Obaly na křídla
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Sunflex se jmenuje folie, která má dovnitř igelitové bublinky, ven Al folii.
Svařuje se to žehličkou, stačí cca 5mm po obvodu. Koupíš to ve stavebninách, návod jak z toho vyrobit obaly a návleky jsem sem někam kdysi dával.
Svařuje se to žehličkou, stačí cca 5mm po obvodu. Koupíš to ve stavebninách, návod jak z toho vyrobit obaly a návleky jsem sem někam kdysi dával.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
http://nakadah.rajce.idnes.cz/Daidalos_ ... na_kridla/ Ja to prvne sesil entlem tahkle, ale pak sem to jeste pro klid duse prejel entlem pres okraj. takze nit ty okraje uplne stahla k sobe. To uz ale nafocene nemam. Nak
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
"Šedá páska", "Extra strong" š-50mm, v každém supermarketu. Rychlejší a pevnější a trvanlivější než cokoliv jiného.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Woita píše:"Šedá páska", "Extra strong" š-50mm, v každém supermarketu. Rychlejší a pevnější a trvanlivější než cokoliv jiného.
Copak pevná je dost, ale mám s několika tu nepříjemnou zkušenost, že po pár zahřátích na sluníčku to lepidlo začne povolovat, vše okolo upatlá a pokud je spoj namahaný tak se sune. Používám ji na kde co, ale vyhýbám se jí jak se to má nějak hřát.
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Žehličkou, bublinky na sebe (hliník se nepřitaví). Pak si uprav šev nůžkama - a je tedy z venku. Když si dáš záležet, je to minimální spoj a tím, že je to vlastně svařené, tak to drží jak židovská víra.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Tenhle postup jsem vyčetl si tady na rcmanii a úspěšně použil.
Folie se jmenuje Sunflex. Koupí se to ve stavebninách v metráži, má to z jedné strany Al folii stříbrné barvy, z druhé strany ty igelitové kuličky. Cena je určitě snesitelná a obaly jsou z toho super.
Dřív jsem to obšíval lemovkou, teď to přímo svařuji modelářskou žehličkou. Položí se to na sebe samozřejmě bublinkama dovnitř) a z jedné strany se to tak po 5cm naboduje přímo tou žehličkou nastavenou na max. teplotu. Když je to sbodované, tak plynule pomalu tahem vytvořit šev po celé délce široký cca 1cm. Otočit, sbodovat z druhé strany, zase ten šev po celé délce. Nakonec zarovnat - zastřihnout švy, aby to vypadalo. Suché zipy na to našívám, protože to nedrží dobře žádným lepidlem a trhá to horní vrstvu té hliníkové folie.
x9d, x-lite pro a pár poletuch
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Také lepím páskou, další nevýhoda pásky je, že se křídlo může někde uvnitř přilepit. Ale to by šlo také vyřešit. Bezesporu je to nejsnadnější.
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
mab píše:Folie se jmenuje Sunflex. Koupí se to ve stavebninách v metráži, má to z jedné strany Al folii stříbrné barvy, z druhé strany ty igelitové kuličky. Cena je určitě snesitelná a obaly jsou z toho super.
Dřív jsem to obšíval lemovkou, teď to přímo svařuji modelářskou žehličkou. Položí se to na sebe samozřejmě bublinkama dovnitř) a z jedné strany se to tak po 5cm naboduje přímo tou žehličkou nastavenou na max. teplotu. Když je to sbodované, tak plynule pomalu tahem vytvořit šev po celé délce široký cca 1cm. Otočit, sbodovat z druhé strany, zase ten šev po celé délce. Nakonec zarovnat - zastřihnout švy, aby to vypadalo. Suché zipy na to našívám, protože to nedrží dobře žádným lepidlem a trhá to horní vrstvu té hliníkové folie.
Děkuji, už bych to nenašel
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
- Bucker131
- Příspěvky: 628
- Registrován: úte 16.11.2010 0:00
- Bydliště: občas Pelhřimov, Vysočina, pak Rudná, Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Na obaly používám Sunflex, bubliny potažené z jedné strany hliníkovou folií. Stačí udělat tvar trochu větší a dokola přežehlit žehličkou na max. teplotu, samozřejmě se k sobě lepí jen bubliny, hliník je navenek. Pak stačí zastříhnout nůžkama, protože neni možný se přesně při ohybech přesně trefit. Sváry dávám na odtokové hrany, vypadá to hezky aerodynamicky a letadlu to sedne
Pozor ale na ty sváry, sou docela ostré, dokonce se o ně dá i říznout.
Pozor ale na ty sváry, sou docela ostré, dokonce se o ně dá i říznout.
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
díky lidi .... vypadá to, že materiál je poměrně jasný .... pokud jde o technologii, také zdá se je nějaká inspirace k dispozici. Mohlo by to fungovat. teď jen sehnat nějakou prodejnu, kde to budou v okolí mít, abych nemusel procestovávat půl Prahy - ale to už zvládne telefon a net 
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11248
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Osobně používám tohle: http://www.mirelon.com/cz/pasy-a-desky- ... 00037.html
3 mm tlustou, protože se s ní mnohem lépe pracuje.
Mám koupenou roli z Hornbachu na Černém mostě. Ale myslím, že to tam prodávali i na metry.
Secvakávám to sešívačkou, protože je to nejrychlejší. Zda se spoj na náběžce nebo odtokovce neřeším. Ohyb mám tam, kde je rovná hrana.
Při výrobě to chce docela přídavek, aby se křídlo snadno vešlo.
3 mm tlustou, protože se s ní mnohem lépe pracuje.
Mám koupenou roli z Hornbachu na Černém mostě. Ale myslím, že to tam prodávali i na metry.
Secvakávám to sešívačkou, protože je to nejrychlejší. Zda se spoj na náběžce nebo odtokovce neřeším. Ohyb mám tam, kde je rovná hrana.
Při výrobě to chce docela přídavek, aby se křídlo snadno vešlo.
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
tak role folie je z Hornbachu doma. bohužel metráž neprodávají, jen celá balení. Tak mám zásobu na pár letadel dopředu - můžu jen doufat, že mi ta zábava chvíli vydrží
... 3mm se zdála lepší ... měla takové ty jemnější stejnoměrné bublinky ... 4mm a více už byly takové ty Velké praskací. se mi zdálo, že s těmi by se už blbě pracovalo. Výrobce je sice jiný než shora uvedení (DAPE), ale technologie je zdá se stejná. 3mm pěnový polyethylen s nějakou mechanickou výztuhou (dost to drží na přetržení) a alu folií navrch.
... 3mm se zdála lepší ... měla takové ty jemnější stejnoměrné bublinky ... 4mm a více už byly takové ty Velké praskací. se mi zdálo, že s těmi by se už blbě pracovalo. Výrobce je sice jiný než shora uvedení (DAPE), ale technologie je zdá se stejná. 3mm pěnový polyethylen s nějakou mechanickou výztuhou (dost to drží na přetržení) a alu folií navrch.
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
tak lidi .... tohle je bomba .... je to rychlé (za půl hodiny svařené i bez zkušeností, supr čupr výsledek i se zavíráním, vychytávkou na VOP, která jde krásně namontovat i s obalem - respektive nechat obal i po namontování), je to funkční, jednoduché a vypadá to celkem k světu ... i když to by šlo ještě pilovat a určitě i vylepšit, ale stydět se za to člověk nemusí ani takhle
.
Díky všem za tipy a rady .... takhle to má být když věci zafungují ... a to byl pátek 13.
Díky všem za tipy a rady .... takhle to má být když věci zafungují ... a to byl pátek 13.
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Napoprvé dobré ne?
( Pokud na to někam potřebuješ dát suché zipy na zavírání, musíš je přišít, ne přilepit)
( Pokud na to někam potřebuješ dát suché zipy na zavírání, musíš je přišít, ne přilepit)
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Re: technologie "sešití" návleků na křídla
Místo suchých zipů používám magnety z HK jednoduše přepelené páskou na tuto folii. Při koupi v ČR je to drahý, ale cena HK je někde jinde a není co řešit.
Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX