Zadymovanie

Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Odpovědět
Zpráva
Autor
minob
Příspěvky: 12
Registrován: ned 22.03.2015 16:37

Zadymovanie

#1 Příspěvek od minob »

Zdravim, chcel by som zistiť,kto sa zaoberal zadymovaním,či použil aj niečo iné ako zadymovací olej alebo naftu.Zamýšľam použitie prípravku pre zadymovanie stroje ako sa používajú na diskotékach,len tieto produkty sú na vodnej báze.Vytvárajú vraj husto aj dlho trvajúci dym,no neviem,čo by ten vodný roztok urobil vo výfuku,či by to neohrozilo chod motora.Ak má niekto skúsenosť,podeľte sa.
guchar
Příspěvky: 8180
Registrován: čtv 07.05.2015 16:24
Bydliště: ČR

Re: Zadymovanie

#2 Příspěvek od guchar »

● @minob Kdysi jsem o tom uvažoval. Směs voda + glycerin (jde koupit i hotová) saje se knotem. Středem jde vodič ohřívaný nějakou verzí podobného modulu Modul ZVS pro indukční ohřev, 12-30VDC10A ven to žene ventilátor. To bylo zejména pro lodičky. Diskuse je na RCMania: yroba koure "jova": ... zájem o čmoudítka napište mi své představy na SZ. — U letadla by nato možná stačil proud vzduchu, v nějaké trubici. V letadle to je žrout elektriky a něco váží.
● Ty by jsi chtěl směs vstřikovat do výfuku spalováku, kde b se ohřátím měnila na dým. Něco inspirací
Help! smoke system /-/ Mini-HowTo do it yourself smoke kit? /-/ Manufacture: BDSmokes Asking Price: US Dolar 20, mist for jet turbine applications
● Jdou dohledat verze kde zdrojem tepla je tlumič (muffler) výfuku spalovacího motoru.
● A promiň pokud jsi odpůrce nepřímých zkušeností. Třeba se ti ozve "jova". Když jsem nad tím kdysi dumal, tak pro něco co létá se zdály být ideální (z hlediska viditelnosti) jednorázové kouřové dýmovnice (v nabídce prodejců ohňostrojů) spouštěné elektrickým palníkem (používají raketoví modeláři, s trochou námahy jde zhotovit i jako DIY).
minob
Příspěvky: 12
Registrován: ned 22.03.2015 16:37

Re: Zadymovanie

#3 Příspěvek od minob »

Presne na tú zmes glycerín -voda drestilovaná som sa pýtal.Glycerín sám o sebe je hustý,čerpadlo ho nepotiahne.No a práve neviem,čo by urobila tá voda vo výfuku benzínového dvojtaktu, keďže on si ešte môže nasať časť výfukových plynov.Pri nafte to nie je problém,lenže nafta sa dosť rýchlo vyparí v atmosfére a hodne špiní model.S dymovnicami to je najjednoduchšie,to mám vyskúšané,no je to nákladné a krátka doba horenia ktorá sa nedá prerušiť.
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Zadymovanie

#4 Příspěvek od VTjr »

Tej vody a jej možného spätného nasávania do motora by som sa pri expanzných výfukoch nebál, to sa môže diať len pri rezonančných (či už dlhých 1/2-vlnných alebo 1/4-vlnných magic mufleroch).
Ale aj keby sa to dialo, tak to by sotva motoru ublížilo, pretože voda je normálna a vcelku podstatná súčasť výfukových plynov. :P Lebo ak sa spaľuje alkohol (ale aj benzín, petrolej, éter, či nafta), tak výsledkom je predsa CO2 a H2O! :wink: Samozrejme spáli sa niečo aj zo vzdušného dusíka, takže z toho sú prítomné jeho oxidy, nehovoriac o nitromethane a niečo z paliva sa spáli aj nedokonale, takže sú prítomné aj sadze a CO.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Odpovědět

Zpět na „Motorová letadla“