Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1484 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: ned 13.06.2021 13:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.3.2020
Příspěvky: 202
Bydliště: Nové Strašecí, Rakovník, Kladno
Obrázky: 1
1) Jaká výhoda a nebo proč u některých modelů je umístěno křídlo pod trup?
2) Nebo proč je někdy výškovka nad trupem a někdy pod?
3) Jaký důvod má vstup do kabiny ze spodu trupu? Bál bych jsem se, že při přistání na terén by se tam mohlo něco dostat...

Jsou to jen estetická/designová řešení a nebo to má nějaký hlubší význam?
Díky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: pon 14.06.2021 8:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2007
Příspěvky: 482
Bydliště: Trenčín
1) Jaká výhoda a nebo proč u některých modelů je umístěno křídlo pod trup?
Toto presne vysvetliť neviem ale teoreticky sa dolnoplošník lepšie chová v termike, lepšie sa s ním točí. Ide tam asi o polohu tažiska, že je nad krídlom, teda teda viac v centre modelu.

2) Nebo proč je někdy výškovka nad trupem a někdy pod?
Keď je výškovka zo spodu trupu tak je pri ťahaní do hora nahánaná servom a nie pružinkou ako pri výškovke z hora. Stávalo sa, že keď bola z hora a mal si slabú pružinku tak ti pružinka nebola schopná pretlačiť výškovku dohora a model pri hode išiel rovno po ploche. Ale tu je zas otázka v ktorej polohe, pod či nad je viac v úplave, preto sa asi pri niektorých modeloch stále necháva z hora, všetko je závislé od konštrukcie modelu. Teraz už nie je problém dať silné pružinky pri silných servách.

3) Jaký důvod má vstup do kabiny ze spodu trupu? Bál bych jsem se, že při přistání na terén by se tam mohlo něco dostat...
Toto je čisto od konštruktéra a umiestnení krídla, poprípade spôsobu dovažovania modelu, tvaru trupu atď. Neboj žiadne nečistoty sa dovnútra nedostanú, iba k pristaneš do vody :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: ned 01.08.2021 10:53 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2009
Příspěvky: 45
Ahoj,
vím, že tento dotaz už tu několikrát padnul, ale podle aktuálního stavu výrobců i modelů - zkušení káčkaři, co doporučujete pro začátek v F3K? Abych se vyhnul špatným návykům, model byl vhodný pro trénink a následný posun. Díky moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: ned 01.08.2021 17:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3609
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Jirka Schifi Zatec píše:
....A hlavne se nebat a opravdu dat do toho hodu vse, takzvane hazet na pul plynu je blbost protoze prave timhle to ero je mozne poskodit.
Jak?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 21:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.7.2014
Příspěvky: 155
Bydliště: Brno
Obrázky: 6
Ahoj,

kontaktuj Ivo Bratršovský nebo Ondru Rezlera, určitě ti rádi poradí a poreferují o svých Káčkách, mají mnohaleté zkušenosti nejen s výrobou ale i závodně lítají. Aby to nebyla v počátku hned taková finanční raketa, tak určitě najdou i "dvojková" éra a hlavě poradí v počátcích s nastavením a třeba i technikou hodu :)

PH

b13 píše:
Ahoj,
vím, že tento dotaz už tu několikrát padnul, ale podle aktuálního stavu výrobců i modelů - zkušení káčkaři, co doporučujete pro začátek v F3K? Abych se vyhnul špatným
návykům, model byl vhodný pro trénink a následný posun. Díky moc.

_________________
Především F3Káčka, ale i něco omotorované se v hangáru najde
Jeti DS-12 Carbon


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: sob 14.08.2021 7:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 13.5.2006
Příspěvky: 691
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
b13 píše:
Ahoj,
vím, že tento dotaz už tu několikrát padnul, ale podle aktuálního stavu výrobců i modelů - zkušení káčkaři, co doporučujete pro začátek v F3K? Abych se vyhnul špatným návykům, model byl vhodný pro trénink a následný posun. Díky moc.


Doplním Petra,

Pro začátek, aby jsi zjistil jestli tě to vůbec baví a chceš se tomu věnovat bych doporučil Maat 1 od Ondry.
Počítej s tím, že to éro dříve nebo později rozložíš svým zacházením a učením se. Na druhou stranu, naučím se opravovat a hlavně jak se k modelu chovat, aby vydržel co nejdéle.

Když na základě Maata zjistíš, že tě to baví a chtěl by jsi se tomu více věnovat, tak už “cokoliv” z forem a uhlíku. Hlavně vyber jeden model a s ním lítej. Uč se jej poznávat, kde jsou jeho a hlavně tvoje limity.

Marcel


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: čtv 09.09.2021 9:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.3.2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Tábor
zdravím...

mám Osirise koupenýho z bazaru, hodně olítanej a pomlácenej a po trvdšim přistání něco někde praskne. mám i novej trup a ocasky. měl bych tedy pár otázek jak postupovat s lepenim směrovky a výškovky.

1. čim se lepí ocasky k trupu? jen to zakapu vteřiňákem nebo spíš dvojsložkový epoxidový lepidlo?

2. kozlík na výškovku je jen jakože kolík, a teď to je udělaný tak že je ve výškovce díra, je to nasazený na kozlík a zalepený. ale nevim podle jaký roviny to mám zarovnat (aby se to pak nechovalo jako potlačená nebo přitažená výškovka), má to být vodorovně se středovou osou trupu??

