Stránka 1 z 1
Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: úte 08.03.2016 17:29
od JTulis
V akrobatu mam celkem 3 akupacky 6v enelopiček.
Jeden pro zapalko a dva pro serva a prijimac. Premyslulim jak by bylo nejvhodneji kontrolovat jejich napeti, napadlo me pouzit indikator pro lipol baterie. Ale nejsem si jist zda by to fungovalo. Jak to resite vy? Mate baterie vubec indikovane?
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: úte 08.03.2016 17:34
od MarthiR
dnes se dost používa max bec kde je již ukazatel nebo mužeš použit tohle
http://www.jino.cz/indikator-4-cl-aku-10-led-3798.html
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: úte 08.03.2016 17:45
od JTulis
Jo ten je super ten mam v partenavii kde je jeden pack, takze bud mit 3 kusy a nebo si ho vzdycky pipojit na jednotlivy pack, nejlepsi by bylo neco podobneho ale aby se na to dalo pripojit vice baterek abych to mohl mit stale na palube pod napetim.
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: úte 08.03.2016 19:06
od rodzr
...jo, jde to třeba takto. Levné měřáčky na 3 x 2s LiPo a nadělají spoustu radosti...
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: úte 08.03.2016 19:33
od JTulis
Jo tak to je pekny, ja jsem premejslel udelat z klasiky pro 8s
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: stř 09.03.2016 20:41
od MakoBear
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: stř 09.03.2016 22:06
od Woita
Použít telemetrii, aby ti to ukazoval vysílač? Jakou používáš RC soupravu?
Luxusní je RCDroidbox.
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: čtv 10.03.2016 23:20
od MakoBear
Multiplex EVO 9 & Tx modul Jeti a data posílam na Jeti box profi nebo mini
Futaba FX30 &Tx modul Jeti a data na Jeti box profi a RC droid dohromady
------------------
Bez Jeti modulu v Tx lze použít i samotný jeti Box profi s přiloženým Rsat Jeti - ale ekonomicky to nevychází nejlíp

Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: pát 11.03.2016 9:29
od rodzr
MakoBear píše:Multiplex EVO 9 & Tx modul Jeti a data posílam na Jeti box profi nebo mini
Futaba FX30 &Tx modul Jeti a data na Jeti box profi a RC droid dohromady
------------------
Bez Jeti modulu v Tx lze použít i samotný jeti Box profi s přiloženým Rsat Jeti - ale ekonomicky to nevychází nejlíp

...k čemu budu vynakládat takové zbytečné prostředky? Pouze třeba k tomu, abych zjistil že v x-té minutě za letu mi odešel jeden článek, vysílač to zaznamenal a ...a ero je na padrť? nebo, že jsem podcenil křivku vybíjení u LiPol a pak to tedy byl na displey " šešup ", ale zaznamenanej...
Nebylo by efektivnější dát kvalitnější zdroje, udělat si předem zkoušku, jak dlouho mi zdroje vydrží za simulovaného letu a koupit třeba kvalitnější nabíječku s měřením odporu, abych si ty zdroje mohl hlídat a ověřovat jejich současný stav?
A pak stačí levný diodový měřáček, trerý mě po zapnutí ujistí, že je vše v pořádku?
PS mám telemetrii, používám její výhody, ale přesto postupuji, jak jsem popsal výše. Zobrazování dat je příjemná višnička na dortu, ale kdo třeba neví, jak si správně nastavit mez signalizace nízkého napětí, tak to rozbití modelu nezabrání ( a to se odvíjí od baterek a ne od sebelepší telemetrie )...
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: sob 12.03.2016 0:47
od MakoBear
rodzr píše:...k čemu budu vynakládat takové zbytečné prostředky?
A pak stačí levný diodový měřáček, trerý mě po zapnutí ujistí, že je vše v pořádku?
...
Však ti to nikdo nenutí. Je to pouze jiný náhled nežli Tvůj . A také primarně reaguji na dotaz na složení soupravy
Zpátka k tématu - ano , málokdo si pořídí telemetrii pouze kvůli měření 3U. Většinou ji má - a proto také píši v případě JETI
Nicméně trochu si započítám :
Cena MU = 638 Kč
Cena panelového měráčku je sice okolo 80-90 Kč takže se dostanu na 300 Kč - takže rozdíl 350 Kč mě třeba osobně za ten komfort stojí tzn. vidět třeba pokles napětí v čase . Nicméně nevim, jak je takový měřáček rychlý, mne třeba zajímá , jestli při "zakvedlání" kniply tzn při větším proudovém odběru, mi podezřele nepoklesne napětí,což podle mne ale lépe uvidím u indikátoru s LED páskem
Takže pokud bych neměl, nebo nechtěl telemetrii, tak bych radeji zvolil 10LED indikátor - to je ostatně moje řešení před telemetrii -ovšem pak oproti telemetrii neušetřím, třeba u Kostky je za 303 kč/ks tzn dám 909 Kč za podstatně méně muziky nežli s telemetrii.
Nabíjení baterie,mez nízkého napětí bych sem netahal , o tom to vlákno není - je pouze o měření třech napětí.
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: sob 12.03.2016 6:07
od jyrry
MakoBear píše:...
Nicméně trochu si započítám :
Cena MU = 638 Kč
...
Nezapomněl jsi připočítat cenu JETIBOXu?

