paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Ahoj, je to opravdu problém pospojovat paralelně 12v autoakumulátory ruzného typu a stáří ?
nabijet a vybijet je paralelně spojené ?
nabijet a vybijet je paralelně spojené ?
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Zdravím, k čemu to budeš potřebovat?
Jinak spojovat a nabíjet paralelně akumulátory různého typu, stáří a kapacity je blbost.
Jinak spojovat a nabíjet paralelně akumulátory různého typu, stáří a kapacity je blbost.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Problémem mohou být vyrovnávací proudy, jak je popsáno např. na stránkách SPŠE Mohelnice http://www.spsemoh.cz/vyuka/zae/el4.htm .
Někdo to používá, viz diskuze na Živě, např. příspěvek http://www.zive.cz/poradna/kapacita-bat ... to=3419892
Dříve se paralelní spojení akumulátorů nedoporučovalo a spíš bych se tomu snažil vyhnout.
Někdo to používá, viz diskuze na Živě, např. příspěvek http://www.zive.cz/poradna/kapacita-bat ... to=3419892
Dříve se paralelní spojení akumulátorů nedoporučovalo a spíš bych se tomu snažil vyhnout.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
potřebuju nabijet pohonný baterky na elektrokoloběžku, nabijet a vybijet každou autobaterii zvlášt je ale šíleně nepraktický,minulý týden jsem je společně nabil, včera a dnes už z nich sosám, tak uvidim .
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Modelaříš ještě vůbec? 
Jinak mám za to že použít v tomto režimu (cyklické hlubší vybíjení) klasické startovací baterky, nejspíš i řádně jeté, je horší než je spojovat paralelně; pokud mají stejné napětí, nevím proč by měly téct nějaké brutální vyrovnávací proudy a proč by to měla být až taková blbost. To je na stejnou diskuzi jako paralelní spojování LiPolek
A koukám čí že to byl dotaz?
Také tady je něco...
Jistý vliv a veselí by do toho mohly vnést ty suprové připojovací smyčky
Jinak mám za to že použít v tomto režimu (cyklické hlubší vybíjení) klasické startovací baterky, nejspíš i řádně jeté, je horší než je spojovat paralelně; pokud mají stejné napětí, nevím proč by měly téct nějaké brutální vyrovnávací proudy a proč by to měla být až taková blbost. To je na stejnou diskuzi jako paralelní spojování LiPolek
Jistý vliv a veselí by do toho mohly vnést ty suprové připojovací smyčky
jyrry.webnode.cz
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
jyrry píše:Modelaříš ještě vůbec?
Jinak mám za to že použít v tomto režimu (cyklické hlubší vybíjení) klasické startovací baterky, nejspíš i řádně jeté, je horší než je spojovat paralelně;
Jistý vliv a veselí by do toho mohly vnést ty suprové připojovací smyčky
S modýlkama si dávám zase pauzu, páčky jsem letos v ruce ještě neměl a na Ranou jsem taky ještě nejel, rozhodně s modelařinou ale nekončim, jen si dávám zase pauzu, já to tak měl už několikrát.
to vybijení autobaterie není nic horšího, než když jsem nabijel a i jiní nabijejí lipol baterie z auta na letišti.
hluboce podvybijet bych je právě v případě toho paralelního spojení nemusel, počítám s dobijením pouze ze soboty na neděli a co jsem ted měřil, měl bych si vystačit s vysosanými max 80Ah, mám i připravenou propojku ještě na autobaterii auta, to by pak vycházelo cca 20Ah vysosaných z každé baterie.
jediné, co nevím, jestli mám řešit, když ty autobaterie společně nabiju ,rozpojím je samostatně a zkouším měřit jestli mezi nimi něco protéká, tak ano, jedna má v klidu nepatrně nižší napětí a z těch s vyšším napětím pak do ní teče zhruba 1A
možná ale byla chyba, že jsem to měřil hned po odpojení nabijení.
jinak jako udržovací nabijení jsem to zatím vyřešil solární dobijecí elektronickou krabičkou, místo solárního panelu 15V 2A zdroj a ten mám píchnutej v chodbě kde ty baterie skladuji k odbočce od žárovky--když svítim, tak dobijim--přicmrndávám, předpokládám, že ta solární krabička snad umí baterii nepřebít.
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
No teda Pepine, to aby si sa registroval hned tu,
http://www.motokolari.cz/viewforum.php?f=1
Odoslané z P00C a podpis odstránim
http://www.motokolari.cz/viewforum.php?f=1
Odoslané z P00C a podpis odstránim
-
0987654321
- Příspěvky: 74
- Registrován: úte 16.05.2017 18:56
- Bydliště: Duplicitní účet, probíhá ověřovaní
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Už to napsal jednoduše uživatel vidlak - je to blbost.
Porovnávat to s paralelním spojovánim Lipol je nesmysl.
Pb aku mají jiné samovybijeni atd.
Dnes se paralelně spojují Pb aku jen tam, kde to jinak nejde (startovani velkých dieselagregatu....). Vždy je to za cenu výrazného snížení životnosti a to jsou ty baterky samozřejmě stejne (typ,kapacita,stari,....)
Porovnávat to s paralelním spojovánim Lipol je nesmysl.
Pb aku mají jiné samovybijeni atd.
Dnes se paralelně spojují Pb aku jen tam, kde to jinak nejde (startovani velkých dieselagregatu....). Vždy je to za cenu výrazného snížení životnosti a to jsou ty baterky samozřejmě stejne (typ,kapacita,stari,....)
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
pepin píše:Ahoj, je to opravdu problém pospojovat paralelně 12v autoakumulátory ruzného typu a stáří ?
nabijet a vybijet je paralelně spojené ?
Není to žádný problém a funguje to. Jen si musíš ohlídat jednu věc. Pokud by Ti odešel jeden článek v některé baterii, budeš mít problém. Ohlídat se to dá, že třeba po nabití baterie rozpojíš a před dalším použitím změříš napětí jednotlivých akumulátorů, jestli nějaký nejde směrem k ASA. Stačí jen napětí, rozdíl pár desetin voltů neřeš, vyrovnávací proudy jsou velmi malé a po velmi krátkou dobu. Tím si také ohlídáš, že Ti ta (případně) vadná baterka neudělá nějakou neplechu při dalším nabíjení.
Jestli někde vidím nějaký problém, tak je to ten bastl propoj na obrázku. Tam si koleduješ o problém. Dej tam pořádný svorky, nebo nějaký kleště a bude to OK.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
0987654321 píše:Dnes se paralelně spojují Pb aku jen tam, kde to jinak nejde (startovani velkých dieselagregatu....). Vždy je to za cenu výrazného snížení životnosti a to jsou ty baterky samozřejmě stejne (typ,kapacita,stari,....)
Tak to pochopitelně není pravda. Paralelně se spojují Pb akumulátory nejen tam, kde je potřeba vyšší proud, ale i tam, kde je potřeba vyšší kapacita a z rozměrových důvodů nelze použít větší akumulátor. Že je v zařízení použito 288 akumulátorů 12V / 7,2Ah skutečně neznamená, že je potřeba zdroj 3 456V /7,2Ah, (tak by to bylo v sériovém zapojení) ale ve skutečnosti je na výstupu 48V / 518,4Ah. Tedy 4S 72P. Konstruktér sice mohl použít Pb Aku o kapacitě 500-700Ah, ale těch 24 Pb 2V "bandasek" by se mu tam fakt nevešlo.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Zdravím,
nofra píše:
Paralelně se spojují Pb akumulátory nejen tam, kde je potřeba vyšší proud, ale i tam, kde je potřeba vyšší kapacita a z rozměrových důvodů nelze použít větší akumulátor.
To je pravda, ale při uvedeném zapojení v novém zařízení se vychází z toho, že všechny akumulátory jsou stejné a nové .
Dotaz ale zněl je to opravdu problém pospojovat paralelně 12v autoakumulátory ruzného typu a stáří ?
nofra píše:
Paralelně se spojují Pb akumulátory nejen tam, kde je potřeba vyšší proud, ale i tam, kde je potřeba vyšší kapacita a z rozměrových důvodů nelze použít větší akumulátor.
To je pravda, ale při uvedeném zapojení v novém zařízení se vychází z toho, že všechny akumulátory jsou stejné a nové .
Dotaz ale zněl je to opravdu problém pospojovat paralelně 12v autoakumulátory ruzného typu a stáří ?
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
novfra píše:Jestli někde vidím nějaký problém, tak je to ten bastl propoj na obrázku. Tam si koleduješ o problém. Dej tam pořádný svorky, nebo nějaký kleště a bude to OK.
tady se naopak pleteš, ty měděná očka fungují daleko líp, než jakékoli cvakací svorky, navíc mínus se na plus nevejde a plus je na mínusu volné.
je je ale potřeba natočit na míru a ve smyčce spájet, aby se nerozjížděl a neměnil pruměr, do těch oček si kecat nenechám, ty fungujou oproti cvakacím konektorum daleko líp a od té doby, co je používám mi nikdy už nabiječ neřval--špatný input, jako bylo běžné právě v případě krokodýlku.
ohledně případného problému kdy odejde na jedné baterii jeden článek uvažuji, že bych na ty propojky dal pojisky, ale nechci to zase hned od začátku tunit do bezvědomí.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Vidlák píše:
To je pravda, ale při uvedeném zapojení v novém zařízení se vychází z toho, že všechny akumulátory jsou stejné a nové .
Dotaz ale zněl je to opravdu problém pospojovat paralelně 12v autoakumulátory ruzného typu a stáří ?
pokus se mi prosím vysvětlit smysluplnost tvého příspěvku ve vlákně jaký problém muže nastat při paralelním spojení olověných akumulátoru ruzného stáří a stavu.
odpověd, že pokud budou pospojované nové a stejné autobaterie tak to nebude problém mi uplně nepřijde jako odpověd na dané téma
PS: ale už to v podstatě neřeším, leda, že by mi někdo poradil, že je dobrý ruzné baterie od sebe nějakým elektronickým zpusobem v klidovém stavu--ve fázi bez nabijení--vybijení vzájemně oddělit--nemyslím mechanicky, to nemužu, bo po nabití nabiječkou pro olověné články mám ty články píchlé na udržování pomocí trafa, které m krmí na místo solárního článku krabičku pro solární nabijení a tu krabičku--trafo mám zapojené na světlo v chodbě--občas trozsvítím, občas dobvijím--udržuji plně nabité baterie.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Vidlák píše:Zdravím,
nofra píše:
To je pravda, ale při uvedeném zapojení v novém zařízení se vychází z toho, že všechny akumulátory jsou stejné a nové .
Dotaz ale zněl je to opravdu problém pospojovat paralelně 12v autoakumulátory ruzného typu a stáří ?
Nakresli si schéma propojení. Paralelní spojení Pb 12V akumulátorů různého stáří a různého typu skutečně nic neudělá a funguje to. Problém by nastal při spojení různých akumulátorů do série. Tam je to jasný. Ale při paralelním spojení je vše OK.
Re: paralelní spojení olověných autoakumulátoru
Zdravím,
jen jednoduše:
pořádně je nenabiješ a tím se ti omezí kapacita, horší baterka pomalu odrovná tu lepší atd. Je to dost složité .
pokus se mi prosím vysvětlit smysluplnost tvého příspěvku ve vlákně jaký problém muže nastat při paralelním spojení olověných akumulátoru ruzného stáří a stavu.
odpověd, že pokud budou pospojované nové a stejné autobaterie tak to nebude problém mi uplně nepřijde jako odpověd na dané téma
PS: ale už to v podstatě neřeším, leda, že by mi někdo poradil, že je dobrý ruzné baterie od sebe nějakým elektronickým zpusobem v klidovém stavu--ve fázi bez nabijení--vybijení vzájemně oddělit--nemyslím mechanicky, to nemužu, bo po nabití nabiječkou pro olověné články mám ty články píchlé na udržování pomocí trafa, které m krmí na místo solárního článku krabičku pro solární nabijení a tu krabičku--trafo mám zapojené na světlo v chodbě--občas trozsvítím, občas dobvijím--udržuji plně nabité baterie.[/quote]
jen jednoduše:
pořádně je nenabiješ a tím se ti omezí kapacita, horší baterka pomalu odrovná tu lepší atd. Je to dost složité .
pokus se mi prosím vysvětlit smysluplnost tvého příspěvku ve vlákně jaký problém muže nastat při paralelním spojení olověných akumulátoru ruzného stáří a stavu.
odpověd, že pokud budou pospojované nové a stejné autobaterie tak to nebude problém mi uplně nepřijde jako odpověd na dané téma
PS: ale už to v podstatě neřeším, leda, že by mi někdo poradil, že je dobrý ruzné baterie od sebe nějakým elektronickým zpusobem v klidovém stavu--ve fázi bez nabijení--vybijení vzájemně oddělit--nemyslím mechanicky, to nemužu, bo po nabití nabiječkou pro olověné články mám ty články píchlé na udržování pomocí trafa, které m krmí na místo solárního článku krabičku pro solární nabijení a tu krabičku--trafo mám zapojené na světlo v chodbě--občas trozsvítím, občas dobvijím--udržuji plně nabité baterie.[/quote]