Autor |
Zpráva |
JMalik
|
Napsal: ned 27.07.2014 15:45 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 16558
|
Konkrétně tedy na přehřátí přijímače Futaba R 6106. Už se to tady kdysi rozebíralo, že RX Futaby jsou citlivé na vyšší teplotu, ale přečetl jsem si to to tady, nějaké informace byly i ze zahraničí a usoudil jsem, že pravděpodobnost, že by to potkalo mě je malá. Létám v ČR, ne v Africe, letadla mám v Al obalech... Žíně přišla včera, tak sem dám návod jak na to. F3K Stobel má celouhlíkový trup ( mimo kabinky, ta je sklo a je zespoda na trupu). Uvnitř byl RX Futaba R 6106, aku 2s lipol 600mAh (round). Nechalo se to ležet cca 25 minut na přímém sluníčku ( bez těch obalů) ve čtyři odpoledne, teplota 28°C. Létal s tím syn, takže naštěstí to hází tak cca 35 m, ne výš. Zapnul to, vyzkoušel křidélka, výškovku, směrovku......, popošel s tím dvacet metrů do plochy a hodil to. Krásně to vystoupalo a z těch cca 35m se to zarylo do škvárového hřiště 20m vepředu. Čumák se rozdrtil do půlky kabinky, tím se to odchladilo a když k tomu za 20 vteřin přišel tak už zase všechno chodilo. (Když byly ty první zprávy o problémech RX Futaba - teplota, tak jsem uvažoval taky tak, že je tam lipolka a ta rozhodně tyhle teploty nevydrží. No, je to blbost, za 20-30 minut se lipolka ani nestačí prohřát. RX ano.)
_________________ Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
MarthiR
|
Napsal: ned 27.07.2014 16:23 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
co se tam tak může pokazit? (přehřát)
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
 |
milode
|
Napsal: ned 27.07.2014 16:33 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 28.8.2009 Příspěvky: 888 Bydliště: Aš Obrázky: 0
|
Musel to být na 100% přijímač? Nemohl vysadit vysílač? Dle mého to nejde takto jednoznačně určit.
_________________ Loop VA Models ; Spacewalker II SIG 1/4 ve výstavbě
|
|
Nahoru |
|
 |
paveld
|
Napsal: ned 27.07.2014 17:06 |
|
Helimaniacs Brno
|
 |
 |
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4472 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
A nemohla by být chyba jinde ?
|
|
Nahoru |
|
 |
LittleFalco
|
Napsal: ned 27.07.2014 17:26 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 29.9.2012 Příspěvky: 1084 Bydliště: Šumná Šumava Obrázky: 2
|
Z odpovedi je poznat, kdo ma Futabu  Ja si kolikrat pri cteni nekterych vlaken take rikam, ze me se to nemuze... Je to tahani certa za ocas. Maximalni provozni teplota Futabich RX je 60st C. Na trubce je video, kde muci Futabi prijimac na topeni a opravdu tesne nad 60 st prestava fungovat!! Pri poklesu teploty pod tuto hranici se zas sparuje. Diskuze je o tom i na RCGroups. Teplota na primem slunci v nasich zemepisnych sirkach na bile zbarvenem povrchu dosahuje 55st C, coz je nebezpecne blizko limitni hranici. A na cernem, pohledovem uhli to bude o dost vice. Je na to jedina obrana - ja pouzivam nejenom obaly na kridla, ale strkam vetrone spickou napred do stinu pod auto, na motoraky hazim pres kabinu hadr. Cast trupu s prijimacem je pak chladna. Kluci co jezdi na zavody sva era chrani slusivymi oblecky proti slunicku.
_________________ Zpátky doma, v kopcích :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
JirkaA
|
Napsal: ned 27.07.2014 17:42 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6826 Bydliště: Moravský kras
|
Ancistrus01 píše: Od kolegů modelářů vím, že na Futabu spadli a nejedenkrát a příjmač přehřátý rozhodně nebyl  Hodnotný příspěvek. Zkuste to hoši bez obvyklých flamů, ok?
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
 |
zdzd
|
Napsal: ned 27.07.2014 17:49 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11003 Bydliště: Břeclav, CZ
|
JMalik píše: Konkrétně tedy na přehřátí přijímače Futaba R 6106. Už se to tady kdysi rozebíralo, že RX Futaby jsou citlivé na vyšší teplotu, ale přečetl jsem si to to tady, nějaké informace byly i ze zahraničí a usoudil jsem, že pravděpodobnost, že by to potkalo mě je malá. Létám v ČR, ne v Africe, letadla mám v Al obalech... Žíně přišla včera, tak sem dám návod jak na to. F3K Stobel má celouhlíkový trup ( mimo kabinky, ta je sklo a je zespoda na trupu). Uvnitř byl RX Futaba R 6106, aku 2s lipol 600mAh (round). Nechalo se to ležet cca 25 minut na přímém sluníčku ( bez těch obalů) ve čtyři odpoledne, teplota 28°C. Létal s tím syn, takže naštěstí to hází tak cca 35 m, ne výš. Zapnul to, vyzkoušel křidélka, výškovku, směrovku......, popošel s tím dvacet metrů do plochy a hodil to. Krásně to vystoupalo a z těch cca 35m se to zarylo do škvárového hřiště 20m vepředu. Čumák se rozdrtil do půlky kabinky, tím se to odchladilo a když k tomu za 20 vteřin přišel tak už zase všechno chodilo. (Když byly ty první zprávy o problémech RX Futaba - teplota, tak jsem uvažoval taky tak, že je tam lipolka a ta rozhodně tyhle teploty nevydrží. No, je to blbost, za 20-30 minut se lipolka ani nestačí prohřát. RX ano.) Ppisuješ-li to přesně, tak na teplotu to na 99% nebylo. Chování přijímačů jsem na to měřil a je tam hystereze jako prase. Za 20s by to na provozní teplotu zcela jistě nevychladlo. http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom1. ... om=1223920
|
|
Nahoru |
|
 |
MarthiR
|
Napsal: ned 27.07.2014 17:50 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
LittleFalco píše: Z odpovedi je poznat, kdo ma Futabu  Já futabu nemám ale uvažuji nad tím a je fakt že třeba na ukázce v Miroslavi kde sme byli pozváni (Akce kombatáku, mimo to moc hezká podívaná a toho šrotu  ) a teplo tam bylo neskutečné a nerad bych na to padl! Předtím tam byla jetina a nic se nedělo Foto zde
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
 |
bbery
|
Napsal: ned 27.07.2014 18:45 |
|
Nováček serveru
|
 |
 |
Registrován: 23.12.2010 Příspěvky: 46 Bydliště: Ústí nad Orlicí
|
Futabu používám a s teplotou jsem nikdy problém neměl.Mám v akro benzínu kde teplota bude určitě větší a při teplotách nad 35 jsem nezaznamenal nikdy problém.S tou teplotou bych to tak nedramatizoval.
|
|
Nahoru |
|
 |
coro
|
Napsal: ned 27.07.2014 18:58 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Ten príjmač to rozchodil takže nie je problém ho trochu prehriať a teplotu kedy vypadne jednoducho napísať. 60 nie je vôbec tak veľa. Mne vynadal predvčerom za teplo mobil, a to nebol vôbec na slnku, sedel som v krčme pod slnečníkom a začal pípať že ho mám ihneď vypnúť a vybrať batériu lebo je prehriata.. Infračervené by som predpokladal že má v tejto téme nejaký nezanedbateľný význam.
Za mňa 2 veci: - podstatné je aj napätie na vstupe príjmača lebo tam hreje lineár stabiilzátor. - každý kus môže byť trochu iný,aspoň tak som to pochopil keď to bolo vtedy aktuálne, a keď jeden padne pri 66 a druhý pri 57 je to už rozdiel, a navyše ZD má určite taký čo až pri 80, ale stačí aby Malík mal ten jeden kus čo sa vypne najskorej.. preto píšem že to stačí zohriať a zmerať. Na tých 2s Lipo! Potom (ak sa to vyberie hneď ako sa to vypne tak ako to blo po páde), sa uvidí aj tá hysterézia (predpoklad je že krabičky tam nevozí..)
|
|
Nahoru |
|
 |
JK
|
Napsal: ned 27.07.2014 20:05 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 25.12.2007 Příspěvky: 607 Bydliště: Poltár
|
Len tak na okraj - nie je náhodou 2S LiPo pre 6106 tak trochu veľa?? ( http://www.rc.futaba.co.jp/english/reci ... 06hfc.html ) Ja ho mám napájaný z BEC, model som v živote nezakrýval a žiadny problém nebol. Zatiať. Keď k tomu 2S napájaniu ale pripočítame ešte vonkajšiu teplotu prúser môže byť na svete...
_________________ T16SZ
|
|
Nahoru |
|
 |
JirkaA
|
Napsal: ned 27.07.2014 20:07 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6826 Bydliště: Moravský kras
|
Jirko jestli ten RX potřebuješ otestovat, mám možnost šoupnout to do klimakomory.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
 |
Arcicorsa
|
Napsal: ned 27.07.2014 20:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
 |
 |
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Futabu nemám ale na zahraničních fórech se přehřívání jejich přijímačů celkem dost řeší a dle mě je to známá věc, už jsem o tom párkrát slyšel.. Problém je pravděpodobně v RF IO který se přehřívá.. Do google si stačí zadat futaba receiver overheating a můžete číst až do rána..
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
 |
Jindra_S
|
Napsal: ned 27.07.2014 20:45 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 30.7.2009 Příspěvky: 1340 Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
|
bbery píše: Futabu používám a s teplotou jsem nikdy problém neměl.Mám v akro benzínu kde teplota bude určitě větší a při teplotách nad 35 jsem nezaznamenal nikdy problém.S tou teplotou bych to tak nedramatizoval. Kolega na letišti je na tom s Futabou stejně - rozhodně nezakrývá části letadla a výpadek po několik let žádný. Faktem je, že lítá velké akrobaty, takže asi nějakou dobu trvá než se vzduch v trupu přehřeje, ale i tak. Chtělo by to dát teplotní sondu do jiného (podobného) letadla a zjistit, zda tam teplota mohla jít opravdu nad povolenou mez a vliv takové teploty na dosah. Pořád je zda možnost, že selhal přijímač (i když je to Futaba) nebo něco jiného (např. napájecí konektory) - podle popisu to bylo těsně po odhodu, nějaká odstředivá síla tam byla. A že by teplota zrovna v okamžiku hodu překročila kritickou hodnotu se mi nezdá.
_________________ -
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|