Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: pon 11.09.2023 22:23 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10862
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Protože chci jako závaží použít wolframové válečky, tak jsem si pořídil zelenou wolframovou elektrodu na sváření. Cenovka přijatelná, dostupnost dobrá. https://www.chobola.cz/wolframova-elekt ... ena--40-mm

Ale krájení na válečky je otrava. Udělal jsem si na lidl brusku (pokusný pohon) a zkusil. Jeden řez na dva kotoučky a dost otrava s chlazením. Má někdo nějaký tip, čím to nařezat? Předem díky.


Přílohy:
20230823_175735.jpg
20230823_175735.jpg
[ 102.29 KiB | Zobrazeno 2258 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: pon 11.09.2023 22:56 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20877
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Chvilku jsem hledal na svářečských stránkách a tipnu si na diamantový kotouč. A držet se odtažitě k odpadu...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 5:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1210
TomasC píše:
Protože chci jako závaží použít wolframové válečky, tak jsem si pořídil zelenou wolframovou elektrodu na sváření. Cenovka přijatelná, dostupnost dobrá. https://www.chobola.cz/wolframova-elekt ... ena--40-mm

Ale krájení na válečky je otrava. Udělal jsem si na lidl brusku (pokusný pohon) a zkusil. Jeden řez na dva kotoučky a dost otrava s chlazením. Má někdo nějaký tip, čím to nařezat? Předem díky.

No, tohle je dopředu prohraná bitva. A řešení - není složité, ale nejspíš jsi ho asi nechtěl slyšet.
Já řežu na velkém sintrovaném bronzovém diamantu a pod řezným olejem na normální brusce na SK nástroje. Pak to tak nějak jakž takž jde. S SL galvanikou (nikl), by to taky asi šlo, ale životnost kotouče bude opět mizermá, ale pro hobby asi použitelná.
Jinak samozřejmě na nabíjeném (opět ale musí mít rozumný průměr) dia kotouči by to šlo ještě líp - ale opět s chlazením - protože nasucho to s kovovým pojivem rozumně nejde.
Samozřejmě je třeba dávat pozor na to, co za barvičku pižleš - takže bez dobrého odtahu a pár kusů pouze zelený (čistý W), rozhodně NE Wt a i tak se skutečně snažit neprášit.
Řezat takhle nasucho ty legovaný (zejména Th) - no to je skutečná sázka na jistotu :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 7:36 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 6.9.2008
Příspěvky: 318
A co použít kuličky ?
https://www.loziska-rc.com/index.php?route=product/search&search=Karbid%20Wolfram
přeji hezký den
rh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 7:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 806
Bydliště: Českolipsko, ČR
Asi to nebude pro tebe přímo relevantní odpověď, ale wolframové elektrody pro "šlatrování" komutátorů jsme řezali na drátovce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 8:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20877
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Jestli nejsi ekoterorista, tak https://www.kentaurzbrane.cz/broky-do-p ... -4-mm-1kg/
Používám průměr 2mm, jdou nasypat i do úzkých prostor a pojistit lepidlem.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 9:04 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11212
Bydliště: Břeclav, ČR
jyrry píše:
Jestli nejsi ekoterorista, tak https://www.kentaurzbrane.cz/broky-do-p ... -4-mm-1kg/
Používám průměr 2mm, jdou nasypat i do úzkých prostor a pojistit lepidlem.


Broky se navíc dají za pomoci teplovzdušky prosytit tavným lepidlem a pak potřebné množství lepnout třeba do laminátového čumáku. Vychladne a drží.

Pokud je třeba odebrat nebo vyjmout tak buď zahřát, nebo pokapat lihem. Pustí se a jde vyloupnout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 9:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1210
jyrry píše:
Jestli nejsi ekoterorista, tak https://www.kentaurzbrane.cz/broky-do-p ... -4-mm-1kg/
Používám průměr 2mm, jdou nasypat i do úzkých prostor a pojistit lepidlem.

úplně netuším, na co to chce použít, ale tiše předpokládám, že na vyvážení jednolistky.
pak je mu plumbum celkem na pikaču, protože je jednak lehký (wolfram je podstatně těžší), ale hlavně W má rozumnou pevnost - na rozdíl od blátivýho olova - takže se mu to na rozdíl od olova, za chodu nebude deformovat (nepoteče to).
Proto se taky třeba kliky u závodních motorů vyvažují wolframem a ne olovem
https://www.novarossi.us/products/crankshafts


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 11:59 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10862
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Moc díky za odpověďi.

Ano, na vyvážení jednolisté vrtule. Wolfram má hustotu 19, olovo 11, mosaz 8,4. Rozdíl, který už je poznat.

Rozhodně díky za potvrzení, že jedině zelený "čistý" wolfram. Jistoty směrem k prachu jsem se obával. Zkusím diamantový kotouček a chladit.

Olověné broky taky používám, dokonce jsem jednou musel delaborovat S&B 12x70. Na tohle nejsou dost pevné.

Uvidíme po diamantu, pak bych se po nějaká drátovce v okolí podíval.

Případně kuličky, díky za odkaz.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 14:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7608
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
U prstýnků z wolframu (na šperky se nepoužívá čistý wolfram (zelené elektrody), ale karbid wolframu) je jejich křehkost, uváděna jako způsob odstranění v případě naléhavé potřeby. 1) Tlak malého svěráku 2) Úder kladivem na pevné podložce. (U toho kladiva bych měl asi strach. Razicí lis kde jde nastavit velikost mezery zastavení by byl lepší. Jenže ne častý v místě potřeby.) Lomovou houževnatost karbid wolframu versus kovový (čistý) wolfram tu třeba bude mít někdo v oku. Pokus o odlomení žádané délky elektrody v bytelném svěráku, ještě bytelnější palicí, není složitý. Pokud má má hlava neříká: Je to nesmysl.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 14:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6960
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Zeptám se rovnou, nechce se mi hledat. :wink:
Ten wolframový prach je zdraví škodlivý, jedovatý, karcinogénní? :?
Nebo v čem musím být při jeho opracování ostražitý?

Ja mám spoustu válečků z wolframových elektrod, které jsem vyextrahoval z vysloužilých vysokotlakových Kr-výbojek. Zatím je jen odkládám do krabičky, ale uvažoval jsem o jejich použití na vyvažování klikovek spalovacích motorů. Tam by se ale musely nějak opracovat, minimálně pozkracovat na kratší válečky. Naštěstí jsem se do toho zatím nepustil. a případné zdravotní riziko jsem neřešil.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 14:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1210
guchar píše:
U prstýnků z wolframu (na šperky se nepoužívá čistý wolfram (zelené elektrody), ale karbid wolframu) je jejich křehkost, uváděna jako způsob odstranění v případě naléhavé potřeby. 1) Tlak malého svěráku 2) Úder kladivem na pevné podložce. (U toho kladiva bych měl asi strach. Razicí lis kde jde nastavit velikost mezery zastavení by byl lepší. Jenže ne častý v místě potřeby.) Lomovou houževnatost karbid wolframu versus kovový (čistý) wolfram tu třeba bude mít někdo v oku. Pokus o odlomení žádané délky elektrody v bytelném svěráku, ještě bytelnější palicí, není složitý. Pokud má má hlava neříká: Je to nesmysl.

Začal bych tím, že by to chtělo ty vygooglenou změt přeložit do češtiny - napsat tak, aby to bylo (obsah té slátaniny nejspíš v řečí kmeno Boro Boro :mrgreen: ) srozumitelné.
"Myšlenku" nahradit čistý wolfram SK, tak trochu s prominutím nechápu - protože řezat mu to líp nepůjde (SK je tvrdší než čistý Wolfram) , materiál bude dražší a jako bonus :lol: to bude mít i menší měrnou hmotnost.
Cesta byla horší ale delší :lol: .
Urazit to palicí samozřejmě jde (doporučuji si vyzkoušet) - ale překvapivě lom opravdu bude cokoli, ale rozhodně ne rovný. Pokud by chtěl, aby to upadlo jakž takž rovně, tak tam pro změnu musí nabrousit (kolem dokola) vrub o hloubce alespoň 25% průměru, pak to upadne, ale stejně to zase bude muset překvapivě zabrousit. No a už jsme zase u toho dia kotouče.
https://www.youtube.com/watch?v=yxiQmTMT5Zs


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 15:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7608
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
● SK není elektroda, co TomasC koupil. Je-li SK slinutý karbid, tak ten šperkaři používají na prstýnky. Ty jdou rozlomit.
● Konec wolframové elektrody musí být vybroušen (hladký) na daný tvar. U závaží to nevidím jako nebytné. Pokud vím závaží se vkládají do nějaké dutiny. A pak se vhodným tmelem - lepidlem v dutině fixuje. Možné drobné dovážení (v případě potřeby) se už dělá jinak.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2023 18:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7157
Bydliště: Vsetín
Tady zase někdo neví o co jde... :-( a já i kdybych měl zalepené závaží v nějaké dutině tmelem, tak ho stejně budu chtít mít hezky uřezané a zabroušené:-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Krájení wolframu
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2023 9:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3888
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Teorie!
když do materiálu vyrobím zářez (diamantovým kotoučkem?) a pak ho začnu namáhat, mohl by ten materiál v místě zářezu prasknout. Ocel celkem ochotně (rána kladivem), materiály, co se ohnou po několika ohnutích taky. Šlo by tohle použít i na zmíněný wolfram?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz