Totem Q330

Máte svůj copter nebo stavbu/užívaní plánujete a chcete popsat jeho stavbu, úpravy, zalétaní, létání.
Odpovědět
Zpráva
Autor
xy.zt
Příspěvky: 30
Registrován: sob 19.09.2015 12:17
Bydliště: Hradec Králové

Totem Q330

#1 Příspěvek od xy.zt »

Nenašel jsem zde ve vyhledávání pro tento typ rámu žádné zmínky.
Originál: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__77931__HobbyKing_8482_Totem_Q330_Quadcopter_Kit.html

Zajímá má správné rozmístění elektroniky:
1) Z různých fotek jsem viděl, že baterii umísťují do zadní části rámu. Pak bude ale těžiště posunuté hodně vzadu. Řídící jednotka to nejspíš pak ve vzduchu vyrovná, ale není to špatně?
2) Když koukám snad na všechny 250, tak řídící jednotu mají umístěnou/chráněnou uvnitř rámu a baterii zvenku. Znovu vycházím z těch pár fotek na internetu a lidé na horní desku umisťují antivibrační držák (má pro to připravené otvory v průsečíku ramen) a na něj řídící jednotku. Přijde mi, že je tam dost na "ráně". Má takové umístění nějakou výhodu?

Nalezený příklad sestavení:
Obrázek

PS: Našel jsem jednu ukázku, kde měl řídící jednotku přidělanou uvnitř rámu, ale bez antivibrační podložky (ono se to tam s ní těžko nevejde). Neměl to ani na oboustranné pěnové lepící pásce, ale rovnou přímo k desce. Někde jsem četl, že má být řídící jednotka chráněná od vibrací, nebo je to jedno? Díky
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Totem Q330

#2 Příspěvek od Amper »

Zalezi na tom co mas za jednotku a co litas. Ja to mam tak ze u 250tky s Naze32 kde se lita jen gyro/acc mam jednotku na tlumici oboustrance uvnitr ale je klidne mozne ji pridelat natvrdo. Letani v tedle gyro/acc modech neni na vibrace tak nachylne.

Na 280tce kde mam Pixhawk lite, gimbal atd... mam jednotku na omnimacu na horni strane. Pokud s tim flaknu tak si stejne nemyslim ze to bude zasadni problem.


U pristi 250tky uz nebudu davat jednotku na penu a ani do krabicky, je to zbytecne a jen pridava hmotnost.
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Totem Q330

#3 Příspěvek od Amper »

jo a jedna vec - cim je copter mensi tim je odolnejsi vuci crashi. Vlastni zkusenost :-D
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
xy.zt
Příspěvky: 30
Registrován: sob 19.09.2015 12:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Totem Q330

#4 Příspěvek od xy.zt »

Mam CC3D Atom a model mám spíš na nějaké učení ovládání a pobybu ve volném prostoru = žádný profi závody, ale ani jen visení na místě.
Nevím, čemu má to tlumení přesně pomáhat (nebo jestli to jen prodlužuje životnost řídící jednotky).
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Totem Q330

#5 Příspěvek od Amper »

Vibrace prekazi/brani tomu aby jednotka vedela co presne se deje. Pro normalni litani to problem neni pokud nejsou nejak extremne velke. Ale treba pro drzeni vejsky uz to problem je protoze presne drzeni delaji ted jednotky pomoci akcelerometru a nikoliv pomoci barometru. Ten prijde na radu az pri vetsi zmene
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
xy.zt
Příspěvky: 30
Registrován: sob 19.09.2015 12:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Totem Q330

#6 Příspěvek od xy.zt »

A jak je to s tím těžištěm? Rám není symetrický = zadní ramena jsou delší. Když ale lidé dávají to nejtěžší (= baterii) do zadní části rámu, tak je pak těžišně opravdu hodně vzadu. Měl jsem představu, že se má elektronika rozmisťovat tak, aby těžiště bylo v průsečících motorů a ve stejném místě mít pak řídící jednotku (tady je prostor pro umístění řídící jednotky blíž k čumáku).

PS: Nebo ten posun těžiště například pozitivně ovlivňuje nějaký druh stylu létání?
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Totem Q330

#7 Příspěvek od Amper »

no, dovedl bych si predstavit teziste ve predu kvuli naklonu pri doprednem letu ale vzadu to nedava moc smysl. Neni to treba proto ze daj na cumak velkou kameru ?
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
xy.zt
Příspěvky: 30
Registrován: sob 19.09.2015 12:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Totem Q330

#8 Příspěvek od xy.zt »

GoPro apod. jsem u nikoho neviděl, takže sice to pár gramů navíc je, ale stejně ... no tak já to zkusim vymyslet nějak po svym.
  • V ideálním případě má být teda těžiště v průsečíku motorů (i u nesymetrického rámu)?
  • Řídící jednotka se pak umísťuje do průsečíku motorů ... nebo do těžiště ... nebo může být posuná jinam?
  • Je nějaký rozdíl, když se baterie umístí pod rám nebo na horní desku?
Taky k tomu rámu mohli poslat ukázkovej obrázek rozmístění, jak to konstruktér plánoval ...
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Totem Q330

#9 Příspěvek od Amper »

jednotka i teziste by meli byt na pruseciku
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
xy.zt
Příspěvky: 30
Registrován: sob 19.09.2015 12:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Totem Q330

#10 Příspěvek od xy.zt »

Našel jsem i nějaký další fotky, ale u nikoho jsem neviděl tu řídící jednotku v průsečíku motorů, zvláštní. Na přiložené fotce jsem označil červeně = kde všichni (co jsem viděl) měli řídící jednotku (jsou tam připravené otvory) a zeleně = kde je průsečík. Jak se to bude chovat uvidíme, až (jestli) se vznese.
Přílohy
P_20160516_141346.jpg
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Totem Q330

#11 Příspěvek od Amper »

ono to uplne 100% byt nemusi, toto me prijde v limitu
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Uživatelský avatar
Troll
Příspěvky: 2999
Registrován: ned 04.05.2008 0:00
Bydliště: Prostějov

Re: Totem Q330

#12 Příspěvek od Troll »

U velkých copterů to mám v zeleném průsečíku, u malých kde se vejde . Malí žebráci se musí promýšlet dopředu kde co bude a obvykle je to vždy o kompromisech. Ono to až tak kritické není, ale když to jde, tak proč to neudělat nejlépe jak je možné.
Odpovědět

Zpět na „Coptery - projekty“