Stránka 1 z 2
ASP0 400 AR
Napsal: stř 28.10.2015 19:47
od mlike
Kluci lítáte ten motor někdo?? M
Re: ASP0 400 AR
Napsal: stř 28.10.2015 20:24
od Celeron
Určitě nikdo, protože nic pod tímhle označením neexistuje.

Možná, že jsi chtěl napsat ASP FS 400AR
Trochu bych něco málo věděl o ASP FT 160AR ale ten má o pár hrnků míň.
Jirka
Re: ASP0 400 AR
Napsal: stř 28.10.2015 21:33
od martin z
Zrovna před pár dny jsem se na mojehobby dočetl v diskuzi o Aero A102, že Radek Suk z jety.cz co píše články do časopisů o jetech, že v tomhle modelu měl zrovna tenhle motor, zvuk to má parádní.
https://www.youtube.com/watch?v=-1M6jS1SsUc
Re: ASP0 400 AR
Napsal: stř 28.10.2015 22:29
od mlike
Jo jasně, jsem se trošku upsal a nevšiml jsem si. No viděl jsem někde na trubce pár odkazů a komentářů i s českým jménem, akorát mi nešlo ty lidi dohledat a kontakovat, tak to zkouším touhle cestou.
Re: ASP0 400 AR
Napsal: stř 28.10.2015 23:04
od von boberov
Třeba tento uživatel něco poradí
viewtopic.php?f=15&t=73429
Re: ASP0 400 AR
Napsal: čtv 29.10.2015 7:56
od HavelAircraft
mlike píše:Kluci lítáte ten motor někdo?? M
Jeden motor mám. Co by tě zajímalo??
Re: ASP0 400 AR
Napsal: čtv 29.10.2015 17:30
od Celeron
Určitě chce vědět, jestli udrží spolehlivej volnoběh bez přižhavování.
Jirka
Re: ASP0 400 AR
Napsal: čtv 29.10.2015 18:36
od HavelAircraft
Celeron píše:Určitě chce vědět, jestli udrží spolehlivej volnoběh bez přižhavování.
Jirka
volnoběh udrží,ale vzhledem k tomu že stejně musíš mít pžižhavování pro start tak je lepší ho mít zapnuté na malé otáčky,navíc je možné mít nižší volnoběh
Re: ASP0 400 AR
Napsal: čtv 29.10.2015 23:04
od Celeron
Jen jsem chtěl vědět, jestli ta ASP FS 400AR má na ubranej stejný chování jako ASP FT 160AR. Ono je totiž známé, že originály od OS Max přižhavování nepotřebují.

V čempak je zakopaný pes? Rozdíl v ceně bude asi korespondovat s kvalitou provedení.
Jirka
Re: ASP0 400 AR
Napsal: sob 31.10.2015 5:23
od HavelAircraft
Rozdíl v ceně se určitě někde projevit musí.
Ale co se týká motoru tak je dobrý.
Životnost? To je otázka. Myslím že s tímhle motorem stejně málo lidí nalétá víc jak 10 hodin za rok. Takže životnost taky OK
Motor potřebuje náročnější servis. Nejde se na něj vykašlat a jen létat. Ale to je u všech těchto motorů
Re: ASP0 400 AR
Napsal: sob 31.10.2015 12:04
od Celeron
HavelAircraft píše:Rozdíl v ceně se určitě někde projevit musí.
Ale co se týká motoru tak je dobrý.
Životnost? To je otázka. Myslím že s tímhle motorem stejně málo lidí nalétá víc jak 10 hodin za rok. Takže životnost taky OK
Motor potřebuje náročnější servis. Nejde se na něj vykašlat a jen létat. Ale to je u všech těchto motorů
Hlavně to neudělej jako já. Po záběhu jsem propláchl motor pouze přes karbec do výfuku. Za 2 roky jsem se nestačil divit, nešlo s ním hnout. Po rozebrání jsem zjistil ložiska na klice a vačkovce zasyflený zaschlým rycínem. Prostě 4T se jen tak lehce proti 2T propláchnout nedaj. Teď sundávám před zimou kryty vahadel a proplachuju karter stříkačkou skrz odfukovou díru. Bordel vyteče skrz trubky zdvihátek.
Jo a bacha na jednu věc, jak mě varoval leteckej mechanik, co kdysi dělal na IL14. U hvězdičáků po delším odstavení je nutno na dolních válcích v segmentu cca 90 stupňů kolem osy před prvním nahozením vyšroubovat svíčky a otáčením "vyfrkat" z těch spodních válců mazivo co proteklo z karteru do hlav válců. V extrému se dá při prvním protočení ohnout ojnice.
Jirka
Re: ASP0 400 AR
Napsal: sob 31.10.2015 13:44
od mlike
Ahoj. No v podstatě nějaký tyhle informace, jak psal HavelAircraft a ty, jsem chtěl vědet. to s přižhavováním mi bylo jasný, žhavení bude na palubě, tak by bylo celkem škoda nechat ho ležet, když bych mohl mít nížší volnoběh. A to s těma spodníma válcema je taky celkem jasný, to už mě vycvičil motor v Piperu od Black Horse, měl jsem ho uloženej invertně- jak říkáš vytočit svíci a vyblafat olej.
Re: ASP0 400 AR
Napsal: sob 31.10.2015 19:35
od HavelAircraft
To vyšroubování svíček není nutné. Stačí lehce otočit motorem a vylít ho. Jako jednoválec když ho uchlastáš. Nikdy ne silou. A vždy před startem motor protočit optarně rukou.
Navíc tím dost optřebováváš závity v hlavě. A někdy je k motoru i dost špatný přístup.
U velkých motorů Se to dělá z důvodu toho že ve skříni máš poměrně velké množství zbytkového oleje. A ten právě nateče do válců.
Když chceš notor uložit na delší dobu. Tak je dobré ho propláchnout konzervačním olejem.
Pokud máš motor nový tak je NUTNÉ po záběhu seřítit minimálně ventily. Ale je dobré motor prohlédnout jako celek.
Re: ASP0 400 AR
Napsal: sob 31.10.2015 23:34
od mlike
Jo a taky jsem se chtěl zeptat čím toho drobka krmíš.
Re: ASP0 400 AR
Napsal: ned 01.11.2015 1:18
od Celeron
Já tu 160-ku boxera zabíhal na metyl 80% rycín 20%. V provozu pak 80% + 15% + 5% nitrometanu. Na syntetiku jsem ho po radách jiných provozovatelů zatím nezkoušel, má naběhaný asi jen 2,5 hodiny.