu voči snahe niekoho posunúť sa aj s modelom tam kde dospelé veci časom došli v čoraz menšom rozmere - už nie len lokomotívy ale už aj relatívne malé rodinné auto. To že je to výrazne drahšie je fakt ale zas to naznačuje že sa to môže oplatiť, ak napríklad niekto potrebuje to čo bez toho jednoducho nejde - napríklad letieť hodinu.
Z faktov, v kilograme benzínu je neodškriepiteľne viac energie než v akomkoľvek inom prenosnom zdroji..
Kedysi som mal maličký detonačný motor ešte na éterové palivo, a pamätám si že mal v papieroch šialene vysoký výkon - matne si spomínam že okolo toho 1 koňa. Úvahy by som začal tam, t.j. v kubatúre okolo 2ccm dvojtakt, a nie ako tu začali okolo krovinorezov.
Navyše protestujem proti výpočtu že treba 700+ wattov, začalo to nesprávnym predpokladom že potrebujeme pokryt maximum odberu. Potrebujeme len priemerný odber, to bola polovica.
Najmenší žhavík je ale u MVVS 4ccm a ten už váži 380g, hm. A má "zbytočných" 0,9PS výkonu.. navyše metyl nie je asi z ekonomickej stránky najlepším palivom - ale na začiatok by sa to dalo ignorovať.
Ako alternátor určite netreba polkilový motorček, treba ho vhodne prevodovať ale som si istý že 50-80 gramový motorček s vysokým KV (=malý odpor) bude na 200-300W odber stačiť.
Ak si to dám dokopy tak že naštartujem na zemi a bez riadenia motoru potlačím elektriku z alternátoru rovno do nejakej sady A123 bateriek (s usmernením a obmedzením max napätia nič viac), vychádza mi to na pol kila bez paliva. Bez riadenia, so zbytkom koptery spojené len dvoma nabijacími drátmi k baterke.
Nemusí to s ňou byť ani pevne spojené, aby sa moc neprenášali vibrácie - nejaké gumové závesy...
A ak budem úplne drzý, dovolím si povedať že nejaký autíčkarský 2ccm OS 12TG za 250 gramov má tiež dostatočných 700W.
Najväčší problém mi pripadá zotrvačník a chladenie (správne, t.j. ani moc, ani málo).
Prejsť na lacné palivo ala benzín či naftu z bežnej pumpy, bude určite vec zložitejšia, ale prečo toľko rečí že hybrid je nemožná vec???
Ad príspevok o palivových článkoch na čistý vodík - Verím že to sú nezmysly a slepé uličky kam vývoj tlačia ropné spoločnosti..
Z faktov, v kilograme benzínu je neodškriepiteľne viac energie než v akomkoľvek inom prenosnom zdroji..
Kedysi som mal maličký detonačný motor ešte na éterové palivo, a pamätám si že mal v papieroch šialene vysoký výkon - matne si spomínam že okolo toho 1 koňa. Úvahy by som začal tam, t.j. v kubatúre okolo 2ccm dvojtakt, a nie ako tu začali okolo krovinorezov.
Navyše protestujem proti výpočtu že treba 700+ wattov, začalo to nesprávnym predpokladom že potrebujeme pokryt maximum odberu. Potrebujeme len priemerný odber, to bola polovica.
Najmenší žhavík je ale u MVVS 4ccm a ten už váži 380g, hm. A má "zbytočných" 0,9PS výkonu.. navyše metyl nie je asi z ekonomickej stránky najlepším palivom - ale na začiatok by sa to dalo ignorovať.
Ako alternátor určite netreba polkilový motorček, treba ho vhodne prevodovať ale som si istý že 50-80 gramový motorček s vysokým KV (=malý odpor) bude na 200-300W odber stačiť.
Ak si to dám dokopy tak že naštartujem na zemi a bez riadenia motoru potlačím elektriku z alternátoru rovno do nejakej sady A123 bateriek (s usmernením a obmedzením max napätia nič viac), vychádza mi to na pol kila bez paliva. Bez riadenia, so zbytkom koptery spojené len dvoma nabijacími drátmi k baterke.
Nemusí to s ňou byť ani pevne spojené, aby sa moc neprenášali vibrácie - nejaké gumové závesy...
A ak budem úplne drzý, dovolím si povedať že nejaký autíčkarský 2ccm OS 12TG za 250 gramov má tiež dostatočných 700W.
Najväčší problém mi pripadá zotrvačník a chladenie (správne, t.j. ani moc, ani málo).
Prejsť na lacné palivo ala benzín či naftu z bežnej pumpy, bude určite vec zložitejšia, ale prečo toľko rečí že hybrid je nemožná vec???
Ad príspevok o palivových článkoch na čistý vodík - Verím že to sú nezmysly a slepé uličky kam vývoj tlačia ropné spoločnosti..
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
coro píše:Navyše protestujem proti výpočtu že treba 700+ wattov, začalo to nesprávnym predpokladom že potrebujeme pokryt maximum odberu. Potrebujeme len priemerný odber, to bola polovica.
Neprotestuj a přečti si to ještě jednou, ten výpočet vycházel ze spotřebované kapacity baterie, tedy průměrného příkonu, nikoli maximálního!
OK2WY
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Ok, pardon, fakt si počítal priemer. Tak sa musím posunúť z 400g na možno 600g, je to iste problém ale verím že stále nie až taký neriešiteľný. Princíp zostáva, šetriť hmotnosť ako sa len dá a optimalizovať odber (čo by urobili tak o palec väčšie vrtule?)
Tie spaľovacie motory ale aspoň podľa papierov nejakých vyše 600W dajú (zrejme v ideálnych otáčkach), tak jediná zmena je potreba väčšieho, dostatočného elektromotorčeka na aternátor. Pre 25-28 tis rpm by to musel byť teda asi dvojnásobne ťažší, cca 150-gramový, napríklad niečo takéto
http://www.highendrc.com/index_eproduct ... ucts_id=49
- papierovo na hranici výkonu 600W, otáčky by zvládnuť mal..
Tie spaľovacie motory ale aspoň podľa papierov nejakých vyše 600W dajú (zrejme v ideálnych otáčkach), tak jediná zmena je potreba väčšieho, dostatočného elektromotorčeka na aternátor. Pre 25-28 tis rpm by to musel byť teda asi dvojnásobne ťažší, cca 150-gramový, napríklad niečo takéto
http://www.highendrc.com/index_eproduct ... ucts_id=49
- papierovo na hranici výkonu 600W, otáčky by zvládnuť mal..
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _875w.html
dlouhodobě mi na frézce jede 22-28.000 ot/min, ten by to asi taky dal...
dlouhodobě mi na frézce jede 22-28.000 ot/min, ten by to asi taky dal...
jyrry.webnode.cz
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Za reatívne dôležitý bod považujem správnu voľbu KV, otáčok a napätia, prípadne prevodu, aby jednak odpadla potreba stepup meniča pre nabíjanie (stepdown byť môže až asi musí), jednak sa zamedzilo duseniu spaľováku práve pri zvýšenom odbere z elektro časti.
Predstavil by som si to tak že spaľovák by pracoval vo vyšších otáčkach než má maximum výkonu, a zaťažením cez alternátor by ho pri max prúde (=minimum napätia na baterke) stiahlo práve cca do bodu najvyššieho výkonu (podstatné je že na práve správne a nie na nižšie otáčky, kde by sa už dusil, a to podľa napätia na baterke a KV - zarátať prúd a straty na odporoch obvodu)..
Možno raz, ak by sa to naozaj dalo, by prišla na rad aj optimalizácia nejakým riadením spaľováku, že by sa netočil na max zbytočne, ale na začiatok asi nebude nutná lebo plachtiť bez odberu copter nebude.
Predstavil by som si to tak že spaľovák by pracoval vo vyšších otáčkach než má maximum výkonu, a zaťažením cez alternátor by ho pri max prúde (=minimum napätia na baterke) stiahlo práve cca do bodu najvyššieho výkonu (podstatné je že na práve správne a nie na nižšie otáčky, kde by sa už dusil, a to podľa napätia na baterke a KV - zarátať prúd a straty na odporoch obvodu)..
Možno raz, ak by sa to naozaj dalo, by prišla na rad aj optimalizácia nejakým riadením spaľováku, že by sa netočil na max zbytočne, ale na začiatok asi nebude nutná lebo plachtiť bez odberu copter nebude.
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
neumím naglicky, je tu někdo schopen to přeložit?
http://www.krohpit.ru/2013/11/hybrid-ca ... n-eng.html
http://www.krohpit.ru/2013/11/hybrid-ca ... n-eng.html
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Toto by mohlo stačit:
http://translate.google.cz/translate?u= ... 1&ie=UTF-8
http://translate.google.cz/translate?u= ... 1&ie=UTF-8
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
Takže abych to nějak shrnul... pro let běžné koptéry velikosti F450 ve visu potřebuji nějakých cca 10A při 12V na motor tedy pro lepší počítání 4X10A = 40A je tak?
40A x 12V = 480W správně?
tedy 480W při 12V potřebujem na standardní led koptéry
Koupím li dvoutakt 6,5ccm 1,2Kw při 17.000ot/min o hmotnosti cca 460g a použiju li střídavý motor 80A 1500KV o hmotnosti cca 70g který teoreticky pokud tomu dobře rozumím dává 80A a špičkově až 100A při 18.000ot/min (tedy 1500KV x 12V = 18000 ot)
Povede li se mi tímto výše uvedeným dvoutaktem roztočit stříďák trvale na 17 - 18.000 ot. tak bych měl dostat čistě teoreticky 80A tedy 80Ax12V = 960W prakticky spíš odhaduji 850W (špičkově 1000W)
Pokud bych tedy chtěl tuto jednotku umístit na koptéru tak aby se to uneslo, potřebuji ne 4 motory ale 6, tedy hexakoptéru s teoretickou spotřebou pro vis 6x12A = 72A což se rovná 864W počítám správně?
čistě teoreticky by to tedy letuschopné být mohlo ne?
počítám s tím že bych lipoly vyhodil a nahradil je A123 a proud z alternátoru bych pouze usměrnil a omezil na max. požadovanou hodnotu napětí tedy nějakých 12-14V
ušetřil bych tak cca hmotnost jedné baterky velikosti 3s2700mAh s cca 200g
a přidal bych:
spalovák, který má cca 460g
alternátor který má cca 70g
palivová nádrž cca 250g
a nějaká lektronika + závěs motoru cca 120g
jsem tedy teoreticky cca o 700g teší než se standardní koptérou
požitý dvoutakt pro výpočet:
http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=288
použitý motor jako alternátor:
http://www.ebay.com/itm/ePacket-to-USA- ... 462bbc2090
pojďte mne někdo opravit prosím
40A x 12V = 480W správně?
tedy 480W při 12V potřebujem na standardní led koptéry
Koupím li dvoutakt 6,5ccm 1,2Kw při 17.000ot/min o hmotnosti cca 460g a použiju li střídavý motor 80A 1500KV o hmotnosti cca 70g který teoreticky pokud tomu dobře rozumím dává 80A a špičkově až 100A při 18.000ot/min (tedy 1500KV x 12V = 18000 ot)
Povede li se mi tímto výše uvedeným dvoutaktem roztočit stříďák trvale na 17 - 18.000 ot. tak bych měl dostat čistě teoreticky 80A tedy 80Ax12V = 960W prakticky spíš odhaduji 850W (špičkově 1000W)
Pokud bych tedy chtěl tuto jednotku umístit na koptéru tak aby se to uneslo, potřebuji ne 4 motory ale 6, tedy hexakoptéru s teoretickou spotřebou pro vis 6x12A = 72A což se rovná 864W počítám správně?
čistě teoreticky by to tedy letuschopné být mohlo ne?
počítám s tím že bych lipoly vyhodil a nahradil je A123 a proud z alternátoru bych pouze usměrnil a omezil na max. požadovanou hodnotu napětí tedy nějakých 12-14V
ušetřil bych tak cca hmotnost jedné baterky velikosti 3s2700mAh s cca 200g
a přidal bych:
spalovák, který má cca 460g
alternátor který má cca 70g
palivová nádrž cca 250g
a nějaká lektronika + závěs motoru cca 120g
jsem tedy teoreticky cca o 700g teší než se standardní koptérou
požitý dvoutakt pro výpočet:
http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=288
použitý motor jako alternátor:
http://www.ebay.com/itm/ePacket-to-USA- ... 462bbc2090
pojďte mne někdo opravit prosím
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Coptéra Hybrid benzín/elektro
z 70g stříďáku nedostaneš trvale ani 30A aby se neroztekl.. EDIT: přečti si parametry odkazovaného motoru, ne regulátoru. Ten motor má max. proud kdy ještě má nějakou jakš takš účinnost 22A.
Ten přepočet s kV motoru platí naprázdno, bez zatížení.
Nějak mi v tvém výpočtu uniklo přibrání hmotnosti přidáním dvou motorů, ramen, reglů..
K tomu spalováku budeš potřebovat setrvačník - další hmotnost (u letadla ho nahrazuje setrvačnost vrtule, tady počítáš s lehkým stříďákem o minimální setrvačnosti). Bez setrvačníku by se kromě vibrací patrně ani neudržel v chodu. Na hexu velikosti 450 to nenacpeš ani omylem.
Ten přepočet s kV motoru platí naprázdno, bez zatížení.
Nějak mi v tvém výpočtu uniklo přibrání hmotnosti přidáním dvou motorů, ramen, reglů..
K tomu spalováku budeš potřebovat setrvačník - další hmotnost (u letadla ho nahrazuje setrvačnost vrtule, tady počítáš s lehkým stříďákem o minimální setrvačnosti). Bez setrvačníku by se kromě vibrací patrně ani neudržel v chodu. Na hexu velikosti 450 to nenacpeš ani omylem.
OK2WY