Jinak souhlasím s kolegou "rodzr" - baterky v dobré kondici a dobře nabité = jeden z (mých) předpokladů bezpečného létání; taky jsem si myslel že musím telemetricky hlídat kdeco; dvě nezávislé pohonné baterky (2x6s 5000mAh) jsem chtěl napojit na
HOTT modul (leží v šuplíčku...) ale už tři roky létám na čas a na stav baterek, o kterých se při každém nabíjení dozvím jak na tom aktuálně jsou (Ri, kolik se do nich vešlo a také jak rychle jim narůstá napětí při nabíhání proudu - z toho se pozná docela dost i bez testu Ri ...)
Přijímačové aku (2x 2s LiFe 1100mAh) jsem také doplnil digiměřáčkem a zvažuju přidat ještě "topný" odpor přes tlačítko = před startem krátkým stiskem prověřit baterky definovanou zátěží, ne jen kvedlat servy a koukat jak se míhají čísílka (nebo LEDky). Hlavně zase kontroluji stav baterek při nabíjení. Mimo to mi napětí pro přijímač a serva "hlídá" sám přijímač ale to je až tak nějak podružné a asi i nejisté.
S (některými) vyhnilými aku létám v malém houboidním Spitu, tam mně rádio upozorní že třeba při prudkém přidání to už není jak za mlada ale ve větším éru bych si to nedovolil, tam se na vyhnilost aku musí přijít už na zemi.
Jistě, každý má jiný přístup, náhled, zkušenosti...
Re: Indikace palubního napěti ve vetsim modelu
Napsal: sob 12.03.2016 10:57
od MakoBear
jyrry píše:Nezapomněl jsi připočítat cenu JETIBOXu?

Jistě, každý má jiný přístup, náhled, zkušenosti...
Ne nezapomněl a
nepočitám ji a zopakuji a i jak pisi " pro JETI" , tím myslím
pro Jeti reseni .
Neznám samozřejmě všechny modeláře, co maji Jeti TX modul, ale s těmi co se potkávám, tak již si Jetibox koupili s TX modulem , logicky- protože jinak nevyužili všechny funkcionality toho řešení.
Takže
nezapomněl a kalkuluji pouze cenu měření 3 U pro stávající řešení s JETI TX modulem To, že základem je péče o baterku s tim souhlasím, ale o tom toto vlakno snad nebylo - bylo o cituji : I
ndikace palubniho napětí a otazky Jak to resite vy? Mate baterie vubec indikovane? Jasný, že to můžeme pochopit jako oslí můstek a odbočit do změn vnitřního odporu baterky během životnosti baterky . popř jeden cyklus přes nabiječku viz hlídání při nabíjení - což mi přijde jako více vypovídající parametr či ukazatel stavu baterii, nežli měřáček za necelé kilo s jednim desetinným místem
Jasný, že napětí přijímače mi hlídá telemetrie, ale původní dotaz byl na měření VÍCE akupacků . A telemetrické hlidání napětí bez logu v čase mi nedává žádný smysl - tam je jediná rozumná funkcionalita - alarm poklesu napětí.
Vkládání umělé zatěže do měření - viz ten odpor - myšlenku to má, ale jako reálnější zátěž mi přijde generování odběru skutečným "spotřebičem" tzn servy. Navic proud odporem bude konstatní, tzn nebude se vůbec podobat proudové zátěži generované pohybem a rozběhem serv. To už vypouštíme dalšího džina z lahve , jako třeba měřeni napětí osciloskopem právě na tom vřazeném odporu, ale jsme už opět mimo téma.
I tak, dle mého názoru,názoru či zkušeností je výsledek "palubního" měření bez logu stejný - pouze informativni , že není něco "strašně špatně".BTW Pokud vezmu jako dogma základ péči o baterku, pak mne napadá, že vlastně jakýkoliv měřáček na palubě bude možna i zbytečný ne ?
Jestli není nakonec nejjednodušši koupit každy druhý rok novou baterku přijímačovou baterku ....obzvášť do spalováku