ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
A podporuje tvuj mobil USB OTG? Co mas za mobil?
- Tyrano-cz
- Příspěvky: 289
- Registrován: pon 20.08.2012 9:26
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
mám tenhle, a myslím si, že by měl: http://www.pandawill.com/ulefone-u650-smartphone-65-inch-fhd-mtk6589t-2gb-16gb-android-42-130mp-camera-otg-black-p84944.html
Odstartovat můžeš ... přistát musíš!!!
Super Kinetic, Sonic 64, Skywalker X-8, Luky Sport,
Super Kinetic, Sonic 64, Skywalker X-8, Luky Sport,
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
No tak to by mohl byt problem.Me to na SGN3 slape.Ale tady bude mozna chybet nejaka sw podpora.USB flash disky to mozna cte,ale dal to treba nedosahne 
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Ahoj, zde jsem si ted všiml, že že pro quad x se má použít u cw rotace tlačná vrtule a u ccw rotace vrtule normální. Bohužel pro mě, se mi tato skutečnost dosud vyhýbala a já jsem si objednal jak cw tak ccw tlačné vrtule (tedy s označením "P").
V čem je vlastně problém? Proč musím použít 2 tlačné a 2 normální?
Předem děkuji za vysvětlení.
V čem je vlastně problém? Proč musím použít 2 tlačné a 2 normální?
Předem děkuji za vysvětlení.
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Práve to bolo vysvetľované v tomto vlákne: viewtopic.php?f=130&t=67324
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Díky, toto téma jsem četl, ale odpověď mi z něj neplyne ani na druhé přečtení. Jedná se mi o tlačnou a normální (tažnou?) vrtuli, to že musím mít dvě vrtule cw a dvě ccw se ke mě dostalo.
Přečetl jsem taky toto a zabrouzdal jsem i sem, kde se možná skrývá odpověď, ale zrovna moudrý z toho nejsem. Dle článku na RC-ZOOMu je tu možnost vyšroubování unašeče a proto (u letadla) změní směr otáčení motoru tak, aby se při rotaci a působení dalších sil unašeč utahoval. To ale u coptéry nejde když 2 motory musí mít rotaci opačnou, tak mě napadlo jestli právě to není důvod ke dvěma tlačným a dvěma tažným vrtulím, ale nevím jak by to mohlo hrát roli, na RC-ZOOMu píší, že je rozdíl jen v tom, jestli je motor ve směru letu před, nebo za vrtulí, což u klasické coptéry je před...
Taky je mi divné, že v manuálech pro jiné desky není uvedeno, že mají být dvě vrtule "pusher" a dve "normal". To se to bere jako samozřejmost a nechápu to jen já?
Díky
Přečetl jsem taky toto a zabrouzdal jsem i sem, kde se možná skrývá odpověď, ale zrovna moudrý z toho nejsem. Dle článku na RC-ZOOMu je tu možnost vyšroubování unašeče a proto (u letadla) změní směr otáčení motoru tak, aby se při rotaci a působení dalších sil unašeč utahoval. To ale u coptéry nejde když 2 motory musí mít rotaci opačnou, tak mě napadlo jestli právě to není důvod ke dvěma tlačným a dvěma tažným vrtulím, ale nevím jak by to mohlo hrát roli, na RC-ZOOMu píší, že je rozdíl jen v tom, jestli je motor ve směru letu před, nebo za vrtulí, což u klasické coptéry je před...
Taky je mi divné, že v manuálech pro jiné desky není uvedeno, že mají být dvě vrtule "pusher" a dve "normal". To se to bere jako samozřejmost a nechápu to jen já?
Díky
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Uz sa predavaju aj motory urcene na CW a CCW, ktore maju lavy a pravy zavit. Ale cela pointa lavej a pravej vrtuli by mala byt v tom, ze ak by si pouzil len jeden typ vrtul, musel by si nastavit aj motory do toho isteho smeru a koptera by sa ti pravdepodobne tocila okolo vlasnej osi ako u koaxialneho vrtulnika ked sa jeden rotor spomali. Ak sa mylim, tak ma opravte 
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
tak jinak, co se stane, když budu mít diagonálně:
2x CW rotaci motoru a CW EP vrtule
a
2x CCW rotaci motoru a CCW EP vrtule
2x CW rotaci motoru a CW EP vrtule
a
2x CCW rotaci motoru a CCW EP vrtule
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Ani já to nechápu proč by měly být CW tlačné a CCW tažné když na koptéře jsou tažné všechny. Dívám se co tam vlastně mám, na CW je napsáno 10x4.5R a na CCW je 10x4.5L.
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Né, úplně jinak 
- Takže máme Quadcoptéru, se čtyřmi motory a čtyřmi vrtulemi...
- Všechny motory mají závit CW tz. že se ve směru hodinových ručiček utahují a proti směru hodinových ručiček povolují
- Vrtule nebudeme rozlišovat na tlačné či tažné, ale na CW (točící se ve směru hodinových ručiček) nebo CCW (točící se proti směru hodinových ručiček).
Pokud máš Quadcoptéru, kde by všechny vrtule byly CW, tak by se matky povolovaly protože tato matka se povoluje proti směru hodinových ručiček. Vrtule má odpor proti směru otáčení.
Pokud máš Quadcoptéru, kde by všechny vrtule byly CCW, tak by se matky utahovaly protože tato matka se utahuje ve směru hodinových ručiček. Vrtule má odpor proti směru otáčení.
Pokud máš Quadcoptéru, kde by 2 vrtule byly CW a 2 vrtule CCW, tak by se matky na CW vrtulích povolovaly a na CCW vrtulích utahovaly
Z toho vyplívá že: CCW vrtule utahuje matky na závitu CW a CW vrtule utahuje matky na CCW závitu!
Tak a teď létání (nebudeme řešit povolování či utahování) ->
Všechny vrtule by byly CW. Koptéra by sice létala ale kroutící moment vrtule by roztáčel koptéru proti směru otáčení vrtulí tz. ve směru CCW - tzn. proti směru hodinových ručiček.
Všechny vrtule by byly CCW. Koptéra by sice létala ale kroutící moment vrtule by roztáčel koptéru proti směru otáčení vrtulí tz. ve směru CW - tzn. ve směru hodinových ručiček.
Dvě vrtule by byly CW a dvě CCW. Koptéra létá perfektně protože kroutící momenty vrtulí se odečtou takže kroutící moment je nulový... Takže se koptéra neotáčí v žádném směru!
Tak a teď k otáčení koptéry v letu. Koptéra má na sobě dvě vrtule CW a dvě CCW.
Tak, pokud se otáčky motorů na kterých jsou vrtule CW zvýší a otáčky motorů s vrtulemi CCW sníží. Kroutící moment vrtulí se pořád odečítá ale výsledek už není nula. Takže se koptéra bude otáčet ve směru CCW tz. proti směru hodinových ručiček!
Tak a pokud se otáčky motorů na kterých jsou vrtule CCW zvýší a otáčky motorů s vrtulemi CW sníží. Kroutící moment vrtulí se pořád odečítá ale výsledek už není nula. Takže se koptéra bude otáčet ve směru CW tz. ve směru hodinových ručiček!
Tak doufám že to z mého textu pochopíš
- Takže máme Quadcoptéru, se čtyřmi motory a čtyřmi vrtulemi...
- Všechny motory mají závit CW tz. že se ve směru hodinových ručiček utahují a proti směru hodinových ručiček povolují
- Vrtule nebudeme rozlišovat na tlačné či tažné, ale na CW (točící se ve směru hodinových ručiček) nebo CCW (točící se proti směru hodinových ručiček).
Pokud máš Quadcoptéru, kde by všechny vrtule byly CW, tak by se matky povolovaly protože tato matka se povoluje proti směru hodinových ručiček. Vrtule má odpor proti směru otáčení.
Pokud máš Quadcoptéru, kde by všechny vrtule byly CCW, tak by se matky utahovaly protože tato matka se utahuje ve směru hodinových ručiček. Vrtule má odpor proti směru otáčení.
Pokud máš Quadcoptéru, kde by 2 vrtule byly CW a 2 vrtule CCW, tak by se matky na CW vrtulích povolovaly a na CCW vrtulích utahovaly
Z toho vyplívá že: CCW vrtule utahuje matky na závitu CW a CW vrtule utahuje matky na CCW závitu!
Tak a teď létání (nebudeme řešit povolování či utahování) ->
Všechny vrtule by byly CW. Koptéra by sice létala ale kroutící moment vrtule by roztáčel koptéru proti směru otáčení vrtulí tz. ve směru CCW - tzn. proti směru hodinových ručiček.
Všechny vrtule by byly CCW. Koptéra by sice létala ale kroutící moment vrtule by roztáčel koptéru proti směru otáčení vrtulí tz. ve směru CW - tzn. ve směru hodinových ručiček.
Dvě vrtule by byly CW a dvě CCW. Koptéra létá perfektně protože kroutící momenty vrtulí se odečtou takže kroutící moment je nulový... Takže se koptéra neotáčí v žádném směru!
Tak a teď k otáčení koptéry v letu. Koptéra má na sobě dvě vrtule CW a dvě CCW.
Tak, pokud se otáčky motorů na kterých jsou vrtule CW zvýší a otáčky motorů s vrtulemi CCW sníží. Kroutící moment vrtulí se pořád odečítá ale výsledek už není nula. Takže se koptéra bude otáčet ve směru CCW tz. proti směru hodinových ručiček!
Tak a pokud se otáčky motorů na kterých jsou vrtule CCW zvýší a otáčky motorů s vrtulemi CW sníží. Kroutící moment vrtulí se pořád odečítá ale výsledek už není nula. Takže se koptéra bude otáčet ve směru CW tz. ve směru hodinových ručiček!
Tak doufám že to z mého textu pochopíš
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
j.s píše:tak jinak, co se stane, když budu mít diagonálně:
2x CW rotaci motoru a CW EP vrtule
a
2x CCW rotaci motoru a CCW EP vrtule
Malo by to byť v poriadku.
Nakoľko pri Q-copt potrebuješ mať oproti sebe vždy rovnaké vrtule s rovnakým zmyslom otáčania. To znamená:
Vrtula CCW (otáča sa proti smeru hodín) a oproti na kríž umiestniš takú istú vrtulu. Samopzrejme že aj motor sa musí točiť proti smeru.
No a ďalšia vrtula bude CW (otáča sa v smere hodín) a zase oproti bude taka istá vrtula a otáčanie motorov bude zhodné s vrtulami.
Všetky štyri vrtule sú v tomto ponímaní ťažné, pretože fúkajú vzduch pod seba.
Rozdiel medzi tlačnou a ťahovou vrtulou je len v zmysle pozície ku motoru.
Ale to Ti napovie aj profil listu vrtule, ako sa má otáčať a kde je nábehová hrana vrtule.
Pre Teba je podstatné označenie CW a CCW.
Ako bolo poznamenané vyššie, robia sa už aj unášače na vrtule s opačným závitom, teda ľavým.
Napadá ma ešte jedna variant a síce ak máš octo copt. so štyrmi ramenami a umiestnene dvojice motorov pod sebou.
Vtedy máš jednu vrtulu ťažnú a jednu tlačnú a otáčajú sa proti sebe. Ale zase fúkajú vzduch pod seba, teda pod copt.
Dúfam že som to napísal správne.
Edit: Vidím že nestíham písať.
quadcopter "homemade" (650 FY-91Q)
Quad 480 APM2,6
Quad 480 APM2,6
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Proč musí být na koptéře CW a CCW vrtule je nám jasné, ale proč v tomto popisu http://copter.ardupilot.com/wiki/connecting-your-rc-input-and-motors/ trvají na tom že ty CW musí být tlačné? Leda by to bylo myšleno tak, že CW je automaticky vždy označována jako tlačná.
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
OK2BUH píše:Proč musí být na koptéře CW a CCW vrtule je nám jasné, ale proč v tomto popisu http://copter.ardupilot.com/wiki/connecting-your-rc-input-and-motors/ trvají na tom že ty CW musí být tlačné? Leda by to bylo myšleno tak, že CW je automaticky vždy označována jako tlačná.
Protože Pusher vrtule jsou dělané tak, aby jsi nemusel reverzovat otáčky motor když přejdeš z tažné na tlačnou... Protože Pusher je vlastně CW vrtule... (Automaticky)
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Výborný výklad od obou, díky. Správně mě však pochopil spíše OK2BUH.
Ono právě CW vrtule neni automaticky Pusher a CCW normal..
viz.
GWS EP Counter Rotating Propeller a GWS EP Propeller
Jedině že by CW byla automaticky Pusher a u CCW byla volba Pusher a normal.
Ono právě CW vrtule neni automaticky Pusher a CCW normal..
viz.
GWS EP Counter Rotating Propeller a GWS EP Propeller
Jedině že by CW byla automaticky Pusher a u CCW byla volba Pusher a normal.
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
Re: ArduFlyer V2.5 Kit Flight Controller
Já myslím, že pokud jsou použity unašeče, tak je to jedno. Utahování nebo povolování není vlastnost vrtule ale unašeče. Jiná situace nastane když má vrtule vnitřní závit. Potom by se musely vyrábět CW s levým a pravým závitem a CCW taky. Chudáci majitelé Y6 hexy by museli mít čtyři druhy náhradních vrtulí. Potom by musela mít CW vrtule na koptéře levý závit aby se utahoval. V každém případě bych ji ale označil jako tažnou, protože při použití jako tlačná by se povolovala.