Multivznášedlo
Multivznášedlo
Vznášedlo. Jen takový výtvor na univerzální vyblbnutí. Tohle má výhodu, že spodek se sukní je oddělitelný, drží na suchých zipech. Takže snad bude stačit třeba jen vyměnit dekl se skirtem, zaslepit ventilátor a nahradit to kusem depronu s lyžemi, s plováky, s bruslemi, celé opět na sucháčích, nevím, musím vyzkoušet. Materiál 5mm nějaký zelený pron, kus překližky, balící páska a tavné lepidlo. HW cokoliv, co najdete doma, podle mě to bude jezdit s čímkoliv. Dva motory, dva régly - jeden s odpojeným BEC, dvě serva, dvě baterky, dvě vrtule. Sukně z Mylaru z prošlý autolékárničky, přilepená leukoplastí. Jezdí to jak šílený po asfaltu i po sněhu. A to mám DR na 30% a na 60%. Na kormidla to chce expa klidně 50%. Na plný pecky zkusím až jinde než na plácku před barákem. Na trávě se mu nechce vznášet, na vodu je mi teď zrovna zima. A teď v zimě kus igelitu, jinak máte sníh všude. Kormidla jsem zkoušel zapojit do extra kanálu tak, aby fungovala taky jako aerodynamická brzda - obraceče tahu, proto ta dvě serva, ale neosvědčilo se to moc. Na design kašlu, je to jen na kraviny... Původní projekt je ze stránek Flite Test. Když bude zájem, nakreslím to v Illustratoru a pošlu v PDF.
Re: Multivznášedlo
Taková jednoduchá vrtule stačí udělat takový tlak, aby se to i nadnášelo? Co jsem párkrát viděl, tak buď bylo více ventilátorů a nebo vícelisté vrtule.
Re: Multivznášedlo
Jo, v pohodě, vrtule 6x4 z rozsekaného Skysurferu, motor 2200ot./kV, LiPo tříčlánek. Nejspíš to v pohodě uveze i GoGen kameru, musím vyzkoušet.
Re: Multivznášedlo
Poznatky z prvního většího ježdění na mírně zasněženém poli:
- Mylar se na hrubém firnu snadno trhá o různé trčící stvoly. Už jsem manželce uloupil paraple a odpreparoval z něj ten hadr. Nafoukne ji to určitě v klidu. Tu sukni na vznášedlu, drahou asi taky, ale to je oběť za poznání.
= Reversy na kormidlech jsou fakt blbost, postaví se to na zadní.
= Na pohonný motor 1050 ot./Kv úplně stačí dvoučlánek.
= Dvě baterky 1300 mAh vydrží tak na 8 minut jízdy. Uveze to větší.
- Ventilátor nemusí být na plné koule, stačí než se to odlepí.
= Na čumák přilepit nějaký kus něčeho na šikmo, aby to bylo jako lyže, jinak se to rádo zapichuje do děr.
= Do zatáček ubírat plyn a pak to teprve rozdriftovat, jinak je to kopytama nahoru.
= Vzít sebou nějakého malého potomka, který pro to bude běhat když to někde uvízne. Navíc to může nahrát na video. Až bude, přiložím.
- Mylar se na hrubém firnu snadno trhá o různé trčící stvoly. Už jsem manželce uloupil paraple a odpreparoval z něj ten hadr. Nafoukne ji to určitě v klidu. Tu sukni na vznášedlu, drahou asi taky, ale to je oběť za poznání.
= Reversy na kormidlech jsou fakt blbost, postaví se to na zadní.
= Na pohonný motor 1050 ot./Kv úplně stačí dvoučlánek.
= Dvě baterky 1300 mAh vydrží tak na 8 minut jízdy. Uveze to větší.
- Ventilátor nemusí být na plné koule, stačí než se to odlepí.
= Na čumák přilepit nějaký kus něčeho na šikmo, aby to bylo jako lyže, jinak se to rádo zapichuje do děr.
= Do zatáček ubírat plyn a pak to teprve rozdriftovat, jinak je to kopytama nahoru.
= Vzít sebou nějakého malého potomka, který pro to bude běhat když to někde uvízne. Navíc to může nahrát na video. Až bude, přiložím.