3. jakej je postup zalepení směrovky? udělám zářez do trupu a zasadim do trupu? nebo udělám výřez do směrovky a nasadim na trup, nebo kombinace obojeho? a vůbec jak moc to má být sesazený do sebe? abych to nenalepil moc na kraj a nebo blízko k výškovce...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: úte 21.09.2021 9:07 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2009
Příspěvky: 45
Položím možná trochu neobvyklou otázku - Je nějaká alternativní cesta jak dostat káčko do vzduchu mimo kruhový hod? Nějak jsem si pohnul se zádama a nechci si udělat velkou pauzu v létání sotva jsem pořádně začal. Bohužel nemám v okolí žádný vhodný svah.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: úte 21.09.2021 9:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3609
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Přidělat háček a zkusit gumu? Nějak F3K "Hybridně" omotorovat třeba motorem na snímatelném pylonu? Něco jako Graupner Vector?
Pak mě napadlo přizvat nějakého "házeče", třeba ho to taky chytne... (teď nemyslím, že ho "chytnou záda", ale TO házení letadla)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: úte 21.09.2021 15:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.1.2008
Příspěvky: 108
prikrylm píše:
...Nějak F3K "Hybridně" omotorovat třeba motorem na snímatelném pylonu?...

zrovna přemýšlím nad pohonem pro 150 gramové Alt DLG. Moje vize je cca 5 gramový copterový motorek a 3" trojlistá vrtulka, 6 - 10 A regulátor, 2S baterie, dal bych to tlačně na pylon nad křídlo, možná bych vyrobil lehčí trup. Tah pohonu by se hodil kolem 100 gramů. Nejsem schopen vybrat na aliexpressu vhodný motorek, neměl by někdo tip?
Zatím mám v košíku tento:
https://www.aliexpress.com/item/1005002496640316.html
a vrtulky:
https://www.aliexpress.com/item/4000460645106.html
Jenže nevím, jestli to dá dostatečný tah nebo jestli to není úplně zcestné...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: pon 29.11.2021 20:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.1.2021
Příspěvky: 4
Ahoj jsem nováček v F3K postavil jsem si konstrukční ORCU ale chtěl bych se posunout
a koupil jsem si použitého Thowta s novým trupem a měl bych dotaz
je potřeba nějak vyplnit uložení křídla na trupu aby to přesně sedělo nebo to stačí přitáhnout těma šroubkama
a pokud ano jak epoxidem přes mikroten ? děkuji za radu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: úte 28.12.2021 13:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.1.2008
Příspěvky: 108
prikrylm píše:
Nějak F3K "Hybridně" omotorovat třeba motorem na snímatelném pylonu?

Tak jsem to zkusil, kopter motor 5 gramů 7kV, letová hmotnost 148 gramů. Motor musel dopředu kvůli těžišti, V-tail aby byl lehčí ocas, gondola tisk LW-PLA. Stoupá velice ochotně na půl plynu. Na plný jsem to zatím nezkusil, provizorní test na váze ukazuje tak pohonu na plno asi 140 gramů. Perfektní klouzavost zůstala, hodil jsem to před sebe z ruky a po 50 metrech "přibil" k zemi, protože byly v cestě sněhové zábrany. Moje rameno už není způsobilé pro kruhový hod:)


Přílohy:
Poznámka: Původní provedení
alt-01.jpg
alt-01.jpg
[ 98.47 KiB | Zobrazeno 5249 krát ]

Poznámka: Upgrade :)
alt-02.jpg
alt-02.jpg
[ 145.13 KiB | Zobrazeno 5249 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: čtv 09.11.2023 21:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.5.2006
Příspěvky: 161
Bydliště: Dolní Benešov - Zábřeh (Opava)
Ahoj. Chystám se přes podzim postavit vlastní házedlo a chtěl bych si jen něco upřesnit. Mám doma vše potřebné. Výřezy křídel (Supergee), kabinku s tyčkou (Longshot od Hořejšího), XPS VOP a SOP od Romana Plesla a vše potřebané pro laminování. Už je to pár let co jsem si vyráběl stejné házedlo. Výřezy co mám jsou ale s různě barevných XPS a chtěl bych to sjednotit barvou. Laminovat budu skelnou tkaninou, tuším že to je nějaká 35-40g od Havla (na předchozím křídle je stále ok takže mi to bude stačit i těď).
Co se chci zeptat je to barvení při laminování:
1. naseparuju folii
2. nastříkám barvu a nechám zaschnout
3. položím tkaninu a nasytím expoxidem, odvalečkuju přebytky
4. dám vakuovat i s druhou polovinou do pytle

Je to tak správně, přenese se barva na povrch křídla po vytvrdnutí epoxidu a odstranění folie?

Při pokládání tkaniny jsem původně použil ještě jeden pásek na náběžku. Teď jsem zvažoval dát na náběžku uhlíkovou pásku, na místo závěsu křidélek aramidovou pásku a na konce křídel uhlíkovou tkaninu.
Uhlíková tkanina je v pohodě ale uhlíkový a aramidový pásek mám jen tyhle a příjde mi, že je to hrubé.
https://www.havel-composites.com/cs/pro ... ---4-9g-bm
https://www.havel-composites.com/cs/pro ... 0-561-7372
Když by to nebylo vhodné tak se nic nestane a udělám to postaru.

Díval jsem se teda i po nových házedlech nebo nějakých bazarových ale tím, že mám vše potřebané doma tak si chcu užít stavbu ve volném čase.

Díky moc za radu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky o F3K
PříspěvekNapsal: pát 10.11.2023 7:11 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 12.7.2019
Příspěvky: 53
Bydliště: Liberec/Lázně Libverda
Postup pro barvení je správně, ta 5g/m páska je ale moc, zkus pořídit široký uhlíkový roving a ten oboustrannou lepicí páskou připevni přímo na náběžnou hranu jádra. Doporučoval bych to pak prosytit epoxidem jako poslední a pak už hned balit pro vakuování, ono se to totiž pak moc rádo odlepuje.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1484 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz