Tento měsíc jsou to už 2 roky co finální verze RESky Wiki brázdí oblohu! Byl jsem však upozorněn, že kromě soutěžních pilotů jej vlastně v ČR nikdo nezná! Založil jsem tedy toto vlákno a to bude tentokrát trochu jiné než klasické stavební, které jsem doteď psal k modelům KIWI, MINI a Number One. Bude to mix fotek hotových modelů, úspěchů, prokládaný stavbou poslední verze elektry s V ocasem a později i s X. Snad se do diskuse zapojí také majitelé modelů v ČR a naváže tak na kultovní vlákno o modelu KIWI, které má již skoro 300 tisíc shlédnutí.
Přílohy:
IMG_20210711_063947_resized_20230306_120050062.jpg [ 268.48 KiB | Zobrazeno 1775 krát ]
IMG_20230306_115903.jpg [ 74.92 KiB | Zobrazeno 1775 krát ]
WIKI vzniklo za spolupráce a konzultací s několika špičkovými piloty a aerodynamiky. Využívá všech zkušeností ze tříletého vývoje, výroby a provozu modelu KIWI, důležitých referencí zákazníků a poznatků soutěžních, ale i rekreačních pilotů z celého světa. Nepřehlédnutelná je dosud jedinečná geodetická konstrukce křídla, která zajišťuje maximální tuhost. Ta mimo jiné přispívá k větší výšce při vleku a neutrální chování v turbulentním a silně termickém vzduchu. Model se dá při stejné pevnosti/tuhosti postavit lehčí. Trup má minimalistický průřez pro co nejmenším čelní odpor. Optimalizovaný půdorys křídla snižuje indukovaný odpor. Nové jsou profily inspirované nejmodernějšími profily křídel modelů kategorií F5J vyráběné technologií FullCore a následně upravené pro možnosti RES stavby. Největší důraz byl kladem především na zvýšení pronikavosti, proto došlo na snížení maximální tlouštky profilu a jeho prohnutí. Profil tím pádem však produkuje menší vztlak a tak bylo nutné adekvátně k tomu snížit hmotnost draku. Vzhledem k dnes již prakticky plně využitému potenciálu konvenční stavby bylo využito jedinečné geodetické konstrukce žeber. Žádný jiný moderní RES model tuto konstrukci doposud nepoužil. Tento způsob konstrukce o řád zvyšuje potřebnou tuhost křídla. Výsledkem je lehčí drak při ještě větší tuhosti, tenčí profil pro velkou pronikavostí, menší hloubka křídla pro snížení odporu. Menší vztlak křídla avšak vyvážený nízkou hmotnost draku pro zásadně důležitou velkou výšku po startu. Rozmístění profilů po polorozpětí křídla zajišťují maximální možnou klouzavost i při velmi nízké letové hmotnosti modelu a stabilitu při kroužení bez potřeby velkých zásahů do řízení. Se srbským géniem Slobodanem Midićem jsme také dlouho konzultovali a testovali použití turbulátorů na křídle. Již první srovnávací testy ukázaly, že nový model i přes menší plochu dovede díky nižší hmotnosti držet v mrtvém vzduchu krok s modely s větší plochou. V aktivním vzduchu je však díky větší pronikavosti ještě lepší a universálnější. Dva oddělené spoilery neovlivňují řiditelnost modelu VOP s klapkou je účinná i při velmi malé rychlosti a není v úplavu křídla. Přistání na bod je tedy klidné a přesné a není potřeba divokých korekcí vyškovky. Náklon v kruhu je stabilní bez snahy o utahování, reakce na kormidla je okamžitá, ale přiměřená, model dovede letět na velkém rozsahu úhlu seřízení a s tím spojené polohy těžiště, tím pádem je velmi universální pro různé typy počasí a styly lítání.
Toto je F3L trup pro standart X a V, vnitřní díly jsou z topolovky, potah pak z letecké překližky 0.8. Na svém Megalight éru jsem vyzkoušel i místo topolovky udělat "překližku" z 2x1.5mm balsy. Později jsem od toho upustil a megalight éra mají místo topolovky 3mm balsu.
Přílohy:
IMG_20210204_184947_resized_20230310_044151710.jpg [ 42.13 KiB | Zobrazeno 665 krát ]
IMG_20210204_201142_resized_20230310_044152729.jpg [ 50.49 KiB | Zobrazeno 665 krát ]
IMG_20210204_201241_resized_20230310_044151099.jpg [ 65.12 KiB | Zobrazeno 665 krát ]
IMG_20210204_201255_resized_20230310_044152222.jpg [ 58.8 KiB | Zobrazeno 665 krát ]
Tak i já se drobet přidám. Stavebnice vypadá na první pohled strašně složitě, asi tři minuty mi trvalo než jsem zjistil že až tak složitá není. Práce jde krásně od ruky, všechno super sedí. S létáním jsem měl nejdříve drobet problém pak jsem ale zjistil že mám jedno ucho výše než to druhé to problém vyřešilo Potah oralight společně se solarlightem. Éro je pak nádherně vidět i na dálku. Osazení jsem zvolil dost nešťasně G06 serva od pelikána ... jedno funguje super druhé nestředí a skoro se nevrací. Klapky pak klasika Emax 9051
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru