Stránka 1 z 3
Graupner/SJ
Napsal: čtv 21.11.2019 20:08
od marcels
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 6:08
od semi
Tak to jenom zavírají neefektivní německou pobočku, nebo je to v tom něco víc?
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 7:41
od MPml
semi píše:Tak to jenom zavírají neefektivní německou pobočku, nebo je to v tom něco víc?
To je prosím míněno vážně? (to "jenom")

Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 7:58
od semi
Nevím co se vyrábělo v Německu, ale v oblasti RC vybavení, které se vyrábí v J.Korei, mají zákazníků dost (aspoň podle toho co se tam píše) a chtějí se soustředit na tuto oblast.
A pro ty co investovali do RC vybavení Hott, se doufám nic nemění.
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 8:03
od tomashr
Čteno mezi řádky to na mne dělá dojem, že RC soupravy pojedou pořád stejně, ty stejně vznikaly pod SJ prakticky na 100% už v době, kdy byl Graupner ještě úplně samostatný a prodávaly se jako Graupner, ne Graupner/SJ.
Ovšem osud zbylých částí produkce a řekněme "německé stopy" je jemně řečeno víc než nejistý.
Stejně je to zajímavé - Multiplex vypadal na odpis a zachraňovala ho fůze s Hitec RCD, jenže postupem času se spíš vrací kontrola do Německa a firma vypadá celkem slušně. Graupner působil daleko silněji, ta akce s SJ začínala spíš jako partnerství než vyložená nutnost (při vzniku HOTT), ale postupem času šel víc a víc do kytek, že se nejdřív z partnerství stala plný podřízenost a nyní možná i faktický konec. Zajímavý rozdíl...
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 8:21
od Hiesbok
Externě pracuji pro Graupner třetím rokem.
I pro mne to bylo velké překvapení.
Respektive to, že to proběhlo ze dne na den.
Jinak se k tomu schylovalo již dlouho.
Při přípravě nových stavebnic preferovali nesmyslně dražší postupy, které stavebnicím na kvalitě nepřidaly.
Pokud jsem se jim snažil vysvětlit, že při zmenšení modelu o 5 % ušetří cca 30 % nákladu na materiál, neprošlo to. Někdy to bylo jako čůrat proti větru.
Teď jsem zvědavý, jak vyřeší rozběhnuté projekty, zejména nové Amigo, které bylo již v konečné fázi vývoje a čekalo se pouze na německý manuál.
Tak uvidíme.
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 8:37
od tomashr
Hiesbok píše:Pokud jsem se jim snažil vysvětlit, že při zmenšení modelu o 5 % ušetří cca 30 % nákladu na materiál, neprošlo to.
Je to tady offtopic, ale popravdě tohle procento mne zaskočilo, obecně mi to přijde až jako nesmysl. Nebo je to míněno jako stav u nějakého konkrétního modelu, kde to při tom malém zmenšení spíš shodou okolností spadlo do nějaké lepší pozice (typu prudký pokles odpadu atd.)?
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 8:58
od Hiesbok
tomashr píše:
Je to tady offtopic, ale popravdě tohle procento mne zaskočilo, obecně mi to přijde až jako nesmysl. Nebo je to míněno jako stav u nějakého konkrétního modelu, kde to při tom malém zmenšení spíš shodou okolností spadlo do nějaké lepší pozice (typu prudký pokles odpadu atd.)?
ano
hlavní díly křídla byly dlouhé 55 cm
pokud by je o 5cm zmenšili ........
uhlíková trubka modelu 54 cm .......
atd.
ale jinak fajn lidi mám pocit že byli stejně překvapení jako my ostatní
třeba se to ještě v dobré obratí
Re: Graupner/SJ
Napsal: pát 22.11.2019 15:11
od mac
tomashr píše:Multiplex vypadal na odpis a zachraňovala ho fůze s Hitec RCD
A neukoncil nedavno Hitec vyrobu radii?
Re: Graupner/SJ
Napsal: sob 23.11.2019 13:36
od TTTTTT
tomashr píše:Čteno mezi řádky to na mne dělá dojem, že RC soupravy pojedou pořád stejně, ty stejně vznikaly pod SJ prakticky na 100% už v době, kdy byl Graupner ještě úplně samostatný a prodávaly se jako Graupner, ne Graupner/SJ.
Ovšem osud zbylých částí produkce a řekněme "německé stopy" je jemně řečeno víc než nejistý.
Stejně je to zajímavé - Multiplex vypadal na odpis a zachraňovala ho fůze s Hitec RCD, jenže postupem času se spíš vrací kontrola do Německa a firma vypadá celkem slušně. Graupner působil daleko silněji, ta akce s SJ začínala spíš jako partnerství než vyložená nutnost (při vzniku HOTT), ale postupem času šel víc a víc do kytek, že se nejdřív z partnerství stala plný podřízenost a nyní možná i faktický konec. Zajímavý rozdíl...
No podle současné dostupnosti Multiplex rádií to vypadá, že s Multiplexem definitivní konec
Re: Graupner/SJ
Napsal: sob 23.11.2019 13:51
od MPml
TTTTTT píše: No podle současné dostupnosti Multiplex rádií to vypadá, že s Multiplexem definitivní konec
U M odpovídá situace s radií tomu, jak se změnil vyráběný sortiment u mateřské firmy.
Navíc je taky složitá, protože
https://www.mdr.de/sachsen/chemnitz/flo ... n-100.htmlhttps://www.multiplex-rc.de/Downloads/M ... -D-E-F.pdf
Re: Graupner/SJ
Napsal: sob 23.11.2019 13:54
od MPml
Re: Graupner/SJ
Napsal: ned 24.11.2019 7:20
od mac
TTTTTT píše: No podle současné dostupnosti Multiplex rádií to vypadá, že s Multiplexem definitivní konec
a tou prvou otazkou som sa chcel dostat k presne tejto druhej
...a tento krat to nemam z internetov, spominal to niekto u nas na letisku na dedine...
Re: Graupner/SJ
Napsal: ned 24.11.2019 12:15
od Frenkí
mac píše:a tou prvou otazkou som sa chcel dostat k presne tejto druhej
...a tento krat to nemam z internetov, spominal to niekto u nas na letisku na dedine...
To vypadá na velký omyl. Na výstavě ve Friedrichshafenu byl představen rebrandovaný Core vysílač, který umí jak systém přenosu od Powerboxu tak i M-Link. Navíc ve vývoji vznikají další nové vysílače, které by měly nahradit nebo doplnit současné Profi TX a Cockpit. Dále ukázali nového Funcuba, halovky, novou povrchovku Easystara. Dále se vyměnil CEO divize modelářství (ten současný se přesunul na šéfování dronů a UAV) a produktový manažer letadel. Informace jsou přímo ze stánku firmy. Mě to tedy nepřijde jako konec firmy.

Re: Graupner/SJ
Napsal: ned 24.11.2019 12:58
od jyrry
No fajn, tak o Multiplexu máme informací dost, to se sem podařilo vklínit, ale jak to je s tím Gr/SJ?