Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: ned 31.03.2024 21:51 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Čilli model ketegorie F5L/F3L.
Jednodušeji už to nejde.
Model se dá postavit za čtyři večery.
Jsou použity základní materiály. Balsa , uhlíková trubka, překližka letecká a topolová.
Stavba probíhá na rovné desce. Křídlo se lepí v přípravku dodaný ve stavebnici.
Profil křídla je použitý jeden z nejmodernějších v současné době. Podobný používá Viana sport a Encanto . Od stejného pána Mitsuru Ishii.

Popíši stručně stavbu a vybavení modelu.


Přílohy:
Díly Čili PDF OBR.jpg
Díly Čili PDF OBR.jpg
[ 39.5 KiB | Zobrazeno 3191 krát ]

kompletní stavebnice ČILLI 1.jpg
kompletní stavebnice ČILLI 1.jpg
[ 40.48 KiB | Zobrazeno 3181 krát ]

ČILLI F5L-1.jpg
ČILLI F5L-1.jpg
[ 70.9 KiB | Zobrazeno 3171 krát ]

Čilli-1.jpg
Čilli-1.jpg
[ 64.14 KiB | Zobrazeno 3171 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2024 8:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1827
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Ano o profilu se vedla rec .
viewtopic.php?f=152&t=89332&start=15

Cilli vypada velice pohledne a jestli nazev sugeruje schopnost lepsiho pronikani proti vetru ,tim lip.
Dokonce i ocasky se mi libi i kdyz jsem priznivcem klasickych.
A netrojite vzepeti kridel.
Jednochutost je take znamka promyslenosti. To je klad. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: pon 01.04.2024 20:09 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Stavebnice bude obsahovat vše co na dokončení budete potřebovat. Zatím je pripravená pouze elektro verze. Možnost i ocásky křížek.

Vyfrézovaná žebra křídla, ocasní plochy, gondola trupu. Šablona pro stavbu křídla. Spojka křídla je uhlíková kulatina průmět 7 mm. A místo zátěže se použije spojka železná. Zátěž je pak cca 100g.
Brzda je poháněná přímo pákou serve. Pro spojení s trupem slouží žlutý tříkolílový konektor. Zároveň slouží jako spojení křídla s gondolou. Drží docela dost, není třeba jiného pojištění proti pohybu křídla.
Křídlo střed má uhlíkový nosník trubkou pr. 8/7 mm s přechodem na 7/6 a 5/4. Náběžná hrana je uhlíková kulatina pr. 3 mm. Spolu s pomocným nosníkem je to celé dostatečně pevné.
Spojka křídla se nasouvá do hliníkové trubičky 7/8 mm, která je přilepená k uhlíkové trubce a omotaná kevlarovou nití. Svrchu a zespod je smrkový nosník 2x8 mm.
Střed křídla má vzepětí 2 stupně a ucho 8 nebo 10 stupňů.
Všechny spoje, kde je spojka jsou omotaná kevlarovou nití a přelepeno řídkou vteřinovkou.
Motýlek je oddělávací a v pozici ho drží magnet. Takže se nemusí jinak zajišťovat.

Sada elektro pohonu za dobré peníze a s výškoměrem:
Motor Kavan 2225/1600.
Vrtule 3S - 450mAh 8/6 Aeronaut
Regulátor Kavan 30 SB.
KAVAN RESitch.


Přílohy:
Čilli 3-1.jpg
Čilli 3-1.jpg
[ 72.42 KiB | Zobrazeno 2774 krát ]

sada elktro-1.jpg
sada elktro-1.jpg
[ 34.34 KiB | Zobrazeno 2774 krát ]

elektro vybavení-1.jpg
elektro vybavení-1.jpg
[ 59.7 KiB | Zobrazeno 2774 krát ]

konektro 3 kolík-1.jpg
konektro 3 kolík-1.jpg
[ 70.68 KiB | Zobrazeno 2774 krát ]

konektor křídlo-1.jpg
konektor křídlo-1.jpg
[ 31.49 KiB | Zobrazeno 2774 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: stř 03.04.2024 20:40 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Stavba ocasních ploch do V, je velice rychlá a jednoduchá.
Sestavíme nasucho, bez lepidla. Když vše pasuje jak má, zakápneme řídkou vteřinovkou. Zalepíme plastové trubičky.
Komplet přebrousíme a zaoblíme náběžnou hranu . Klapku nabrousíme do úkosu. Nezapomeneme ná úkos v místě pantu cca 30 stupňů. Ukončení z překližky 1,2 mm lepíme až po nasazení na trup společně s protikusem.
Po přilepení překližky je vše připraveno na potah.
Po potažení zbývá zavěsit klapku k véčku. Lepí se na izolepu. Postup je na plánku.


Přílohy:
Ocásky před lepením (1)-1.jpg
Ocásky před lepením (1)-1.jpg
[ 26.94 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]

Ocásky slepené (1)-1.jpg
Ocásky slepené (1)-1.jpg
[ 34.05 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]

V komplet (1)-1.jpg
V komplet (1)-1.jpg
[ 40.13 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]

V páčka (1)-1.jpg
V páčka (1)-1.jpg
[ 34.76 KiB | Zobrazeno 2374 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: čtv 04.04.2024 21:45 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Gondola trupu se skládá : bočnice balsa 2 mm, rám topolová překližka 3 mm, přepážky topolová překližka , letecká překližka. Vrchní a spodní zavření gondoly balsa 3 mm. Žebro křídla překližka 2 mm.
Jako první přilepíme překližkové žebro k bočnici. Jediná složitější operace je přilepení rámu z topolovky na balsovou bočnici. Snažíme se aby lícovaly všechny shodné otvory. Proto lepíme disperzním lepidlem, kde máme možnost korekce.
Přední část bočnice v délce 8 cm přelaminujeme kouskem tkaniny 110 g. Kdo má uhlík, použije uhlík. Pak už není problém.
Vsuneme přepážky podle plánku a lepíme od zadní části.


Přílohy:
Trup E (1)-1.jpg
Trup E (1)-1.jpg
[ 60.23 KiB | Zobrazeno 2210 krát ]

Trup díly (1)-1.jpg
Trup díly (1)-1.jpg
[ 78.5 KiB | Zobrazeno 2210 krát ]

Trup lepení (1)-1.jpg
Trup lepení (1)-1.jpg
[ 72.78 KiB | Zobrazeno 2210 krát ]

Trup slepený (1)-1.jpg
Trup slepený (1)-1.jpg
[ 57.91 KiB | Zobrazeno 2210 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: sob 06.04.2024 16:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2010
Příspěvky: 436
Bydliště: Praha 9
Kdy bude dostupný ??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 12:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Model prošel zdárně testem na první soutěži. Myslím, že stavebnici mohu pustit do světa. Cca 4 týdny bude v prodeji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 14:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6058
Bydliště: Praha ČR
Za mne bych hodnotil dobře dojem z křídla, to se mi líbilo a věřím, že se bude fakt snadno stavět.
Na rovinu se mi tak moc nelíbí trup (podobný jako u Mirai), za mne bych ho podstatně ořezal, ale chápu, že to je tak řešeno pro jednoduchost a dobrou přijatelnost pro běžné zákazníky, kteří by "gynekologii" třeba jako u Wiki moc neocenili :-)

Ale celkově opravdu proč ne, dojmy z pohledu v reálu nebyly nijak špatné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 14:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Jo jo máš pravdu. Ale projev letu je hlavně o křídle. Trup je z Mirae upravený a zjednodušený a podstatně kratší čumák. Osvědčil se přístup z boku. Daleko více místa a dobrý přístup. Mám i variantu s kabinkou, ale uspořádaní komponentů je horší a je omezá šíře baterie. První dvě kola jsem si prokoučoval sám. Jinak spokojenost.
Mám tři spojky o hmotnostui 12g, 40g a 65g . Létal jsem celou dobu s tou nejtěžší a ještě by to klidně chtělo. Ten vítr byl hraniční a na časech to bylo hodně vidět. O přistáních ani nemluvím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 22:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Ještě jedna důležitá věc, nezavírejte předčasně trup v místě pouzdra spojky a konektoru serva brzdy. Serva pro VOP a SOP u elektro verze jsou pod centroplánem v dodané desce serv. Pouzdro trubky a konektor lepíme až po sesazení křídel k trupu. Tak máme stoprocentně správnou polohu gondoly trupu a křídla.
V dodané uhlíkové trubce už jsou vyfrézované a vyvrtané všechny potřebné otvory.


Přílohy:
Trup před stříkáním (1)-1.jpg
Trup před stříkáním (1)-1.jpg
[ 31.99 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

Trup lak (1)-1.jpg
Trup lak (1)-1.jpg
[ 36.91 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

Trup v laku (1)-1.jpg
Trup v laku (1)-1.jpg
[ 45.14 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

V  uhlík tyčky trup (1)-1.jpg
V uhlík tyčky trup (1)-1.jpg
[ 24.08 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

V na trupu (1)-1.jpg
V na trupu (1)-1.jpg
[ 29.3 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

serva trup (1)-1.jpg
serva trup (1)-1.jpg
[ 45.86 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

trup křídal (1)-1.jpg
trup křídal (1)-1.jpg
[ 50.25 KiB | Zobrazeno 1450 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: stř 10.04.2024 23:23 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.2.2017
Příspěvky: 57
Bydliště: Praha
Zajímavé letadlo, závidím přechody různých fólií na křídle (to neumím).

Uhlíkové vyztužení bočnic přední části trupu viditelné na fotkách je v souladu s pravidly? Až dosud jsem si myslel, že jsou přípustné jen uhlíkové polotovary na nosník křídla a ocasní nosník trupu, plus olaminování spodní přední části trupu, jinak dřevo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: stř 10.04.2024 23:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Nebojte, vše je na 100% v souladu s pravidly.


Přílohy:
Podhořana jaro 24.jpg
Podhořana jaro 24.jpg
[ 89.65 KiB | Zobrazeno 1309 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: čtv 11.04.2024 7:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6058
Bydliště: Praha ČR
heczkot píše:
plus olaminování spodní přední části trupu, jinak dřevo.


Tohle ale právě v pravidlech vůbec není - klasický příklad, jak vznikají fámy... V pravidlech není nic o "olaminování spodní přední části", je tam definice, že zesílení nesmí být na více než 1/3 povrchu. Ale jestli si to člověk dá dolů, nahoru nebo třeba pod křídlo prostě limitováno není, jen maximum plochy.

Kdybych chtěl být na Karla Svobodu hodně zlý, tak by se spíš dalo nad formulací spekulovat v tom směru, že to v originále zní spíš jako zesílení povrchu (z kontextu míněno vnějšího) a on to má na "vnitřním povrchu", ale není to úplně jednoznačné a velmi pochybuju, že by to někdo chtěl řešit (zejména když tou celkovou plochou je velmi hluboko pod třetinou). Ale jak říkám - opravdu nejde o povolení jen na spodku!

Na okraj - tohle pravidlo je docela důležité znát i pro opravy. Zrovna nedávno se mi podařilo přelomit trup u Wiki elektro - je naprosto legální to natupo slepit a pak přetáhnout dokola páskem biaxu v místě zlomu, což je optimální oprava. Tedy až se trup přelomí 5x, tak pak by. se už musela hlídat plocha výztuh, ale to mi snad nehrozí :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: čtv 11.04.2024 8:52 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 11.2.2017
Příspěvky: 57
Bydliště: Praha
Děkuji za rychlé vysvětlení, měl jsem si nejdřív přečíst pravidla:

5.L.3.1. The model is built mainly with wooden parts. The following methods are permitted:
a) Wings built with ribs, open or covered by wood, “D-box”, solid wood wings or a combination of
solid wood and ribs.
b) All parts must be made from wood except for leading-edge, spar(s) and joiners of the wing
panels.
c) The surface of the wings may be covered by film, silk, paper or polyester-fabric.
Specifications a) to c) are applicable for tailplanes too.
d) The distance between the rear edge of the spoilers and the trailing edge must be at least 5
cm. One or two servos may activate the spoilers.
e) The fuselage must be made entirely from wood, or with a tail boom made from
fibreglass/carbon (GRP/CFRP) or Kevlar tube or profile. The tube/profile must not extend the
front half of the wing area.
f) The wooden surface of the fuselage may be covered with fibreglass/carbon (GRP/CFRP) or
Kevlar, but not more than a maximum of 1/3rd of the total area. The surface may be protected
with varnish or as described at c).

g) Hinges and control rods are exempted from the GRP/CFRP constraint.
h) The tow hook must not be larger than 5 mm in frontal width and 15 mm frontal height. It may
be adjustable, but not by the radio. The release must not be executed by radio either.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ČILLI F5L /F3L
PříspěvekNapsal: úte 16.04.2024 21:38 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.2.2019
Příspěvky: 100
Křídlo se staví na rovné desce.
Nejprve si žebra vyrovnáme na plán podle velikosti a přesného tvaru.
Lepit začneme od středových žeber. Na překližkové žebro 0,8 mm nalepíme balsové 3 mm přesně podle otvorů 3 mm.
Lepíme zrcadlově pravé a levé.
Žebra nasuneme ve předu do šablony podle velikosti a poloze na plánku.
Nasuneme odtokovou hranu do drážek. Tím máme zaručenou správnou polohu a zozteč.
Vsuneme zdrsněnou a odmaštěnou uhlíkovou trubku 8/7 a zadní smrkový nosník 5x3 mm.
V místě uložení serva brzdy nalepíme balsovou desku s rámečkem pro servo E Max ES 9051


Přílohy:
Díly ČILLI-1.jpg
Díly ČILLI-1.jpg
[ 40.48 KiB | Zobrazeno 859 krát ]

Střed křídlo -1.jpg
Střed křídlo -1.jpg
[ 103.81 KiB | Zobrazeno 859 krát ]

Střed křídlo 2-1.jpg
Střed křídlo 2-1.jpg
[ 103.07 KiB | Zobrazeno 859 krát ]

Střed křídlo 3-1.jpg
Střed křídlo 3-1.jpg
[ 105.39 KiB | Zobrazeno 859 krát ]

Střed křídlo 4-1.jpg
Střed křídlo 4-1.jpg
[ 55.5 KiB | Zobrazeno 859 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz